Skocz do zawartości

EA Sports WRC


Rekomendowane odpowiedzi

FC2414_10.202320_54_34.thumb.png.a4011b2c303206c8018fed28d56fa1d5.png

 

Tak wygląda EA FC 24 od premiery, do dzisiaj tego nie naprawili, po chyba czterech aktualizacjach. Mecz zaczyna się normalnie, a po każdym wyjściu piłki poza bramkę/przy rzucie rożnym kontrast/gamma zmienia się w ten sposób, a jedynym sposobem, żeby wróciło do normy, jest pauza i powrót do meczu. I tak po każdym wyjściu piłki poza boisku w meczu xd

Odnośnik do komentarza

Pojeździłem trochę.

 

Graficznie jest bardzo dobrze (w porównaniu do DR2 czy WRC G), dla mnie stonowana paleta kolorów a nie ala Forza Horizon to duży plus w celujących w realizm rajdach. Trasy duży progres, geometria, gęstsza i o wiele bardziej zróżnicowana roślinność, jest dobrze. W stosunku do DR2 dzięki DLSS wyeliminowany największy problem, czyli shimmering roslinności.

Auta, wnętrza wyglądają bardzo dobrze, oświetlenie też robi robotę.

Największy zawód i minus to deszcz, kto to kurwa zaakceptował? Wygląda jak zrobiony w paintcie, jakieś kluski z nieba, pada w zwolnionym tempie, tragedia. Tak samo oddanie mokrej trasy pod względem graficznym, niby jest ulewa, a w ogóle tego nie widać po nawierzchni, tak samo jak w słonecznej pogodzie, tylko kluski z nieba lecą. TRAGEDIA. I do tego dochodzi to co było wspominane, czyli niebrudzące się auta, napierdalasz po błocie w ulewie, błoto tryska spod kół, a auto jakbyś się 100m po drodze osiedlowej przejechał, przykurzone. Nie są to jakieś gamebraking rzeczy, ale w huj zaburzają immersję, szczególnie ten zajebany deszcz, gdzie zawsze w deszczu najbardziej lubiłem śmigać z wnętrza, wycieraczki, klimacik, tak tu to jest jakaś jebana parodia.

Co do stutteru to na szczęście to nie traversal stutter, którego zapewne nigdy by nie naprawili, a shader compilation, widać to idealnie po drugim przejeździe na tej samej trasie, pierwszy raz stutter, drugi raz czyściutko. Pewnie to ogarną w ciągu kilku dni, bo wystarczy dać kompilację shaderów na starcie (no ale kurwa, tyle o tym trąbienia od lat, a oni takie coś wypuszczają...).

 

Co do samej gry to zawartościowo świetnie, ilość aut, rajdów, tras, zróżnicowanie. Odcinki to bajka, świetnie zrobione, wymagające, długie, zwężenia, elewacje, bumpy - największy plus jak do tej pory.

 

No i najważniejsze, czyli jazda, dla mnie prawie ideał, czuć progres względem DR2, szczególnie na asfalcie. To co niektórzy uważają za "ułatwienie" i wadę, czyli, że auta klasy WRC trzymają się bardzo dobrze trasy i mają lepszy grip niż w DR2 dla mnie na plus. Oczywiście rajdówką nigdy nie jeździłem, ale rajdy oglądam, i oni tam w obojętnie jakich warunkach zapierdalają cały czas na full na krawędzi, nie widać, żeby te auta latały po trasie jak to było w DR2. Tak samo pobocza, IMO duży plus, że teraz czuć masę auta, a nie wyjedziesz lekko za trasę autem klasy WRC i już tracisz panowanie, rzuca autem w każdą stronę, podbija jak resorakiem.

Tylko wciąż kłują w oczy takie rzeczy jak np. zapierdalasz w Szwecji, na poboczu stoi mała choineczka z pieńkiem jak zwykły patyk i oczywiście zderzenie z tym jak z czołgiem, no ludzie, 2023 r., tak ciężko zrobić łamiące się choinki, nawet bez jakichś specjalnych efektów wizualnych, tylko nie się zegnie pod auto i jakiś odgłos do tego.

 

Ogólnie to co najważniejsze jest top, jeździ się wybornie, uczucie prędkości, model, fizyka jazdy, oesy, walka z trasą po kilkanaście minut dzięki długości odcinków, miodzik, gdyby tylko nie ten jebany deszcz.

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza
29 minut temu, Lucky77 napisał:

Czyli tradycyjnie, jak przystało na rok 2023 (nie licząc gównianego Generations), nie uświadczymy kałuż na drodze?

 

Kałuż niestety nie, ale trochę cofam to co napisałem o oddaniu mokrej trasy, pojeździłem więcej w różnych państwach w deszczu i nie jest tak źle jak pisałem, tam po prostu w tych warunkach pogodowych słabo to wyglądało, ale ogólnie jest spoko, widać, że gravel jest mokry, jest delikatny efekt zbierającej się wody na trasie, jest ok. No i z tym deszczem też na szczęście jest sposób, efekt klusek potęguje widok zza szyby z wewnątrz, ale jak się da kamerę z deski rozdzielczej bliżej szyby to tak bardzo tego nie widać, jest w sumie całkiem spoko podczas jazdy. A już w ogóle spoko jest na kamerze z maski, tu już jazda w deszczu jest całkowicie ok. Także jak ogarną stutter i brudzenie się aut to będzie ideolo. No ale mam nadzieję, że jednak ktoś pójdzie po rozum do głowy (albo do oczu) i spaczują te krople deszczu. Jak nie to cała nadzieja w modderach.

 

A, no i zapomniałem o dźwięku, tu tylko jedno słowo - perfekcja.

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza

A w moim wstępnym odczuciu jest to regres względem dirt 2, bardziej to wszystko przypomina wspomniane WRC Generation.
Kompletnie nie poczułem tej fizyki i ciężkości aut co w dirt 2. Nawet teraz odpaliłem WRC Generation i wydaje mi się, że lepiej się jeździ.
Graficznie też szału nie ma, jest inaczej niż w dirt 2, ładniej niż w WRC Generation ale stylistycznie właśnie bliżej tej grze do WRC.
Brak dynamiczniej pogody, brak możliwości wyboru pory dnia, to też tak średnio bym powiedział.

Muszę jeszcze trochę pograć i możliwe, że odczucia się zmienią.



Odnośnik do komentarza

A jednak jest możliwość wyboru pory dnia, można też wybierać warunki pogodowe.

Pojeździłem trochę autami innymi niż WRC i odczucia z jazdy się u mnie mocno poprawiły.
Wcześniej jeździłem tylko autami klasy WRC i prowadzenie tych aut wydawało mi się zbliżone do tych z WRC Generation.
Wystarczyło , że pojeździłem autami podobnym do tych z dirt 2 i jest bardzo przyjemnie.

Odnośnik do komentarza

Dłuższa sesyjka z kierą, no zapierdala się zacnie. Francja, wąskie asfaltowe drogi, pedał w podłogę. Przy tej długości Oesów to poziom skupienia żeby nie popełnić błędu wychodzi poza skalę. FFB świetnie oddaje na G29, idealnie czuć różnice w nawierzchni i ich przyczepnościach. Tak jak już pisałem wcześniej, mega plus za poprawę stabilności samochodu, szczególnie przy dużych prędkościach, w DR2 pamiętam, że często się czuło, że lecisz ładnie, ale auto przy 150+ zaczynało wydawać się "lekkie" i bardzo łatwo było stracić kontrolę, tu czuć docisk i masę auta, o wiele pewniej się jedzie, co wcale nie znaczy, że łatwiej. Progres na asfalcie ciężko opisać, zupełnie inna bajka niż DR2 i asfalt=mniej śliski gravel. Tu na asfalcie auto zachowuje się jak na asfalcie, jak bierzesz łuki przy dużych prędkościach to pięknie się trzyma drogi, czuć, że skręca normalnie, można brać zakręty na limitach przyczepności, w DR2 tył zaraz zaczynał uciekać i się ślizgać.

A same trasy to pod względem technicznym bajka, zróżnicowane, śmigasz odcinek w rajdzie Safari, lecisz ostro, nagle bardziej sypki gravel przechodzi w kamienisty, nierówny, wąski, z kamieniami zaraz na poboczu. Tylko ten zajebany deszcz, serce mi krwawi jak to widzę, ten co to kodował chyba robił to dla jaj, gorszego deszczu nigdy w żadnej grze nie widziałem.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Bartg napisał:

Jazda przemiodna, contentu zatrzęsienie, ale graficznie to krok wstecz, bo wspomniany deszcz, brudzenie się aut i kałuże to padaka. Ale co się stalo w lusterku wstecznym to ja już nie ogarniam, już lepiej jakby w ogóle nie działały :kekw: Przecież to era psxa pełnym ryjem. 

IMG_20231031_210559.png

 

Dla mnie ogólnie grafika i pójście bardziej w realizm na plus, poza oczywiście tymi rzeczami, o których wspomniałeś. DR2 graficznie rzeczywiście robił lepsze wrażenie tym bajkowym przepełnionym postprocesami stylem, ale tu mi design bardziej siedzi, jest bardziej surowo, "rajdowo".

Odnośnik do komentarza

Trial mi się właśnie skończył - kurcze szybko zleciało te 5h, a więc to chyba dobry znak. Gierka ogólnie jest nierówna.
Kontentu jest dużo, warunki pogodowe super. Fajnie że praktycznie każdy rajd można grać o 4 porach roku. Model jazdy jest przyjemny. Wydaje mi się, że jest to połączenie dirt2 i WRC Generation. Oczywiście model jazdy jest bardziej dirtowy ale tam gdzie dirt 2 miał braki i WRC Generation robiło to lepiej, tak teraz to połączenie rzeczywiście niweluje braki dirta 2.
Grafika jest z jednej strony ładniejsza niż we wszystkich ostatnio wydanych rajdowkach, ale z drugiej strony gra zaliczyła regres. Kałuże, lusterko wsteczne, zabrudzenia aut, to na prawdę gorzej wygląda niż w dirt2 czy WRC Generation.
Myślę, że jeśli połatają gierkę , to będzie sztosik i chyba zaryzykuję i dam jej szansę kupując pełniaka.

Odnośnik do komentarza

Ja nie wiem jak wy dajecie rade grac z tymi zacięciami w każdym rajdzie. Zagrałem 15 minut, zobaczyłem niskobudzetowa grę, ze słaba grafika z stuterem i usunąłem. Typowa premiera EA...

 

Nawet nie pamiętam kiedy oni wydali jakikolwiek tytul skończony i w pełni działający na premiere... Nie wiem też jakim cudem oni jeszcze zarabiają, po co ktokolwiek kupuje u nich preordery, skoro przez ostatnie lata EA stało jednym z największych raków branży, mających kompletnie w dupie finalnego klienta, swoje produkty (które lataja miesiącami, by na końcu kompletnie je porzucic), lub wydając gry tak niedopracowane, ze ciezko w ogole w nie grac.

 

Daje standardowo ocenę JEB.C/10, naprawia pewnie na final w abonamencie (az ciekaw jestem premiery Wild Hearts w game passie - ktorego też porzuciłem po tym jak każda kolejna aktualizacja okazywała się coraz większą ściema...)

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...