Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Silent Hill f

Featured Replies

Opublikowano

Mnie to szafowanie nazwą soulslike jesli chodzi o walke już mocno irytuje xD

Walka jak w soullikach wiecie, gdzie jest? W soulslikach xd Tutaj w ogóle nie czuć, że to soulslike. Na pewno nie jest to walka jak w Elden Ring czy Sekiro no.

Ale dobra, zobaczmy. Dlaczego się słyszy, że to soulslike?

  • Szybkie umieranie. No jest. Gram na Hardzie, obrywam 3 razy i umieram. Rzadko kiedy mam full hp i zwykle umieram po 2 hitach. No, ale gram na hardzie.

  • Jest stamina. Cios, unik, bieganie podczas starć, zabiera stamine. Perfect dodge ją nam odnawia. Nie ma mowy o mashowaniu.

  • Przeciwnicy się respią. Pokonałem wroga, poszedłem do kapliczki, zapisałem grę. Kiedy umarłem znowu, po wczytaniu wróg tam był. I nawet spoko bo dzięki temu nauczyłem się przy pomocy kontrataku rozwalać zwykłych przeciwników w kilka sekund.

I to wszystko na Hardzie jakby. Na hardzie jest hardo. Ale jak se już rozkminisz potwora i go zabijasz od tak, to jest satysfakcja.

Na easy z tego co widziałem na tutorialowych ekranach hp i poczytalność odnawia się od dazu przy kapliczkach. Na tym poziomie, na krórym ja gram nie. Lekarstw mam dużo, można je dodatkowo sprzedawać w kapliczkach i sobie ogarniać za hajs inne rzeczy, ale to zobaczycie, nie jest to ważne w kontekście soulslikowatoci XD

I teraz tak, mimo tych zdało by się soulsowych mechanik, ni chuja nie gra się w to jak w soulslika. Nie wiem jak to zobrazować no. Każdy jeden soulslike jest sto razy bardziej dynamiczny. Tutaj to jest trochę tak, jakby powiedzmy, ktoś wziął grę The Evil Within jedynkę (z jej cechami poruszania, ociężałości bohatera) i dodał tam walkę melee, czaicie? Xd

W to się nie gra jak w Dark Soulsy, Lies of P, Eldena no xd

Jest kilka mechanik około walki, kapliczek, broni, sanity meter, itemków, ale nie chce mówić, bo są ciekawe i sobie sami obczaicie. Można potworom uciekać również ;)

No i znowu, na poziomie story (rekomendowanym przypominam, jak też wynika z opisu przy wyborze) jest za pewne 100 razy inny experience jeśli chodzi o walkę.

Na hardzie jest hardo i tyle ;)

No i to nadal 3 godziny gry, zobaczymy jak dalej walka się będzie trzymać. I po tych prawie 3 godzinach mam 8% story zrobione, ale to trzeba powolutku na spokojnie, chłonąć. Chociaż tyle pokazuje konsola, na sejwie mam 01:49:00. Nie liczy chyba cut-scenek i powtórek.

No i co ja pospałem, 4 godziny, ale lipa. Chyba trzeba ładować śniadanie i wracać do Sajlencikabanderas

  • Odpowiedzi 870
  • Wyświetleń 44 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • No wiadomo, że obiektywnie nie będzie, nie wiem czemu miałoby być, jest masa recenzji, można sobie poczytać, a ja nie recenzent, ja gracz i do gierek podchodzę emocjonalnie ;) Zresztą i tak za dużo Wa

  • Dupeczka z SH: "Ohajo gozaimatsu, jestem Konatsu i odgrywam główną rolę w SH. Czuję się zaszczycona mogąc brać udział w tym projekcie i mam nadzieję, że moja rola spodoba się fanom serii" Babochłop z

  • Jeszcze troszkieee kurde ta muza w menu Pizza z biedronki przygotowana, mleko na kakałko się będzie grzało, słuchawki i pad naładowane, drzemka po południu długa, urlop do końca tygodnia, zaraz Św

Opublikowano

Też chyba zacznę od harda. Potem zrobię sobie new game plus na story i zbiorę wszystkie przedmioty z jakimś poradnikiem i na koniec jak już będę znał dobrze grę to przejdę na najwyższym poziomie. Brzmi jak dobry plan na platinum

Opublikowano

Dla mnie to co napisałeś brzmi dokładnie jak Soulsy. Respenie wrogów, powolne, metodyczne pokonywanie ich, pasek staminy. Jak nie Soulsy to do czego byś to prędzej porównał?

Opublikowano

Jeśli chodzi o straszonko, to jest fajnie, kilka razy wleciala spina na barki. Jest i powolne budowanie napięcia, są jump scary, jest obrzydliwie, dużo body-blood horror. Osoby z pewną fobią będą miały ciężkie chwile obama
Muza buduje klimat niesamowicie. Najbliżej jej chyba do muzyki z Silent Hilla 4. Jest taka "potrzaskana".
No i Polskie tlumaczenie spoko, w zagadkach też chyba wypada okej, bo udało się zrobić i skumać taką jedną trudniejszą, niczym w SH3 D

2 minuty temu, Josh napisał(a):

Dla mnie to co napisałeś brzmi dokładnie jak Soulsy. Respenie wrogów, powolne, metodyczne pokonywanie ich, pasek staminy. Jak nie Soulsy to do czego byś to prędzej porównał?


Brzmi jak soulsy, ale jak grasz w soulsy to w SHf nie gra się jak w soulsy. No chyba, że nie o to ludziom chodzi, tylko o mechaniki w środku, to tak, brzmi jak Soulsy.
No już porównałem to do The Evil Withina z walką melee, można porównać do Silent Hill 2 remake ze staminą. Do the Last of Us 2 ze staminą itp:.
Nie mogę tego porównać do soulsów, bo w soulsach to się zapitala naokoło wroga ucieka na 100 metrów, rzuca czymś w niego, zachodzi od tyłu żeby zasadzić krytyka itp:.
No tutaj tak nie ma, tu jest bardziej jak turówka XD Ale no jeżeli dla ludzi stamina i respienie wrogów to już soulsy, no to ta - soulsy turned
Zobaczycie ziomeczki se :)

Opublikowano
5 minutes ago, Paolo de Vesir said:

Kto w ogóle wpadł na pomysł aby pchać przeruchaną na wszystkie strony mechanikę i pchał ją do horroru? :/

Bo w horrorach jeszcze jej nie było.

Opublikowano

no i jak to wygląda bieda ps5?

kłuje w oczy te skalowanie rozdzielczosci z tak niskich wartości czy jest ok?

Opublikowano

masakra z tymi soulsami no ale ustawi sie easy do walki i tyle

Opublikowano
1 minutę temu, szurubur napisał(a):

no i jak to wygląda bieda ps5?

kłuje w oczy te skalowanie rozdzielczosci z tak niskich wartości czy jest ok?

Z jakiej niskiej rozdzielczości? Jest 1080p/60FPS, te 360p które lata po internecie to jakaś liczba z dupy. Gry które działają w tak niskich rozdzielczościach wyglądają o wiele gorzej niż to co pokazuje SHf.

Opublikowano

Znaczy niekoniecznie mi przeszkadzają te soulsowe elementy w Silent Hill f.

Jesteśmy przyzwyczajeni do pewnych rzeczy w survival horrorach, ale wydaje mi się, że eksperymenty w tym gatunku są mile widziane. W ogóle uważam, że ta część Silent Hilla to bardzo odważne podejście. Zarówno pod względem tematyki, czyli przeniesienie się do innych czasów i innego miejsca, jak i samego gameplayu. Gdyby konami słuchało ortodoksyjnych fanów, to dalej byśmy biegali po amerykańskim Silent Hillu, mieli statyczną kamerę i drewnianą walkę.

Niech kombinują.

Opublikowano

Gram na PRO, nie widzę niedoskonałości bo Sajlencik mi zasłania banderasNo i też nie znam się za bardzo, nie mam liczarki w oczach. Jest git raczej.

Opublikowano
Just now, Pix said:

Znaczy niekoniecznie mi przeszkadzają te soulsowe elementy w Silent Hill f.

Jesteśmy przyzwyczajeni do pewnych rzeczy w survival horrorach, ale wydaje mi się, że eksperymenty w tym gatunku są mile widziane. W ogóle odważam, że ta część Silent Hilla to bardzo odważne podejście. Zarówno pod względem tematyki, czyli przeniesienie się do innych czasów i innego miejsca, jak i samego gameplayu. Gdyby konami słuchało ortodoksyjnych fanów, to dalej byśmy biegali po amerykańskim Silent Hillu, mieli statyczną kamerę i drewnianą walkę.

Niech kombinują.

W klasycznych SH kamera była tylko momentami statyczna.

Opublikowano
7 minut temu, łom napisał(a):

Z jakiej niskiej rozdzielczości? Jest 1080p/60FPS, te 360p które lata po internecie to jakaś liczba z dupy.

Wiadomo, ale kto miał łyknąć jak pelikan ten łyknął sonkassie

Opublikowano
33 minutes ago, Paolo de Vesir said:

Czekam w takim razie na horror simcade oraz, koniecznie, horror rytmiczny. obama

Jakby się sprawdziło to czemu nie? Może ktoś się odważy przetrzeć szlaki.

Opublikowano
24 minuty temu, łom napisał(a):

Z jakiej niskiej rozdzielczości? Jest 1080p/60FPS, te 360p które lata po internecie to jakaś liczba z dupy. Gry które działają w tak niskich rozdzielczościach wyglądają o wiele gorzej niż to co pokazuje SHf.

Nic z dupy, po prostu scalingi działają jak powinny (z delikatnymi niedoskonałościami). Nijak to się ma do tego co widzimy na ekranie, a widać, że jest przyzwoicie.

Opublikowano

Jak komuś będzie przeszkadzał dodatek do walki w postaci staminy i ogólnie bardziej taktyczne/metodyczne podejście do walki, albo już wie, że mu to będzie przeszkadzało to niech bierze Story mode, bo to co oprócz walki ta CAŁA PIĘKNA RESZTA jest zdecydowanie warta odkrycia, zobaczenia i doświadczenia, nie zawiedziecie się jeśli o to chodzi ;)
Ale kurna nie mam czasu gadać bo odpalam Sajlencika spicy

Opublikowano
3 minuty temu, Szermac napisał(a):

Jak komuś będzie przeszkadzał dodatek do walki w postaci staminy i ogólnie bardziej taktyczne/metodyczne podejście do walki, albo już wie, że mu to będzie przeszkadzało to niech bierze Story mode, bo to co oprócz walki ta CAŁA PIĘKNA RESZTA jest zdecydowanie warta odkrycia, zobaczenia i doświadczenia, nie zawiedziecie się jeśli o to chodzi ;)
Ale kurna nie mam czasu gadać bo odpalam Sajlencika spicy

Czyli w walce mamy tylko story i hard, ale zagadki aż 3 poziomy, gdzie ostatni to ten bez żadnych podpowiadaczek fog cośtam? To grasz na nim, czy na hard?

Opublikowano

W zagadkach jest story, wymagający, we mgle. Gram na tym najwyższym, we mgle. W walce jest story, wymagający, gram na wymagającym, a po przejściu odblokowuje się jeszcze wyższy, też 'we mgle'.

Opublikowano
1 minutę temu, Szermac napisał(a):

W zagadkach jest story, wymagający, we mgle. Gram na tym najwyższym, we mgle. W walce jest story, wymagający, gram na wymagającym, a po przejściu odblokowuje się jeszcze wyższy, też 'we mgle'.

A ok, wszystko jasne.

Opublikowano

Oglądam se w pracy na streamie, dziwnie wygląda ta walka, jest tak jak pisze Szermac, taka jakby turówka, ale dynamiczna, koleś którego oglądam już wkurwiony bo cały czas umiera kekw

Opublikowano
13 minut temu, Czoperrr napisał(a):

Jakby się sprawdziło to czemu nie? Może ktoś się odważy przetrzeć szlaki.

Nie wiem jak można mówić i najbardziej przeoranym gatunku jaki obecnie mamy na rynku jako o przecieraniu szlaku? To jest dosłownie “odważanie się” na poziomie dodania open worlda do gry która tego kompletnie nie potrzebuje.

Lubię pizzę z anchovis i lubię eklerki z kajmakiem, ale nie znaczy, że warto od razu łączyć te dwie rzeczy tylko dla samego faktu, że można.

edit: generalnie ta dyskusja to musztarda po obiedzie, ale podejście na zasadzie nie mamy pomysłu - damy open world/soulslike drażni mnie niemiłosiernie. Mnóstwo gier na tym jedynie straciło.

Opublikowano
3 minuty temu, Rotevil napisał(a):

koleś którego oglądam już wkurwiony bo cały czas umiera kekw

Wystarczy nie dać się trafić hehe Coolface

Opublikowano

Widać też ogólnie, że gramy młodą nastolatką, uniki ma szybkie, ale atakowanie broniami idzie jej strasznie niezdarnie, nie to co wścieknięty James shotgun

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.