Skocz do zawartości

EA Sports WRC


Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, Bartg napisał:

Analiza modelu jazdy na podstawie filmików :balon: No nic premiera niedługo sprawdzi się samemu.

 

To włącz ps3 sobie teraz z tym dirt 2 i zobaczysz o czym mówię. Chyba kazdy grał w poprzednie odslony na ps3 lub dirt rally na ps4 by zobaczyć ze z tym nowym wrc na pierwszy rzut oka coś jest nie tak....

 

 

Odnośnik do komentarza

"How does the Rally Pass work?" 

 

There are no exclusive cars or locations contained within the Rally Pass. 

The game’s 78 cars and over 200 rally stages are available to everyone from launch with no additional purchase required.

Additionally, there is no paid in-game currency or boosters in EA SPORTS WRC

 

Odnośnik do komentarza

Został już tylko tydzień do premiery, na początku starałem się podejść na chłodno do tego tytułu, jako że wydawcą jest EA, lecz po tych wszystkich zapowiedziach i gameplayach czuję, że może to być bardzo dobra gra. 
Wydaje się być rozwinięciem Dirta Rally 2.0, co cieszy mnie niezmiernie bo spędziłem w tej grze mnóstwo czasu :)

 

Mój hype sięgnął finalnie takiego stopnia, że przesiadłem się w tym miesiącu na obecną generację konsol i gra zamówiona w pre-orderze :D

Tak więc pozostaje czekać

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Z tego co kojarzę po gameplayach u różnych YouTuberów - mieli zakaz pokazywania śnieżnych oesów, wychodzi na to że pracowali nad tym do samego końca

 

Ja osobiście muszę dostrzec, że bardzo podoba mi się długo utrzymująca się ilość pyłu na szutrowych rajdach. Zawsze to był dla mnie wyznacznik w rajdach czy grafika jest fajna (:D), a tutaj zdecydowanie unosi się dłużej niż w dotychczasowych produkcjach, na powtórkach robi to strasznie robotę

Odnośnik do komentarza

No ten dym to od razu rzuca się w oczy jak nie zostaję na trasie. W którymś dirt rally sie dlugo za autem utrzymywał (chyba w jedynce) i od poprawialo to odbiór gry na powtórkach.

 

Wszystko ma znaczenie w takiej grze. To jak piach z kół sie rozsypuje, jak auto sie odbija od zasp/krawężników. Jak reaguje na przeszkody. Te detale właśnie zdefiniują czy gra to kamień milowy w grach rajdowych WRC, czy jednak będzie trzeba poczekać na kolejne iteracje tej marki i udoskonalenia. Przede wszystkim ma być fun z jazdy i radość oglądania tego na replayach.

Dużo developerzy mieli do zrobienia w tak krótkim czasie i jestem ciekaw jak im to wyszło.

Edytowane przez oFi
Odnośnik do komentarza

Jest dokładnie tak jak mówisz, podpisuję się pod tym. Natomiast odnoszę wrażenie, że rajdy to taki konik Codemasters, uważam że tytuły rajdowe od nich mają więcej duszy niż chociażby F1 

 

Gra jest od 5 rano naszego czasu już dostępna w early accessie, wstałem ciut szybciej żeby odpalić pobieranie, dzisiaj trzeba będzie pojeździć :cool2:

Odnośnik do komentarza

Widze właśnie na reddicie, że nawet na Xboxie są stuttery i to mocne :kekw: Ciekawe czy wszyscy youtuberzy mieli stuttering w swoich wersjach i EA im zapłaciło, że to niedobra jest mówić, czy coś nie pykło z final releasem. No cóż tak wygląda branżunia w 2023 i chyba tylko Remedy umie w gry.

Odnośnik do komentarza

Pojeżdziłem 2 godzinki, na początku rozczarowanie, na padzie grało mi się gorzej niż w Dirt 1 i Dirt 2. Nie czułem ciężaru samochodu, bez asyst samochód zachowuje się poprawnie, łatwo o błędy. Pojechałem 3 różne lokacje to 2 były ok a na jednej zauważalne spadki fpsów. Po podłączeniu kierownicy wrażenia już dużo lepsze, w końcu lekki banan na gębie. Gra wygląda na nisko budżetową, dlatego tez pewnie kosztowała 229 a nie 369. Nie ma jezyka polskiego co na gry od EA to dziwna sprawa. Nawet jestem lekko podjarany i czekam kiedy siądę do gierki po robocie ale to zasługa kierownicy, na padzie zero ekscytacji. 

Odnośnik do komentarza

odpaliłem, 45 min ustawiania kierownicy żeby sie w ogóle dało grać, bardzo dziwnie ogarnięty setup tego, czułem się jak przy samochodówkach na PC gdzie zawsze trzeba się napocić z setupem.

Gra wygląda jak dirt rally 2, pierwsze wrażenie że jest trudno ale to pewnie muszę się rozjeździć. Na asfalcie czuje sporą różnice względem DR2 na plus ale też trudniej chyba

 

Pierwsze wrażenie nie powoduje opadu szczeny ale wiem, że spędze z grą bardzo dużo czasu 

Odnośnik do komentarza

Jestem już po dwóch godzinkach jazdy, starałem się pośmigać wieloma klasami, różne rodzaje nawierzchnii, tak aby mieć jakieś porównanie i punkt odniesienia. Na początek zaznaczę, że nie wiem jak w WRC jeździ się na asystach, ponieważ od pierwszego momentu wszystko wyłączyłem :D

 

Pierwsze odczucia, pierwsze kilometry - to jest to, jest satysfakcja z jazdy, menu jest minimalistyczne, ale według mnie to bardzo dobrze, bo jest wszystko co potrzeba pod ręką i nie trzeba się przekopywać przez miliony zakładek.

Gra moim zdaniem stoi gdzieś pomiędzy WRC Generations a Dirtem Rally 2.0, jednak mam wrażenie, że jest jej całokształtem bliżej do WRC od poprzedniego studia. Pewnie będę nawiązywał w dalszej części, który element ma bliżej do której z tych gier.

 

Zdecydowanie na największe uznanie zasługują modele samochodów oraz dźwięk - jestem zachwycony. Bardzo duże zróżnicowanie, kultowe pojazdy z lat 1997-2011, ta kategoria będzie najprawdopodobniej jedną z najczęściej przeze mnie wybieranych. Jazda jedną ze starszych Imprez, totalnie wyłączony HUD i można wczuć się znakomicie :)

Wszystko ryczy, świszczy, każdy pojazd to zupełnie inne doznania. Na prawdę zrobili to na świetnym poziomie. Bardzo spodobał mi się taki detal jak włączające się podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej gdy włączamy oświetlenie, nie kojarzę czy w poprzednich grach rajdowych ten element istniał.

Generalnie poziom dopracowania pod tymi względami zdecydowanie bliżej Dirta Rally 2.0

 

Co do modelu jazdy, bardzo dobrze czuć różnicę pomiędzy klasami - starsze rajdówki dość ciężkie, składanie się nimi w wolnych nawrotach nie jest tak proste, wymagają dłuższej drogi hamowania. Rodzaj napędu również robi ogromną różnicę, tutaj styl prowadzenia skierowałbym w stronę Dirta Rally 2.0. AWD idą dość gładko, jednak jazda czymś z H3 RWD to nieustanna walka z tylną osią i ciągła próba jazdy na wprost.

Przesiadka do współczesnej rajdówki sprawia wrażenie, jakby ktoś włączył mi wszystkie asysty - niesamowicie kleją…bardzo dobrze przyspieszenie, idą za ręką tam gdzie trzeba, świetnie hamują i limit jest przesunięty dużo dalej niż mogłoby się wydawać.

Ogólne takie flow jazdy przyrównałbym do WRC Generations - co mam na myśli? Duże hopki są dobrze tłumione przez zawieszenie, jest wrażenie takiego przyjemnego płynięcia po nierównościach. W Dircie Rally nie było to tak oczywiste, na takiej Finlandii nie raz robiłem rolkę tylko dlatego, że samochód odbijał się po wylądowaniu w sposób ciężki do opanowania.

Jazda po różnych nawierzchniach robi bardzo dużą różnicę, jednak tutaj również dałbym tą grę bliżej WRC Generations. Przyjemna jazda po nieutwardzonych powierzchniach, na asfalcie przyczepność bardzo dobra. Mała dygresja z mojej strony - nie ma rewolucji w kwestii prowadzenia na asfalcie, jest to ulepszona wersja tego co znamy z WRC Generations (co moim zdaniem jest w porządku, jednak rajdówką nigdy nie jeździłem). Auto wrzyna się w drogę, a duża ilość krętych i ciasnych oesów daje satysfakcję z jazdy - ja jestem na tak. Jednak kto spodziewał się rewolucji, będzie zawiedziony.

 

Nie mam pojęcia jak wygląda kwestia zużycia opon i ich wpływ na zachowanie samochodu, do tej pory skupiłem się na próbie czasowej i na jakieś rajdy dopiero przyjdzie pora. Swoją drogą serwery jeszcze działają dobrze, tzn. rankingi ładują się szybko, a to nie jest takie oczywiste w pierwszych dniach. Może w piątek będzie gorzej :P

Co do samych rajdów - jest gdzie jeździć, największa bolączka Dirta Rally 2.0 wreszcie zażegnana. Trasy wydają się być zróżnicowane i różnorodne, chociaż brakuje mi czegoś pokroju Walii albo Szkocji z Dirta Rally.

 

Force Feedback daje rade, niewiele trzeba było zmieniać, jest dobry opór i gra daje dość sporo informacji w trakcie jazdy.

 

Teraz zmierzamy powoli w stronę rzeczy, które dałbym bliżej minusów, jednak nie są to rzeczy skreślające ten tytuł i mam nadzieję, że uda się to naprostować za jakiś czas. Na pewno da się grać.

 

Wspomniałem o bardzo ładnych detalach modeli samochodów? Jest jeden problem - w ogóle się nie brudzą. Próbowałem jechać po mokrym szutrze, po śniegu…nic totalnie, może lekko tylko przednia szyba. Jednak w Dircie Rally wystarczyło kilkaset metrów jazdy po błocie i samochód stawał się cały brudny. Mam nadzieje, że zostanie to dodane.

 

Generalnie styl graficzny tej gry sprawia wrażenie bliższego WRC Generations. Gdyby ktoś mi wymazał pamięć, zasłonił logo itd, powiedziałbym że to kolejna część od KT Racing. To co prezentował Dirt Rally 2.0 bardziej mi się podoba, powiedziałbym nawet że wygląda lepiej. Nie czuć tutaj, że to jest gra w pełni zrobiona na obecną generację. Jednak nie oczekiwałem cudów, w trakcie jazdy i tak nie ma czasu na podziwianie widoczków.

Co mnie irytuje natomiast, to bardzo duże prześwietlenie na większości rajdów. Nie wiem z czego to wynika, ale jak zazwyczaj nie zmieniam ustawień grafiki, tak tutaj skręciłem jasność, bo razi niesamowicie. Niebo momentami jest białe, a gdy jedziemy po Szwecji i słońce świeci na śnieg, efekt jest taki że wszystko razi w oczy.

 

Ostatnia rzecz to dokładnie to, o czym wspomnieliście tutaj wyżej, czyli stutter (swoją drogą pierwszy raz słyszę to określenie). Nie gram na PC, gra śmiga u mnie na XSX i rzeczywiście jest coś takiego, na gameplayach na YT nigdy nie widziałem tego. Zjawisko występuje zarówno w trakcie jazdy, jak i w menu głównym. Czy jest irytujące? Powiedziałbym, że raczej nie. Oczywiście czuć moment, kiedy się to dzieje, ale trwa na tyle krótko, że nie powoduje, że nagle wypadam z trasy i zawijam się na drzewie :D

 

Generalnie bałem się, że na tym etapie gra będzie dużo słabsza. Nie powala, nie zakochałem się w niej, ale kosztuje 200zł na premiere i przyjemność z jazdy jest, więc planuję w piątek jechać do sklepu. Szykuje się sporo godzin grania, co mnie bardzo cieszy.

Być może po dłuższym czasie obcowania wyjdą jeszcze dodatkowe mankamenty :thumbsup:

  • Plusik 5
  • Lubię! 2
Odnośnik do komentarza

ogólnie ten ostatni dirt arcadowy wygląda duzo lepiej, tutaj wszystkie materiały są jakieś płaske i kolory wyblakłe

 

edit po drugiej sesji 

zaleznie od auta jakie weźmiemy bardzo różne są odczucia z jazdy. Takie wrc2 mam wrazenie że jeździ się wręcz arcadowo, dla przykładu subaru legacy już bardzo trzeba uważać na zakrętach. Czy to oddaje należycie sposób jazdy tymi autami, nie wiem ale w obydwu przypadkach jeździ się przyjemnie.

 

Graficznie pamiętam, że w DR2 takie monte carlo w trakcie śnieżycy robiło spore wrażenie efekatmi pogodowymi czy roślinnością i gęstoscią tej roślinności, tutaj to mam wrażenie wygąda gorzej od poprzedniego wrc które było krytykowane za słabą grafike.

Nie udało mi się jeszcze znaleźć miejscówki i pory dnia żebym powiedział, że wygląda to lepiej niż wspomniane wcześniejsze części wrc. Już nie mówiąc o np. kombinacji z DR2- rajd polski o zachodzie słońca.

 

Jestem troche rozczarowany bo spodziewałem się więcej, na szczęście jeździ sie dalej super, OS w chile który jechałem prawie 30 min to nowa jakość w odcinkach specjalnych, dla samego tego i modelu jazdy jeśli ktoś lubi rajdówki myśle, że warto zagrać.

 

Ale czuć, że ta gra dostała dużo mniejszy budżet od EA niż takie F1, szkoda

Edytowane przez jaszczoor
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...