Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy


ASX

Rekomendowane odpowiedzi

Nigdy nikt nie zrezygnuje z tworzenia ekskluzywnej zawartości na swoją platformę (ekosystem). Posiadanie produktu ekskluzywnego, wyjątkowego niedostępnego u konkurencji, jest bardzo ważne z marketingowego punktu widzenia. Na tym budują się kampanie reklamowe, zachęcając klientów do zakupu ich sprzętu, produktu.

 

Po zakupie ZeniMax Phil był zapytany, czy brak wydania nowego TES na PlayStation nie spowoduje, że to będzie nie rentowne. Spencer wtedy odpowiedział, że jak myśli o ilości posiadanych platform xbox, windows, chmura to nie muszą wydawać gier nigdzie indziej żeby to było korzystne z finansowego punktu widzenia. Myślę, że z zakupem Activision Blizzard będzie podobnie, warunku umowy fuzji z regulatorami zostaną dotrzymane, CoD będzie wychodzić u niebieskich, ale jak będzie z innymi grami w przyszłości to się zobaczy. JA stawiam, że część tych produkcji będzie oznaczona jako ekskluzywna na ekosystemu Microsoftu.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

No jeśli chodzi o hardware to sprzedaż jest hujowa i czy ten rok to zmieni (jeśli wyjdą np 3 bardzo dobre gry)? W sumie wątpię. A im mniej ludzi ma Xboxy tym mniej kupuje w ich sklepie. Cała reszta na telefonach, tv i asusach korzysta z Gamepassa i clouda.

 

Taki Indiana czy Doom (nawet po roku) na ps czy Nintendo to byłby o wiele większy sukces sprzedażowy niż na Xboxach. 

Mówicie że nie po to się kopali z Sony. Ano kopali żeby zdobyć AB, a teraz jak to mają to można zacząć przeliczać co się bardziej opłaci.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, drozdu7 napisał:

A im mniej ludzi ma Xboxy tym mniej kupuje w ich sklepie.

Ale przecież liczba użytkowników nie spada nawet jeśli sprzedaż jest na niskim poziomie, po prostu rośnie w tempie ślimaka. Chyba, że ci co już konsole kupili wywalili je na śmietnik to wtedy tak, populacja xboxowców zmniejszy się.

Odnośnik do komentarza

Mamy jedynie dane ze stycznia 2023. , które zliczają aktywnych użytkowników posiadających konsole i tych którzy grają  na PC w gry, które wymagają połączenia z kontem Xboxa, wynika że liczba stale rośnie. Więc przyrost jest, ale to chyba głownie zasługa PC. 

image.thumb.png.5902dd53e95c7a127d967bc97d843eb5.png

 

To co było błędem pierwszych lat z XSX i XSS z punktu widzenia sprzedaży konsol, to to jak mało dały powodów posiadaczom starej generacji Xboxów do przesiadki na nowe sprzęty. Bo w takie gry jak Halo Infinite czy Forza Horizon 5 można było komfortowo grać na starej generacji i wiele osób nie odczuwało potrzeby przesiadki. Więc sprzedaż nowych konsol była znacznie wolniejsza niż mogłaby być, gdyby na przykład Forza Horizon 5 wyszła tylko na XSX. Z drugiej strony wtedy nie dobiłaby tak szybko do 35 milionów graczy, czyli coś za coś. 

Dopiero w 2023 r. odcieli się od Xboxa One i HiFI Rush, Starfield i Forza nie wyszły na starą generację. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, ASX napisał:

Mamy jedynie dane ze stycznia 2023. , które zliczają aktywnych użytkowników posiadających konsole i tych którzy grają  na PC w gry, które wymagają połączenia z kontem Xboxa, wynika że liczba stale rośnie. Więc przyrost jest, ale to chyba głownie zasługa PC. 

image.thumb.png.5902dd53e95c7a127d967bc97d843eb5.png

 

To co było błędem pierwszych lat z XSX i XSS z punktu widzenia sprzedaży konsol, to to jak mało dały powodów posiadaczom starej generacji Xboxów do przesiadki na nowe sprzęty. Bo w takie gry jak Halo Infinite czy Forza Horizon 5 można było komfortowo grać na starej generacji i wiele osób nie odczuwało potrzeby przesiadki. Więc sprzedaż nowych konsol była znacznie wolniejsza niż mogłaby być, gdyby na przykład Forza Horizon 5 wyszła tylko na XSX. Z drugiej strony wtedy nie dobiłaby tak szybko do 35 milionów graczy, czyli coś za coś. 

Dopiero w 2023 r. odcieli się od Xboxa One i HiFI Rush, Starfield i Forza nie wyszły na starą generację. 

 

Dla porównania potentat rynku PC - Steam, ma ok. 132 milionów MAU. To jeśli ktoś by się kiedyś zastanawiał czy Xbox umiera albo czy MS ma zamiar zwijać się z rynku gier.

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

Dla porównania potentat rynku PC - Steam, ma ok. 132 milionów MAU. To jeśli ktoś by się kiedyś zastanawiał czy Xbox umiera albo czy MS ma zamiar zwijać się z rynku gier.

PSN to jedyna platforma, która leciutko traci przez masowy exodus starych posiadaczy PS4 do PC i Steama i Gamepassa PC. 

 

image.thumb.png.12c8c5c0b3b918191b321da6b0d46c5b.png

 

aczkolwiek dane z grudnia 2024 mówią o 124 mln i znowu rekordzie (pewnie Spider 2 trochę podbił), więc tak naprawdę wciąż mają potencjał. 

 

Sony to jednak tylko PSN w zasadzie, Gamepass PC w porównaniu do całego Xboxa - takie dane byłyby interesujące, na pewno udział PC stale rośnie. 

Edytowane przez KrYcHu_89
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza
39 minut temu, ASX napisał:

Więc sprzedaż nowych konsol była znacznie wolniejsza niż mogłaby być, gdyby na przykład Forza Horizon 5 wyszła tylko na XSX. Z drugiej strony wtedy nie dobiłaby tak szybko do 35 milionów graczy, czyli coś za coś. 

Dopiero w 2023 r. odcieli się od Xboxa One i HiFI Rush, Starfield i Forza nie wyszły na starą generację. 

 

Warto pamiętać, że odcięcie się od poprzedniej generacji wydłużały problemy z dostępnością nowych konsol.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał:

stare dane, ale nowszych nie widziałem, niesamowita jest siła Steama i Epica (tutaj głównie za sprawą jednej gierki :D) 

 

FNYTf3HXoAotv17?format=jpg&name=4096x409

 

Niby której gierki? Najpopularniejsza steamowa gra czyli CS odpada bo jego peak trwa już od dawna. Ja bym powiedział, że to efekt COVIDa.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, GearsUp napisał:

 

Niby której gierki? Najpopularniejsza steamowa gra czyli CS odpada bo jego peak trwa już od dawna. Ja bym powiedział, że to efekt COVIDa.

 Jemu chodzi o epic i Fortnite. 
 

Godzinę temu, ASX napisał:

Mamy jedynie dane ze stycznia 2023. , które zliczają aktywnych użytkowników posiadających konsole i tych którzy grają  na PC w gry, które wymagają połączenia z kontem Xboxa, wynika że liczba stale rośnie. Więc przyrost jest, ale to chyba głownie zasługa PC. 

image.thumb.png.5902dd53e95c7a127d967bc97d843eb5.png

 

To co było błędem pierwszych lat z XSX i XSS z punktu widzenia sprzedaży konsol, to to jak mało dały powodów posiadaczom starej generacji Xboxów do przesiadki na nowe sprzęty. Bo w takie gry jak Halo Infinite czy Forza Horizon 5 można było komfortowo grać na starej generacji i wiele osób nie odczuwało potrzeby przesiadki. Więc sprzedaż nowych konsol była znacznie wolniejsza niż mogłaby być, gdyby na przykład Forza Horizon 5 wyszła tylko na XSX. Z drugiej strony wtedy nie dobiłaby tak szybko do 35 milionów graczy, czyli coś za coś. 

Dopiero w 2023 r. odcieli się od Xboxa One i HiFI Rush, Starfield i Forza nie wyszły na starą generację. 

 

 

 

 

 

Nie miało by to znaczenia i tak brakowało konsol. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...