Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PSX EXTREME 335

Featured Replies

  • Odpowiedzi 117
  • Wyświetleń 6,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Pismo jest zawsze nieco wstecz, kurczę. Ja już po wszystkim! Jeśli miałem szczęście i przez najbliższe lata nic nie nawróci, to koniec tej (bądź co bądź) przygody. Dziękuję :3 Wielkie dzięki! Bananza

  • Heh, Muszyński, nie myśl, że nie zauważyłem subtelnej różnicy przy twoich fotkach z planu Twisted Metal. Ty z kumplem: Vs napinka przy samicy:

  • Kompletna bzdura. Jak nie rozumiem jakiegoś słowa, to sam szukam jego znaczenia, a nie lecę na skargę do wydawcy, że autor śmiał użyć terminu, którego wcześniej nie spotkałem.

Opublikowano
23 godziny temu, Il Brutto napisał(a):

O patrzcie jaki sie jajoglowy znalazl xD ciekawe ile na klate bierzesz lamusie.

Odezwij się, jak skończysz 18 lat. Wtedy Ci odpowiem.

Opublikowano

Jeden sra się o felietony, drugi o lore. Forumik w formie.

Opublikowano
W dniu 12.08.2025 o 08:01, macGyver napisał(a):

Po inicjałach wnoszę, że kolega opisywał te różne historie jak to szwagry automaty od Niemca brały? Zatem można uznać tę sprawę za wyjaśnioną przez właściwą osobę. Ja to się nie znam (Francuzi na takiego jak ja mówią les incompetent) ;P

Tak, to ja. ; ) Pozdrawiam

Spory o terminy lub niejasności o polskie terminy były od dawna (i pewnie się nie skończą) - np. wiele osób myśli, że flipper (ang. pinball) to urządzenie hazardowe. Czasem, że to automat arcade wideo. Swoją drogą najlepiej by było to spolszczyć do arkade jak sądzę.

Edytowane przez Łukasz D

Opublikowano

Numer zakupiony w empiku tym razem (szczęście, że nie musiałem iść do lokalnego sklepu, chłop by się znów mnie pytał czy grałem w grę z okładki /). A tak kasa bezobsługowa to zbawienie dla graczy. Jak dobrze, że nie muszę być Kmiotem, który został oficjalnym recenzentem PSXextreme i co miesiąc będzie musiał zamykać drzwi każdego numeru swoją obszerną recką. Z drugiej strony w tym wieku to chyba "muszę" znaczy "mam swoją rutynę i dobrze mi z tym".

  • Intro naczelnika - nie jestem pewien czy PS6 stawało się faktem. Czekamy na jakiekolwiek konkrety. Natywny przenośniak od sony to też od wielu lat realny case na ustach fanów.

  • 辞書は使えるよ(笑) - Sega, Kojima i spanie z sonikiem. Wiedza lokalna w giereczkowie japońskim zaktualizowana cool

  • Polski schabowy - ciekawe jak bloobery bez konami sobie poradzą z własnym projektem. Trochę kodu i wiedzy wzięli od japońskiego devu i przekują to we własną grę? Czas pokaże ale mam wątpliwości.

  • Co nowego PS5 - Zax się dał nabrał na specjalnie wyrenderowany trailer gierki ILL. Ja nie wierze, że to będzie tak wyglądać, bo wygląda za dobrze a studio, które za tym stoi nigdy nie zrobiło żadnej gry.

  • Co nowego Xbox - Zax - Project Motor racing czy Project Car racing? facepalm

  • Dying Light: The Beast - Roger - Jedynka mocno ograna, dwójka porzucona a dodatek rozgrzebany. Tutaj mamy niby nowe zabawki do wyboru (umięśnione ręce) i czuć z tekstu, że warto sięgnąć po spinoff (lub DLC wydane w oddzielnym opakowaniu, trudno stwierdzić).

  • EA Sports FC 26 - Grucha - co roku patrzę jednym okiem na recki fify i czekam aż będzie coś dla ludzi co grają w piłkę for fun w trybach single player. I chyba w końcu się doczekałem, bo skoro wywalili ten obrzydliwy drybling i zbudowali ciekawy tryb podobny do starych master league z PESa to w tym roku może spróbuje.

  • Cyfrowa kosmogonia - Adamus - napociłeś się przy tym. Ilość tekstu aż mnie przeraziła. Dużo nawiązań do MGS2, które zostało przez wielu wyparte przez filozoficzne dyrdymały kojimy a dziś mają więcej znaczenia niż nie jeden film SCI-FI z tamtego okresu. Temat symulacji to temat rzeka, który udało Ci się dobrze wytłuścić z najważniejszymi jej aspektami. W pewnej chwili musiałem się posiłkować internetem, bo słowo "symulakr" wydawało się dość podejrzane jak na wyraz obecny w naszym słowniku. Smutne jest to, że era matrixów, siódmym zmysłów i truman showów mineła w formie blockbasterów. Pozostaje nam jedynie kino klasy b na netflixie, które niestety ale przejęło masowy rynek.

  • Headshot - chłopaki jak zwykle dostarczają a Konsolka zabrał głos w sprawie ostatniego "pieprzenia" nt. tego co jest lepsze w szmatławcu - recki czy felietony. Pod wypowiedzią Darka nie można na szczęście pisać komentarzy więc można rzec, że temat został przemyślany i podsumowany w należyty sposób. I nie wracajmy już do tego, bo moim zdaniem była to kolejna dyskusja typu "wole burgery, a ja pizze".

  • Bananza - Piechota - w headshocie Koso już lekko rozbudził moją wyobraźnie a Ty mi teraz dowaliłeś z grubej rury, że jak nie zagram to będę POD GRACZEM. Tym bardziej, że switch2 to pieśń przyszłości u mnie a gry już zacząłem powoli zbierać na ten sprzęt. Wspominasz o nostalgicznych nawiązaniach z trylogii Country oraz sporo dopakowanych mechanik, które sprawiają, że nie powinniśmy się tu nudzić. Forumkowy temat jest podzielony w tej materii - super gra ale rozciągnięta czasowo. Prawda leży pewnie gdzieś po środku ale ocena sugeruje o system sellerze. Worek bananów i gra o bananach to będą moje kolejne zakupy w następnym tygodniu.

  • Recenzje mniejszych gier - nie będę się tutaj rozdrabniał na poszczególne gry, bo jest tego po prostu za dużo. Pochwały dla Aysnela za ogranie tak dużej ilości gier w tak krótkim czasie. Przebodźcowany jestem od samego przeczytania waszych recek a co dopiero jakbym musiał to wszystko zainstalować, właczyć, ograć i jeszcze poukładać to sobie w głowie by przelać na papier.

  • Spielberg - Ostasz - fajnie, że ktoś napisał o znanych postaci poza Extreme plus. Doceniam mało znane historie w takich tekstach i nawiązania do kamieni milowych artysty z dodatkowych komentarzem. Ready player one to taki dobry film? Przysnąłem na początkowych 10minutach, ale chyba tym razem pokuszę się o dokończenie, bo imię Stevena w creditsach początkowych jakoś mi umknęło.

  • Izometria - Czerniaski - to jaki gra ma rzut ma bardzo duże przełożenie jaki będzie miała odbiór. Ale nie miałem pojęcia, że te "rzuty" mają swoje techniczne nazwy. Ciekawy tekst, warto go nie skipować.

  • Fox Hound - Graba - już myślałem, że będzie tekst o niczym gdy w połowie czytania zaintrygowałeś mnie komentarzem twórców nt. jak bossowie byli tworzeni i czym się inspirowali. O pewnych smaczkach nie miałem pojęcia a fanem jestem ortodoksyjnym każdego MGS'a (no może poza survive, PP i twinsnakes). Dobrze przemyślany kawał felietonu. Dzięki.

  • Super Pisario - Pisarski - pierwszy pełnoprawny felieton i od razu trafiasz na listę moja listę "swój chłop". Zakupy growe zawsze cieszą. Lekki szok miałem gdy wspomniałeś, że nintendo wrzuciło kod do skepu zamiast fizycznego nośnika. Serio? Nawet Sony nie jest aż tak pazerne a widać, że nintendo zaczyna badać rynek. Nie jest to gra 1st party ale to nie powinno nigdy mieć miejsca na konsolach.

  • Walkiewicz - temat intr do gier zawsze mnie fascynował. Krąży taka wypowiedź pod intrami często na youtubie w komentarzach “Skip the intro” “not this one bro”.

  • Piechota - temat piratów wiecznie żywy, tym bardziej w czasach miliarda abonamentów i rzeczy zapomnianych przez samych twórców

  • Graczpospolita + Mazzi - nie byłem świadom typów osobowości, którzy graja w gierki. Znaczy zawsze ludzi dzieliłem na casuali/codziarzy/fifiarzy, którzy szukają plytkich emocji w grach kompetetywnych i lubią się denerwować przed ekranem niewiele wniosków z tego co widzą przed oczami wyciągając. Badania jednak wgryzły się głębiej w ten temat i dały nam bardziej zróżnicowane wyniki. Co do A.I. w grach - moim zdaniem A.I. będzie zawsze tylko i wyłącznie narzędziem, który da szablon. A artysta go już i tak będzie musiał obrobić lub przerobić według własnej wizji. Im bardziej dopracowana gra technicznie/graficznie tym większy pozytywny odzew odbiorców. Najlepszych przykładem są stare gry od Valve i prawie wszystko co wydał Rockstar w ostatnich dwóch dekadach.

  • Listy - Pan John zainteresował mnie swoją obszerną wiedzą o gejmingu. Też zawsze miałem wrażenie, że kamienie milowe gejmingu nie robiła jedna osoba. Ale jak zacząłem czytać bardziej o historiach z wielkimi grami związane to doszedłem do wniosku, że na początku drogi każdego wiekopomnego dzieła stał idealnie skorelowany zespół (a nie jednostka). Kojima promował również swój zespół światu jako Kojima productions. Moim zdaniem dobry chwyt marketingowy. Więcej osób w firmach developerskich powinno tworzyć takie zespoły/firmy by dawać swoje usługi artystyczne większym graczom na rynku. Z polskiego poletka to najbardziej wypromował się ostatnio chłopak od quest designu Cyberpunku/Wiedźmina trzeciego - Paweł Sasko. Rozgadana postać, sporo pojawiał się na różnych wywiadach i wiele opowiadał ciekawych rzeczy na swoich Twitchu. Polecam śledzić gościa jeśli lubicie produkcje CDPa.

  • Roger - polskie oddziały dużych wydawców. Mnie nie dziwi fakt, że troche ich poleciało, bo wiele z nich słabo było widoczne w przestrzeni publicznej przez ostatnią dekadę. Sony to już był konający trup pod względem reklamy. Ostatnia dobra promocja jaką zrobili w polsce to był Uncharted 4 i bodajże horizon ze swoimi stojącymi dinorobotami w centrum Warszawy.

Środek lata to w końcu ciepło to udało poukładać myśli o waszej dziennikarskiej pracy. Dzięki za kolejny numer i widzimy się chyba na party jak czas pozwoli.

No i muszę kupić tą małpę, bo za dużo o niej myślę.

BANANA

has-it-been-long-enough-for-people-to-re

Opublikowano
W dniu 12.08.2025 o 19:09, TomciooPL napisał(a):

Jeden sra się o felietony, drugi o lore. Forumik w formie.

W sumie pod tematami u numerze takie imby to częste nie są.

Opublikowano

Taka malutka prosba ode mnie - do rozwazenia; istnieje szansa by w recenzjach umieszczac przynajmniej jeden screenshot z aktualnej rozgrywki? Przykladowo, zeby nie byc goloslownym, "ogladajac" recke Holdfast: Nations at War, na podstawie obrazkow, czlowiek nie ma szans domyslic sie jaki gatunek reprezentuje omawiany tytul. Pozniej dopiero czlowiek czyta o strzelaniu z muszkietow i w sumie na koniec musi wyswietlic sobie film z rozgrywki na youtube a taki zrzut uruchomilby wyobraznie na starcie. Swoja droga gierka wydaje sie zajebista :cool:

Opublikowano
13 godzin temu, Ken Adams napisał(a):

Taka malutka prosba ode mnie - do rozwazenia; istnieje szansa by w recenzjach umieszczac przynajmniej jeden screenshot z aktualnej rozgrywki? Przykladowo, zeby nie byc goloslownym, "ogladajac" recke Holdfast: Nations at War, na podstawie obrazkow, czlowiek nie ma szans domyslic sie jaki gatunek reprezentuje omawiany tytul. Pozniej dopiero czlowiek czyta o strzelaniu z muszkietow i w sumie na koniec musi wyswietlic sobie film z rozgrywki na youtube a taki zrzut uruchomilby wyobraznie na starcie. Swoja droga gierka wydaje sie zajebista :cool:

Odnotowane ;)

Opublikowano

Mam czasami wrażenie, że screeny z gier są dodawane dosyć losowo do tekstu i można by je było wybrać lepiej. Dla przykładu recka THPS3+4 i opis nowych wspaniałych leveli z dynamicznym oświetleniem a obok zrzut ekranu z wyboru grafiki na desce w edytorze. Wiem, że nieco wyżej jest wspomniane, że w edytorze spędza się sporo czasu, ale chyba lepiej byłoby pokazać jak wyglądają odrestaurowane poziomy... Czy screeny wybiera autor recki czy po prostu dostarcza kilka sztuk, a grafik wybiera co mu pasuje?

Edytowane przez Grześ

Opublikowano

Tez mnie to zawsze ciekawi - kto wykonuje zrzuty ekranu, kto je selekcjonuje etc.

Na ten obrazek w recenzji THPS3+4 tez zwrocilem uwage :D

Poruszylem temat bo lubie sobie beztrosko, ot tak przegladac magazyn a kiedy patrze na obrazki z rozgrywki to wprawiam grafike w ruch i wyobrazam sobie co dzialo sie kilka chwil wczesniej albo pozniej, mam to od dziecka

A i zauwazylem powiekszenie tekstu w ramkach, dzieki za to :cool: idziemy ku super lepszemu

Opublikowano

Optymistycznie podchodzicie - że są to zrzuty zrobione przez recenzenta. Są też (czasem?) prosto przeklejone screeny z materiałów promocyjnych wydawcy.

Edytowane przez tannerpl

Opublikowano

Albo to screeny od innych, jak wcześniej przy FH5 na PS5, gdzie był screen od ytbera lucka. Naście lat temu chyba podpisywali czy screeny są od redakcji czy wydawcy. Albo to w innym piśmie było.

Opublikowano

Mogę mówić za siebie, ale zawsze podczas gry do recenzji łapie screeny bo dziś to banalnie proste niezależnie od platformy i wystarczy podesłać je zwykłym mailem z recenzją. I bardzo często właśnie te widzę w piśmie (ot, choćby niedawne Amerzone). Chociaż fakt, czasami zdarza się, że zamiast nich zostaje umieszczone coś z materiałów promocyjnych - tu pewnie już Roman decyduje o potencjale wizualnym składu czy coś tam ginie w akcji, ciężko wyrokować.

W kazdym razie z recką zawsze leci około pięciu (maks dziesięć) reprezentatywnych screenów

Opublikowano

W najnowszym numerze pojawił się ważny tekst. Pewnie nikt na niego nie zwrócił uwagi. Ale ja tak. Kiedyś prowadziłem bloga o powiązaniach między branżami gier i komiksu, więc tematyka dla mnie interesująca. Ale zacznę po kolei.

Był maj. Jak to w maju, co roku o tej porze chcę jechać w góry. Pogoda zawsze ładna, turystów niewielu i można się wyciszyć. Niestety, w tym roku coś się dziwnego działo (dzieje?) z pogodą. Już na wiosnę dwa razy miałem dziwny przeskok, z ciepłych dni na zimowe. No i ta zima tak też trzymała w maju, a mi ogrzewanie już nie działało, a ja nie mogłem wyjechać, bo w górach śnieg i zasypane wszystko... I tak na początku czerwca jeszcze nie było pogody, mózg mi kipi od siedzenia w domu. A tu widzę jest impreza w Warszawie.

Pixel Heaven rok wcześniej to każdy wie co tam się za gemela odwaliła. Se myślę, że nawet dobrze, w tym roku będzie mniej wiary. Pojechałem więc do deszczowej Warszawy (w sumie w całym kraju padało). Dobra komunikacja, z Warszawy Zachodniej podjechałem baną na Gdańską i... jakoś trafiłem. Nie było drogowskazów, ludzi też nie przechodziło zbyt wielu, ale nie spodziewałem się tłumów. Wchodzę i akurat dotarłem do sali kinowej na wykład o Amidze. Nie interesowało mnie to, bo nie miałem Amigi, więc ruszyłem zwiedzać i wróciłem pod koniec. Cała sala pełna, ludzie słuchają w skupieniu. Potem oklaski. Podobno najbardziej oblegana prelekcja. To było widać.

Następna była znacznie mniej oblegana, ze 2/3 wiary opuściło salę. No i prowadzący wprowadza gości: rysownika komiksów Śledzia i Bartłomieja Kluskę. Problem w tym, że prowadzący tak jakoś prowadził rozmowę, że najpierw zaczął gadać Śledziu o Amidze. Potem zaś ze spokojem trochę o sobie i zanim zaczęli coś wspominać o komiksach, to 20 minut zleciało. I ten Bartłomiej Kluska niewiele tam się odzywał, ale jak już mu pozwolili, to nawet konkretnie gadał. No i dużo nie powiedział, bo zaraz spotkanie się skończyło i weszło jakieś dziwne małżeństwo i zaczęło opowiadać o jakimś dziwnym projekcie, nawet nie wiem czy to miała być gra czy film, trailer parę sekund pokazali i nie wiele tam było. Ale ambicje mieli, chcieli nawet Lyncha do zespołu zaprosić... Może jeszcze kiedyś o nich usłyszę.

W każdym razie w najnowszym numerze pojawił się konkretny tekst Bartłomieja Kluski. Wiedza, którą on powinien tam na scenie przedstawić, a zamiast tego słuchaliśmy beblania Śledzia. Jak zwykle Perez naprawia co Łopusz zepsuł.

Opublikowano

Panie Adamus dziękuję za retro recenzję gry Syberia ) I proszę coś napisać o Syberii 2 bo aż się prosi ) Ten numer PSX EXTREME jest wyjątkowo dobry !

Opublikowano

Myślałem, że doszło do pomyłki jak zobaczyłem, że z dzisiejszej perspektywy ocenia sporo wyżej niż na dzień premiery, ale jednak to nie były zwidy. Rzadko się to zdarza, ale zdarza.

Opublikowano

Od dłuższego czasu przymierzam się do Syberii, ale inne rzeczy i gry odciągają uwagę. Ostatnio nawet zauważyłem że mam ją w bibliotece gog, pewnie kiedyś za darmo dawali

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.