Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

DonSterydo, dnia 07 List 2016 - 14:56, napisał:

Na stronce DF jest, że Pro ma 8 Gb ramu - a nie miało być 1 Gb więcej? Przynajmniej gdzieś taki wpis widziałem ostatnio.

 

 

Wszyscy się tak jaracie Ps4Pro, nawet moderacja a nikt nie jest w stanie przeczytać artykułu na temat technical data odnośnie Ps4 i odnośnie Ps4Pro.

Tutaj wersja w pigułce dla tych, którzy zupełnie nie rozumieją jak działa i co ma ich konsola:

 

- Ps4 ma wlutowane 8GB RAMu na płycie głównej. Jest również wlutowany CPU oraz chipset (ARM cpu)

- z tej puli dla developerów na gry było dostępne realnie 5GB, 3GB zostawało na system operacyjny

- chispet, ARM CPU ma swoją osobną kość ramu DDR3 o wielkości 256MB

 

- Ps4 PRO ma wlutowane 8GB RAMu na płycie głównej. Jest również wlutowany CPU oraz chipset (ARM cpu)

- z tej puli dla developerów na gry było dostępne realnie 5,5 GB, 2,5GB zostawało na system operacyjny (zwiększenie ramu dla gierek o 10% o którym wspominał Cerny)

- chispet, ARM CPU ma swoją osobną kość ramu DDR3 o wielkości 1GB która jest przeznaczona trochę dla OS, trochę na swapping

 

 

Nie ma czegoś takiego jak "1GB ramu dla gierek więcej w PS4 PRO".

Bizon hype balona wielu uzytkownikom przeklul, zamknijcie temat. Edytowane przez Zetta
Odnośnik do komentarza

 

Z opinii tych co mają wynika, że jeśli masz 4k to warto. Jeśli masz fhd i PS4 to lepiej się wstrzymać do czasu posiadania 4kTV.

Ale dlaczego? 4k jest narzucane? Nie ma opcji wyboru 1080 w grze tak jak bylo na screenie z nioha?

Jak dev da opcje to będziesz, Nioh już wybór miał i na zwykłej ps4.

Odnośnik do komentarza

 

 

Nie urywa :/

 

Oczywiście dochodzi kompresja youtube, ale różnice widać nie są jakieś duże.

Spoko że jest tryb 60fps, ciekawe tylko czy udało im sie dobić do stałych 60 klatek czy jak wcześniej mówili 40-50, nie widze na razie żadnych testów, DF się obija

 

Tak hav7n o to mi chodziło.

Edytowane przez Fanek
Odnośnik do komentarza
Wróciłem ! Kaganiec embarga sprzedażowego i pilnowania założono mi skutecznie i tak trochę było nieprzyjemnie, ale żyje.
 
Montuje kilka materiałów na YT, mam nadzieje się wyrobić na jutro, choć pracy mam od ogroma i czasu mało, a recenzje już się pojawiły, więc myślę zainteresowani wiedzą już co i jak (nie czytałem ich). 
 
Z tego co widziałem i mogę powiedzieć już teraz:
 
Robienie kopii zapasowej po kablu sieciowym jest świetne i bardzo wydajne, tak więc zdecydowanie rekomenduje ten typ przenosin ze sztandarowej konsoli :-)
Wykonanie sprzętu według mnie dalekie jest od idealnego. Skołowałem do porównania SLIMA i plastiki są bardzo podobnej jakości. Generalnie jak dla mnie – słabizna.
Konsola w trybie „standardowym” pobiera podobną ilość prądu co slim, zresztą z głośnością jest tak samo. W Trybie PRO najwięcej co zmierzyłem było w „RISE OF THE TOMB RAIDER”, czyt 165 watów (aczkolwiek mogą być przekłamania, bo miernik dość tani). Kultura pracy bardzo dobra, jest nieco głośniej, aczkolwiek cały sprzęt daje rade.
Konsola jest trochę większa od FATA i na mój gust prezentuje się bardzo przyzwoicie pod telewizorem, zwłaszcza że jest cała matowa. 
 
Działanie gier TV 1080p:
 
RISE OF THE TOMB RAIDER w trybie 1080/30 robi świetne wrażenie, bardzo bliskie temu co można zobaczyć na wypasionym PC w bardzo wysokich detalach i po zestawieniu ze zwykłym PS4 różnica faktycznie jest wyczuwalna jeśli chodzi o takie rzeczy jak oświetlenie, cienie czy szczególnie jakość efektów specjalnych, cząsteczkowych itd. Tryb 60 fps jest już bliższy temu co można zobaczyć na zwykły PS4, aczkolwiek osobiście dla mnie bardzo irytujący tryb w którym klatki potrafią ostro lecieć w dół, niczym w definitywnej edycji TR 2013.
UNCHARTED 4: Jak mam być szczery to prócz bardziej wygładzonego obrazu nie widziałem szczególnych różnic. W trybie sieciowym mamy chyba natywne 1080p, ale główny nie dam. Jeśli chodzi o mnie – różnice subtelne nie warty przesiadki na PRO.
THE LAST OF US: Podobnie. Obraz wydaje się gładszy, taki hmmm....mięki, ale większych różnic w zestawieniu do standardowej nie widzę.
RATCHET & CLANK: Delikatnie poprawione efekty i poprawione (?) wygładzanie krawędzi. Zauważyłem, że są elementy które na PS4 były poszarpane a tutaj mamy bardzo gładkie, ale w R&C grałem na premierę i nie pamiętam już jak to tam konkretnie było.
BATTLEFIELD 1: Widzę (?) natywne 1080p, bardzo fajny ostry obraz, aczkolwiek jak mam być szczery to w sieci klatki dalej lecą – może nie tak mocno, ale lecą.....widać, że procesor nie daje rady i tu żadne GPU nic nie zmieni. 
KNACK: Nieco ładniejszy obraz i jak mnie pamięć nie myli, to gra na zwykłym PS4 potrafiła ostro zjechać z klatkami, a tutaj tego nie widzę – rozgrywka wydaje się bardzo płynna.
 
Działanie gier TV 4K HDR (SAMSUNG UE65KS9500) – testowane u znajomego, póki co tylko:
 
RISE OF THE TOMB RAIDER: Ilość detali wydaje się podobna jak na standardowej PS4. Klatki generalnie stabilne, a jakość obrazu wyższa niż na zwykłym telewizorze, widać więcej szczegółów ale z bliska niestety także artefakty upscalingu, które mnie momentami denerwowały. Na dodatek bardziej niż na 1080p rzuciły mi się w oczy słabszej jakości tekstury. GENIALNY HDR ! To jest faktycznie nowa jakość, choć można to uzyskać także na standardowej konsoli.
UNCHARTED 4: Bardzo podobnie jak ROTR – świetny HDR i delikatne przekłamania obrazu w szybkich scenach, aczkolwiek ilość detali wydaje się zbliżona do zwykłej PS4. Klatki są stabilne. W Mutli nie testowałem.
THE LAST OF US: Native 4K! W połączeniu z HDR robi genialne wrażenie, a na ekranie widać dużo szczegółów. Obraz jest czysty i gładki, oraz bardzo dobrze wygładzony. W detalach chyba nic się nie zmieniło, aczkolwiek znowu miałem wrażenie że gorsze tekstury bardziej rzucają się w oczy na 4K. 
 
Więcej później, postaram się szybko wrzucić na YT jakieś materiały. Dla mnie wygląda to tak:
 
 
Jak nie masz PS4 a zamierzasz kupić, to warto zastanowić się nad dopłatą, szczególnie jak masz telewizor 4K HDR. U mnie problem jest jednak taki, że z bliska w grach upscalingowanych widziałem różne nieprzyjemne artefakty, znowu z daleka cały sens 4K zanika....efekt jest przy natywnym 4K, ale tutaj znowu nie liczcie na dużo zawartości.
Wykonanie jest przeciętne, aczkolwiek kultura pracy i pobór prądu daje radę.
Różnice w większości gier są kosmetyczne, głównie dlatego że skupiono się na upscalingu 4K i HDR. Tutaj wyróżnia się ROTR, gdzie producenci przygotowali nowy tryb 1080/30 przystosowany do PRO i ilość nowych detali faktycznie jest zauważalna.
Menusy i cała reszta praktycznie bez zmian. Sharingu jeszcze nie testowałem, tak samo YT i Netflixa. Będzie okazja to dam znać (nie mam w domu TV 4K HDR)
VR również przetestuje, aczkolwiek jeszcze nie miałem czasu.
 
DO USŁYSZENIA POTEM i DZIĘKUJE PARU OSOBĄ, KTÓRE DOSTAŁY ZDJĘCIA ŻE ICH NIE POSŁAŁY DALEJ ! 
 
PS: Premierowy nakład konsoli na Polskę to ok. 450-500 sztuk .
 
I faktycznie - ze wszystkich bajerów najbardziej warto się podniecać HDR, choć niestety dobry HDR kosztuje i w tym jest problem :( Liczę także na to, iż wszyscy pójdą drogą Crystal Dynamics, czyt. optymalizacji 2-3 ustawień pod ten sprzęt. 

 

  • Plusik 5
  • Minusik 39
Odnośnik do komentarza

Z tym battlefieldem to nie jest tak, że latka dopiero wyjdzie w czwartek?

 

Tak dokładnie, co za bajkopisarz :D

Z BF1 jest jedno porównanie na YT, ale to perfidny fake tak, że nawet na pssite się złapali, zapomnieli mózgu użyć xDD

 

450-500sztuk na całą Polske, acha okej, sam Media expert ma więcej na magazynie jak dziś pytałem.

Sorry Graczdari ale zaorać :walec:   mogłeś po prostu jak normalny chłop przyznać się do błędu, że nie będziesz miał jednak konsoli i nikt nie miałby za złe, a nie wciskać ludziom kit,  W.

Edytowane przez Fanek
Odnośnik do komentarza

Tak, będą konkrety ;) Aż za mocne bo ode mnie głównie labowe np. o poziomie HDR na różnych TV. Dorobiłem jeszcze napisy do wywiadu o TR chociaż to już raczej wszyscy znają.... Wiecie na DX900 jak zaczynam grać w Infamous First Light i od razu bohaterka dostaje strzała światłem z latarki to na tym Panasie mamy 13 razy jaśniejszy blask (100 nitów vs 1300 nitów) z tej latarki niż na TV SDR. Czaicie? 13 razy... ; ) masakra. To naprawdę robi różnicę.

 

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

@ Gmeru

 

 

Jak grasz na trybie gra to będziesz miał te 100 nitów na sdr a jak odpowiednio ustawisz tv do dobijesz do 500 ba nawet 600 w zależności od modelu. Wiem, że to nie HDR no, ale jednak.

Wówczas różnica światła już będzie tylko ponad 2x.

 

Ja rozumie, że nowa technologii itd. no ale jaranie się tak tym, na dodatek osobie zajmującej się tv na co dzień wręcz nie wypada.

Ja tego tego nie kupuje bo widziałem ostatnio w akcji parę tv z dobrym HDR i porównywałem z W829 sdr odpowiednio ustawionym.

 

Spoko jesteś gmeru, ale musiałem to napisać bo mi nie dało.

Edytowane przez Kyokushinman
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...