Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Sony nie jest głupie, gra która już nawet z czerwonym napisem na okładce nie sprzedaje się za 39,99 w sklepach bo wszyscy dawno mają albo ograli zostaje puszczona na PC, gdzie koszt konwersji zwróci się pewnie po 2 dniach a w kolejnych dniach będzie znowu przynosiła zyski. Rewolucja by była gdyby w miarę świeża gra była wydana na PC, TLOU2 albo GOT. Nie zdziwię się jak God of War zaraz zapowiedzą na PC, przecież tego nawet dodawanego za 10,99 do Pani Domu nikt by nie kupił w wersji PS bo wszyscy mają.

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Control jest w 1440p, Valhalla ma dynamiczną, to samo Legion.

 

To jak dynamiczne to znaczy że gra ma dokładnie przewidziane które tekstury ściągnąć w 1080 a które w 2160 i to powoduje mniejszą wagę? Bo to chyba bez sensu. Konsola ma chyba dostęp do każdej wersji, dynamicznie.

Odnośnik do komentarza

Podsumowanie tych ostatnich danych.

 

- Returnal is a successful new IP
- Sony wants to target 50% market share for PS5 vs 45% of PS4 (revenue)
- One slide hints at GoW: Ragnarok being PS5 only
- Uncharted 4 coming to PC
- PS5 disc version starts breaking even next month
- 41% of PS4/5 owners are female (PS1: 18%)
- PS1 gamers have stuck with Playstation through PS4/5
- Sony cares more about critical reception than sales at the start of a generation
- Only 40% of PS Plus owners subscribe for online (30% for free games)
- PC focus primarily seems to be aimed at specific geographic locations

 

Największe zaskoczenie, to ilość kobiet grających. Oczywiście nasz wybór przy zakładaniu konta może nie mieć nic wspólnego z rzeczywistością, ale ostatnio czytałem, że właśnie kobiety ukrywają swoją płeć w sieci.

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Rtooj napisał:

 

To jak dynamiczne to znaczy że gra ma dokładnie przewidziane które tekstury ściągnąć w 1080 a które w 2160 i to powoduje mniejszą wagę? Bo to chyba bez sensu. Konsola ma chyba dostęp do każdej wersji, dynamicznie.

Jeszcze raz - rozdzielczość obrazu (1440p, dynamiczne 4k, 720p...) nie ma nic do rzeczy z rozdzielczością tekstur. Jeśli przedmiot jest mały to używa się mniejszych tekstur (np. 128*128) bo zagęszczenie pikseli na powierzchni będzie nadal ok, jeśli duży, ważny i często widoczny z bliska (np. postać) to używa się większej tekstury/materiału lub ich grupy. A dynamiczna zmiana rozdzielczości tekstur (mipmapping) jest najczęściej zależna od tego ile miejsca na ekranie zajmuje dany asset (tak samo jak LOD) a nie w jakiej rozdzielczości jest obraz.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, łom napisał:

Jeszcze raz - rozdzielczość obrazu (1440p, dynamiczne 4k, 720p...) nie ma nic do rzeczy z rozdzielczością tekstur. Jeśli przedmiot jest mały to używa się mniejszych tekstur (np. 128*128) bo zagęszczenie pikseli na powierzchni będzie nadal ok, jeśli duży, ważny i często widoczny z bliska (np. postać) to używa się większej tekstury/materiału lub ich grupy. A dynamiczna zmiana rozdzielczości tekstur (mipmapping) jest najczęściej zależna od tego ile miejsca na ekranie zajmuje dany asset (tak samo jak LOD) a nie w jakiej rozdzielczości jest obraz.

Zgadza się, więc zdziwiło mnie ze ktoś w dyskusji o wadze gry nagle wspomina temat dynamiki wyświetlania.

Odnośnik do komentarza

@Hendrix Ktoś rzuci jakieś durne hasło bez zastanowienia (jak ze specjalnym pogorszeniem RE8 na Xie) i już jest dyskusja na pół strony. Co do tej wagi gierek, PS5 musi mieć jakoś lepiej to rozwiązane bo jednak jest różnica na korzyść w stosunku do Xa. Czy to tylko I/O, czy system jakoś lepiej to ogarnia czy różnica softowa to tego nie wiem. A jeśli Kraken nie jest jeszcze w użyciu to dobra wiadomość bo może być tylko lepiej jeśli chodzi o wielkość gierek na SSD.

@Ukukuki Kraken to system/soft do kompresji plików (a dokładniej obrazów).

Odnośnik do komentarza

@Ukukuki

No, a czym ma być algorytm do kompresji? Oodle Kraken/Oodle Texture może działać (i działa, naturalnie) również na innych konsolach (PS4, X1). Różnica jest taka, że PS5 ma całe I/O, włącznie z dekompresorem, zaprojektowane w ten sposób, aby jak najwięcej na tym zyskać.

Z gier z listy Yetiego (xDD) - Control na 100% korzysta z Krakena

@łom 

No dekompresor i całe I/O pomaga też naturalnie i przy zwykłych zlib, więc stąd generalnie gierki ważą mniej, nie trzeba też duplikować assetów, żeby robić dokoła seek time'ów HDD, oczywiście te tytuły, które robią to na poprzedniej generacji muszą zostać zmodyfikowane aby różnica była widoczna, nie każdemu się chce (albo jest to za ciężkie jak Warzone, hehe)

Odnośnik do komentarza

Mi się podoba współpraca działu growego z filmowym. Sony poprzez krecenie filmów na podstawie growych ip może uderzyć ładnie w popkulturę. Niesamowicie wzmocni to wszystkie zekranizowane marki i zaszczepi istnienie tych ip w głowach przeciętnych kowalskich którzy moze zastanawia się nad konsola lub juz ja maja i cisną tylko w jakieś fifki. Może jeszcze znowu zekranizować ratcheta i dać szanse sacboyowi aby najmłodsze pokolenie juz oswajalo się z markami sony. Tu jest wielki potencjał.

Edytowane przez PanKamil
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, PanKamil napisał:

Mi się podoba współpraca działu growego a filmowym.

Narazie to nic z tej wspolpracy nie wyszlo a marketingowe gadki to zawsze ladnie brzmia. Ratcheta filmowego przemilcze. 
Przypomina mi sie obrazek przy bodajze prezentacji ps4 ze bedziemy grali na wszystkim w gierki Sony. Osobiscie to te wszystkie zapowiedzi mnie mecza ostatnio.

Odnośnik do komentarza
Teraz, Szymek napisał:

Narazie to nic z tej wspolpracy nie wyszlo a marketingowe gadki to zawsze ladnie brzmia. Ratcheta filmowego przemilcze. 
Przypomina mi sie obrazek przy bodajze prezentacji ps4 ze bedziemy grali na wszystkim w gierki Sony. Osobiscie to te wszystkie zapowiedzi mnie mecza ostatnio.

Przeciez ta współpraca dopiero się rozkręca a wcześniej to były ewentualnie jakieś kolaboracje bez większej integracji. Z pewnością uderzenie z rozmachem w popkulturę ładnie napompuje popularność wielu ip. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...