Skocz do zawartości

PES 2015


Pawlo

Rekomendowane odpowiedzi

 

Już pomijając kwestię grafiki, na konsolach są chyba lepsze strzały, bardziej niepowtarzalne, na PC po jakimś zasie zaczyna się zauważać schematyczność goli. Fizyka zawodników też wydaje mi się lepsza.

 

KONAMI jak sobie pogrywa z licencjami: podobno w EDIT MODE można ustawić prawdziwe nazwy drużyn Premier League wymawiane przez komentatora.

Na konsolach strzały tez schematyczne. Tego brak w tym PESie- nieprzewidywalnosci.

 

Odkąd "zmienili" silnik, nawet ciężko sobie wyobrazić, jak te gole mogłyby wpaść. Bramka jakaś taka mała w stosunku do bramkarza i piłki, cokolwiek by nie wpadło z dalszej odległości, podczas meczu wygląda na błąd bramkarza, tudzież brak umiejętności. Na pewno powinni popracować nad fizyką piłki - lata jak po sznurku. Na przykład strzał finezyjny: może być lżejszy/mocniejszy, ale i tak każdy wygląda sztucznie i schematycznie, jak z góry zaprogramowany dla danej odległości od bramki.

 

Zacząłem się zastanawiać, czy jakikolwiek PES był nieschematyczny, bo wiadomo jak to jest ze wspomnieniami. W 2010 miałem sporo ładnych bramek zapisanych na dysku, tutaj nie ma sensu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=rF0EGlolAvw

Edytowane przez Pawlo
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

to nie są te moje bramki i nie chodzi mi o to, z jakiej przyczyny znalazły się w bramce, mam na myśli to, że piłka może wpaść w każdą jej część, a nie tylko: góra - lewo/prawo, środek - lewo/prawo, dół - lewo/prawo w wyznaczone punkty. No i środek, przy golach z główki po wrzutce, czy częściej rożnym.

Edytowane przez Pawlo
Odnośnik do komentarza

 

Konami przecież od początku wzorem EA (do niedawna) mówiło, że nowy PES na nextgenach będzie się rozbił od tego z PC.

Miał się różnić tylko graficznie, a to ściema. Ale można się było tego spodziewać, ciężko odwzorować te same zachowania na jakimś krzyżowanym dziwaku (silnik gry).

 

Nie, nie pisali, że się miał różnić tylko graficzne. Pisali, że PES na PC to będzie hybryda tego co mamy na nowych i starych konsolach. Nikt nie precyzował co i jak.

 

Co do schematów, to zawsze były. Odkąd w tej serii istnieją zagrania 1-2, to gra się na sposób. Mnie już tak te trójkąty nie drażnią, tylko trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z dwoma typami trójkątów: standardowe, gdzie takie zagranie jest dosyć logiczne, wynika z sytuacji i chamskie trójkąty ( :Coolface: ), podania na pałę z 60 metrów na gaszącego je klatą napastnika w polu karnym. Granie z typami, którzy ukochali sobie te drugie, to jest ciągła wycinka środka pola z pionków próbujących kopnąć piłkę dalej niż na 10 metrów. Grasz z takim burakiem, którego gra do przodu wygląda dokładnie tak - szybkie przejście z piłką na 40 metr od własnej bramki i od razu długa laga na skrzydło/centralnie do Ronaldo/Bale/innego koksa, nawet bez patrzenia gdzie stoją obrońcy i czy w ogóle Krystyna jest na swojej pozycji. To właśnie o te trójkąty mamy ALE, a czepianie się, że ktoś w końcowej fazie wystawi z 5 metrów piłkę na trójkącie jest bez sensu.

 

Dzisiaj zagrałem 3 mecze w MyClub i kurde, grało się fantastycznie. 7 liga i prawie pewny awans do 6 :). Trochę sobie podreperowałem statystykę W/L, zwłaszcza jak olałem wystawianie piłkarzy z najwyższym OVR i postawiłem na TS.

Jeżeli chodzi o schematyczność "strzałów", to Ibra ma jeden schemat "(pipi)nie z każdej pozycji" :D. R2+ :square18x18:  to jest przepis na gole z każdego miejsca pola karnego, a bomby z 25 metrów też ładnie wchodzą.

 

Nie zauważyłem, żeby w ogóle występował taki problem ze strzałami. Wchodzą w różną część bramki i potrafią wejść dosłownie w środek bramki i to ze znacznej odległości (przy odpowiedniej sile). Do tego genialnie działają kontekstowe strzały, kiedy np jesteśmy w prawym narożniku pola karnego naprzeciw stoi obrońca, a nasz zawodnik i uderza zewnetrzą częścią prawej stopy, a piłeczka nabiera pięknej wkręca się do bramki. Miodzio.

Odnośnik do komentarza

Czyli jednak pisali (tutaj punkt dla ciebie).Zagraj na PC i zagraj na PS4. Grałem na trzech systemach (PC, X360, PS4) i to nie jest to samo pod względem gameplayu. Proszę kawałek recki osoby, która również grała w obie wersje:

 

Basically, the game uses a tuned version of last year's engine, which makes this version obviously inferior to the ng consoles'. All in all, the whole thing feels different, I had problems with the AI and overall gameplay too. It just feels supbar to what I experience with the newer engine.

Odnośnik do komentarza

 

Czyli jednak pisali (tutaj punkt dla ciebie).Zagraj na PC i zagraj na PS4. Grałem na trzech systemach (PC, X360, PS4) i to nie jest to samo pod względem gameplayu.

 

Ja się z tym zgadzam, też zauważyłem różnice i pisałem o tym kilka postów wcześniej. :)

Edytowane przez Pawlo
Odnośnik do komentarza

Bardzo będę żałował zakupu wersji na XOne? Jest bardzo źle, czy da się przeboleć te 720p? Może grał ktoś w obie wersje.

Na digital foundry jest filmik z porównaniem, ja grałem 720p na 360 i 1080p na ps4 i róznica jest duża.

Odnośnik do komentarza

a patchu ci nie naprawia silnika przeliczen toru pilki do pozycji pilkarza na boisku a to jest bolaczka tej serii odpowiedzialna za te przenikania magiczne pilek, ta edycja i tak jest w miare ogarnieta np nie przypominam sobie tak dobrych bramkarzy w tej serii

 

ja dalej sie waham czy brac :P dzis ostatni dzien promo hahaha

Odnośnik do komentarza

Ostrożnie napiszę, że jest coraz lepiej (pomijając porażkę z easye- nie ma lekko, świetnie broni, właśnie tak jak bym chciał umieć), 10 wygranych z rzędu w MC i dopiero zlekceważenie 11 rywala( TS na siedemdziesiąt kilka, więc sobie pomyślałem, że leszcz, wystawiłem rezerwy...) przyniosło przegraną. To co mi sie nie podoba w mojej grze, to coraz więcej schematów, które przy ew. rewanżu są łatwe do przewidzenia. Oczywiście istnieje zawsze ostateczny trójkąt, kiedy cała reszta zawodzi ;). Genialne jest to, że gram prawie tą samą ekipą od początku i pomimo, że większość ma takie sobie statsy (Ibra, Depey, Gotze i Maxwell mają OVR 80 i więcej, reszta to przedział od 71 do 78), to z każdym kolejnym spotkaniem są coraz lepsi jako team. Piłkarze uczą się i dostosowują do taktyki trenera, poprawia się asekuracja, gra skrzydłami, ogólnie mniejsza bierność. Na początku byłem mocno niezadowolony z coacha, ale zarówno ja jak i piłkarze dostosowaliśmy się do jego taktyki :D. Fantasycznie widać też różnice w sposobie gry poszczególnych zawodników. Mam dwóch CFów, ale każdy zachowuje się trochę inaczej, bo Ibra woli podczas ataku schodzić na skrzydło i robi to ciut opieszale (trochę jak w życiu, pan swojego losu...), a Depey, to szybkościowiec zdecydowanie bardziej przykładający się do grania w obszarze, który mu przydzielimy. Pierwszy też raczej średnio gra z kontry, raczej preferuje ustawianie się przodem do orońców, a drugi częściej ustawia się w linii w defensorami. Dobry, uzupełniający się duet, polecam.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...