Skocz do zawartości

Uncharted 4: A Thief's End


MBeniek

Rekomendowane odpowiedzi

Mistrzu Kazubie? Kazub. KA-ZUB! Młody uczeń prosi o audiencję...

 

A tak serio to ustaw sobie zestawy pod tryby gry i styl. Wszystko zależy od twoich preferencji. Jak grasz na dystans (na co rzadko jest okazja) i ogarniasz snajperki warto inwestować w M14 (szybkostrzelne ale potrzeba kilka strzałów do obalenia) lub Mazdura (dwa strzały do obalenia ale wolno wypluwa kule). Jeśli preferujesz kontrole mapki to warto zainteresować się Copperheadem. Mettlerem lub Arrowheadem (mają lunety). Na bliski dystans zazwyczaj polecają Lowe-S, HS39, M4 (bliski, średni dystans) lub P90 i XCR (szybkostrzelne spluwy dobre do bliskiego kontaktu). Z pistoletami podobnie.  Co lepiej będzie leżeć ci w łapie. Pobiegaj z każdą bronią, popróbuj co ci pasuje. Gdy obalisz wystarczającą ilość przeciwników odblokujesz hero weapon. Kosztują prawie połowę punktów ale posiadają dwa perki. Polecany jest na większość trybów silencer. Nie jesteś wtedy oznaczany na minimapie.

Resztę sprzętu można pod tryby gry ustawić (nie jest to wymagane). Granaty to uniwersalne narzędzia wykurzania zza osłon, miny i C4 wg Mistrza są dla lamusów, granaty dymne raczej przeszkadzają niż wspomagają rozgrywkę (zwłaszcza jak większość operuje perkami z oznaczeniem ale o tym za chwilę), a apteczki wiadomo leczą. Mysticale, pomocnicy czy ciężkie bronie również lepiej lub gorzej sprawują się w zależności od trybu. 

Lowe-S - granaty - Indra do spowalniania i siejesz spustoszenie jeśli wejdziesz na flankę,

cokolwiek - granaty - Cintamani (na pełnym drogie ale dźwiga do pełnego zdrowia) i drużyna nie do zatrzymania (jeśli kumata),

snajperka - mina za dupą gdyby ktoś wszedł na plecy - snajper sidekick i kasujesz na hita wespół z pomocnikiem,

Teraz perki. Tutaj również wszystko zależy od preferowanej walki. Helping Hand idealny dla medyka ale nie tylko, Stealth pomaga flankować, Head Master jeśli headshoty wpadają łatwo (redukuje wtedy cooldown gearu). Sporo osób preferuje perki do oznaczania wrogów. Pozwala to na kontrolę pola przed tobą i/lub oznacza wrogów dla drużyny jeśli jesteś powalony. 

 

Pro tipy? Nie siedź w miejscu, próbuj flankować jeśli drużyna przycisnęła wrogów, obserwuj otoczenie, mądrze korzystaj z mysticali, używaj linki, podnoś powalonych i strzelaj celnie :)

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Ja mam grę od wczoraj i zagrałem raptem 3 meczyki, idzie nieźle, ale wiadomo na noobów 1lvl gra się trochę inaczej  :rofl:

Macie móże jakieś golden rady w co inwestować, jak ogólnie grać, a może jest jakiś uber polecany zestaw? 

 

Bronie długie:

HS + strafe speed (najbardziej uniwersalna broń w grze, pasuje do wszystkich map)

FAL + strafe speed (Fal na większe mapy)

 

Krótkie:

Aeigs Drake'a (clip + blind)

Aeigs Sullego (clip + reload) 

Fossa (jak są punkty to najlepiej z clipem)

 

Strafe speed - szybsze poruszanie się na boki podczas strzelania. Idealnie na 1vs1.

 

Perki:

Hardened lv2 (redukuje o 35% drgania celownika podczas otrzymywania obrażeń, imo najlepszy perk w grze)

Weapon Expert lv1 (podczas skakania można celować, kozacki perk na wjazdy z zaskoczenia bądź wychylanie zza krzoka!)

Gunslinger level - taki na jaki starczy punktów (do przełączania na szybkostrzelnego Aeigs'a jak clip się skończy)

 

Wiele osób z UMG, Lig - gra na takich ustawień.

 

Co do ustawień czułości celowania - to już zależy od osoby, jest wiele wersji.

Polecam przede wszystkim na 10 ustawić szybkość obracania kamery i oglądać swoje własne plecy:).

 

Na normalne TDMy - to wszystko się sprawdza bo tam grają w większości takie warzywa jak kazub :P ;)

dżołk, ok ?

Edytowane przez michu86-
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Czemu? Trójka nie była zła, do dziś pamiętam akcję z samolotem, statkiem, czy pościg, i w tej kwestii rządzi razem z U2. Widać każdy ma inny gust, mi nie podeszła czwórka, fabularnie była dobra jak dwójka, ale gameplayowo nie do końca przemyślana, a akcja z głazem to tania podróbka wagonu z dwójki. Moim zdaniem tylko U2 miał wszystko, pozostałym częściom czegoś brakowało.

Odnośnik do komentarza

Czemu? Trójka nie była zła, do dziś pamiętam akcję z samolotem, statkiem, czy pościg

 

No ja też pamiętam te akcje, ale za cholerę nie pamiętam DLACZEGO i SKĄD - za to właśnie odpowiedzialna była Amy Hennig. To że trójka jest efektownym teledyskiem i zlepkiem scen rodem z filmów Michaela Baya to ja wiem, gorzej z sensownym sklejeniem tychże w jedną całość.

 

 Jeśli chodzi o "czwórkę" to fabularnie akurat najlepsza część, zarówno jeśli chodzi o nakreślenie wiarygodnych postaci (z głównym złym włącznie), dialogi, jak i samą historię. Zwłaszcza po kijowej pod tym względem "trójce". Kto jak kto, ale Druckmann lipy nie robi.

Inna sprawa, że ten "thelastofusowy" (TLoU uwielbiam, ale tu jest Uncharted) sposób prowadzenia narracji sprawił, że akurat w tej części najczęściej ziewałem, a były też momenty, gdy nie mogłem doczekać się końca. Genialny epilog wynagrodził mi wszystkie słabsze momenty i zostawił jak najlepsze wrażenie końcowe, ale niedoścignionym ideałem nadal pozostaje U2.
Odnośnik do komentarza

Czemu? Trójka nie była zła, do dziś pamiętam akcję z samolotem, statkiem, czy pościg, i w tej kwestii rządzi razem z U2. Widać każdy ma inny gust, mi nie podeszła czwórka, fabularnie była dobra jak dwójka, ale gameplayowo nie do końca przemyślana, a akcja z głazem to tania podróbka wagonu z dwójki. Moim zdaniem tylko U2 miał wszystko, pozostałym częściom czegoś brakowało.

 

Gameplayowo U4 zjada wszystkie wcześniejsze części razem wzięte. Quasi-otwarte levele, dynamiczne przejście z walki do stealth, przemodelowany gunplay, linka z hakiem do walki i eksploracji, sekcje samochodowe, zupełnie nowe udźwiękowienie od gościa z The Last of Us. Inne szczegóły jeszcze długo by wymieniać. Ktokolwiek pisze, że U4 nie jest najlepszą odsłoną serii, albo ma oczy przesłonięte nostalgią, albo nie wie, co pisze.

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

No ja właśnie wyżej napisałem, że uwielbiam The Last of Us, ale w przypadku Uncharted podobny sposób narracji nie do końca zdał egzamin, czasami powodując znużenie i chęć ujrzenia napisów końcowych. I tak jak całościowo uważam ją za świetną grę, tak najlepszą grą z serii nadal pozostaje idealne U2 i żadna "nostalgia" nie ma tu nic do gadania - to po prostu kwestia idealnie wyważonych proporcji, czego w U4 nie udało się osiągnąć w takim stopniu, jak w drugiej odsłonie - tyle.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...