Skocz do zawartości

Xbox Game Pass - gry w abonamencie

Featured Replies

Opublikowano
2 minuty temu, Matriks_1111 napisał:

Raczej ogra się je na premierę i przygarnie w :cebula:

Swoją drogą ciekaw jestem jak to wpłynie na cenę używek na rynku w takim razie? Ciężko będzie o drugi obieg

 

Kogo to obchodzi jak gry pudełkowe szybko będą tanieć albo po prostu ograsz w GP za 40 zł.

  • Odpowiedzi 13,4 tys.
  • Wyświetleń 1,1 mln.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Cześć, w ramach ćwiczeń programistycznych wykonałem stronkę z grami Xbox Game Pass. Nie będzie ona zbytnio reklamowana (nawet sensownej domeny nie ma) ale możecie przekazać dalej i dzielić się linkiem

  • za 3 dni nowy rok, więc postanowiłem że zrobie podsumowanie ciekawszych gier które zapowiedziane są do Game Passa na przyszły rok:   1. Monster Hunter Rise - 20 stycznia 2023 r. 

Opublikowano

30 :potter:

Edytowane przez Hum

Opublikowano
15 minut temu, Rayos napisał:

Przecie jak takie nowe Halo czy Girsy wylądują w XGP to serwery eksploduja od nadmiaru ludzi xD 

 

Pamiętaj, że w przypadku gier ze stajni MS mówimy o serwerach Azure, nie biedastation ;)

Edytowane przez Shagohad

Opublikowano

Skorzystają na tym gry MP i paradoksalnie także gry SP, szczególnie te co do których byłoby ryzyko słabej sprzedaży. "Kupi" po prostu więcej ludzi za mniejszą cenę.

Opublikowano

Największym wygranym z pewnością będzie Sea of Thieves, bo nagle nie trzeba wydawać miliona monet na niepewną grę. Tak to kazdy opłacający abonament będzie mógł zagrać, przez liczba graczy będzie się zgadzać. Niezły ruch MS.

Opublikowano

ciekawe czy to nie oznacza, ze game pass zaraz bedzie dwa razy tyle kosztowac

Opublikowano

Pozostaje tylko jedno pytanie - czy cena abonamentu nie ulegnie np. zmianie w związku z taką informacją? Ta usługa to niestety nie EAA, gdzie można by już teraz wykupić ją z góry na rok :)

Opublikowano

Na początku nie będzie się to opłacać na 100%, tak samo jak i sam Netflix do tej pory ma miliardowe długi (a wcześniej Amazon). MS naturalnie podejmuje ryzyko i jest przygotowany na początkowe straty, stąd ich nastawienie na długoterminowe monetyzowanie gier first party, GaaS i kontent nastawiony na online.  Ew. szybki sukces przyśpieszy to, co duzi wydawcy chcieli od dawna - zamknięcie potencjalnego klienta w ekosystemie gier wydawanych przez firmę udzielającą danej usługi, więc sukces skieruje wszystkich większych wydawców do podobnych rozwiązań. Abonamenty na gry są pomysłem, który w branży pojawia się od dekady, ale większość nie chciała być "pierwszym", stąd EA Access jest tylko półśrodkiem.

Minusy dla graczy? Krótkoterminowe - żadne, wręcz przeciwnie, same plusy. Długoterminowe? Zmiana stylu sprzedaży doprowadzi prawdopodobnie również do zmian w samej produkcji gier (stąd Netflix nastawiony jest na seriale - seriale angażują bardziej, a to przekłada się na subskrypcje). Tradycjonalne podejście pewnie ulegnie dalszym i głębszym zmianom.

Minusy dla "rynku"?  Krótkoterminowe - konflikt z przemysłem sprzedaży gier na fizycznym nośniku - serio - tutaj napięta sytuacja jest od końcówki poprzedniej dekady. Osłabienie relacji z tradycyjnymi kanałami sprzedaży. Długoterminowe? Prawdopodobna dalsza homogenizacja tego jak wygląda rynek obecnie oraz dalszy rozwój pomysłów na dodatkową monetyzacje.

Oczywiście to tylko w przypadku wielkiego sukcesu usługi. Równie dobrze może być odwrotnie i porażka MS zniechęci resztę do wydawania gier w formie abonamentu, a sam MS po prostu zmieni plany w następnej generacji.

Tak czy tak, ruch ODWAŻNY.

P.S
W sumie idealnie zgrywa się z tym co mówił Nadella jakiś czas temu i tym co mówił sam Spencer:
“Obviously for us, the console is an important part there... but connecting to gamers wherever they are is the vision of Microsoft around what we’re doing in gaming.”

Szczerze, to nie zdziwiłbym się gdyby kiedyś MS pojawił się z gamepassem u konkurencji, ale do tego czasu może i streaming będzie powszechny.




 

Opublikowano
11 minut temu, Ficuś napisał:

ciekawe czy to nie oznacza, ze game pass zaraz bedzie dwa razy tyle kosztowac

 

Wątpię. Sukces tego typu usług polega na tym, że są relatywnie tanie w skali miesiąca (10-15$), ale korzysta z nich bardzo wielu klientów, co przekłada się na stałe wysokie wpływy i coraz więcej zawartości dobrej jakości. 

Opublikowano

No właśnie. Myślę, że MS liczy na efekt skali, coś jak w przypadku Ofiice'a365. Po prostu wolą stały dopływ gotówki w postaci Game Passa, jak niepewną liczbę sprzedanych sztuk danej gry. 

Opublikowano

Major Nelson napisał na blogu, że:

 

Cytat

Our fans have also asked for more choice in the subscription offerings available for Xbox Game Pass. As part of today’s library expansion, we are also pleased to announce that we are working closely with our retail partners, such as GameStop, to offer a 6-month Xbox Game Pass subscription card for those fans who look for a variety of ways to purchase and enjoy new games and services. The 6-month Xbox Game Pass subscription card will be available at select retail partners for $59.99 beginning March 20. By working closely with retail partners, Xbox Game Pass will have valuable ambassadors in popular destinations for gamers to discover new and exciting games and enjoy community.

 

https://majornelson.com/2018/01/23/xbox-game-pass-expands-to-include-new-releases-from-microsoft-studios/

 

Czyli i w tym względzie zmieniają politykę, będzie można wykupić abonament na dłuższy okres czasu :obama: 

Opublikowano
15 minut temu, Shagohad napisał:

No właśnie. Myślę, że MS liczy na efekt skali, coś jak w przypadku Ofiice'a365. Po prostu wolą stały dopływ gotówki w postaci Game Passa, jak niepewną liczbę sprzedanych sztuk danej gry. 

 

Na pewno bazują też na aktualnych przychodach z GP. Jeżeli wedle ich danych nie byłoby zainteresowania tym abonamentem, to by nie było dzisiejszego ogłoszenia. Najwidoczniej GP już teraz radzi sobie dobrze. Do tego od dłuższego czasu na XBL funkcjonuje EAA, które jest pośrednią formą takiego abonamentu i jak wszyscy wiemy, radzi sobie świetnie.

Opublikowano
29 minut temu, Hendrix napisał:

Szczerze, to nie zdziwiłbym się gdyby kiedyś MS pojawił się z gamepassem u konkurencji, ale do tego czasu może i streaming będzie powszechny.

 

Z game passem w obecnej formie raczej nie bo to ciągle są gry ściągane z ms store ale jestem przekonany że apka do streamowania będzie już dostępna na każdym urządzeniu z ekranem i połączeniem do internetu - Xbox, pc, mac, tablety, Switch I PlayStation. 

 

Już widzę ta bekę - po co mi Xbox jak wszystko mam na PlayStation/Switchu a MS będzie liczył pieniążki od 100mln+ subskrypcji.

Edytowane przez hav7n

Opublikowano

Beka zawsze jest głupia, ale ja tam konsolowych wojenek nie rozumiem w ogóle, więc nic mi do tego :v Firmy robiące konsole nie zarabiają dużych pieniędzy na konsolach i często tracą na nich w początkowym okresie (minus Nintendo). Liczba wydatków w samym ekosystemie jest najważniejsza, dlatego Ps4 będzie najbardziej dochodową konsolą w historii Sony (i  branży).

Kolejny fun fact: w 3 kwartale 2016 Sony na samym PSN store zarobiło więcej niż w odpowiadającym mu kwartale w czasach Ps2.

Edytowane przez Hendrix

Opublikowano

Najlepsze jest to, że jak się policzy ile będzie kosztował EAA/GP/Live, to okaże się, że na same abonamenty na konsoli płacimy ~600 zł rocznie - teraz pytanie czy to dużo czy mało. Dla kogoś kto gra z doskoku to może być ciut przesadzone, ale z drugiej strony jaka jest baza gier :obama:

Opublikowano
1 minutę temu, Matriks_1111 napisał:

Najlepsze jest to, że jak się policzy ile będzie kosztował EAA/GP/Live, to okaże się, że na same abonamenty na konsoli płacimy ~600 zł rocznie - teraz pytanie czy to dużo czy mało. Dla kogoś kto gra z doskoku to może być ciut przesadzone, ale z drugiej strony jaka jest baza gier :obama:

Są miesiące, że wydaję więcej na gry ;)

Opublikowano

Ja rozpatruję przypadek kogoś, kto i tak gry kupuje i jeżeli dodać do tego 600 peelenów rocznie na wszelkiego rodzaju passy, to już robi się kolorowo. Dla przykładu na PS4 wydaje się "tylko" 1/3 tej kwoty, ale z drugiej strony dzisiejsza petarda w pełni rekompensuje nawet tak (IMO) wysokie kwoty ;)

Opublikowano

Przyszłością "domowej rozrywki" (bo ciężko to nazwać konsolami) będzie streaming i zarówno Microsoft (który GamePassem zdaję się przygotowywać na te zmiany) jak i Sony (które rozwija cały czas Playstation Now, usługe dzięki której w gry z Playstation będzie można zagrać na lodówce z androidem) doskonale zdają sobie z tego sprawę i idą w stronę tego samego celu, ale nieco inną drogą.

 

ale na razie duzi gracze jeszcze wyczekają - technologia wciąż się rozwija i trzeba konsumentów przyzwyczaić do nowego modelu (co czyni Gamepass m.in). Więc kierunek jest już znany i dotyczy całej branży, boje się tylko jak w tym wszystkim odnajdzie się Nintendo 

Opublikowano

Chodzi o kwestie infrastrukturalne, Microsoft i Sony od lat pracują nad streamingiem. Gdy cała branża, bo otwarcie o tym mówią również duzi wydawcy przerzucą się na streaming, to moim zdaniem Nintendo jeśli zostanie z tyłu moze mieć cieżko. Ale tak jak mówię nie jestem analitykiem, a rzeczy o których rozmawiamy to odległa przyszłość, więc mniejsza z tym.

 

Odnosnie GamePassa i jego oplacalności:

https://twitter.com/JezCorden/status/955827285113888768

 

 

Opublikowano

Kolejne konsole Nintendo będą już w dniu premiery miały status retro :kaz: 

 

Asax ma rację większość graczy to janusze i niedzielni gracze, większość nie kończy gier i dla nich najważniejsza jest wygoda i łatwość dostępu do treści. Streaming prosto na tv bez konieczności posiadania dodatkowego hardweru na pewno znacząco to ułatwi i może być kuszące dla wielu osób.

Edytowane przez kes

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.