Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Silent Hill f

Featured Replies

Opublikowano
43 minuty temu, Gregorius napisał(a):

A jakie macie zdanie jeśli chodzi o system zapisu/ilość kapliczek? Czy ich znaczna redukcja, wraz ze zmniejszem ilości przeciwników, nie wpłynęłaby "pozytywnie" na poziom niepokoju gracza? W SH2 czerwony kwadracik to był symbol otuchy, takie sanktuarium do którego wracało się po zapis ze strachu, że progres ucieknie.

Tutaj mamy czasem dwie dosłownie w odległości kikudziesięciu kroków i do tego jeszcze respy. Czyli gra niby grozi palcem (mało sprzętu na początku + niszczy się)i mówi "graj uważnie" a z drugiej strony konsekwencje zgonu praktycznie zerowe.

Obawiam się, że ograniczenie noszonych zasobów, wraz z koniecznościś biegania z nimi do kapliczek, mogło być przyczyną takich a nie innych decyzji designerskich.

Mój czas gry około 13h na zapisie i 19h steam, na PC chyba nie ma progresu wyrażonego w %, a przynajmniej nie zauważyłem.

Z tą walką mniejsza ilość kapliczek tylko by wkurzała według mnie, to już lepiej, że były.

W designie tej gry nie było też w zasadzie jako takich "skrótów" w sensie wiesz mamy kapliczkę jedną, ale z drugiej strony sobie odblokowujemy za 50 minut. Cena liniowości. Miasteczko w zasadzie było całkowicie liniowe po szynach, jedynie szkoła, czy dom dawały jakieś większe możliwości eksploracji.

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Wyświetleń 54,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • No wiadomo, że obiektywnie nie będzie, nie wiem czemu miałoby być, jest masa recenzji, można sobie poczytać, a ja nie recenzent, ja gracz i do gierek podchodzę emocjonalnie ;) Zresztą i tak za dużo Wa

  • Dupeczka z SH: "Ohajo gozaimatsu, jestem Konatsu i odgrywam główną rolę w SH. Czuję się zaszczycona mogąc brać udział w tym projekcie i mam nadzieję, że moja rola spodoba się fanom serii" Babochłop z

  • Jeszcze troszkieee kurde ta muza w menu Pizza z biedronki przygotowana, mleko na kakałko się będzie grzało, słuchawki i pad naładowane, drzemka po południu długa, urlop do końca tygodnia, zaraz Św

Opublikowano

W świątyni z każdym pociągnięciem przekładni otwierającej innej drzwi mamy respawn przeciwników...

Ludzi którzy projektowali tam rozgrywkę powinno się jeszcze dziś wygnać z kraju.

Opublikowano
2 minuty temu, Czokosz napisał(a):

W świątyni z każdym pociągnięciem przekładni otwierającej innej drzwi mamy respawn przeciwników...

Jesteś pewny? Wydaję mi się, że przeciwnicy są w tych samych miejscach bez względu na naparzanie dźwignią. W sensie są we fragmentach zamkniętych, za drzwiami, które się otwiera, a nie, że się odradzają Ci sami, za każdym razem jak się bawisz dźwignią.

Opublikowano

Nie pamiętam dawno gry z tak skrajnymi opiniami, dosłownie obejrzałem pod rząd dwie proponowane recenzje na YT:

- jedna mówiła że gra to arcydzieło 10/10 i każdy element jest świetny, a sam SHf jest trzecim najlepszym Silent Hillem w historii, lepszym niż SH3.

- druga zaraz po tym mówiła że gra to nie tylko krap 0/10 w którego nie da się grać, że zjebali tam wszystko, ale że gra jest tak mechanicznie popsuta że można ją nazwać scamem

xd

Opublikowano
Teraz, Observer napisał(a):

- jedna mówiła że gra to arcydzieło 10/10 i każdy element jest świetny, a sam SHf jest trzecim najlepszym Silent Hillem w historii, lepszym niż SH3.

Chcę poznać autora obama

Opublikowano

No są rankingi, ze w sumie tylko orygnalna 2 lepsza xddds. Chore poj'eby

Opublikowano

No chyba, jeśli chodzi tylko o story i narracje, to ta.

Opublikowano
12 minut temu, Szermac napisał(a):

Chcę poznać autora obama

Do Diabła z Grami.

Opublikowano
35 minut temu, Czokosz napisał(a):

W świątyni z każdym pociągnięciem przekładni otwierającej innej drzwi mamy respawn przeciwników...

Ludzi którzy projektowali tam rozgrywkę powinno się jeszcze dziś wygnać z kraju.

A to nie jest przypadkiem ten fragment, gdzie jak ubijesz kogoś pod niebieską latarnią to nie respi? Jeśli to tam to zwabiaj do takich pomieszczeń.

Opublikowano
29 minut temu, Observer napisał(a):

- druga zaraz po tym mówiła że gra to nie tylko krap 0/10 w którego nie da się grać, że zjebali tam wszystko, ale że gra jest tak mechanicznie popsuta że można ją nazwać scamem

xd

O niej mowa?
Bo aż bym sobie z ciekawości posłuchał... :D

Opublikowano

Dla mnie też fabularnie gra jest bardzo dobra, ale niestety dzisiaj zamiast grać NG+, zabrałem się za studiowanie innych endingów na Yt, z racji, że jednak sam gameplay jest zbyt słaby na powtarzanie dla kilku nowych scenek.

Opublikowano
36 minut temu, Szermac napisał(a):

Jesteś pewny? Wydaję mi się, że przeciwnicy są w tych samych miejscach bez względu na naparzanie dźwignią. W sensie są we fragmentach zamkniętych, za drzwiami, które się otwiera, a nie, że się odradzają Ci sami, za każdym razem jak się bawisz dźwignią.

Normalnie się odradzają za każdym razem w tych samych miejscach i trzeba od nowa się szarpać z nimi. Zresztą już poszło jakoś i na szczęście nie był to długi fragment.

3 minuty temu, Gregorius napisał(a):

A to nie jest przypadkiem ten fragment, gdzie jak ubijesz kogoś pod niebieską latarnią to nie respi? Jeśli to tam to zwabiaj do takich pomieszczeń.

Do zdobycia pierwszego klucza nie miałem takiej opcji. Dopiero w drodze po drugi pojawiła się wskazówka, że można to zrobić, więc teraz korzystam z tej strategii.

Opublikowano
34 minuty temu, Basior napisał(a):

No są rankingi, ze w sumie tylko orygnalna 2 lepsza xddds. Chore poj'eby


Ja np. nie kumam, jak niektórzy robią tu swoje rankingi i stawiają SH2 na równi z SH2R.
Sorry, kumam różowe okulary nostalgii, ale remake od blooberów jest grą w każdym aspekcie lepszą niż oryginał i to nie są te same gry (jak np w przypadku remake'u Dead Space, gdzie w sumie też remake lepszy, ale zmiany nie są aż tak wielkie). SH2 to dziś przy remake'u zaledwie jakaś mobilna indyk wersja - tu nie ma znaku równości.

Opublikowano
23 minuty temu, Czokosz napisał(a):

Normalnie się odradzają za każdym razem w tych samych miejscach i trzeba od nowa się szarpać z nimi. Zresztą już poszło jakoś i na szczęście nie był to długi fragment.

Do zdobycia pierwszego klucza nie miałem takiej opcji. Dopiero w drodze po drugi pojawiła się wskazówka, że można to zrobić, więc teraz korzystam z tej strategii.

Przed Tobą jeszcze długa i kręta droga na szczyt tej Golgoty, a krzyż ciężki. Polecam wiaderko melisy.

Opublikowano

Scam to było zeszłoroczne Alone in the Dark.

Tu wyszła solidna gierka, której daleko do najlepszy odsłon, ale obok tych najgorszych też ciężko ją postawić, więc w hierarchii serii SH umieściłbym ją gdzieś po środku.

4 minuty temu, Gregorius napisał(a):

Przed Tobą jeszcze długa i kręta droga na szczyt tej Golgoty, a krzyż ciężki. Polecam wiaderko melisy.

Może to jest właśnie ta immersja, że gracz ma cierpieć jak Hinako ?

Jeszcze wam powiem, że ten motyw w świątyni

przyjaciele

ze spaleniem Rinko i zostawieniem zamkniętej w klatce bojącej się ciemności Sakuko... nawet na Jamesie się tak nie zawiodłem po obejrzeniu kasety w hotelu jak na Hinako : (

Edytowane przez Czokosz

Opublikowano
32 minuty temu, Czokosz napisał(a):

Normalnie się odradzają za każdym razem w tych samych miejscach i trzeba od nowa się szarpać z nimi. Zresztą już poszło jakoś i na szczęście nie był to długi fragment

No, ale w sensie nie odradzają się bo dżwignie pociągnąłeś, tylko po prostu po jakimś czasie.

Przeszedłem 4 razy i nic się nie odradza przez zabawę dźwigniami.

1 minutę temu, Czokosz napisał(a):

Scam to było zeszłoroczne Alone in the Dark.

Tu wyszła solidna gierka, której daleko do najlepszy odsłon, ale obok tych najgorszych też ciężko ją postawić, więc w hierarchii serii SH umieściłbym ją gdzieś po środku.

Może to jest właśnie ta immersja, że gracz ma cierpieć jak Hinako ?

Jeszcze wam powiem, że ten motyw w świątyni

przyjaciele

ze spaleniem Rinko i zostawieniem zamkniętej w klatce bojącej się ciemności Sakuko... nawet na Jamesie się tak nie zawiodłem po obejrzeniu kasety w hotelu jak na Hinako : (

Tylko James zrobił to naprawdę xD

Opublikowano
1 minutę temu, Szermac napisał(a):

No, ale w sensie nie odradzają się bo dżwignie pociągnąłeś, tylko po prostu po jakimś czasie.

Tak, masz racje, potem sam zauważyłem swój błąd. Przez jakiś czas myślałem, że to dżwignie aktywują jakiś skrpyt związany z odradzaniem przeciwników, ale póżniej na moich oczach zrespił się jeden potworek jak biegłem korytarzem.

Edytowane przez Czokosz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.