Opublikowano piątek o 09:343 dni Zależy czego oczekujesz, PRO w wielkim skrócie, to ustawienia grafiki z PS5 w trybie Jakość, ale w 60 fps.
Opublikowano piątek o 09:473 dni Zastanawiałem się nad przesiadką ale czekałem bo sąsiad się skusił i jak dla mnie nie robi to jakiejś szczególnej roboty. Czekam na ps6 na moim facie.
Opublikowano piątek o 09:483 dni 27 minut temu, Badus napisał(a):Dobra, ostateczne rozstrzygnięcie.Na dzień dzisiejszy warto dokładać do Prosiaka czy wyjebane?Warto. Po co grać na gorszej konsoli, jak można grać na lepszej?
Opublikowano piątek o 09:523 dni Słaby argument. Może działałby na PC ale nie konsoli gdzie skazany jesteś na łaskę deva.
Opublikowano piątek o 09:543 dni 30 minut temu, Badus napisał(a):Dobra, ostateczne rozstrzygnięcie.Na dzień dzisiejszy warto dokładać do Prosiaka czy wyjebane?Jeśli nie będziesz kupował PS6 na premierę to kupuj.
Opublikowano piątek o 10:143 dni 4 minutes ago, oFi said:Słowo klucz to GTA VIGTA VI będzie musiało działać na Xbox Series S, tak więc nie spodziewaj się cudów na PS5 Pro
Opublikowano piątek o 10:453 dni 1 godzinę temu, Haro napisał(a):Przetestowałem The Last Of Us - tutaj rzeczywiście dało się odczuć różnicę, screeny waliłem co chwilę. FFVIIR również. Największe rozczarowanie zaliczyłem przy Gran Turismo 7 i Mortal Kombat 1 gdzie różnić nie zauważyłem żadnych. Być może byłoby to bardziej odczuwalne gdybym porównywał na dwóch ekranach jednocześnie, ale nie jestem zboczeńcem, który siedzi z lupą 5cm od ekranu i szuka kwadratowych jaj. Być może miałem zbyt wygórowane oczekiwania wydając tyle siana na konsolę, spodziewałem się większego WOW po “najmocniejszym sprzęcie na rynku”. W zamian dostałem niezauważalne przy codziennym użytkowaniu różnice i golasa bez napędu czy stopki. Jak dla mnie trochę słabo i następnego Prosiaka na pewno odpuszczę.Przy GT7 musisz ręcznie włączyć odpowiedni tryb w ustawieniach i wykorzystanie PSSR, żeby powstały różnice (a one są wówczas najbardziej widoczne z wnętrza pojazdu, bo tam jest RT, no i przy odbiciach w karoserii innych pojazdów). Jeśli tak robiłeś, to spoko - te różnice rzeczywiście mogą być małe całościowo, ale jednak widoczne.
Opublikowano piątek o 10:553 dni Godzinę temu, Badus napisał(a):Dobra, ostateczne rozstrzygnięcie.Na dzień dzisiejszy warto dokładać do Prosiaka czy wyjebane?Może sieknę dubla, ale powiem ze swojej perspektywy, bo mam Pro od dnia premiery, od listopada.Czy warto - zależy od gry (a no i w Pro dostajesz 2TB miejsca na gry, a to dużo i faktycznie robi różnicę, jeśli nie dokładałeś dysku) GENERALNIE sprawa wygląda tak, że w dowolnej grze na Pro masz stabilniejszą liczbę klatek i wyższą rozdzielczość, ostrzejszy obraz. Tam, gdzie zwykłe PS5 nie domaga, tam Pro daje radę. Taki efekt jest np. w Borderlands 4. Tryb wydajności na zwykłym PS5, oprócz tego, że jest brzydszy i bardziej rozmazany, działa też w 45-60 klatkach. Na PS5 Pro jest betonowe 60. Póki co, jak gram, nie zaobserwowałem żadnych spadków, jest po prostu przyjemniej.Są gry, które z dodatkowej mocy PS5 Pro nie robią żadnego użytku. Takim przykładem jest nowa Mafia, gdzie na Pro mamy marginalnie ostrzejszy obraz i nie wiem, jeden krzak więcej. Nie jest to warte zachodu. W Metal Gear Solid też różnice były minimalne, czy tam nawet na Pro było gorzej, ale w ostatniej aktualizacji coś poprawili. W Doom: The Dark Ages z kolei nie było żadnych różnic poza rozdzielczością, która na PS5 Pro jest 300p wyższa, więc obraz jest trochę ostrzejszy, ale nieznacznie.Prawdziwe różnice są wtedy, gdy jakaś gra wykorzystuje PSSR. Faktycznie w takim przypadku dostajemy tryb jakości z PS5, tylko w 60 klatkach. A jednak różnica między 30, a 60 klatek jest ogromna. Bardzo nieliczne gry dostały lepszy RT. No ale tutaj też warto odnotować, że np. taki Cyberpunk czy Wiedźmin 3 na PS5 Pro mają wyższą rozdzielczość, przy czym w Cyberpunku w trybie jakości mamy teraz 40 klatek (co działa super) i w trybie wydajności, korzystając z VRR, zdjęty limit klatek. Gra działa więc w rozdziałce 1800p, która wygląda niemal jak natywne 4K, a do tego w zakresie między 90, a 120 klatek (w zależności od sceny). Efekt jest świetny, bo jest płynnie i lepiej, niż na zwykłym PS5 - ostrzej i ładniej.Jakbym miał podsumować ten zakup, to powiem tak - jak już mam, to niech siedzi. Możliwe, że w GTA VI będzie trochę ładniej. Ciekaw jestem różnic w Ghost of Yotei. Do tej pory największe wrażenie zrobił na mnie Spider-Man 2, jeśli chodzi o grafikę i ulepszenia względem podstawowej PS5. Żeby osiągnąć na niej 60 klatek, trzeba włączyć rozmazany tryb wydajności, który jest mocno wybrakowany. Na PS5 Pro z VRR jest 60 klatek w trybie wierności, z jeszcze większą liczbą detali, dużo ostrzejszym obrazem i zauważalnie lepszym RT.Ale dla mnie ta konsola to jedna wielka zagadka. Są studia, które nie robią z niej żadnego użytku, a są takie, którym chce się implementować PSSR i wtedy mamy znaczne różnice, która uzasadniają zakup (jak FFVII Remake). Powiedziałbym tak - zobacz w co grasz, co Cię interesuje. Nie ma reguły, nie ma gwarancji, że jakaś gra z 2026 roku zrobi dobry użytek z PS5 Pro. Sony totalnie pokpiło sprawę. Ale tam, gdzie mamy ulepszenia, tam różnice są wyraźne i w mojej ocenie warte dopłaty.
Opublikowano piątek o 11:413 dni Godzinę temu, Homelander napisał(a):GTA VI będzie musiało działać na Xbox Series S, tak więc nie spodziewaj się cudów na PS5 ProWiesz, wiedzmin 3 jakoś dziala w trybie ziemniaka na switchu
Opublikowano piątek o 12:163 dni 2 hours ago, Badus said:Dobra, ostateczne rozstrzygnięcie.Na dzień dzisiejszy warto dokładać do Prosiaka czy wyjebane?Wymieniać dobrze działające PS5 na Pro - nie, przy zakupie PS5 jako takiego - można rozważyć.
Opublikowano sobota o 08:232 dni 20 godzin temu, Mustang napisał(a):Wymieniać dobrze działające PS5 na Pro - nie, przy zakupie PS5 jako takiego - można rozważyć.I to jest moim zdaniem najlepsze podsumowanie! Koledzy wyżej wypunktowali w zasadzie wszystkie plusy i minusy. Ja ze swojej strony dodam tylko horendalną kwotę zakupu. Za wersję z napędem, jednym padem i pionową podstawką w dniu premiery trzeba było wywalić prawie 5000zł.
Opublikowano sobota o 08:312 dni Dzisiaj bez podstawki, ale z padem w standardzie i napędem to jakieś 3.9-4K PLN.O ile przy PS5 Slim (2.5K) jeszcze bym się dzisiaj zastanawiał to mając PS5 PRO za 4K Vs XSX z napędem za 3K to postawiłbym jednak na pierwszą opcję.
Opublikowano sobota o 08:482 dni Ja bym czekał na PS6 tym bardziej, że ten przetaktowany procek sprawia że konsola się bardziej grzeje (Prosiak) i jest przez to głośniejsza.
Opublikowano sobota o 09:022 dni 2 minuty temu, jimmy napisał(a):Ja bym poczekał na PS7Preorder złożony na tą seksowną bestię?
Opublikowano sobota o 09:142 dni Nie warto. Chyba, że nie masz podstawowej PS5. Wszystko powychodzi i tak potem na PS6 w ultra hiper mega jakości za 400 zł. Dla GTA6 też nie warto, bo różnica będzie co najwyzej w rozdzielczości. Dla GTA 6 będzie można kompy upgradować/składać.
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. @Badus Warto zdecydowanie, jeśli np znajdziesz używkę w cenie poniżej 3k lub w idealnym scenariuszu w cenie zwykłej PS5 czyli ok 2.5k. W standardowej cenie - musisz przeczytać ten post https://www.psxextreme.info/topic/121882-ps5-propremiera-preorder-i-og%C3%B3lna-szajba/page/392/#findComment-5510656I sam odpowiedzieć sobie na pytanie czy warto wydawać 3.5K Edytowane 5 godzin temu5 godz. przez Masamune
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. W dniu 13.09.2025 o 11:14, Donatello1991 napisał(a):Nie warto. Chyba, że nie masz podstawowej PS5. Wszystko powychodzi i tak potem na PS6 w ultra hiper mega jakości za 400 zł.Dla GTA6 też nie warto, bo różnica będzie co najwyzej w rozdzielczości. Dla GTA 6 będzie można kompy upgradować/składać.A w którym roku planujesz zagrać na tym zapgrejdowanym kompie przepraszam? Bo rockstar nie przewiduje aktualnie premiery na PC.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. 40 minut temu, oFi napisał(a):A w którym roku planujesz zagrać na tym zapgrejdowanym kompie przepraszam? Bo rockstar nie przewiduje aktualnie premiery na PC.Datą pewnie równy rok później chociaż jest szansa, że będą chcieli to skrócić.
Opublikowano 52 minuty temu52 min GTA VI na PC to najwcześniej rok później. Chociaż w obliczu rosnącej popularności PC i też dużej różnicy w samej mocy między konsolami, a PC, możliwe że Rockstar będzie chciał te premierę przyspieszyć. Ale tak czy inaczej, przed świętami 2026 nie ma co liczyć, a dla mnie bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest 2027.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.