Opublikowano 2 godziny temu2 godz. Zależy czego oczekujesz, PRO w wielkim skrócie, to ustawienia grafiki z PS5 w trybie Jakość, ale w 60 fps.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. Zastanawiałem się nad przesiadką ale czekałem bo sąsiad się skusił i jak dla mnie nie robi to jakiejś szczególnej roboty. Czekam na ps6 na moim facie.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. 27 minut temu, Badus napisał(a):Dobra, ostateczne rozstrzygnięcie.Na dzień dzisiejszy warto dokładać do Prosiaka czy wyjebane?Warto. Po co grać na gorszej konsoli, jak można grać na lepszej?
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. Słaby argument. Może działałby na PC ale nie konsoli gdzie skazany jesteś na łaskę deva.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. 30 minut temu, Badus napisał(a):Dobra, ostateczne rozstrzygnięcie.Na dzień dzisiejszy warto dokładać do Prosiaka czy wyjebane?Jeśli nie będziesz kupował PS6 na premierę to kupuj.
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. 4 minutes ago, oFi said:Słowo klucz to GTA VIGTA VI będzie musiało działać na Xbox Series S, tak więc nie spodziewaj się cudów na PS5 Pro
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. 1 godzinę temu, Haro napisał(a):Przetestowałem The Last Of Us - tutaj rzeczywiście dało się odczuć różnicę, screeny waliłem co chwilę. FFVIIR również. Największe rozczarowanie zaliczyłem przy Gran Turismo 7 i Mortal Kombat 1 gdzie różnić nie zauważyłem żadnych. Być może byłoby to bardziej odczuwalne gdybym porównywał na dwóch ekranach jednocześnie, ale nie jestem zboczeńcem, który siedzi z lupą 5cm od ekranu i szuka kwadratowych jaj. Być może miałem zbyt wygórowane oczekiwania wydając tyle siana na konsolę, spodziewałem się większego WOW po “najmocniejszym sprzęcie na rynku”. W zamian dostałem niezauważalne przy codziennym użytkowaniu różnice i golasa bez napędu czy stopki. Jak dla mnie trochę słabo i następnego Prosiaka na pewno odpuszczę.Przy GT7 musisz ręcznie włączyć odpowiedni tryb w ustawieniach i wykorzystanie PSSR, żeby powstały różnice (a one są wówczas najbardziej widoczne z wnętrza pojazdu, bo tam jest RT, no i przy odbiciach w karoserii innych pojazdów). Jeśli tak robiłeś, to spoko - te różnice rzeczywiście mogą być małe całościowo, ale jednak widoczne.
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. Godzinę temu, Badus napisał(a):Dobra, ostateczne rozstrzygnięcie.Na dzień dzisiejszy warto dokładać do Prosiaka czy wyjebane?Może sieknę dubla, ale powiem ze swojej perspektywy, bo mam Pro od dnia premiery, od listopada.Czy warto - zależy od gry (a no i w Pro dostajesz 2TB miejsca na gry, a to dużo i faktycznie robi różnicę, jeśli nie dokładałeś dysku) GENERALNIE sprawa wygląda tak, że w dowolnej grze na Pro masz stabilniejszą liczbę klatek i wyższą rozdzielczość, ostrzejszy obraz. Tam, gdzie zwykłe PS5 nie domaga, tam Pro daje radę. Taki efekt jest np. w Borderlands 4. Tryb wydajności na zwykłym PS5, oprócz tego, że jest brzydszy i bardziej rozmazany, działa też w 45-60 klatkach. Na PS5 Pro jest betonowe 60. Póki co, jak gram, nie zaobserwowałem żadnych spadków, jest po prostu przyjemniej.Są gry, które z dodatkowej mocy PS5 Pro nie robią żadnego użytku. Takim przykładem jest nowa Mafia, gdzie na Pro mamy marginalnie ostrzejszy obraz i nie wiem, jeden krzak więcej. Nie jest to warte zachodu. W Metal Gear Solid też różnice były minimalne, czy tam nawet na Pro było gorzej, ale w ostatniej aktualizacji coś poprawili. W Doom: The Dark Ages z kolei nie było żadnych różnic poza rozdzielczością, która na PS5 Pro jest 300p wyższa, więc obraz jest trochę ostrzejszy, ale nieznacznie.Prawdziwe różnice są wtedy, gdy jakaś gra wykorzystuje PSSR. Faktycznie w takim przypadku dostajemy tryb jakości z PS5, tylko w 60 klatkach. A jednak różnica między 30, a 60 klatek jest ogromna. Bardzo nieliczne gry dostały lepszy RT. No ale tutaj też warto odnotować, że np. taki Cyberpunk czy Wiedźmin 3 na PS5 Pro mają wyższą rozdzielczość, przy czym w Cyberpunku w trybie jakości mamy teraz 40 klatek (co działa super) i w trybie wydajności, korzystając z VRR, zdjęty limit klatek. Gra działa więc w rozdziałce 1800p, która wygląda niemal jak natywne 4K, a do tego w zakresie między 90, a 120 klatek (w zależności od sceny). Efekt jest świetny, bo jest płynnie i lepiej, niż na zwykłym PS5 - ostrzej i ładniej.Jakbym miał podsumować ten zakup, to powiem tak - jak już mam, to niech siedzi. Możliwe, że w GTA VI będzie trochę ładniej. Ciekaw jestem różnic w Ghost of Yotei. Do tej pory największe wrażenie zrobił na mnie Spider-Man 2, jeśli chodzi o grafikę i ulepszenia względem podstawowej PS5. Żeby osiągnąć na niej 60 klatek, trzeba włączyć rozmazany tryb wydajności, który jest mocno wybrakowany. Na PS5 Pro z VRR jest 60 klatek w trybie wierności, z jeszcze większą liczbą detali, dużo ostrzejszym obrazem i zauważalnie lepszym RT.Ale dla mnie ta konsola to jedna wielka zagadka. Są studia, które nie robią z niej żadnego użytku, a są takie, którym chce się implementować PSSR i wtedy mamy znaczne różnice, która uzasadniają zakup (jak FFVII Remake). Powiedziałbym tak - zobacz w co grasz, co Cię interesuje. Nie ma reguły, nie ma gwarancji, że jakaś gra z 2026 roku zrobi dobry użytek z PS5 Pro. Sony totalnie pokpiło sprawę. Ale tam, gdzie mamy ulepszenia, tam różnice są wyraźne i w mojej ocenie warte dopłaty.
Opublikowano 25 minut temu25 min Godzinę temu, Homelander napisał(a):GTA VI będzie musiało działać na Xbox Series S, tak więc nie spodziewaj się cudów na PS5 ProWiesz, wiedzmin 3 jakoś dziala w trybie ziemniaka na switchu
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.