Opublikowano piątek o 09:343 dni Zależy czego oczekujesz, PRO w wielkim skrócie, to ustawienia grafiki z PS5 w trybie Jakość, ale w 60 fps.
Opublikowano piątek o 09:473 dni Zastanawiałem się nad przesiadką ale czekałem bo sąsiad się skusił i jak dla mnie nie robi to jakiejś szczególnej roboty. Czekam na ps6 na moim facie.
Opublikowano piątek o 09:483 dni 27 minut temu, Badus napisał(a):Dobra, ostateczne rozstrzygnięcie.Na dzień dzisiejszy warto dokładać do Prosiaka czy wyjebane?Warto. Po co grać na gorszej konsoli, jak można grać na lepszej?
Opublikowano piątek o 09:523 dni Słaby argument. Może działałby na PC ale nie konsoli gdzie skazany jesteś na łaskę deva.
Opublikowano piątek o 09:543 dni 30 minut temu, Badus napisał(a):Dobra, ostateczne rozstrzygnięcie.Na dzień dzisiejszy warto dokładać do Prosiaka czy wyjebane?Jeśli nie będziesz kupował PS6 na premierę to kupuj.
Opublikowano piątek o 10:143 dni 4 minutes ago, oFi said:Słowo klucz to GTA VIGTA VI będzie musiało działać na Xbox Series S, tak więc nie spodziewaj się cudów na PS5 Pro
Opublikowano piątek o 10:453 dni 1 godzinę temu, Haro napisał(a):Przetestowałem The Last Of Us - tutaj rzeczywiście dało się odczuć różnicę, screeny waliłem co chwilę. FFVIIR również. Największe rozczarowanie zaliczyłem przy Gran Turismo 7 i Mortal Kombat 1 gdzie różnić nie zauważyłem żadnych. Być może byłoby to bardziej odczuwalne gdybym porównywał na dwóch ekranach jednocześnie, ale nie jestem zboczeńcem, który siedzi z lupą 5cm od ekranu i szuka kwadratowych jaj. Być może miałem zbyt wygórowane oczekiwania wydając tyle siana na konsolę, spodziewałem się większego WOW po “najmocniejszym sprzęcie na rynku”. W zamian dostałem niezauważalne przy codziennym użytkowaniu różnice i golasa bez napędu czy stopki. Jak dla mnie trochę słabo i następnego Prosiaka na pewno odpuszczę.Przy GT7 musisz ręcznie włączyć odpowiedni tryb w ustawieniach i wykorzystanie PSSR, żeby powstały różnice (a one są wówczas najbardziej widoczne z wnętrza pojazdu, bo tam jest RT, no i przy odbiciach w karoserii innych pojazdów). Jeśli tak robiłeś, to spoko - te różnice rzeczywiście mogą być małe całościowo, ale jednak widoczne.
Opublikowano piątek o 10:553 dni Godzinę temu, Badus napisał(a):Dobra, ostateczne rozstrzygnięcie.Na dzień dzisiejszy warto dokładać do Prosiaka czy wyjebane?Może sieknę dubla, ale powiem ze swojej perspektywy, bo mam Pro od dnia premiery, od listopada.Czy warto - zależy od gry (a no i w Pro dostajesz 2TB miejsca na gry, a to dużo i faktycznie robi różnicę, jeśli nie dokładałeś dysku) GENERALNIE sprawa wygląda tak, że w dowolnej grze na Pro masz stabilniejszą liczbę klatek i wyższą rozdzielczość, ostrzejszy obraz. Tam, gdzie zwykłe PS5 nie domaga, tam Pro daje radę. Taki efekt jest np. w Borderlands 4. Tryb wydajności na zwykłym PS5, oprócz tego, że jest brzydszy i bardziej rozmazany, działa też w 45-60 klatkach. Na PS5 Pro jest betonowe 60. Póki co, jak gram, nie zaobserwowałem żadnych spadków, jest po prostu przyjemniej.Są gry, które z dodatkowej mocy PS5 Pro nie robią żadnego użytku. Takim przykładem jest nowa Mafia, gdzie na Pro mamy marginalnie ostrzejszy obraz i nie wiem, jeden krzak więcej. Nie jest to warte zachodu. W Metal Gear Solid też różnice były minimalne, czy tam nawet na Pro było gorzej, ale w ostatniej aktualizacji coś poprawili. W Doom: The Dark Ages z kolei nie było żadnych różnic poza rozdzielczością, która na PS5 Pro jest 300p wyższa, więc obraz jest trochę ostrzejszy, ale nieznacznie.Prawdziwe różnice są wtedy, gdy jakaś gra wykorzystuje PSSR. Faktycznie w takim przypadku dostajemy tryb jakości z PS5, tylko w 60 klatkach. A jednak różnica między 30, a 60 klatek jest ogromna. Bardzo nieliczne gry dostały lepszy RT. No ale tutaj też warto odnotować, że np. taki Cyberpunk czy Wiedźmin 3 na PS5 Pro mają wyższą rozdzielczość, przy czym w Cyberpunku w trybie jakości mamy teraz 40 klatek (co działa super) i w trybie wydajności, korzystając z VRR, zdjęty limit klatek. Gra działa więc w rozdziałce 1800p, która wygląda niemal jak natywne 4K, a do tego w zakresie między 90, a 120 klatek (w zależności od sceny). Efekt jest świetny, bo jest płynnie i lepiej, niż na zwykłym PS5 - ostrzej i ładniej.Jakbym miał podsumować ten zakup, to powiem tak - jak już mam, to niech siedzi. Możliwe, że w GTA VI będzie trochę ładniej. Ciekaw jestem różnic w Ghost of Yotei. Do tej pory największe wrażenie zrobił na mnie Spider-Man 2, jeśli chodzi o grafikę i ulepszenia względem podstawowej PS5. Żeby osiągnąć na niej 60 klatek, trzeba włączyć rozmazany tryb wydajności, który jest mocno wybrakowany. Na PS5 Pro z VRR jest 60 klatek w trybie wierności, z jeszcze większą liczbą detali, dużo ostrzejszym obrazem i zauważalnie lepszym RT.Ale dla mnie ta konsola to jedna wielka zagadka. Są studia, które nie robią z niej żadnego użytku, a są takie, którym chce się implementować PSSR i wtedy mamy znaczne różnice, która uzasadniają zakup (jak FFVII Remake). Powiedziałbym tak - zobacz w co grasz, co Cię interesuje. Nie ma reguły, nie ma gwarancji, że jakaś gra z 2026 roku zrobi dobry użytek z PS5 Pro. Sony totalnie pokpiło sprawę. Ale tam, gdzie mamy ulepszenia, tam różnice są wyraźne i w mojej ocenie warte dopłaty.
Opublikowano piątek o 11:413 dni Godzinę temu, Homelander napisał(a):GTA VI będzie musiało działać na Xbox Series S, tak więc nie spodziewaj się cudów na PS5 ProWiesz, wiedzmin 3 jakoś dziala w trybie ziemniaka na switchu
Opublikowano piątek o 12:163 dni 2 hours ago, Badus said:Dobra, ostateczne rozstrzygnięcie.Na dzień dzisiejszy warto dokładać do Prosiaka czy wyjebane?Wymieniać dobrze działające PS5 na Pro - nie, przy zakupie PS5 jako takiego - można rozważyć.
Opublikowano sobota o 08:232 dni 20 godzin temu, Mustang napisał(a):Wymieniać dobrze działające PS5 na Pro - nie, przy zakupie PS5 jako takiego - można rozważyć.I to jest moim zdaniem najlepsze podsumowanie! Koledzy wyżej wypunktowali w zasadzie wszystkie plusy i minusy. Ja ze swojej strony dodam tylko horendalną kwotę zakupu. Za wersję z napędem, jednym padem i pionową podstawką w dniu premiery trzeba było wywalić prawie 5000zł.
Opublikowano sobota o 08:312 dni Dzisiaj bez podstawki, ale z padem w standardzie i napędem to jakieś 3.9-4K PLN.O ile przy PS5 Slim (2.5K) jeszcze bym się dzisiaj zastanawiał to mając PS5 PRO za 4K Vs XSX z napędem za 3K to postawiłbym jednak na pierwszą opcję.
Opublikowano sobota o 08:482 dni Ja bym czekał na PS6 tym bardziej, że ten przetaktowany procek sprawia że konsola się bardziej grzeje (Prosiak) i jest przez to głośniejsza.
Opublikowano sobota o 09:022 dni 2 minuty temu, jimmy napisał(a):Ja bym poczekał na PS7Preorder złożony na tą seksowną bestię?
Opublikowano sobota o 09:142 dni Nie warto. Chyba, że nie masz podstawowej PS5. Wszystko powychodzi i tak potem na PS6 w ultra hiper mega jakości za 400 zł. Dla GTA6 też nie warto, bo różnica będzie co najwyzej w rozdzielczości. Dla GTA 6 będzie można kompy upgradować/składać.
Opublikowano 7 godzin temu7 godz. @Badus Warto zdecydowanie, jeśli np znajdziesz używkę w cenie poniżej 3k lub w idealnym scenariuszu w cenie zwykłej PS5 czyli ok 2.5k. W standardowej cenie - musisz przeczytać ten post https://www.psxextreme.info/topic/121882-ps5-propremiera-preorder-i-og%C3%B3lna-szajba/page/392/#findComment-5510656I sam odpowiedzieć sobie na pytanie czy warto wydawać 3.5K Edytowane 7 godzin temu7 godz. przez Masamune
Opublikowano 4 godziny temu4 godz. W dniu 13.09.2025 o 11:14, Donatello1991 napisał(a):Nie warto. Chyba, że nie masz podstawowej PS5. Wszystko powychodzi i tak potem na PS6 w ultra hiper mega jakości za 400 zł.Dla GTA6 też nie warto, bo różnica będzie co najwyzej w rozdzielczości. Dla GTA 6 będzie można kompy upgradować/składać.A w którym roku planujesz zagrać na tym zapgrejdowanym kompie przepraszam? Bo rockstar nie przewiduje aktualnie premiery na PC.
Opublikowano 3 godziny temu3 godz. 40 minut temu, oFi napisał(a):A w którym roku planujesz zagrać na tym zapgrejdowanym kompie przepraszam? Bo rockstar nie przewiduje aktualnie premiery na PC.Datą pewnie równy rok później chociaż jest szansa, że będą chcieli to skrócić.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. GTA VI na PC to najwcześniej rok później. Chociaż w obliczu rosnącej popularności PC i też dużej różnicy w samej mocy między konsolami, a PC, możliwe że Rockstar będzie chciał te premierę przyspieszyć. Ale tak czy inaczej, przed świętami 2026 nie ma co liczyć, a dla mnie bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest 2027.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.