Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

9 minutes ago, Banny said:

PS: NAPRAWDĘ chciałbym zielony samochód!! tylko te zielone to drogie audi są tylko, lub Land Rovery, eh! ;) 

@Sedraka to ciekawe co piszesz, moze dopłata za fastback wynosi te 10k względem tamtych aut? Dla mnie auto musi przede wsyztskim wyglądać, a ten fastback jest ciekawy nawet.

 

 

A to jeśli chodzi o wygląd to jest ładny i ogólnie jako auto jest na prawdę fajne. Wydaje się mocniejsze niż jest. Pali całkiem znosnie, wygodne zwieszenie i dobrze prowadzenie tylko, że nie na tyle lepszy od zwykłego Cee'd by dopłacić. Już wolałbym Cee'd GT za podobne pieniądze. Jednak dla mnie cena i frajda z jazdy są najistotniejsze. 

 

Co do skody to polecam sprawdzić czy multimedia i obsługa podchodzi Ci. Poprzedni model to dla mnie sztos, ale ten jak i cała gama od VAGa( prócz a3) to kibel

 

Edytowane przez Sedrak
Odnośnik do komentarza

Przy takich kryteriach olej wszystkie 1.5 i patrz na te wersje bardziej pod 200 koni / 300 momentu. Octavię sam sugerowałem, nawet ten słabszy 2.0 tsi 190 będzie w innej lidze niż Civic 1.5, który bardziej jest porównywalny z 1.5 tsi 150 mimo mocy niby 182.

 

Przecież Alfy mogą być zielone. Skoda w wersji RS masz zielony mamba. 

Odnośnik do komentarza

@Banny może to? Nowość Seata. Nawet teraz braliśmy pod uwagę dla żony, po przygodzie z odi :)  ładny wygląd, dobre wyposażenie, spoko silniki.

 

https://www.cupraofficial.pl/content/dam/countries/pl/cupra-website/cenniki/my21py21_do_produkcji/samochody-modele-cennik-KM76QT-NA-NA-2021.pdf

 

 

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Mustang napisał:

Przy takich kryteriach olej wszystkie 1.5 i patrz na te wersje bardziej pod 200 koni / 300 momentu. Octavię sam sugerowałem, nawet ten słabszy 2.0 tsi 190 będzie w innej lidze niż Civic 1.5, który bardziej jest porównywalny z 1.5 tsi 150 mimo mocy niby 182.

 

Przecież Alfy mogą być zielone. Skoda w wersji RS masz zielony mamba. 

 

Civic sie zone podoba bo "ma wszystko, ładny kolor i kosztuje 120"  :chicken:

 

W konfiguratorze ani "zwykłe" ani rs nie mają zielonego lakieru, tylko jakiś czerwony (xd) lub niebieski, reszta szarości. 

(edit - o Panie złoty, znalazłem :))) 

W Alfie to wiem, ten lakier jest cudowny, ale tak jak pisałem wychodzi za Stelvio  minimum 155/160 wiec juz trochę za dużo. 

 

@balon Cupra, przerabiałem, oglądałem. Na żywo też spotkałem na mieście, całkiem fajnie wygląda - jak "baby infi" :obama: 

ale środek mi się strasznie nie podoba - konsola i kierownica, no i te logo.. Miałem na żywo też oglądać w salonie ale wypadło z głowy. 

Z tym, ze tam spoko wersja to chyba taka z 2.0 i 4x4 coś pod 150 podchodzi i wtedy już myślałem o Alfie.

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Banny napisał:

le środek mi się strasznie nie podoba

Środek trochę jak Leonek.

 

Ja ostatnio też trochę aut przerobiłem i stwierdziłem, że czas na drugie auto coś mniejszego, bardziej pod miasto, mniej zajmującego miejsca w garażu. Żona zrobiła obecnym ix35 - 55 tys km w 7 lat:) Byliśmy nim raz gdzieś dalej (wakacje), a tak 100% miasto.
 

Ponadto fury też mega podrożały, a jak konfigurujesz pod siebie, dorzucasz kolor, fele, ułatwiacie jakie są potrzebne to cena strasznie idzie do góry. 
 

W trakcie jeszcze zdecydowałem, że zmieniam finansowanie. Chciałem wpłacić 50% a pozostałe 50 na 3 lat. Teraz np VW ma takie kredyt, że to jest 0% ale po musie wrzuceniu ubezpieczenia kredytu (od śmierci i straty pracy) oraz GAP zrobiło się z 10 tys koszyków kredytu. Za IX35 zaproponowali mi dość dobrą cenę więc stwierdziłem, że wezmę za gotówkę, więc nie chciałem też jakoś szaleć.

 

Finalnie wzięliśmy to:

 

 

Spoiler

BDB361A6-1514-4D57-9EC5-DED53CDB2F2E.thumb.jpeg.fbb9fef72dbcbfc8a4171afdee98b986.jpeg

 

Spoiler

78A6CE10-0DFE-466F-9BEE-41CA468D54A1.thumb.jpeg.f22e47425a2541351c995a4c9845e4f9.jpeg

 

Spoiler

6CB3CFC9-EF57-43FC-81AE-F2CEC98E60D3.thumb.jpeg.342bbf13f604b4dfd3a7d06e3ae738dd.jpeg

 

 

Ma wszystko co chciała min

- żwawy 150 konny silnik z dsg (jakoś 8,3 do 100)

- mniej pali niż większe suvy

- ma dość duży bagażnik (445 l)

- foteliki wchodzą na loozie i miejsca na nogi z tylu też ok 

- zgrabniejszy na miasto i dość mało ich jeździ 

- naprawdę fajnie się prowadzi, taki trochę gokart

- no i wyposażony pod korek to co chciałem dla żony (bezkluczykowe otwieranie, elektroniczna klapa bagażnika, kamera 360, czujnik martwego pola,dobre ledy. Do tego fajny kolor, felgi i nawet jakiś pakiet sport min z czarną podsufitką (bardzo lubię), tryby jazdy, 

specjalna kiera, tapicerka obszycia czy nakładki na pedały.

Zadatek wpłacony. Ma być do odbioru pierwsza połowa września. Idealnie akurat jako prezent na 10 rocznicę ślubu :)

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza
2 hours ago, Banny said:

 

Civic sie zone podoba bo "ma wszystko, ładny kolor i kosztuje 120"  :chicken:

Tylko miej na uwadze, że przyspieszenie ma porównywalne z 1.5 150 tsi od VAG, a prędkość maksymalną, moment i spalanie gorsze, do tego generacja jest na wylocie. To może lepiej na nowego polować jak coś?

 

Jeśli schodzisz niżej z silnikami, to warto sprawdzić Focusa 1.5, podobno na topie w klasie w kwestii prowadzenia.

Odnośnik do komentarza

A wiesz, że w takim budżecie możesz mieć Focusa z silnikiem 180 km, skrzynią automatyczną Jaguara, audio Bang & Olufsen, mnóstwem innego fajnego wyposażenia i rzadko spotykanym wyciszeniem w swojej klasie? Chyba, że wizualnie Ci się w ogóle nie widzi.

 

Też brałem pod uwagę T-Roca, ale w moim budżecie były biedowe i typowo volkswagenowe w środku, np takiej fajnej kierownicy jak u Balona nie miały. No i jednak ja lubię mieć solidny bagażnik, a nie potem się się denerwować, że coś mi się nie mieści.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
22 minutes ago, Banny said:

A czy te 1.5 , 2.0 benzyny od vag są pewne? nie ma przypadków pobierania oleju? @Mustang Ty ogarniasz te tematy chyba?

Z tego co się orientuję obecnie do tych silników nie ma już szczególnych zastrzeżeń, natomiast dla pewności możesz zrobić konkretny research odnośnie wybranego połączenia silnika i skrzyni biegów. 1.5 tsi miał problemy z kangurowaniem, ale te zostały naprawione i generalnie dotyczyły manuali i nigdy tych nowych mikro hybryd.
 

Jedyny mniej pewny element to automat stosowany też w 1.5 tsi, z którym było kiedyś sporo problemów, ale te również najprawdopodobniej zostały usunięte.

 

Sam czekam na Golfa z 1.5 etsi dsg, ale ponieważ to leasing z korpo, sprawy awaryjności  mnie umiarkowanie interesują. 
 

Chyba miałbym większe zaufanie do 2.0 tsi dsg niż do 1.5 dsg jeśli chodzi o jakieś większe przebiegi, bo skrzynia jest mokra i być może wytrzymalsza.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

 np. w Leonie wersja 1.8 TSI ma w fabryce montowana skrzynię, która już ledwo ogarnia moment obrotowy. Dopiero wersję 4x4 albo Cupra mają tą mocniejsza skrzynię biegów i ona jest już spoko. I tak jest w całej grupie VAG chyba po za Audi. To się tyczy poprzednie generacji. W nowych już nie wiem jak to jest. Ogólnie DSG jest genialna do 150k przebiegu. Później to loteria. No chyba, że planujesz dłużej pojeździć to wystarczy dbać o nią i raczej powinna posłużyć dłużej. Gorzej jak jebnie. To naprawa za gruby hajs, a i tak nie ma pewności, że będzie dobrze działać. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

image.thumb.png.51d6cc378b0beb7da71fa0990cf1c269.png

2 godziny temu, krupek napisał:

A wiesz, że w takim budżecie możesz mieć Focusa z silnikiem 180 km, skrzynią automatyczną Jaguara, audio Bang & Olufsen, mnóstwem innego fajnego wyposażenia i rzadko spotykanym wyciszeniem w swojej klasie? Chyba, że wizualnie Ci się w ogóle nie widzi.

 

 

 

 

w hatchbacku bardzo ładny, ale kombi już mniej.

 

dzieki @Mustang za update o tych skrzyniach, zapytam w salonie i moze nie zostanę zbyty z wymyslonymi odpowiedziami, a konkretnymi informacjami.

 

 

Godzinę temu, Sedrak napisał:

 np. w Leonie wersja 1.8 TSI ma w fabryce montowana skrzynię, która już ledwo ogarnia moment obrotowy. Dopiero wersję 4x4 albo Cupra mają tą mocniejsza skrzynię biegów i ona jest już spoko. I tak jest w całej grupie VAG chyba po za Audi. To się tyczy poprzednie generacji. W nowych już nie wiem jak to jest. Ogólnie DSG jest genialna do 150k przebiegu. Później to loteria. No chyba, że planujesz dłużej pojeździć to wystarczy dbać o nią i raczej powinna posłużyć dłużej. Gorzej jak jebnie. To naprawa za gruby hajs, a i tak nie ma pewności, że będzie dobrze działać. 

 

Hmm, no to RS powinien też mieć "lepszą" skrzynię? 

Nie ukrywam, auto raczej chce mieć te 5 lat. Obstawiam 15k km rocznie, wiec 80-90k km w 5 lat.

 

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, Banny napisał:

image.thumb.png.51d6cc378b0beb7da71fa0990cf1c269.png

 

 

w hatchbacku bardzo ładny, ale kombi już mniej.

 

dzieki @Mustang za update o tych skrzyniach, zapytam w salonie i moze nie zostanę zbyty z wymyslonymi odpowiedziami, a konkretnymi informacjami.

 

 

 

Hmm, no to RS powinien też mieć "lepszą" skrzynię? 

Nie ukrywam, auto raczej chce mieć te 5 lat. Obstawiam 15k km rocznie, wiec 80-90k km w 5 lat.

 

Banny korzystałem z kilku skrzyń dsg w życiu (2 x Passat B8  tsi 220 i 190 - obecna generacja, Golf 7 GTD) robiąc dość duże przebiegi i wsio było ok. 


Teraz do T-roca też ofc dsg. Mogę jedynie powiedzieć, że pracowała fajnie (no może ciut specyficzna przy ruszeniu - więcej gazu), dynamicznie, a na trybie sport oraz po wciśnięciu kickdown aut naprawdę dobrze się zbiera przy 150 km. Inna inszość, że Suoerb jest deko cięższy. 

 

 

 


 

Odnośnik do komentarza

1.8 tsi już nie ma, rzeczywiście miało tą uważaną za mniej pewną suchą skrzynię i z tej racji obniżony w stosunku do manuala moment obrotowy. 
 

2.0 tsi i te balona to były mokre, nie pamiętam czy te same, ale ogólnie pewniejsze. 
 

RS i nawet bazowy 2.0 190 ma na pewno mokrą, ale nawet ta sucha z 1.5 jest już mocno dopracowana przez lata. Czytałem sporo na ten temat, było parę konkretnych zmian w kwestii smarowania bodajże czy sprzęgieł.

 

Przebieg poniżej 100k to nie przebieg, nie obawiałbym się czegokolwiek, nawet z 1.5 i suchym dsg. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Jeździłem tym Fermentorem i to tym 310 KM  , Ale to bardziej samochod dla faceta niz dla Baby. Ostatecznie kupiłem cos innego a oznacza to tylko tyle, ze nie mam nadal samochodu dla siebie tylko kolejnego Suva dla Zony.

 

Firmowe znowy Octavie , 4x4 diesel automaty ( teraz to juz wogole tylko automaty rozpatruje) wszystko działało super wiec nie widzę problemów z tym rozwiązaniem . 

 

Octavie podrożaly sporo , obecne konfiguracje kosztowały nas 154 000 Brutto / uwzględniając upust flotowy. Leasing to jednak przydatna sprawa 

Teraz będę bardziej stanowczy , kupie czerwone kabrio na  kryzys wieku średniego , będzie tak za 3 lata akurat ;)

 

Zastanawiam sie czy wam wstawic zdjecie ;)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, Banny napisał:

Ciekawe jaki upust mozna uzyskać w Skodzinie. 

Bo bagar zajebisty, 2.0 benzin pojedzie w automacie.. HM.

Tylko kolorki słabe..

Na skodę wytargowałem 12500 upustu od wartości 178 tys., porównywałem 3 salony na Śląsku

 

4 godziny temu, Banny napisał:

A czy te 1.5 , 2.0 benzyny od vag są pewne? nie ma przypadków pobierania oleju? @Mustang Ty ogarniasz te tematy chyba?

Z mojego riserczu wynika, że były problemy w pierwszych generacjach TSI, obecnie problem raczej nie występuje - zdaje się że jakoś od 2013 roku, czyli np. od VII generacji golfa

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Qra napisał:

Na skodę wytargowałem 12500 upustu od wartości 178 tys., porównywałem 3 salony na Śląsku

 

Z mojego riserczu wynika, że były problemy w pierwszych generacjach TSI, obecnie problem raczej nie występuje - zdaje się że jakoś od 2013 roku, czyli np. od VII generacji golfa

 

hmm, to na te 152 ciężko bedzie zejść do magicznych 140 ;p 

 

Odnośnik do komentarza

Powinna być osiągalna. Kwota 140k niewiele przekracza marże na samochodzie.

7% upustu od cennika to kazdy ma. Problem tylko ,ze na auta tak dlugo sie czeka i tak dobrze schpdza, ze nikt nie ma powodu dawac wiecej
 
 

Maja bardzo wiele powodów aby walczyć o klienta, samochody kiedyś „zjadą” do dealerów. Gorszy temat jak samochód na placu, ale tez nie zawsze bo są pewne restrykcje jak długo może stać dany samochód lub po prostu ma z(pipi)ana ( wg dealera ze względu na pomyłkę itd) specyfikacje co się zdarza również dość często.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...