Skocz do zawartości

Porty - życzenia i stan faktyczny


Godot

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat Baten Kaitos jako marka należy m.in. do Namco (czyli obecne Bandai Namco), osttnio Takahashi się na ten temat wypowiadał, tak więc raczej marne szanse na powrót. Choć cieszyłbym się jak murzyn blaszką (niech wrzucą na Carta ;p)

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, chrno-x napisał:

Akurat Baten Kaitos jako marka należy m.in. do Namco (czyli obecne Bandai Namco), osttnio Takahashi się na ten temat wypowiadał, tak więc raczej marne szanse na powrót. Choć cieszyłbym się jak murzyn blaszką (niech wrzucą na Carta ;p)

Myślałem że to należy do Monolith soft'u:sapek:

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, chrno-x napisał:

Akurat Baten Kaitos jako marka należy m.in. do Namco (czyli obecne Bandai Namco), osttnio Takahashi się na ten temat wypowiadał, tak więc raczej marne szanse na powrót. Choć cieszyłbym się jak murzyn blaszką (niech wrzucą na Carta ;p)

Ale jaki jest problem z dogadaniem się z Bamco? Jeśli potrafili się dogadać z Segą odnośnie Bayo, to tu też pewnie dali by radę. Tylko trzeba chcieć...

A przecież panowie z Monoilith mieli nawet w fazie projektowej trzecią odsłonę...

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, Strife napisał:

Myślałem że to należy do Monolith soft'u:sapek:

 

Kiedyś czytałem wywiad z ekipą z Monolithu i wychodzi na to, że nie posiadają żadnych praw do swoich wczesnych marek czyli Xenosaga czy Baten Kaitos. Byli wewnętrznymi studiami Square i Namco, więc to wydawca zgarniał wszystko. 

 

@P-chan

No właśnie to raczej zależy kto miałby zając się portami. Takahashi ostatnio wspominał, że aby stworzyć port Xenoblade X na Switcha to potrzebna będzie spora gotówka. Wątpię aby sam Monolith chciał się zając portami, tak to by zajęli się Xeno na 3DS'ie a nie Monster Games (którzy portowali DKCR 3D). W przypadku Bayo sytuacja wygląda inaczej, ponieważ to Nintendo wyłozyło praktycznie całą kasę na powstanie Bayo 2. Mają też prawa do marki (a przynajmniej prawa wydawnicze) to trochę zmienia postać rzeczy, tym bardziej, że Kamiya niejednokrotnie wspominał, że Sega nie miała i dalej nie ma kasy aby kontynuować tą serię i gdyby nie hojność Ninny to seria wylądowałaby w szafie. 4

 

No i też zapominamy o kwestiach prawnych. Niektóre serie mogą powrócić jak Sega zrobiła to z Shenmue ale muszą pozbyć się wszelakich reklam prawdziwych firm, które wcześniej użyczały swoich marek do gry. Kwestia tego kto posiada prawa do marki. W Japonii niejednokrotnie wyszło, że prawa przejmowała jedna osoba, która obecnie nie pracuje dla danej firmy wydawniczej albo w ogóle nie siedzi w tym biznesie. Znalezienie jej i dogadanie w kwestii użycia tego IP to podobno droga przez piekło. Polecam obejrzeć bardzo dobry dokument od Noclip na youtubie skupiającej się w okół GOG. To daje idealny przykład ile trzeba się namęczyć aby w ogóle w oryginalnej wersji ponownie udostępnić do sprzedaży światu starą grę. 

Edytowane przez chrno-x
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Ja to rozumiem, ale nie raz już Nintendo pracowało z Namco, więc uważam że jest to tylko kwestia pieniędzy, dobrej woli i czasu by się dogadać odnośnie ewentualnych remake'ów.

Nie zapominajmy też, że wydawcą Orgins'a było już Nintendo. Pytanie tylko czy samo Big N by było chętne do powrotu tej marki...

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, P-chan napisał:

Ja to rozumiem, ale nie raz już Nintendo pracowało z Namco, więc uważam że jest to tylko kwestia pieniędzy, dobrej woli i czasu by się dogadać odnośnie ewentualnych remake'ów.

Nie zapominajmy też, że wydawcą Orgins'a było już Nintendo. Pytanie tylko czy samo Big N by było chętne do powrotu tej marki...

 

I czy ostał się kod źródłowy. Wiele gier nie może się ponownie pojawić w sprzedaży, ponieważ brakuje kodu źródłowego. Świetnym tutaj przykładem był Silent Hill HD Collection. Konami posiało skończoną wersję oby dwóch części i dali developerowi jakąś wersję, które nawet nie były do końca skończone i posiadały mnóstwo błędów nie obecnych w oryginale. 

Odnośnik do komentarza

Opinie na temat Diablo 3 są bardzo pozytywne... ludzie wydają się aż zaskoczeni, że gra z 2012 roku piknie działa na Switchu. Zero zacin, spowolnień - długo to tak optymalizowano, by gra może wyglądała mniej ostro niż na dużych konsolach, ale nie traciła płynnych 60 klatek. Gra niby jest znana, ale dla niektórych bardzo ekscytującym dodatkiem będzie przecież kanapowy co-op - da się jakoś tam grać nawet jednym joyconem, chociaż ruchowo rozwiązany jest wtedy unik. Ogólnie sporo funkcji nie wymaga subskrypcji, ani nawet bycia online (wiele z tego to usprawnienia z wydawanych po premierze dodatków, wiem), i myślę, że to - poza przenośnością - wielu pozwoli bardziej się cieszyć tym nieprzegapialnym klasykiem.

 

Sam ocykam bo podobno po dodatkach i patchach jest to inna gra, a kampania zawsze warta przejścia. Niezawodne Shock Games sprzedaje za 200 zł, jakoś na Święta się kupi.

Edytowane przez ogqozo
Odnośnik do komentarza

Chyba skuszę się na to Diablo. Przenośność mnie chyba jednak przekona.

 

Tylko pytanie - Gdzieś na forumku czytałem, ale się upewnię. Diabolo 3 wersja pl a nie pl (pewnie ang) z np. kiga czymś się różni? Bo jak rozumiem tylko tym, że dla języka polskiego trzeba w tej drugiej ściągnąć paczkę językowa? Bo widze 4 dychy roznicy.

Odnośnik do komentarza
29 minut temu, Basior napisał:

Chyba skuszę się na to Diablo. Przenośność mnie chyba jednak przekona.

 

Tylko pytanie - Gdzieś na forumku czytałem, ale się upewnię. Diabolo 3 wersja pl a nie pl (pewnie ang) z np. kiga czymś się różni? Bo jak rozumiem tylko tym, że dla języka polskiego trzeba w tej drugiej ściągnąć paczkę językowa? Bo widze 4 dychy roznicy.

Trzeba tylko ściągnąć paczkę z polskim dubbingiem wazy 5.2 Gb 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, ogqozo napisał:

Opinie na temat Diablo 3 są bardzo pozytywne... ludzie wydają się aż zaskoczeni, że gra z 2012 roku piknie działa na Switchu. Zero zacin, spowolnień - długo to tak optymalizowano, by gra może wyglądała mniej ostro niż na dużych konsolach, ale nie traciła płynnych 60 klatek. Gra niby jest znana, ale dla niektórych bardzo ekscytującym dodatkiem będzie przecież kanapowy co-op - da się jakoś tam grać nawet jednym joyconem, chociaż ruchowo rozwiązany jest wtedy unik. Ogólnie sporo funkcji nie wymaga subskrypcji, ani nawet bycia online (wiele z tego to usprawnienia z wydawanych po premierze dodatków, wiem), i myślę, że to - poza przenośnością - wielu pozwoli bardziej się cieszyć tym nieprzegapialnym klasykiem.

Ja tam w tego klasyka jeszcze nie grałem, nie podobało mi się to co Bliz zrobił z tą grą na swoją PC'tową premierę, i jak brat się męczył z tym tytułem swego czasu. Ale z czasem naprawili tą grę więc sobie kupiłem kompletny porcik na Switch'a.

 

@BasiorTak różni się tym, że wersja pl ma na karcie napisy po polsku, jeśli się chce mieć jeszcze dub polski, to trzeba ściągnąć paczki językowe...

 

@FakaJa tam kupiłem za niecałe 219 zł właśnie polskie wydanie w muve.pl, teraz widzę że wszyscy jakby podnieśli ceny...

 

 

Edytowane przez P-chan
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...