Skocz do zawartości

EA Sports WRC


Rekomendowane odpowiedzi

Ja akurat na spadki nie narzekam, bo mam koło 100-120 fps w 4K z DLSS quality, ale optymalizacja jest fatalna tej gry, bo na 4090 taka gra bez RT powinna o wiele lepiej chodzić. 

Dobrze, ze chociaż shadery po kilku odcinkach już się skompilowaly i nie mam już żadnych przycięć, mają też to ogarnąć w najbliższym patchu. 

Co do powtórek to tak samo jak w DR1 i 2 uwielbiam je oglądać, bo świetnie oddają tą walkę auta z trasa. Szkoda tylko, że przez długość i ilość oesów ujęcia nie są tak dopracowane jak w poprzednikach.

Odnośnik do komentarza

Ciekawa dyskusja się tutaj wywiązała, chętnie co nieco dorzucę od siebie :D

 

Jako, że grałem w każdą z wymienionych tutaj gier i to co najmniej kilkadziesiąt godzin w każdą, tzn Dirt Rally 1, Dirt Rally 2.0 i WRC Generations.

Z pewnością wszystkie z tych gier mają w sobie coś co zasługuje na uznanie i mnie osobiście mocno zachwycało podczas obcowania z tymi tytułami, z EA WRC włącznie.

 

Zdecydowanie WRC Generations ma ten klimacik, o którym wspominaliście - otoczenie bardziej żyje, kojarzę że te warunki rzeczywiście były dość zróżnicowane i przed najdłuższymi oesami w karierze mocno rozkminiałem czy warto ryzykować danych zestawem opon (zwłaszcza, że na początku nasz meteorolog był bardzo niedokładny i dodatkowo przewidywał tylko część prognozy na cały rajd, dopiero upgrade meteorologa dawał lepszy podgląd). Druga sprawa to właśnie ta kariera - zacząłem sobie w EA WRC jeździć od najniższej klasy żeby piąć się w górę i osobiście czuję lekki regres względem WRC Generations.
Tam mieliśmy główny sezon, zadania poboczne, w trakcie rajdów mieliśmy scenerię alei serwisowej z naszym pojazdem, przez cały sezon walczyliśmy o uznanie fabrycznych zespołów, żeby potem dostać kontrakt od jednego z nich (fajne były eventy z zaproszeniami od danego zespołu gdy zrobiliśmy sobie u nich reputacje). Tutaj tego nie ma, niby są jakieś eventy żeby zadowolić sponsorów, ale generalnie wygląda to wszystko dość sterylnie i najprawdopodobniej żeby wejść do WRC to wystarczy nazbierać budżet i kupić pojazd tej klasy, a nie ma czegoś na zasadzie kontraktu od zespołu fabrycznego. 
Swoją drogą apropos pobocznych eventów to moim zdaniem są zdecydowanie zbyt długie - w WRC Generations to był zawsze jeden oes, czyli fajna odskocznia od głównego sezonu, tutaj póki co jestem po jednym i trwał aż 9 oesów, czyli dokładnie tyle samo ile jedna runda mistrzostw…moim zdaniem średnio trafione, kariera w WRC Junior, z 5 rajdów nagle wydłuża się prawie dwukrotnie

 

Na pewno co w WRC Generations nie zasługuje na pochwałę (i tutaj całą sytuację ratuje EA WRC) to dźwięki. Są tragiczne, od początku mi przeszkadzały, nawet pojazdy WRC brzmiały jak odkurzacz, a taka Skoda z WRC 2 przyprawiała o ból uszu. Teraz przy EA WRC to jest niebo a ziemia.

Druga sprawa, która w WRC Generations była według mnie dość dziwna to hamulec ręczny, dawał uczucie jakby ktoś zarzucił kotwice, tył zachowywał się bardzo dziwnie. A ponadto gdy podczas hamowania blokowaliśmy koła, miałem zawsze wrażenie że po odpuszczeniu hamulca, nadal pozostawały zblokowane (coś jakby zamontować kółka od wózka sklepowego). Co więcej - nie jestem jedyną osobą, która to odczuwała, mój znajomy który również lubi rajdówki również te dwa aspekty w fizyce gry wytykał.

 

Tak więc widać, że oba studia mają swoje plusy i minusy, skupiały się na innych aspektach. Nie zmienia to faktu, że w obie mam mega fun z jazdy i WRC Generations będę wspominał bardzo ciepło (a gdy kupowałem, byłem bardzo sceptycznie nastawiony). Teraz świetnie się bawię przy EA WRC i czekam na kolejne patche od Codemasters, żeby gra była coraz to lepsza :)

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
35 minut temu, ThePatrickyo napisał:

Jeżeli ktoś planuje jechać rajd Chorwacji z forumkowego klubu to generalnie polecam nie wypadać z trasy, bo skarpy są tak strome, że suniemy w dół i od razu gra nas przywraca z 30sek karą. Praktycznie żadnego oesu nie przejechałem czysto tym FWD :reggie:

 

Bo to na spokojnie trzeba, na pól gazie najlepiej.

 

Nawet jak dojedziesz w srodku stawki to nic się nie stanie. Dirt rally 1 bylo pamietam takie że na początku ciezki bylo wygrać rajdy jakiejkolwiek, bo trzeba bylo troche tych kilometrów natrzaskac by wyczuć auto w ogóle.

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, oFi napisał:

 

Bo to na spokojnie trzeba, na pól gazie najlepiej.

 

Nawet jak dojedziesz w srodku stawki to nic się nie stanie. Dirt rally 1 bylo pamietam takie że na początku ciezki bylo wygrać rajdy jakiejkolwiek, bo trzeba bylo troche tych kilometrów natrzaskac by wyczuć auto w ogóle.


Nie no, nie ma ryzyka nie ma zabawy, all in :D

Edytowane przez ThePatrickyo
Odnośnik do komentarza

Im więcej się gra tym więcej się dostrzega zajebistości tej gry, wracam z oceną nawet na bdb+ :D

Te odcinki to jest bajka, każdy rajd ma jeden albo 2 bardzo długie odcinki, które są unikalne i świetnie odwzorowane 1:1 prawdziwe oesy. Potem te długie odcinki są pocięte i podokładane do nich nowe sekcje do stworzenia pozostałych krótszych. To wszystko w dwie strony i pierwszy raz w grze rajdowej mam poczucie jazdy w prawdziwym rajdzie. Jest to tak fajnie zrobione, że cały czas się czuje, że się jedzie po nowym, nieznanym terenie. Może i odcinki z WRC G na pierwszy rzut oka chwytają widoczkami, tylko że one są fikcyjne i posklejane z najbardziej charakterystycznych odcinków całego rajdu, przez to tez szybko się je zapamiętuje i po kilku przejazdach już się wie czego się zaraz spodziewać. No i to poczucie, że w EA WRC jedzie się po takich samych trasach co śmigają w realu.

To samo z warunkami pogodowo-dniowo-sezonowymi, dopiero po przejechaniu kilku całych rajdów widać jak zajebiście to jest zrobione i zróżnicowane (jest mglista pogoda, np. przy mocnym śniegu, o której wcześniej pisałem że nie ma :D ), na początku za szybko wyrokowałem po przejechaniu paru tras.

No i te nawierzchnie, myślałem, że lepiej niż w DR2 nie da się tego zrobić, a jednak da. Każdy rajd to zupełnie inna bajka pod względem podejścia do jazdy. Teraz jechałem Grecję, zaraz będę musiał iść się znowu kąpać, bo aż się spociłem, co za rajd, górskie trasy, elewacje, ta różnica między medium gravelem a dirtem, co chwile urwiska, czekające tylko, żeby po momencie jak się człowiek poczuje na chwilę po dwóch zielonych 4 i przyciśnie wyjebać auto w przepaść, wąsko, wystające skały na obrzeżach, harpiny w nieckach ze skał pod górę i na dół, jeden przypadkowy błąd, wejście za szeroko i po chwili może być ups we have a puncture i nara (gram na uszkodzenia hardcore), po dobrym miejscu. Do tego odcinek o zmierzchu w deszczu, brudna szyba i deszcz ograniczające widoczność, każdy zakręt zdradliwy, wyrzucający. Ale jak się uda w takich kilka wąskich 1 i 2 z rzędu przejechać płynnie bokiem coś pięknego.

Bez kitu, mega beka ze wszystkich gości od "łatwej gierki", chyba, że ktoś jedzie asekuracyjnie w trybie zwiedzania, bo jadąc normalnie jest mega wymagająco, po kilku odcinkach na kierze trzeba odsapnąć, bo daje w kość.

Edytowane przez tjery
  • Plusik 2
  • Lubię! 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Kolos28 napisał:

@tjery

Dziś wjeżdża update, a lista jest długa więc zapowiada się, że będzie jeszcze lepiej emoji6.png

P.S.
Cycu1, wczoraj zamieścił porównanie PS5 vs RTX 4080.
 

 

 

Pierwsze co się rzuca w oczy poza rozdzielczością to dużo mniejsza jakość i ilość drzew i roślinności, na konsolach wyglądają tak, jakby się nie do końca wczytał LOD, mocno uproszczone modele, zamazane i słabo oświetlone/cieniowane. Szkoda, że akurat to tak mocno pocięli, bo jednak drzew i roślinności jest pełno w tej grze i cały czas nam towarzyszą wzdłuż trasy i mega to psuje wizualia gry.

Odnośnik do komentarza

No ja nie mam tak wprawionego oka (ale wady wzroku nie mam) i nie widzę zbytniej różnicy na tym materiale. Sprawdzałem i na telefonie z Amoledem i na TV. Oczywiście nie zatrzymywałem wideo by przyglądać się każdemu elementowi z bliska.
Na pewno jest jakaś różnica bo musi być, zwłaszcza na żywo, bo YT mocno obniża jakość.

P.S.
Wjechała aktualizacja. Na Ps5 to około 1,5GB
Miał to być update o numerku 1.3 , a jest 1.2.0

  • This 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Kolos28 napisał:

No ja nie mam tak wprawionego oka (ale wady wzroku nie mam) i nie widzę zbytniej różnicy na tym materiale. Sprawdzałem i na telefonie z Amoledem i na TV. Oczywiście nie zatrzymywałem wideo by przyglądać się każdemu elementowi z bliska.
Na pewno jest jakaś różnica bo musi być, zwłaszcza na żywo, bo YT mocno obniża jakość.
 

 

Mimo, że przez jakość w jakiej on to wrzuca na YT wszystko jest mega rozmyte i to i tak spokojnie to widać, spójrz sobie tu na ilość trawy po obu stronach drogi, jakość mniejszych choinek po prawej i tych wystających czubków drzew w tle po prawej, no i te 4 duże drzewa (3 po lewej, 1 po prawej), na PC to inne modele, w sensie mają o wiele wyższy LOD.

 

PdzXh0H.jpg

 

 

Co do patcha to na na PC ogarnęli, dali shader compilation i zero stutteringu czy to na nowych trasach czy przy nowych efektach specjalnych, jest idealnie płynnie. Kolejni idioci, co wypuszczają na PC grę na UE4 bez kompilacji shaderów, gra dostaje mega po dupie na premierę za wszechobecny stuttering, po czym po kilku dniach wypuszczają łatkę i wszystko naprawiają. Jakby takiej pierdoły nie można było przez tych parę lat robienia gry zrobić przed premierą. Ci devi czasem są dla mnie nie do ogarnięcia, jakby na własnej grze im nie zależało.

 

Z drugiej strony już trochę pograłem i shadery mi się skompilowały, a przecież nie reinstalowałem gry and sterowników, więc może huja naprawili :D

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza

właśnie jadę rajd meksyku, im dłużej gram tym bardziej widzę co twórcy chcieli osiągnąć i tym bardziej ta gra mnie zachwyca. Niesamowity jest ten najdłuższy os w meksyku, prawie 25 min machania kierownicą na pełnym skupieniu, czegoś takiego nie było wcześniej w żadnej rajdówce. Trzymam

kciuki żeby ta gra wyszła z early accessu (musiałem) i sukcesywnie była tweakowana niezależnie czy to w tej edycji czy w kolejnej części chociaż nigdzie chyba nikt nie potwierdził czy to ma wychodzić co roku jak f1 

Odnośnik do komentarza

Gram na PS5 od premiery, cały czas miałem niebieski ekran ładowania, dzisiaj patch, odpalam grę, myśle w sumie nic się nie zmieniło, włączam teraz konsolę, włączam grę, ekran ładowania taki sam tylko zamiast niebieskiego tła jest czarne do gry jakby dodało nowe cienie, jakby gra dostała nowych tekstur, dodatkowo wszystko wydaje się ciemniejsze

Odnośnik do komentarza

Dobra kilka screenów ode mnie. Zapewne będzie tu na forum duża kompresja ale nic nie poradzę.
Na Ps5, wcale nie wygląda tak paskudnie jak niektórzy twierdzą. Śnieżne scenerie są robione na dwóch odcinkach przy różnych porach dnia. Te screeny z palmami to rajd na Pacyfiku. Na koniec dwa odcinki rajdu Meksyku. Jedna część screenów jest robiona w południe przy suchej pogodzie, a druga część to odcinek podczas świtu w deszczu.

Aha i nie patrzcie na czasy, bo pstrykałem screeny a nie śmigłem rajdy. 51b5fca20bd153eb0dd014950f413030.jpgbb734944ccb466c36b11f27af8cd6b39.jpg4d31c6c4936f45edd35de3f033760915.jpg8e54f6d6956bcd85846c2b4865de80fd.jpg2c1cc147709c3b7b123eaa431335cadf.jpg292b78d5fe9928aed2305b39b2c010cb.jpg15c5134dafe9fdbc416d03fdd68f2efa.jpg1f099295543e339b055c101bf4ce8520.jpg17981a3719c116b9525f5ba9dbce7aa0.jpg7daafc048dfdaadb5fcf167227c8111f.jpgf10fb525807fcebe86dd13a6757fc49a.jpge257389e88828e26d8126efdd9be0e95.jpg52b543d4b6d29d425fc0f78fe369cc02.jpga83fb14326b3de9afc814f1c345bdf56.jpg59eef01bc083486bf25124c8e160c6cf.jpga045d35be473c17d9b1d86e332e078f5.jpg189f19811d5fe17daf23e2873b87c82a.jpg

Odnośnik do komentarza

Dziś poszła Chorwacja, nie czaje zupełnie co  niektórzy czepiają się asfaltu, jest zajebisty, a na pewno z 10x lepszy niż w DR2. Chyba to wynika z przyzwyczajenia do tego śliskiego cały czas asfaltu w DR2 i teraz jak auta mają w końcu normalną przyczepność na asfalcie i W KOŃCU można normalnie w zakręty wchodzić bez wchodzenia w poślizg przy każdym ruchu kierownicą to się nie mogą odnaleźć i narzekają, że samochód jak po szynach jedzie. Też czytałem, że na padzie podobno zjebali sterowanie na asfalcie, bo jest zbyt czułe, więc to też może mieć wpływ. Ale na kierownicy dosłownie nie mam żadnych zarzutów do asfaltu, świetnie czuć auto, ffb mega ogarnia, czuć przenoszenie masy na przód przy hamowaniu i dzięki temu lepszą skrętność w zakrętach, na szybkich łukach można fajnie na limicie przyczepności jechać, bardzo dobrze czuć kiedy tą przyczepność się traci. A jak się chce to można fajnie bokiem brać zakręty, tylko trzeba odpowiednio operować kierownicą i pedałami, żeby auto zarzucić i bokiem postawić, a nie jak w DR2, że wystarczyło na asfalcie kierownice lekko skręcić i już leciałeś bokiem. No drifty po prostu wchodzą aż się micha cieszy, odpowiednie konterki i operowanie gazem i można pięknie przez zakręty sunąć, auto czuć wręcz idealnie. No i oczywiście bardzo dużo zależy od auta, aktualne WRC wręcz kleją się do drogi, ale np. starsze WRC już są bardziej "drifty".

 

Ten ziomek ogarnia, kto jechał Quattro ten wie ;)

 

 

Edytowane przez tjery
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Niektóre auta, szczególnie klasa B 4WD, są lekkie jak wydmuszki i ciężko je ogarnąć na asfalcie, przynajmniej na padzie. Gra nadal ma potężne problemy z obrazem (nachodzenie się obrazu) na Xbox X. Trasy są ciekawe bo to w końcu WRC, ale brakuje, tak jak już wspomniano, takich losowych wydarzeń typu dron czy auta na poboczu. Małe choineczki też niestety z tytanu... No kurcze, która to już generacja konsol i które wydanie rajdów. Cały czas noe mogę oprzeć się wrażeniu, że to gra bardzo nisko budżetowa. Budowa samochodu, ciekawy dodatek, ale mnie nie wciągnęła, mało tam opcji no i te brzydkie karoserie...

Sterowanie jest precyzyjne, jak na Codemasters przystało, ale moim zdaniem za łatwe, brakuje tego czegoś tak jak całej grze. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...