Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PS5 PROpremiera, preorder i ogólna szajba :]

Featured Replies

Opublikowano

Ale tu nie chodzi o czekanie na wersję PC. Tylko sens przejścia z ps5 na ps5 pro i ze gta6 bedzie tam najbardziej błyszczeć, a różnica między ps5 a pro będzie nie warta świeczki.

Myślę, ze większość z nas kupi na ps5, a potem duzo jeszcze przejdzie na PC w tym pokupia sprzęt pod to.

GTA 6 tez wyjdzie pewnie na PC najszybciej w historii rockstar.

  • Odpowiedzi 9,8 tys.
  • Wyświetleń 929,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Ja też nie rozumiem a na dodatek dostałem  dzisiaj od żony, która oczywiście nie jest zbytnio świadoma że potajemnie wymieniłem PS5 na wersję Pro- Stellar Blade w wersji pudełkowej. Zamiast cieszyć si

  • https://www.mediaexpert.pl/gaming/playstation-5/konsole-ps5/konsola-sony-playstation-5-pro-ea-sports-fc-25-gra-ps5    Polecam! Konsola bez napędu w zestawie z grą na płycie  

Opublikowano
18 minut temu, Donatello1991 napisał(a):

Ale tu nie chodzi o czekanie na wersję PC. Tylko sens przejścia z ps5 na ps5 pro i ze gta6 bedzie tam najbardziej błyszczeć, a różnica między ps5 a pro będzie nie warta świeczki.

Myślę, ze większość z nas kupi na ps5, a potem duzo jeszcze przejdzie na PC w tym pokupia sprzęt pod to.

GTA 6 tez wyjdzie pewnie na PC najszybciej w historii rockstar.

Dla mnie tam przeskok na PS5 Pro jest duży. Ktoś powie, że różnice z dupy, ale dla mnie, siedzącego blisko 1.5m od OLED G4 TV chłopa każdy piksel ma znaczenie. Bolały mnie oczy na PS5 od tego rozmazania. Na Pro jeszcze takiego przypadku nie miałem, wróciłem też do większego grania na Sonce właśnie dzięki Pro, gdzie w połowie generacji grałem głównie na PC.

Tryby 40fps i 60 fps na Pro są po prostu dużo lepsze, niż na zwykłej plejce i tutaj Sony się wywiązało, kolejnym plusem jest dodatkowa pamięć.

To jest konsola dla wąskiej grupy odbiorców po prostu.

Co do tematu GTA VI tutaj akurat nie zdziwię się, jak różnice będą znikome i Rocstar nie pokusili się nawet o jakieś tryby, bo ta firma działa inaczej i raczej jest nastawiona na dalszy milking gry na PS6 i nowym Xboxie.

Opublikowano

Różnice byłyby znikome, GDYBY NIE jedna, kluczowa rzecz. Sony ma podpisane papiery z Rockstarem na promowanie gry na PS5 i sądząc po wypowiedziach np. Marka Cerny'ego, szykują się do wdrożenia FSR4 właśnie w maju, na premierę GTA VI. A FSR4 działa tylko na PS5 Pro, ze względu na rozwiązania sprzętowe.

W mojej ocenie GTA VI będzie takim potwierdzeniem mocy PS5 Pro i motorem napędowym sprzedaży tej platformy, ostatecznym potwierdzeniem, dlaczego warto kupić te konsole. Zakładam, że za sprawą FSR4 być może zdołają osiągnąć tryb 60 klatek albo pójdzie w świat informacja, że na PS5 jest tryb jakości w 30, a na PS5 Pro ten sam tryb w 60. Na 100% rozkręcą retorykę pod to. W zasadzie żadna inna gra nie będzie mieć takiej siły przebicia, jak GTA VI, żadna inna gra tak bardzo nie skusi graczy do przeskoczenia na PS5 Pro. Sony nie jest głupie, doskonale o tym wiedzą.

Opublikowano
17 minut temu, MatekDM napisał(a):

Różnice byłyby znikome, GDYBY NIE jedna, kluczowa rzecz. Sony ma podpisane papiery z Rockstarem na promowanie gry na PS5 i sądząc po wypowiedziach np. Marka Cerny'ego, szykują się do wdrożenia FSR4 właśnie w maju, na premierę GTA VI. A FSR4 działa tylko na PS5 Pro, ze względu na rozwiązania sprzętowe.

W mojej ocenie GTA VI będzie takim potwierdzeniem mocy PS5 Pro i motorem napędowym sprzedaży tej platformy, ostatecznym potwierdzeniem, dlaczego warto kupić te konsole. Zakładam, że za sprawą FSR4 być może zdołają osiągnąć tryb 60 klatek albo pójdzie w świat informacja, że na PS5 jest tryb jakości w 30, a na PS5 Pro ten sam tryb w 60. Na 100% rozkręcą retorykę pod to. W zasadzie żadna inna gra nie będzie mieć takiej siły przebicia, jak GTA VI, żadna inna gra tak bardzo nie skusi graczy do przeskoczenia na PS5 Pro. Sony nie jest głupie, doskonale o tym wiedzą.

Jeśli tak się stanie, to kupię Pro. Jakoś nie wierzę w 60 fps, ale mam nadzieję, że się mylę.

Opublikowano

Śmieszny ten argument z prockiem patrząc na to że GTA5/RDR2/Watch Dogs 2 działały na potężnym Jaguarze 1.6 GHz. Niech R* pokaże kawałek rozgrywki w otwartym świecie bo nadal nie wiadomo ile NPCów faktycznie gania w jednym momencie, jak reagują, jaka jest fizyka (czy uproszczona jak w GTA5 czy bliższa tej w GTA4/RDR2), destrukcja otoczenia, w jakiej formie RT (bardziej jak software Lumen czy hardware RT?), ruch uliczny itd. Procek jak w PS5 Pro wypluwa w GTA5 ponad 100 FPSów więc jeśli nie będzie jakiegoś kosmicznego przeskoku w powyższych kwestiach to powinien sobie poradzić z 60 FPSami.

Opublikowano
13 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

60 klatek z tym procesorem? Odważnie.

Jasne, że procesor jest ograniczeniem. Pytanie jednak, czy Rockstar zrobi użytek z tych dodatkowych możliwości PS5 Pro - procek jest wyżej taktowany, a konsola ma więcej RAM dla gier (bo system dostał dodatkowe 2GB pamięci). No i techniki skalowania potrafią solidnie odciążyć GPU, co w rezultacie może zredukować wąskie gardło, jakim jest CPU. Czy to wystarczy do 60 klatek? Chciałbym w to wierzyć, no ale póki co to wróżenie z fusów.

Opublikowano
14 minut temu, łom napisał(a):

Śmieszny ten argument z prockiem patrząc na to że GTA5/RDR2/Watch Dogs 2 działały na potężnym Jaguarze 1.6 GHz.

GTA 5 działało nawet na 512 MB RAMu . Ale już RDR2 i Watch Dogs 2 na poprzedniej generacji konsol działały tylko w 30 fpsach, więc to wcale nie będzie takie śmieszne jak GTAVI też będzie chodzić w takim klatkarzu.

Opublikowano

Wiem że działały w 30 FPS tylko miały do dyspozycji procek z 10x słabszy. Wymówką w poprzedniej generacji na 30 FPS (z bardzo ładną grafiką) było właśnie słabe CPU, to teraz mimo że 99% gier ma tryb 60 FPS to w GTA6 z jakiegoś jeszcze niezidentyfikowanego powodu ma mieć tylko 30? Jeśli powodem tych 30 FPSów będzie mega fizyka, interakcja, masa NPCów itd. to spoko (tak samo jak swego czasu kosmiczne wymagania Crysisa były uzasadnione) ale jeśli te elementy nie będą mocno dopakowane to rodzi się pytanie co poszło nie tak. Tak samo jak w przypadku Dragon Dogmy 2 (który niby miał 60 FPS ale nie bardzo) czy Starfielda (gdzie jednak po czasie dało radę dać 60 FPS). Mówimy tu o R*, firmie która ma do dyspozycji prawie nieograniczoną ilość kasy i czasu.

Opublikowano

Jakbym upolował pro za 2,5 to bym się chętnie przesiadł, ale za 4000 to jednak nie, dla mnie za dużo

Opublikowano
53 minuty temu, łom napisał(a):

Śmieszny ten argument z prockiem patrząc na to że GTA5/RDR2/Watch Dogs 2 działały na potężnym Jaguarze 1.6 GHz. Niech R* pokaże kawałek rozgrywki w otwartym świecie bo nadal nie wiadomo ile NPCów faktycznie gania w jednym momencie, jak reagują, jaka jest fizyka (czy uproszczona jak w GTA5 czy bliższa tej w GTA4/RDR2), destrukcja otoczenia, w jakiej formie RT (bardziej jak software Lumen czy hardware RT?), ruch uliczny itd. Procek jak w PS5 Pro wypluwa w GTA5 ponad 100 FPSów więc jeśli nie będzie jakiegoś kosmicznego przeskoku w powyższych kwestiach to powinien sobie poradzić z 60 FPSami.


Być może jest tak jak mówisz, ale ja już się tyle nasłuchałem o tych "niesamowitych" możliwościach PRO i PSSR, a na razie problemy z UE5 wciąż nierozwiązane, skazani jesteśmy na łaskę devów, a Sony próbować będzie implementować FSR4 w miejsce "rewolucyjnego" PSSR które to miało być gamechangerem, a ledwo przebija jakością software'owe FSR3/

Jeśli potencjał PRO istnieje to na razie jest głęboko zakopany. Głównie za ceną nieadekwatną do tego co oferuje. Cenę którą Sony co jakiś czas podnosi (??) co jest niezrozumiałym dla mnie ewenementem na skalę historii giereczkowa.

Opublikowano
1 hour ago, MatekDM said:

W mojej ocenie GTA VI będzie takim potwierdzeniem mocy PS5 Pro i motorem napędowym sprzedaży tej platformy, ostatecznym potwierdzeniem, dlaczego warto kupić te konsole. Zakładam, że za sprawą FSR4 być może zdołają osiągnąć tryb 60 klatek albo pójdzie w świat informacja, że na PS5 jest tryb jakości w 30, a na PS5 Pro ten sam tryb w 60. Na 100% rozkręcą retorykę pod to. W zasadzie żadna inna gra nie będzie mieć takiej siły przebicia, jak GTA VI, żadna inna gra tak bardzo nie skusi graczy do przeskoczenia na PS5 Pro. Sony nie jest głupie, doskonale o tym wiedzą

Rockstar pójdzie tam gdzie kasa a nie garstka na pro. I nie byłbym naiwny, więcej niż 30 fps nie będzie, tak jak to zrobili przy rdr2 i innych grach

Opublikowano
3 minuty temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Być może jest tak jak mówisz, ale ja już się tyle nasłuchałem o tych "niesamowitych" możliwościach PRO i PSSR, a na razie problemy z UE5 wciąż nierozwiązane, skazani jesteśmy na łaskę devów, a Sony próbować będzie implementować FSR4 w miejsce "rewolucyjnego" PSSR które to miało być gamechangerem, a ledwo przebija jakością software'owe FSR3/

Tylko że te wszystkie kłopoty są spowodowane przez same studia i niedopracowanie gier/złe priorytety gdzie najpierw robi się graficzkę a później myśli co zrobić żeby to działało. Już od 5+ lat wiadomo że wszelkie upscalery muszą mieć jakąś sensowną rozdzielczość a pakowane są Lumen i Nanite żeby szybciej zrobić gierkę, obniża rozdzielczość do ~720p aby mieć 60 FPS a później zaskoczenie że nie dość że gra wygląda jak gówno rozmazane to ma glicze graficzne. Możliwości R* stawiam na tym samym poziomie co wewnętrznych studiów Sony więc jeśli nie będzie 60 FPSów to mam nadzieję zobaczyć rozgrywkę/graficzkę/interakcję/zniszczalność środowiska która wyprzedza branżę o parę długości a tego z obecnych materiałów nie da się wywnioskować.

Opublikowano
7 minut temu, łom napisał(a):

Tylko że te wszystkie kłopoty są spowodowane przez same studia i niedopracowanie gier/złe priorytety gdzie najpierw robi się graficzkę a później myśli co zrobić żeby to działało. Już od 5+ lat wiadomo że wszelkie upscalery muszą mieć jakąś sensowną rozdzielczość a pakowane są Lumen i Nanite żeby szybciej zrobić gierkę, obniża rozdzielczość do ~720p aby mieć 60 FPS a później zaskoczenie że nie dość że gra wygląda jak gówno rozmazane to ma glicze graficzne

Jeśli problemem są Devi to trochę nie mój problem. ;) PS4PRO powstało w czasach gdy UE5 był jeszcze melodią przyszłości, więc przesiadka dla kogoś pod TV 4K miała sens. Teraz mamy PS5PRO które niestety nie niweluje problemów konsol bazowych i nie daje zauważalnego przeskoku o ile któryś z devów się nad tym nie pochyli. No, ale jak dzisiaj wygląda branża to już każdy widzi, więc dopóki FSR4 nie stanie się bardziej popularny to trochę nie wiadomo dla kogo ta konsola jest.

Ja bym pewnie dzisiaj wybrał PRO, bo FOMO, ale kuuurwa, 4K za konsole z napędem i to konsole której wsparcie jest takie mierne to niezły kekw.

Opublikowano

Ehhh jeszcze raz napiszę. Rockstar ma gigantyczne zasoby i jeśli ktoś ma wycisnąć ze sprzętu dużo to będą oni lub wewnętrzne studia Sony. Więc jeśli Horizon 2, Ratchet czy Spider Man 2 potrafiły pokazać różnicę to to samo powinno zrobić GTA6. No i nie wiem w końcu gdzie sądzisz że będzie bottleneck bo rozdzielczość/FSRy/PSSRy itd. to działka GPU więc jeśli faktycznie tu będzie problem przy bazowych konsolach to szansa na 60 FPS na Pro jest o wieeeele większa niż gdyby procek niedomagał przez ilość fizyki/systemów itd.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.