Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

No to rzeczywiście poszedłeś na żywioł, bo rozważałeś auta o mało sportowym charakterze, a postawiłeś ostatecznie na jedynego małego SUV'a dostępnego w sportowej wersji. Gratki. 

 

BTW to Puma na żywo całkiem mi się podoba. Na zdjęciach przód tak trochę meh, ale ostatnio jak widuje je na ulicy, to jakoś z wyższej perspektywy niż większość zdjęć wygląda w porządku. Tył i profil od początku mi pasowały.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Prawda, ale u mnie zakupy zwykle są szybkie, a ta godzinna przejażdżka zrobiła na mnie takie wrażenie, że stwierdziłem że to jest to i koniec :D Co ciekawe Puma jest w sprzedaży od roku, do momentu podpisania umowy zakupu, na ulicy nie spotkałem żadnej sztuki, a teraz widzę je co chwile :D 

Odnośnik do komentarza

Puma jest mega spoko. Ten bagaznik z korkiem w podlodze, ale bym chlodzil browary w lodzie nad jeziorem <3

 

Odnosnie kupna auta to juz pie.rdole wykupywanie, nastepne auto biore bez wykupu, wiec moze @Banny zamiast nastawiac sie na jezdzenie 10 lat nowym autem, pomysl, czy nie wziac opcji bez wykupu i co 2-3 lata zmieniac fure? A z Kugą to diesel się nie oplaca, raz, ze drogo wychodzi, a dwa ze mega slabo jedzie :)

 

W Fordzie 9tys rabatu? Skoro bierzesz na działalnośc to mów typowi następnym razem, żeby Cię wciągnął na listę firm z flotą Forda i na dzień dobry masz 20 % rabatu.

Edytowane przez Pajda
Odnośnik do komentarza

Pojeździłem tym tipo i spoko spalanie. Jest to mój pierwszy diesel i w sumie jeżdżę taniej niż na gazie. Do tego nie trzeba nigdy czekać w kolejce do tankowania. Przy średniej prędkości 65 spalanie mam 5.1L/100km. Nie wiem czy komputer to mierzy ok ale miesięcznie sporo mniej mi idzie według apki ing na paliwo więc coś jest na rzeczy. Komfort też jest ok chociaż brakuje mi z masażu kierowcy z arteona xd ale za to dalej jest ta pompowana poduszka od odcinka lędźwiowego więc jest ok. Nigdy też nie miałem skóry w samochodzie ale też przewaga nad tapicerką bo się mega szybko czyści. 

 

Ogólnie myślałem ,że po przesiadce ze służbowego Arteona będzie gorzej ale jest naprawdę fajne jeśli chodzi o komfort. Na minus brak tych wszystkich funkcji bezpieczeństwa i jednak mocy. Nie pamiętam ile ta służbówka miała ale coś pod 200 koni. Plus była lepiej wyciszona, można było cisnąć 200 na godzinę po niemieckiej autostradzie a w środku cichutko, no i automat to też super sprawa. W tipo komfortowo jest tak do 160. No ale w porównaniu do mojego starego auta to jest niebo a ziemia. 

Odnośnik do komentarza

Witajcie,

 

po takiej przerwie pewnie myśleliście, wchodząc w "nowy post" z tematu mojego autorstwa, że pochwalę się tutaj nowym zakupem.

Otóż nie... Epopeja wyboru auta przeszła juz wszystkie mozliwe formy, wahania budżetu od 150 do 100 potem do 130, etc...

 

Wracając do tematu, takie oferty OD RĘKI (w tym miesiącu) mam:

 

1) Kia Sportage Black edition plus 1.6t benzyna automat 177 koni - 126 tyś.

 

image.thumb.png.6f36c65ee2766e311c42c6eb06aae5df.png

 

 

File265.jpg

 

 

Plusy:

 

- wnętrze (klasyczne dosyć)

- skóry

- benzynka ponoć żwawa

- suv dla żony

- łatwiejsza instalacja dzieciaczka

- dosyc bogate wyposażenie - asystenci, martwe pole etc

- "czarność" 

- 7 lat gwarancji (na rozne rzeczy, ale jednak)

- lepsza odsprzedaż

- lepsza oferta leasingowa

- benzyna dobra do krótkich dystansów - miasrto, żłobek, zakupy etc

 

Minusy:

 

- nie do końca wyglad, ale czarny maskuje

- brak kamery cofania

- spalanie wysokie 9/10l

 

 

2)

 

Ford Focus Active 2.0 Diesel 150 km 8 automat 126 tysi

 

image.thumb.png.dd9dadafbdd741ddcc790a4235fbfa7c.png

 

 

 

 

 

Plusy:

 

- wygląd

- spalanie (5/6l)

- większy bagażnik (lekko ale jednak)

- prowadzenie (jeszcze nie jeździłem ale pewnie będzie dobrze)

- wyciszenie

- trasy - chcę troche pojeździć póki można po Europie/miastach, jakis "trip" zrobić

 

Minusy:

 

- wnętrze

- jakość wnętrza

- wybierak skrzyni "śmieszny"

- gorsza gwarancja

- gorsza odsprzedaż

- gorszy leasing

 

 

 

3) Audi allroad b9 2018

 

KU,Rczę czemu to takie drogie :(

 

 

 

Jutro jadę na testowanie obydwu aut, focus niestety manual w zwykłej wersji.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Banny napisał:

2)

 

Ford Focus Active 2.0 Diesel 150 km 8 automat 126 tysi

Plusy:

 

- wygląd

- spalanie (5/6l)

- większy bagażnik (lekko ale jednak)

- prowadzenie (jeszcze nie jeździłem ale pewnie będzie dobrze)

- wyciszenie

- trasy - chcę troche pojeździć póki można po Europie/miastach, jakis "trip" zrobić

 

Minusy:

 

- wnętrze

- jakość wnętrza

- wybierak skrzyni "śmieszny"

- gorsza gwarancja

- gorsza odsprzedaż

- gorszy leasing

 

 

Prowadzenie polecam, sztywniutki, dobrze się trzyma, a tryb do jazdy w lekkim terenie fajnie się sprawdza, jest jeszcze sztywniej. Wyciszeniem każdy jest zaskoczony, kto ze mną jedzie. Jedna znajoma się pytała, czy to elektryk. Ja mam benzynę 1.0 125 km, ale jazdę próbną miałem dieslem 125 km w automacie i fajnie się zbierał, więc ten 150 km pewnie jeszcze fajniejszy.

 

Wnętrze to cóż, mieszane uczucie. Kokpit, kierownica, fotele są dobrze wykonane, ale plastiki na słupkach trochę już wieją penisem. Te pokrętło do zmiany biegów bardzo fajne, wzięte z Jaguara. Leasing faktycznie mi lipny dawali i myślałem, że tylko mi, ale to chyba jednak przypadłość Forda. Ostatecznie wziąłem na Fvat. Gwarancja tylko 2 lata w podstawie, zresztą te gwarancje to i  tak potem walka o cokolwiek. Za to masz Assistance od nich.

 

Na plus jeszcze appka Forda, przy automacie możesz odpalać z telefonu auto.

 

Ja co prawda mam manual i benzynę 1.0, ale jakbyś chciał obczaić auto to daleko raczej do siebie nie mamy xd

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No to już zależy jak patrzeć. 4 cylindry kontra 3, ale diesel kontra podobno fajnie brzmiąca benzyna. Osiągi też ciekawe porównanie, diesel ma kluczowy na co dzień dużo większy moment obrotowy, ale (pewnie też z racji dużo mniejszej masy), benzyna 182 ma katalogowo lepsze przyspieszenie i wyższą prędkość maksymalną. Plus, znowu ta masa, może się lepiej prowadzić. Do tego już była dyskusja na ten temat, za 3 lata pierwsze miasta europejskie (np. Paryż) mają zacząć banować wszystkie diesle w wybranych obszarach. Z drugiej strony cena podobna, na paliwie oszczędzisz i na dłuższą metę ten diesel może być mniej awaryjny.

Odnośnik do komentarza

Ogólnie te turbo benzyny forda są dużo mniej żwawe od Vag. Ten 182 KM w Focusie ma gorsze przyspieszenie (8,6 vs 8,4) niż 150 KM w golfie/octavi (zarówno od obecnych modeli jak i poprzedniej octavi czy golfa 7).

No ale jak parzę to VAG turbo benzyny chyba są najbardziej żwawe (nie licząc niemieckich marek premium) w branży.

Odnośnik do komentarza

Patrząc na to czym jeździsz to z focusa 1.5 w automacie raczej nie będziesz zachwycony. Co do przyspieszenia do setki to imo wazniejsza jest elastycznosc a tutaj już trochę tego momentu musi być. Na trasie o której wspomniałeś Focus 1. 5 w automacie czy octavia 1.4 zapakowana pod korek gratami na wczasy z 240 nm no nie będzie latać. Diesel będzie miał że 100 nm więcej a to duża różnica. 

Ja bym szukał czegoś z większym motorem ale przejdziesz się to ocenisz. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...