Skocz do zawartości

Wiedźmin 3: Dziki Gon


Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, messer88 napisał:

A tak w sumie to na pc dopiero jak zmodują tego pacza to będzie wtedy fajna graficzka. 

 

Powiem Ci, że dla mnie teraz jest to ścisła czołówka najładniejszych gier jakie w życiu widziałem, pomimo, że to 2015r. Wiadomo, że technicznie są archaizmy (modele postaci, mimika, płotka nie ma 1/100 z mięśni, które mają konie w RDR2, geometria), ale ogólnie nie rozbijając tego na czynniki pierwsze to co widzę na ekranie w ruchu robi mega wrażenie, tak jak pisałem, nawet te moje screeny tego nie oddają. Ta gra ma ponadczasowy artstyle, z tymi wszystkimi ulepszeniami, bajerami RT i nowym oświetleniem RT wygląda niesamowicie, i to nie "niesamowicie" jak na grę z 2015r., tylko po prostu niesamowicie w 2022r. Mega dużo daje też chyba najlepszy antyaliasing z DLSS quality w 4K jaki widziałem do tej pory w grach, wszystko jest mega ostre, wyraźne, szczegółowe, nic nie migocze, a w grach z "szerokimi" widokami i dużą ilością roślinności to jedna z ważniejszych rzeczy dla ogólnego odbioru jakości obrazu.

 

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
33 minuty temu, tjery napisał:

 

Powiem Ci, że dla mnie teraz jest to ścisła czołówka najładniejszych gier jakie w życiu widziałem, pomimo, że to 2015r. Wiadomo, że technicznie są archaizmy (modele postaci, mimika, płotka nie ma 1/100 z mięśni, które mają konie w RDR2, geometria), ale ogólnie nie rozbijając tego na czynniki pierwsze to co widzę na ekranie w ruchu robi mega wrażenie, tak jak pisałem, nawet te moje screeny tego nie oddają. Ta gra ma ponadczasowy artstyle, z tymi wszystkimi ulepszeniami, bajerami RT i nowym oświetleniem RT wygląda niesamowicie, i to nie "niesamowicie" jak na grę z 2015r., tylko po prostu niesamowicie w 2022r. Mega dużo daje też chyba najlepszy antyaliasing z DLSS quality w 4K jaki widziałem do tej pory w grach, wszystko jest mega ostre, wyraźne, szczegółowe, nic nie migocze, a w grach z "szerokimi" widokami i dużą ilością roślinności to jedna z ważniejszych rzeczy dla ogólnego odbioru jakości obrazu.

 

A to różnie, TAA w niektórych miejscach wygląda lepiej niż DLSSQ, przynajmniej w 1440p zdarzają się artefakty widoczne jak siedzisz przy monitorze kilka cm od ekranu, szczególnie na powierzchni wody widać delikatne migotanie przy dużym natężeniu światła. Ale przy TAA, z kolei obraz jest dużo bardziej rozmyty. No i DLSSQ daje lepszy performance, aczkolwiek jest tylko na dx12 (TAA dodali też do dx11, wcześniej było FXAA, które teraz można prównać jest o ligę gorsze od TAA i DLSSQ), a ten nie jest stabilny w obecnej poza kilkoma wybrańcami, którym działa wszystko pięknie :D. Ale jak zalockowałem na 30 fps to da się grać bez stutteringu w slow motion, a raczej zwiedzać świat na koniku:). 

Odnośnik do komentarza

Na konsolach da się wyłączyć HUD za pomocą jednego przycisku? Szukałem w opcjach i nie znalazłem :/

 

Szczerze przyznam, że jako zatwardziały przedstawiciel 'graficzka i 30 fps' poddałem się i śmigam w trybie płynności. Problem jest prosty - za często dochodzi do spadków i w wielu miejscach kamera po prostu rwie.

Edytowane przez ginn
Odnośnik do komentarza
12 minut temu, ginn napisał:

Na konsolach da się wyłączyć HUD za pomocą jednego przycisku? Szukałem w opcjach i nie znalazłem :/

 

W opcjach zmieniłem HUD na wyłączony i przyciskiem Home mogę go przywracać/wyłączać. Sprawdź czy gdzieś w ustawieniach sterowania nie można przypisać tego pod jakiś przycisk na padzie.

 

 

49 minut temu, messer88 napisał:

ale już sam początek i te trupojady to już widać wiek gierki.

 

Jak na grę z otwartym światem imo wciąż potworki trzymają poziom, bardziej z modelami ludzkimi są problemy (i te powtarzające się gęby, mogli to ogarnąć).

 

nZuYo9E.jpg

 

yEezAxA.jpg

 

UDsdQca.jpg

 

Tu już z fotomoda, bo w normalnym gamepleju ciężko uchwycić ;)

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, tjery napisał:

 

W opcjach zmieniłem HUD na wyłączony i przyciskiem Home mogę go przywracać/wyłączać. Sprawdź czy gdzieś w ustawieniach sterowania nie można przypisać tego pod jakiś przycisk na padzie.

 

 

 

Jak na grę z otwartym światem imo wciąż potworki trzymają poziom, bardziej z modelami ludzkimi są problemy (i te powtarzające się gęby, mogli to ogarnąć).

 

nZuYo9E.jpg

 

yEezAxA.jpg

 

UDsdQca.jpg

 

Tu już z fotomoda, bo w normalnym gamepleju ciężko uchwycić ;)

Takie słowiańskie mordki mają i npce i potwory, jest to na pewno klimatyczne w stosunku do tych pięknych amerykańskich maszkar :D. 

Odnośnik do komentarza

No więc na moim takim sobie kompie spokojnie można grać na dx11 w uber+ na full. Co głównie rzuca się w oczy to, większa paleta barw, więcej zmieniających się warunków pogodowych i zdecydowanie bujniejsza roślinność. Gra działa ciut mniej płynnie i w menu mam czasami freezy i jakieś trzaskanie w głośnikach. Nie jest idealnie ale jest bardzo dobrze i w sumie do poprawy mają jakieś pierdoły.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, izon napisał:

No więc na moim takim sobie kompie spokojnie można grać na dx11 w uber+ na full. Co głównie rzuca się w oczy to, większa paleta barw, więcej zmieniających się warunków pogodowych i zdecydowanie bujniejsza roślinność. Gra działa ciut mniej płynnie i w menu mam czasami freezy i jakieś trzaskanie w głośnikach. Nie jest idealnie ale jest bardzo dobrze i w sumie do poprawy mają jakieś pierdoły.

No szczególnie to mają do poprawy ficzery z dx12 na PC:). 

Odnośnik do komentarza

W moim odczuciu ray tracing jest słabo zaimplementowany na PS5, szczególnie jesli chodzi o dzień. Natomiast w porze nocnej wyglada to lepiej, ale pod warunkiem ze podziwiamy efekty świetlne/cienie stojąc w miejscu. 30 fps w ruchu, kiedy biegamy, walczymy czy jedziemy konno „zabija” skutecznie RT oraz sama oprawę wizualna. Ten klatkarz to jakaś masakra. Oczy mnie bolą po przejściu z 60fps. Podziwiam ludzi grających w trybie „jakość”, ale mam pewne podejrzenie, ze tacy gracze maja problemy ze wzrokiem. :)


Ps. Tez was irytuje ten opór trigera R2 kiedy odpalamy szybko jakis znak? Ja wyłączyłem haptyki. 

Odnośnik do komentarza

Ale faktycznie te wszystkie PeCetowe analizy i wywody, okraszone dużą dawką dziwnych ciągów znaków typu dx11/12, DLSS powinny raczej trafiać do jakiegoś innego tematu, bo zrobił się tu straszny śmietnik.
Screenshoty jak najbardziej, bo to zawsze robi, ale już bez porad instalacyjnych, albo jakie mody ściągnąć, proszę :hi:
 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ściągnąłem wersję z GOG, krótkie info poniżej:

sejwy zaciągnęły się bez problemu, nawet jakieś starocie z 2017

 

Konfiguracja:

Ryzen 5 3600, 16 giga ramu, radeon rx5600xt

soft amd adrenalin pozwala pokazać licznik fps, także nim się posiłkowałem

 

wrażenia:

wersja DX12 - RT karta nie obsługuje także się nie wypowiem, wszystkie ustawienia na uber+, włączony FSR2 (odpowiednik DLSS od zielonych żydów) - mikroprzycięcia, które denerwują, olałem tę wersję, gdyby nie to to super

Wersja DX11 - wszystkie ustawienia na uber+, chodzi między 80-90fpsów, zrobiony vsync na 60 fps - super się gra, zero problemów

 

Spróbuję więcej pograć na święta, zmiany zauważalne i na plus

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, izon napisał:

Proponuje PCtowcom zrobić sobie osobny temat jak z Cyberpunkiem :) Tam będzie można dowoli gadać o jakiś suwaczkach zamiast grać ;)

 

Gra ma tyle lat, że o rozgrywce itp wiadomo już chyba dostatecznie wiele. 

Pacz tyczy się zagadnień technicznych i nie widzę przeciwwskazań, by o nich tu nie podyskutować. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...