Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, gekon napisał:

Mazda 3 super wozik, znajomy ma tę sprzed filtingu. Poliftingowa z 2021 też ładna. Duże auto jak na "compakt". Super skrzynia, rewelacyjnie się to prowadzi i nie wiem, czy w przyszłości nie zamienię na właśnie nową mazdę 3 w hatchu 


Ladne są te nowe mazdy. Linia mi się podoba w tych budach.

Jestem przerażony tez cenami tych aut. 
Chciałem Civic 2 letnia- 70k muszę mieć.

Nie mam firmy, leasing konsumencki taki se, kredyt na auto tragedia. 
Kminie cały czas, bo mnie czeka auto wiec zaglądam tutaj. 

Odnośnik do komentarza

 Apropo Mazdy, ogólnie rzecz biorąc Mazda + automat "to sie nie dodaje". Czy to 3, 6, CX3, lub CX5. Goty manuale nie ustępujące skrzyni z MX5, ale automaty stosunkowo mulaste z lagiem. Nie wiem jak te nowe poliftowe 3 lub CX30, ale podejrzewam że jeszcze się to nie zmieniło. Mała dygresja, są plotki nt wycofania 6 i chyba CX3 z rynku US, słabo się sprzedają czy coś i chcą uderzyć w inny segment, napęd na tył, wincyj kucy i właśnie zwinniejszy automat. Ale póki co to wszystko plotki np CX50 jako tańsza alternatywa dla X4 i Mietka GLS imo mógłby zawojować i ewentualny poprawiony automat będą montować w innych modelach, a póki co to zaorać te ich AT. 

 

 Już bardziej w temacie dyskusji, to niezależnie na co się kto decyduje to imo takie właśnie 2/3 latki to najlepszy deal i jest to model kupna którym kieruję się ja i w zasadzie większość znajomych. Wszystko zależy od egzemplarza który się upoluje, np żonka od prawie dwóch lat śmiga CX3, które zeszło z wypożyczalni. Śladowy przebieg, no igiełka. Wtedy dwuletnie auto, jeszcze na gwarancji model na wypasie i parę tysi elżbiet taniej niż nowy golas z salonu i póki co to tylko standardowy serwis na olej i filtry był robiony. Zresztą podobnie jest z moją szóstką, w momencie kupna 2 latek z 36 tyś mil przebiegu i w 2.5 roku przegoniłem ją o dodatkowe 30 tyś i póki co prócz j.w standardowych serwisów to tylko raz komplet tarcze+klocki (mechanior twierdził że tatarcz na tylniej ośce mogły jeszcze zostać, ale już poszedł komplet brembo z promki :sir:) i wiadomo opony i teraz zrobię ozonowanie i dobiję klimę, czyli wszystko póki co odpukać bzdety. Trochę jeszcze poganiam, i zanim zaczną się odzywać dwumasy, suche dpfy czy inne tego typu wynalazki to do żyda/na wymianę póki jeszcze jakaś wartość i następna 2/3 letnia zabawka na krechę/kontrakt. 

 

Quote

 

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Mustang napisał:

Zależy od różnicy w cenie w stosunku do realnej ceny nowych po rabatach i jakie są warunki gwarancji, szczególnie w przypadku Alfy.

 

Lamerskie pytanie. Jak widzę an otomoto 140k, w opisie "katalogowo wersja 169k, po rabacie 140k" - to czy od tego mozna jeszcze walczyc o dodatkowy upust? :p 

 

np jak tu

 

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulia-business-carplay-lakier-metalik-teraz-5-lat-gwarancji-ID6DOyiH.html#88db1b4cba

Odnośnik do komentarza

Faktycznie pozbieranie ofert ma największy sens. Aby tez się specjalnie nie ośmieszyć, bo znamy z sieci dealerskiej przypadki, ze klient chcąc zaoszczędzić 500pln jest w stanie przejechać 300km po odbiór do innego miasta… Pewnie w ogólnym rozrachunku średnio się to opłaca no ale co zrobić.

Polecam zebrać oferty e-mail, wybrać ta najlepsza i uderzyć do najbliższego salonu z ta konkretna oferta i zapytać czy przebija. Na 99% przebija, albo chociaż zrównają.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Banny napisał:

 

Lamerskie pytanie. Jak widzę an otomoto 140k, w opisie "katalogowo wersja 169k, po rabacie 140k" - to czy od tego mozna jeszcze walczyc o dodatkowy upust? :p 

 

np jak tu

 

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulia-business-carplay-lakier-metalik-teraz-5-lat-gwarancji-ID6DOyiH.html#88db1b4cba

 

Najprawdopodobniej bede niedlugo negocjowal Stelvio to Ci dam znac. Poki co w Fordzie za nową Kuge ST line wytarmosiłem 21 450 rabatu (mowa o modelu do produkcji, nie z wyprzedazy) z 137 na 116tyś brutto. Kolega kiedyś pracował w salonie Alfy i tylko wspomniał, żeby nie sugerować się cenami katalogowymi ;) No i w Alfie piękna sprawa - testowanie auta. Zaproponowano mi po jezdzie próbnej, żebym sobie wziął stelvio na weekend i oddał w poniedziałek.

 

aha no i jak Alfa ty tylko polift - bardzo duze zmiany we wnetrzu jesli chodzi o jakosc i spasowanie, na zewnatrz to chyba bez zmian, prawdopodobnie poprawiono tez multiaira.

Edytowane przez Pajda
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Banny napisał:

@Pajda to czekam :)

może w przyszłym tygodniu zrobię rundkę po salonach, zobaczymy czy czasowo sie wyrobie.

btw:

 

image.thumb.png.496899fd0043857587219ab3a4cd4756.png

fajny. Dziś widziałem z daleka, to myślałem, że może macan stoi na parkingu ;D 

 

 

 

Bardzo spoko ale tylko wersja 2.5 i STLine. Minus? Środek wygląda jak mój focus. Nie jestem fanem takiej unifikacji ale rozumiem koszta gdzieś trzeba ciąć. 

Odnośnik do komentarza
21 minutes ago, Mani said:

 

Minus? Środek wygląda jak mój focus. Nie jestem fanem takiej unifikacji ale rozumiem koszta gdzieś trzeba ciąć. 

No to jest właśnie wkurzające z tymi autami typu SUV, producenci biorą wnętrza aut z klasy niższej. Kuga jako cenowa alternatywa dla Mondeo? Wnętrze Focusa. Puma jako cenowa alternatywa dla Focusa? Wnętrze Fiesty. Budżetowy Ecosport zamiast Fiesty? Wnętrze starej Fiesty. U innych jest podobnie, taki T-Roc był od początku krytykowany za plastiki.

Odnośnik do komentarza
W dniu 3.06.2021 o 20:39, Pajda napisał:

 

Najprawdopodobniej bede niedlugo negocjowal Stelvio to Ci dam znac. Poki co w Fordzie za nową Kuge ST line wytarmosiłem 21 450 rabatu (mowa o modelu do produkcji, nie z wyprzedazy) z 137 na 116tyś brutto. Kolega kiedyś pracował w salonie Alfy i tylko wspomniał, żeby nie sugerować się cenami katalogowymi ;) No i w Alfie piękna sprawa - testowanie auta. Zaproponowano mi po jezdzie próbnej, żebym sobie wziął stelvio na weekend i oddał w poniedziałek.

 

aha no i jak Alfa ty tylko polift - bardzo duze zmiany we wnetrzu jesli chodzi o jakosc i spasowanie, na zewnatrz to chyba bez zmian, prawdopodobnie poprawiono tez multiaira.

 

@Pajda i jak? bo juz wariuje z niecierpliwości XD

 

Odnośnik do komentarza

Dokładnie to są moje myśli.. Fajny rodzinny wóz, ale w jego cieniu musiała by stać np. gt86 lub coś starszego ale z pazurkiem. Póki co na to się nie zanosi :) 

 

W tym tygodniu może uda mi się pojechać pooglądać wozidła:

 

- stelvio 

- giulia (żona bardzo na nie) 

- kia xceed

- kia proceed

- kia sportage 

- lexus ux 

- lexus gs / is (również żona na nie) 

 

Co jeszcze myślicie o takiej ofercie:

image.thumb.png.2805b77d5cb4d0dc2a2564b46291d627.png

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-xc-60-d3-r-design-scr-dealer-drywa-volvo-vat-23-ID6DKjGW.html?fbclid=IwAR0-Yy_vjfPVWAUPZKTeyWfLtrKn5sf16W2Ue79gjewCyhgmSvidyGPSSGE#5fcc6874af

 

Za cholerę nie chcę dizla, ale ta oferta nawet atrakcyjna?

 

Odnośnik do komentarza

xceed to dosyc kompaktowe auto, ładne, ale raczej nie na rodzinne wyprawy. Co to Alfy w bieda opcji - to ona ma wszystko co chce. Automat ZF, napęd na 4 kapcie, multimedia sa takie same w kazdej wersji. Tak naprawdę to lipa w tej wersji to felgi, no i bede chcial doplacic do łopatek przy kierownicy i skórzanych foteli kubełkowych - o jezu jakie cudownie wygodne. Na klapie z silownikami, kamerach z przodu raczej mi nie zalezy. Silnik 200KM to ta sama jednostka co w mocniejszej wersji, Kivi widzialem robie z niej 295KM.

 

Skoro rozwazacie xceed to zerknij na nowa kuge, tam przy mojej cenie jest prawie wszystko - doliczyc trzeba z 5tys na gadzety typu asystent parkowania itp.

 

Proceed = <3 

Volvo z linka - o jezu jakie ładne :)

Edytowane przez Pajda
Odnośnik do komentarza

Nie rozumiem za bardzo tej listy, potrzebujesz dużo miejsca czy nie, w sensie dlaczego są tam SUV'y, tylko jedno kombi i sedany?

 

Rozumiem, że chodzi o kompromis między praktycznością, a frajdą z jazdy, IMO powinieneś więc wybrać mocniejszego SUV'a nastawionego na właściwości jezdne jak Stelvio albo jakieś szybkie kombi jak ten Proceed. Volvo OK, ale "tylko" 150 koni przy tych rozmiarach - wystarczy, ale nie będzie bardzo sportowo. Czemu nie V60?

 

@Banny

Hmm, pewnie nie, ale co sądzisz o Mini Countryman? Niekoniecznie najlepszy wybór, ale ciekawy samochód.

Odnośnik do komentarza

Ok, dzisiaj był intensywny dzień, pomimo, że w szranki stają dwa auta ( aczkolwiek kolejne dopisały się do listy :P )

 

@Banny

W końcu pogadałem z moim kolegą, który handluje AR od lat, bo wczesniej w salonie trafiałem na innych sprzedawców i srali tylko typowym bullshitem . 

Generalnie jeśli nie srasz pieniędzmi lub nie masz bardzo dużych faktur w działalności gospodarczej to najsensowniejszą opcją jest własnie "biedna" wersja Business. Nie wiem czy sprawdzałeś co wchodzi w jej skład - dla mnie ma wszystko oprócz kamer, łopatek zmiany biegów, kubełkowych foteli i 280KM zamiast 200 i funkcji dezaktywacji kontroli trakcji w systemie DNA ( ludzie wstawiają pokrętło od wersji QV, która ma dodatkowe ustawienie)

W standardzie masz wnętrze z wykończeniem imitującym szare drewno, napęd 4x4 z naciskiem na tył ( ale nie można wyłączyć kontroli trakcji), skrzynię auto ZF ( takie są stosowane w np. BMW serii M), obsrane, brzydkie felgi i mega dynamiczny silnik i najważniejsze - prowadzenie. Jezu to ten SUV prowadzi się jak gokart lub co najmniej hothatch :P Teoretycznie business to bieda wersja, czyli najniższa, którą możesz sobie dozbroić pakietami. I tutaj pojawia się temat, że korzystniej finansowo lepiej ją dozbroić ku wersji veloce, niz kupic gotowe veloce. 

Akurat takie auto czekało na odbiór i do wersji Business wjechały takie graty:

- felgi 19 cali " telefony"

- klapa na siłownikach

- mod na silnik - chyba wyszło 320 koni ( tutaj to lepiej nie chwalic się w salonie, szczegolowe info na priv) +dodanie softowej dezaktywacji trakcji

- upgrade elektroniki - kamery parkowania

- łopatki zmiany biegów w kierownicy

- wymiana plastikowego wykończenia na prawdziwe aluminium

 i wyszło to w cenie katalogowej najbiedniejszej wersji czyli 155-160 tyś brutto.

 

Auto naprawdę prowadzi się uber cudownie, aczkolwiek fotele kubełkowe już po samym wejściu do auta robią bonera jak w aucie klasy GT. Standardowe materiałowe robią robotę, ale skóra całkiem uprzyjemnia obcowanie z autem. Piętą achillesową jest spalanie w mieście 13-14 poza miastem 11-12l. Pójdz do salonu i wsiądź do veloce z kubełkami skórzanymi i powiedz szczerze, czy nie czujesz, że te auto pasuje pod dupę jak żadne inne :P Po lifcie nie ma do czego się przypieprzyć. Ogólnie w AR możesz przyjąć na start rabat 6-7%, ogólnie to spoko, ale przy fordzie i opcji "flota" to marny wynik. W nawiązaniu do Forda mogę opisać jak wygląda nowa Kuga i jak cenowo potrafią powalczyć o klienta, dzisiaj znowu jeżdziłem wersją ST-line i faktycznie robi robotę, nie jest takim bezwładnym klocem jak konkurencja :)

 

Tymczasem, tak wygląda AR Stelvio w "bieda wersji" z aluminiowym wykoczeniem i standardowymi fotelami:

spacer.png

 

 

<3

Generalnie AR ma spoko leasing przez swoj fiatowski bank, no i w koncu dowiedzialem sie, ze silniki multiair juz nie maja wad z poczatku produkcji.

 

Tak wyglądaja wnetrze veloce ( akurat tutaj to gulia bo stala obok)

 

spacer.png

Podsumowując - za 160 brutto mozna jezdzić rodzinnym suvem, który dosyć dobrze przyspiesza ( a wręcz zapierdala, niecale 6 sekund do 100km/h)

 

daje powody do banana na ryju, ale pali swoje i jest na bakier z ekologią i nowinkami technologicznymi ( xenony zamiast full led) . Jeśli jesteś na działalności to weź sobie ją na dwa dni na testy. 

Edytowane przez Pajda
  • Plusik 1
  • Lubię! 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Ło Panie. Konkretne info!

 

Dziś takze byłem w 3 salonach - Lexus, Kia oraz właśnie AR.

Nie mam zbyt wiele czasu by sie rozpisywać, więc tylko opisze wrażenia AR.

 

Przede wszystkim nie zostałem zbyt profesjonalnie potraktowany, pan handlowiec jakoś niemrawo podszedł do moich zapytań czy próśb, a o jeździe testowej nic nie wspomniał - i może tu popełniłem bład, bo z braku ogarnięcia i doświadczenia w takich "salonach"  sam nie zagadałem :facepalm: na szczęście w Kia/Lexus juz to mi lepiej wyszło.

Niemniej obejrzałem auto z bliska i szczerze mówiąc w czerwieni na tych brzydkich felgach oraz w tych czarnych plastkiach an nadkolach auto troche mi jakąś mazdę przypominało..Niedobrze. Rzut okiem na wersje veloce i już zawał :P

Rozmiarowo jak i bagażnik jak najbardziej okej. Porównywalne do infiniti, wiec fajnie. 

Co do ceny i konfiguracji, pan handlowiec mówił takie rzeczy:

- w tym tyg mejl ma być od zarządu i ceny w góre - stelvio 12% (jasne)

- niewiele moze dać rabatu: na business 4 % a na wersję TI / sprint (juz nie pamietam) 15%.

- na auto czeka się 4 miesiące

- gwarancja 5 lat na wszystko (ciekawe, pewnie są jakieś kruczki)

- jak on przez rok w AR pracuje to praktycznie zerowa awaryjność, w sensie nudzi się tam, nikt nie przyjeżdża na gwarancje coś robić ;) 

 

Poprosiłem go o zrobienie konfiguracji/wyceny do 150. 

Auta w salonie (business) doposażone stały to ok 180 -> 162 z rabatem.. A doposażone w jakieś g,ówna typu grzane fotele/elektryczne a felgi 18 + kolory podstwowe.

 

Także, drogi @Pajda gdzie Twój magik pracuje, że za takie kosmicznie piękne dodatkowe opcje daje Ci rabat na 155/160? :o Dla mnie to "szok i niedowierzanie".

 

Fakt, słyszałem, ze auta w Trójmieście należą do najdroższych w kraju, ale to i tak przepaść, praktycznie goły business po rabatach 150k.

No nic, jak dojdzie mi ta oferta to przedstawię.

 

Marzy mi się ten zielony lakier..

 

Taka jak tu:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-stelvio-business-q4-my21-2-0-turbo-200-km-at-2021r-felga-19-ID6DTpgf.html#ef5f133d52

 

Tylko ku,rła 170k...

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Banny napisał:

 

Przede wszystkim nie zostałem zbyt profesjonalnie potraktowany, pan handlowiec jakoś niemrawo podszedł do moich zapytań czy próśb, a o jeździe testowej nic nie wspomniał - i może tu popełniłem bład, bo z braku ogarnięcia i doświadczenia w takich "salonach"  sam nie zagadałem :facepalm: na szczęście w Kia/Lexus juz to mi lepiej wyszło.

 

Wiesz na forum Alfy jest takie powiedzenie ,że Alfa nie sprzedaje się dzięki dealerom, ale mimo nim ;)

Niestety są bodajże 2 salony, które traktują klienta tak jak powinny, a reszta to PRL w którym musisz udowodnić najpierw,że jesteś godny zaszczytu rozmowy ze sprzedawcą .

Najlepiej wskoczyć na forum Alfoholików i zadać pytanie z kim konkretnie gadać w sprawie zakupu auta-wiem, to głupie w 2021 roku, ale można zaoszczędzić nawet kilkanaćie tysiaków i dostać to co się chce.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...