Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Za oceanem bym pewnie jeździł. Ale tam Mustang jest atrakcyjnie wycenionym usportowionym samochodem idealnym do codziennej jazdy, natomiast w Europie niestety staje się drogi w zakupie, drogi w utrzymaniu i średnio praktyczny przy parkowaniu. Przynajmniej miałem już okazję poprowadzić ostatniego Ecoboosta.

Odnośnik do komentarza

Ja byłe ciekaw jak Focus Active będzie się sprawdzał jak zima przyjdzie i czy ten tryb do śliskiej nawierzchni i śniegu jest w ogóle użyteczny. Muszę przyznać, że działa to naprawdę dobrze, rano mróz, sporo śniegu a auto dobrze się klei, ciężko go wpuścić w jakiś poślizg. Jak dynamiczniej się ruszy to od razu stabilizuje tor jazdy. Jak na przedni napęd jest bardzo stabilnie.

 

Ajj no ale trochę brakuje 4x4 przy takiej pogodzie. Jest frajda jak wszystkie koła pracują i można się kontrolowanie poślizgać.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Mustang napisał:

Za oceanem bym pewnie jeździł. Ale tam Mustang jest atrakcyjnie wycenionym usportowionym samochodem idealnym do codziennej jazdy, natomiast w Europie niestety staje się drogi w zakupie, drogi w utrzymaniu i średnio praktyczny przy parkowaniu. Przynajmniej miałem już okazję poprowadzić ostatniego Ecoboosta.

Mustang w EUR jest chyba porównywalny cenowo do właśnie A3 2017. Na pewno A3 mniej pali ale to da się wyrównać. Co do parkowania - no to A3 faktycznie jest ciut mniejsza ale to kwestia wprawy i przyzwyczajenia. 

Odnośnik do komentarza
2 hours ago, LiŚciu said:

Mustang w EUR jest chyba porównywalny cenowo do właśnie A3 2017. Na pewno A3 mniej pali ale to da się wyrównać. Co do parkowania - no to A3 faktycznie jest ciut mniejsza ale to kwestia wprawy i przyzwyczajenia. 

Był moment, że ten Mustang Ecoboost nie był aż tak drogi, chociaż i tak sporo droższy niż w USA. Obecnie już trochę więcej kosztuje.

 

Ale przede wszystkim w mojej sytuacji są dwa ważne aspekty. Po pierwsze finansowo bardziej opłaca mi się służbówka z pracy, tak jak to A3. Po drugie mieszkam we Francji, gdzie przy rejestracji nowego Mustanga, nawet z Ecoboostem jest podatek od emisji CO2 w tym wypadku równy 20k euro, teraz w 2021 już 30k euro. Tylko hot hatcha by się dało sensownie kupić i szczerze mówiąc mocno rozważałem zmianę służbówki na coś prywatnego z mocniejszym silnikiem (np. mocno interesowałem się Polo GTI), ale chyba pozostanę przy kolejnym służbowym (akurat w poniedziałek będę testował nowego Golfa 1.5 TSI 150 i mam nadzieję, że mi się spodoba, bo zaproponowane alternatywy, głównie małe SUV'y jak to w modzie, mi średnio pasują).

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No rozumiem. Zasugerowałem się nickiem i logiem w avku z tym Mustangiem,

 

Ja z kolei tak sobie ogarnałem że zrezygnowałem ze słuzbówki na rzecz ekwiwalentu (kilkanaście lat jeździiłem słuzbowymi i mam dośc tych plastikowych japońców) i za to kupiłem sobie co chciałem. Co prawda tylko V6 (i nie mustang:)) ale w PL nie ma tego podatku od emisji CO2 na razie. Do tego jeszcze załatwiłem sobie flotówke na paliwo i jakoś to wszystko się opłaca. 

Odnośnik do komentarza
8 minutes ago, LiŚciu said:

No rozumiem. Zasugerowałem się nickiem i logiem w avku z tym Mustangiem,

 

Ja z kolei tak sobie ogarnałem że zrezygnowałem ze słuzbówki na rzecz ekwiwalentu (kilkanaście lat jeździiłem słuzbowymi i mam dośc tych plastikowych japońców) i za to kupiłem sobie co chciałem. Co prawda tylko V6 (i nie mustang:)) ale w PL nie ma tego podatku od emisji CO2 na razie. Do tego jeszcze załatwiłem sobie flotówke na paliwo i jakoś to wszystko się opłaca. 

Jeszcze zależy ile kilometrów robisz. U mnie przed covidem (bo teraz pracuję z domu) robiłem 30k km rocznie, co mocno wpływa na koszty. Robiąc np. 15 mógłbym przebierać w ofertach leasingu konsumenckiego nawet na coś w stylu Golfa GTI. Ale i tak jestem zadowolony z tego co mi w firmie proponują, jakbym miał jeździć Clio z jakimś słabym silnikiem, to już bym również brał ekwiwalent i coś kombinował.

Odnośnik do komentarza

No A3 jako służbówka to ogólnie dobry wybór i pewnie mając taką opcje bym nie kombinował a ewentualnie zabawke kupił sobie na 3 auto. Natomiast u mnie wybór był taki że bardziej corrola, astra czy focus. A robie faktycznie nie wiele, bardziej praca - dom i czasem do klienta ale do klienta już tak często nie jeżdże. Wszystko jak mówisz zalezy o tego co i ile sie robi. 

Odnośnik do komentarza

A3 w sedanie to genialne auto. Jeszcze jakby mieć S3 albo chociaż 1.8tsi w quattro i S-Line. No piękne auto. Poprzednia generacja jak i nowa, która jako jedyna z całej nowej gamy VAG do czegoś się nadaje. No, ale niestety daleko po za zasięgiem portfela :( A Mustanga mam nadzieję, że kiedyś będę miał. Moje marzenie by mieć V8, a to najtańsza opcja, dodatkowo bardzo ładna i najważniejsze świetnie brzmiącą

Odnośnik do komentarza

Wszystko co ma więcej niż 4 cylindry dobrze brzmi :) w rs3 jest 5 cylindrów i ma fenomenalne brzmienie. V8 to takie moje marzenie i amerykańska. Chociaż np. Mercedes w starych AMG też ma bardzo amerykańskie brzmienie. Ale powracając na ziemię jak skończy mi się leasing w skodzie 1.2 tsi pewnie skończę z jakimś 1.4-1.6 turbo haha ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

ale mi się te mazdeczki do gusty przypadły, fjufju. Zamieniłbym się na moją audiA5:bye: może z tyłu mógłbym wozić coś więcej niż butelkę wody mineralnej 1,5litra

 

Mazda 3. Co ma do zaoferowania nowa generacja?

Odnośnik do komentarza

Niedługo dostanę na testy Alfę Stelvio po lifcie - dawno nie czułem się tak dobrze wsiadając do auta, w końcu czuje się, że to auto zrobione zgodnie z zamysłem. Lifting przyniósł mocne zmiany jeśli chodzi o wnętrze, a wzrost cen konkurencji ( ford, hyundai) zniwelował różnicę i niewiele dokładając, można wskoczyć o klasę wyżej. Łyżką dziegciu w beczce miodu jest spalanie oscylujące w cyklu mieszanym w zakresie 10-12l benzyny, pomimo niewielkiej masy jak na gabaryty auta ( ok. 1600kg)

Odnośnik do komentarza

Fajne te Alfy, tylko za mało modeli, a te co są, mają niedzisiejszą trochę gamę silników (w sensie nadal brak hybryd, za to dużo diesli, plus brak oszczędniejszej i tańszej benzyny w Giulii). Do tego tylko ksenony w nowym aucie premium, kiedy cała bezpośrednia konkurencja przeszła na LED i w opcji matrix LED - niby do przeżycia, ale jednak w tym aspekcie lekki zawód.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...