Skocz do zawartości

Dark Souls


McDrive

Rekomendowane odpowiedzi

Heh, niesamowite jak ten czas leci - jeszcze nie tak dawno temu jarałem się trailer'ami z Demon's Souls, a tu proszę - już niedługo premiera kontynuacji najlepszej gry obecnej generacji* (właśnie oglądam gameplay'e - coś wspaniałego, z jednej strony nowości a z drugiej stary poczciwy Demon's Souls). Najwyższy czas ponownie zaopatrzyć się w PS3 :D

 

* - rym niezamierzony

Odnośnik do komentarza

Post jednej z ostatnich normalnych osób na forum Żol Plós:

Pojawiło się sporo nowych informacji, więc postanowiłem to wszystko zebrać do kupy i o tym napisać.

Sporo można było dowiedzieć się na forum PrepareToDie, na stronie DkS na FB, a także na Siliconera - która przetłumaczyła informacje z Dengeki. Ostatnie kilka dni to sporo nowego tak jak mówiłem - Ilkar (pros pvp z DS, a także DkS Wikidot Community) zdradza wiele ciekawych rzeczy z zamkniętego pokazu z Gamescom, a także z również zamkniętej prezentacji z San Jose która miała miejsce 3 dni temu.

 

Zacznijmy może od informacji z Dengeki.

 

- Ponad 20 nazwanych obszarów w grze, a sam świat prawie 4 razy większy niż ten z DS. Warto podkreślić - 4 razy większy świat, a nie tak jak plotki na początku mówiły jakoby byłby 50% większy.

- Są takie miejsca do których dostać się będzie graniczyło z cudem - nie mającymi nic wspólnego z fabułą. Jako przykład - w jednym z takich miejsc znajduje się tajne przymierze.

- 3 dokuczliwe obrażenia powodujące zatracanie energii - krwawienie, trucizna, przekleństwo

- można dodawać pierwiastkowe skutki (punkt wyżej) do broni poprzez specjalny upgrade

- nowa kategoria broni - np wielki łuk, którego jedna strzała jest wielkości włóczni

- suma czarów i cudów wynosi 60 (w DS 30)

- ludzkość ma wpływ na szczęście, wytrzymałość do przekleństwa i ma wpływ na moc czarów

- Atak black phantomów dzieli się na 4 rodzaje

1) powrót do ciała (było)

2) walka o level (było)

3) ukraść graczowi wartościową rzecz (nowość)

4) ukarać gracze i doprowadzić do zdrady czegoś (nowość)

 

Ilkar tak jak pisałem wcześniej grał na zamkniętym pokazie w San Jose. Na samym początku powiedział, że grał 3 godziny i przez ten czas zginął 8 razy - tak, zwycięzca wielu turniejów, legenda DS zdradziła, że zginęła nawet w tutorialu. Z tego co mówił jest bardzo ciężko, zostało poprawione AI wrogów którzy między innymi gdy wypatrzą nas z daleka od razu zaczynają na nas polować. Wrogów było bardzo dużo - przynajmniej tam gdzie przez 3 godziny hasał Ilkar. "Miejsce w którym zacząłem było jak labirynt - miałem dookoła siebie 6/7 różnych ścieżek". Zadając rycerzem riposte (tak potężną w DS) przeciwnikowi ubyło 4hp (omówię to później). Walka została oczywiście rozbudowana, do tego jest bardziej taktyczna. Ten aspekt jest bardziej skomplikowany niż w DS. Polowanie na wrogów i skakanie na nich z wysokości, czy w ogóle skok z rozbiegu na przeciwnika to warte wymienienia przykłady. Tyle z imo ważnych rzeczy, bo czytanie o robieniu postaci czy opowiadanie o wyglądzie bossa z tutorialu nie ma sensu pisać.

 

Przejdźmy do klas postaci, levelowania i tego typu rzeczy.

 

Mamy 10 klas do wyboru. I tutaj od razu nowość - wybór klasy jest bardzo ważny. W DS taki ważny nie był, a można pokusić się o stwierdzenie, że nie był ważny w ogóle - chyba, że do pvp i wpakowania idealnie punktów pod wybrany build. Teraz każda klasa ma bonus do jakiejś umiejętności której nie ma inna, oraz dostaje na początku prezent, ale jaki, pozostaje tajemnicą za wyjątkiem Warriora, który dostaje czarne bomby. Jakie zatem mamy klasy i bonusy? Spójrzmy.

 

darksouls1_thumb1.jpg

 

Warrior (nowość) - ekspert od broni z wysokim strenght i dexterity

Knight - wysokie vitality i solidna zbroja ciężka do przewrucenia (może chodzić o rolle, ale nie musi. producenci nie zdradzają jeszcze szczegółów dotyczących tego)

Wanderer - bardzo wysokie dexterity i władanie Scimitarem (Ilkar z takim dex zabrał tylko 4hp ripostą, dowód na to, że będzie bardziej wszystko rozbudowane w stylach)

Thief - (moja postać) bonusy do krytycznych obrażeń (mój styl walki Raikoh.gif) - czyli backstaby i riposty, a także posiada umiejętność "Master Key" i może otworzyć bez klucza jakieś bramy itd.

Bandit (nowość) - bardzo wysoka siła i ekspert od siekier

Hunter - świetne posługiwanie się łukiem (także opcja wielkiego łuku), dobry w walce w bliskim kontakcie, ale słabo odporny na magię

Sorcerer (nowość) - specjalista od czarów duszy i szkoły smoka

Pyromancer (nowość) - specjalista od czarów ognistych i posiada dobre posługiwanie się jednoręczną siekierą

Cleric (nowość) - specjalista od cudów i dobre posługiwanie się maczugą

Deprived (nowość) - bez zbroi, z drewnianą maczugą i starą tarczą, podobno wampir.

 

Każda klasa startuje od pierwszego levelu, a oto w co będziemy pakować nasze dusze.

 

Vitality, Attunement (nowość), Endurance, Strenght, Dexterity, Resistance (nowość), Inteligence, Faith oraz Humanity (nowość). Znikła magia i szczęście (to dobrze). Magia została zastąpiona przez Attunement które jest jakby siłą woli - tyle, że nie znane są jeszcze szczegóły - tymbardziej, że to Inteligencja podobno ma wpływać również na moc czarów dusz i między innymi szkoły smoka.

Resistance to jak wiemy odporność. Czy na wszystko? W tej chwili nie wiadomo .

Humanity - człowieczeństwo - odpowiada za nasze szczęście, ma coś wspólnego z przekleństwem i reszta to też jeszcze sekret.

 

Multi i pvp ma być dużo bardziej rozbudowane. Widzieliśmy na filmikach blue phantomy, widzieliśmy black phantomy, ale jest coś jeszcze.

 

262177_161226480617071_119869331419453_369248_153631_n.jpg

Będzie cud dzięki któremu dane nam będzie zamienić się np w drzewo, a i na zdjęciu widać, że gracz próbował się schować przed b.phantomem. Ciekawe.

 

Teraz pytanie na które nie ma jeszcze odpowiedzi. Kim jest zatem purpurowy phantom?

261774_161226683950384_119869331419453_369255_2061036_n.jpg

Było o wampiryźmie, ale i przekleństwie. Czy zatem ten purpurowy phantom zatracił całkowicie swoje "Humanity", czy może chodzi o coś innego. Zagadka w tej chwili, ale na pewno ma to mniej więcej związek z tym co napisałem.

 

Z bardzo ciekawych rzeczy o których wyczytałem i o których warto wspomnieć również to:

 

- będą przysięgi składane jakimś Bóstwom, dzięki którym będą tworzone przymierza i to ma mieć wpływ na granie w multi

- http://www.xbox360ac...s/achievements/ będzie upgrade broni (bardziej rozbudowany) a w linku lista aczików/tofeów. Część jest ukryta.

- http://www.fromsoftw.../map_sound.html - część mapy i 23 kawałki z soundrtacku po mniej więcej 15 sekund

- jest różnica w szybkości. nie ogranicza się tylko do szybkich rolli

- ma być bardziej mrocznie

- gra posiada melancholijną fabułę (coś dla mnie)

- gracze będą mogli spotykać się przy ogniskach (tzw. Bonfire)

- gracz jest nieśmiertelny (poznamy jaki jest tego powód), ale gdy ginie i się odradza to traci człowieczeństwo (związek z humanity)

 

To mniej więcej tyle. Jeśli coś mi się przypomni oraz dowiem się więcej to na pewno napiszę. Widzimy się 7.10.2011. Poznacie GOTY tego roku.

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

Nowe info:

 

http://www.famitsu.com/news/201109/07049733.html

 

W skrócie:

 

 

~About Undead Form~

-You can revive from Undead Form to Living Form by offering humanity to the bonfire

-During Undead Form:

1) You cannot summon players to help you

2) You cannot kindle the flame to increase the amount of Estus Flasks you carry

3) Your maximum HP stays the same

4) You will look undead

 

~About Multiplayer~

-Your phantom will look different based on what Covenant you have

-The "Dark Wraiths" is a Covenant. With this Covenant, you can invade players to steal their humanity (the most basic form of invasion)

-A player who was killed by an invader can write the invader's name in the "Book of the Guilty." Players of a particular Covenant can select a name from this list, invade their world as an "Blue Spirit of Revenge" (shown in one of the earlier screen shots) and kill them.

-The total number of phantoms that can play in the host's game is 3. This includes helping phantoms and invading phantoms. By default, 2 helping phantoms and 1 invading phantom can be in the host's game, but based on the situation there can be more invading phantoms.

-You can still acquire humanity offline

 

~About Character Creation~

-The Depraved has a higher starting level then the other classes, and thus starts with higher stats

-Game play wise and story wise, there will be no restrictions based on which class you choose

-All starting equipment of each class can be obtained later in the game

-The only gift that does not exist in game is the "Master Key" This gift is the only on that has a significant impact on the game (However, Director Miyazaki recommends that you choose this for your succeeding play throughs rather than your first)

-Miyazaki recommends starting with the "Pendant" or no gift at all

-There are no gender restrictions for wearing certain equipment (guys can wear dresses)

 

~About Game Play~

-The magic charge system was implemented to broaden the uses of magic

-Like in DS, equipping magic takes up slots, and the amount of magics you can equip is based on how many slots the spell costs, and how many slots your character has

-It is possible to equip duplicate spells on to your character, thereby increasing the maximum charges of that spell

-Weapons of the same class may not share the same swings, therefore you should test every weapon you find

 

~About Forging~

-There are two ways to forge weapons: "Enhancing" and "Transcending"

-Enhancements are your basic "+1" or "+2" type of upgrades

-All blacksmiths can enhance weapons. You can also enhance your own weapons at the bonfire

-Transcends change the elements of your weapons

-Only blacksmiths can perform transcends. Each blacksmith can only perform one type of transcend

-About half of the blacksmiths require you to have a "Spark" (the Kanji is "Seed of Fire" in order for them to transcend your weapon

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Ja też już zamówiłem wiec jeśli ktoś będzie miał ochotę pograć wieczorami lub popołudniu niech doda sobie mój PSN albo napisze na gg. W Dark souls też planuje 100% tak jak i w Demon`s ale jeśli świat jest taki duży to tak prędko tego nie zrobię. Wiadomo ze w grupie raźniej i łatwiej chociaż i tak Dark souls będzie na pewno wymagające nawet jeśli gra się w zespole. Zapewne trzeba będzie tak złożyć zespól na bossa jak w MMORPG zęby było łatwiej. Wiadomo że można go zniszczyć w pojedynkę ale po co tracić nerwy jak się próbuje 10 razy pod rzad bić tego samego bossa skoro można ubić go z przyjemnością w grupie. I te bugi... w Demon`s souls jeśli nie będzie czegoś takiego w Dark souls będzie na pewno większa przyjemność z gry bo co to za sztuka dodać sobie miliard souli i wbić 500 SL sam na początku z tego korzystałem i tak to nic nie dawało bo mało osób gra na takim SL wiec grałem normalnie i było mi o wiele lepiej. Mój świat często nawiedzały fantomy i ja tez mogłem częściej kogoś znaleźć na niższym SL. Wiec jeśli ktoś ma ochotę pograć zespołowo to ja jestem chętny.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...