Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

No i to są większe auta o cały segment. Z drugiej strony chyba tez droższe? 
Sensownie wyposażona benzyna (1.5 tsi) Troc, to obecnie ok 140 tys. Ceny oszalały.

Żona na codzień użytkuje dopasionego Troca i pokochała go. No i masz tam naprawdę duży bagażnik jak na ten segment (450l).

 

Posądzam, że  YC w hybrydzie mniej wyjdzie? 

Odnośnik do komentarza

Sensownie wyposażony 115 000 zł brutto przy wyprzedaży rocznika. Sensownie czyli: światła full led, czujniki parkowania przód i tył, kamera cofania, podgrzewane stołki, 17" alufelgi, przyciemnione tylne szyby, el. składane lusterka zewn. Automat, hybryda ofc. Aktywny tempomat, utrzymanie pasa, czytanie znaków to jest w standardzie w toyocie. Ale dalej jest to auto miejskie xD, nie ma co się oszukiwać i porównywać do większych segmentów konkurencji. Z VW to raczej T Cross jest odpowiednikiem, a nie T Roc.

Edytowane przez Marcin_wawa
Odnośnik do komentarza

Arkana dobrze udaje wieksze auto niz w rzeczywistosci jest. ;) To takie wydłużone Clio na szczudłach. Jest trochę dłuższe ze względu na ten "odwłok" z tyłu, ale na szerokość to raczej segment B bardziej niż C. Kabina subiektywnie jest prawie taka sama jak w Clio, czyli ciasnawa. Dlatego wydaje mi się że te +35 cm długości względem YC raczej nie robiłoby jakiejś rewolucji z punktu widzenia kierowcy czy pasażera.

 

Przy okazji, polecam stronkę do porównywania gabarytów aut: https://www.carsized.com/en/cars/compare/toyota-yaris-cross-2021-suv-vs-renault-arkana-2021-coupe-suv/

Edytowane przez LeifErikson
Odnośnik do komentarza
3 hours ago, LeifErikson said:

Jeździłem trochę Arkaną w automacie i całkiem spoko takim B+ crossoverem się śmiga. W środku jak Clio, a z zewnątrz jak pełnoprawny SUV. :) Więc zakładam że z tym YC podobnie by było, a to w dodatku hybryda.

Zależy gdzie, jestem pewien, że na autostradzie Arkana z mocniejszym silnikiem wypada lepiej niż ten Yaris.

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj byłem w salonie obejrzeć Skodę Octavie mild hybrid, ale jak zobaczyłem kalkulacje rat za konfiga 135k to mi się odechciało. Obok obczaiłem Cupre Formentor dla picu i kurde za 137k można mieć zajebiście wykończoną Cuprę 1.5 z automatem to chyba ją wezmę, przecież nie będę płacił tyle za Skodę :sadkek: Pamiętam, że ktoś tutaj chyba chwalił się Formentorem. Jak się sprawuje? Taki silnik da radę?

Odnośnik do komentarza

Mam ten silnik w Golfie, tam przy niewielkim obciążeniu spokojnie daje radę. Oczywiście nie ma mowy o wyścigówce czy robieniu wrażenia przyspieszeniem na pasażerach, ale też przy dynamicznej jeździe i tak bardziej będziesz się czuł blokowany samochodem przed sobą i ograniczeniami, niż możliwościami silnika. Do tego świetna relacja niskiego spalania do więcej niż wystarczających do normalnej jazdy osiągów.

 

Pytanie natomiast jak długo chcesz ten samochód trzymać, bo automaty montowane do wszystkiego poniżej 1.5 włącznie mają gorszą opinię w kwestii bezawaryjności od mokrych wsadzanych do 2.0. Chociaż poprawiali je też kilkakrotnie i produkują kosmiczne ilości, więc może będzie lepiej z nowymi egzemplarzami.

 

Octavia to 1,5 roku czekania btw. Tutaj spoko stronka od tego, co prawda na Niemcy https://www.carwow.de/neuwagen-lieferzeiten

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
19 minutes ago, Mustang said:

Mam ten silnik w Golfie, tam przy niewielkim obciążeniu spokojnie daje radę. Oczywiście nie ma mowy o wyścigówce czy robieniu wrażenia przyspieszeniem na pasażerach, ale też przy dynamicznej jeździe i tak bardziej będziesz się czuł blokowany samochodem przed sobą i ograniczeniami, niż możliwościami silnika. Do tego świetna relacja niskiego spalania do więcej niż wystarczających do normalnej jazdy osiągów.

 

Pytanie natomiast jak długo chcesz ten samochód trzymać, bo automaty montowane do wszystkiego poniżej 1.5 włącznie mają gorszą opinię w kwestii bezawaryjności od mokrych wsadzanych do 2.0. Chociaż poprawiali je też kilkakrotnie i produkują kosmiczne ilości, więc może będzie lepiej z nowymi egzemplarzami.

 

Octavia to 1,5 roku czekania btw. Tutaj spoko stronka od tego, co prawda na Niemcy https://www.carwow.de/neuwagen-lieferzeiten

W salonie w Opolu babka mówiła że czas oczekiwania na Formentora w tej konfiguracji to około pół roku, Skoda to rok. Auto chciałbym długo użytkować, wziąłbym na 48 rat. Za Cuprą przemawia też gwarancja na 5 lat.

Odnośnik do komentarza
14 hours ago, Mustang said:

Jeszcze pytanie czy na pewno Formentor. Ma swój styl, ale ma też mniejszy bagażnik i większe spalanie od Leona kombi, przy wyższej cenie.

Kombi odrzucam, za długie dla mnie. Myślę, że bagażnik wystarczy by spakować walizki i coś większego po złożeniu siedzeń. Muszę się jeszcze umówić na jazdy bo nie wiem czy ten silnik 1.5 będzie wystarczający.

Odnośnik do komentarza
40 minutes ago, Shago said:

 

Jesteś w stanie napisać ile wyszła rata?

2425zł na 48 miesięcy przy wpłacie własnej 40 tysięcy. Jest jeszcze opcja niskich rat za 1302zł ale po 4 latach i tak zostaje do spłaty prawie 76 tysięcy i ogólny koszt wychodzi ponad 20 tysięcy extra także opcja w ogóle nie opłacalna. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ta druga opcja ma sens jeżeli nie planujesz trzymać auta dłużej i po prostu zostawisz w rozliczeniu (o ile producent oferuje takie rozwiązanie).

A obecne auto można zostawić w rozliczeniu jako wpłata własna? Ja chcę iść tą drogą: obecne jest warte jakieś 55k więc zostawiam + dopłacam tyle, żeby 50% było na kredyt. Dopytuje, bo patrzę na Octavia vs Kia Ceed, tyle że kombi.

Edytowane przez Shago
Odnośnik do komentarza
10 minutes ago, Shago said:

Ta druga opcja ma sens jeżeli nie planujesz trzymać auta dłużej i po prostu zostawisz w rozliczeniu (o ile producent oferuje takie rozwiązanie).

A obecne auto można zostawić w rozliczeniu jako wpłata własna? Ja chcę iść tą drogą: obecne jest warte jakieś 55k więc zostawiam + dopłacam tyle, żeby 50% było na kredyt. Dopytuje, bo patrzę na Octavia vs Kia Ceed, tyle że kombi.

Z zostawianiem obecnego auta w rozliczeniu to nie wiem bo nie posiadam. Musiałbyś dopytać.

Odnośnik do komentarza
5 hours ago, Mani said:

Chyba buda z formentora. I tyle zostało ze sportowego rebrandingu SEATa. Jak mówimy o Formentorze to mówimy o wersji 300 konnej. Wszystko inne to tylko buda. 

Też trochę nie rozumiem, dlaczego istnieją teraz Cupry tego samego modelu słabsze od Seatów. Natomiast z drugiej strony 300 koni to imo overkill poza torem i Niemcami, 150-200 koni z fajnym zawieszeniem też może dać fun.

Odnośnik do komentarza

Co do Formentora, to widziałem ostatnio dane sprzedaży w PL za zeszły rok i jego wynik jest lepszy niż jakiegokolwiek Seata + sam Formentor sprzedał się w liczbie większej niż połowa wszystkich sprzedanych Seatów. Jak pierwszy raz widziałem to auto nie spodziewałem się, że na naszym rynku się tak dobrze odnajdzie. 

1 minutę temu, BRY@N napisał:

Protip nie hamują lewą nogą :sonkassie:

 

O tak, i nie "wysprzęglaj" przy parkowaniu. Ja w trakcie pierwszej jazdy automatem skutecznie opanowałem lewą nogę w trakcie całej jazdy, ale w momencie parkowania już mózg nie ogarnął, że nie ma czego wysprzęglać i zajebałem w hamulec tak jak w manualu bym wcisnął sprzęgło. :kekw: Ciekawe doświadczenie, ale nie polecam powtarzać. 

  • Haha 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...