Skocz do zawartości

EA Sports WRC


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, easye napisał:

Ja nie wiem jak wy dajecie rade grac z tymi zacięciami w każdym rajdzie. Zagrałem 15 minut, zobaczyłem niskobudzetowa grę, ze słaba grafika z stuterem i usunąłem. Typowa premiera EA...

 

Nawet nie pamiętam kiedy oni wydali jakikolwiek tytul skończony i w pełni działający na premiere... Nie wiem też jakim cudem oni jeszcze zarabiają, po co ktokolwiek kupuje u nich preordery, skoro przez ostatnie lata EA stało jednym z największych raków branży, mających kompletnie w dupie finalnego klienta, swoje produkty (które lataja miesiącami, by na końcu kompletnie je porzucic), lub wydając gry tak niedopracowane, ze ciezko w ogole w nie grac.

 

Daje standardowo ocenę (pipi).C/10, naprawia pewnie na final w abonamencie (az ciekaw jestem premiery Wild Hearts w game passie - ktorego też porzuciłem po tym jak każda kolejna aktualizacja okazywała się coraz większą ściema...)

Moim zdaniem źle na to patrzysz…tą grę należy rozpatrywać w kategorii gry rajdowej, nie jako kolejną grę od EA

 

Na rynku jest totalna posucha w tym gatunku, wszystko co do tej pory wychodziło to poprzednie gry od Codemasters albo WRC od KT Racing, które nie było jakąś fenomenalną grą. Ile można grać w 20-letniego RBRa? :P
 

Mało które studio potrafi zająć tym tematem, mało które ma doświadczenie w robieniu takich gier. Licencja na WRC to spore pieniądze, EA wykupując Codemasters zrobiło sobie bardzo dobrą robotę, oni gry rajdowe robią od kiedy tylko moja pamięć sięga. 
A niewątpliwie robienie tej gry to i tak duże ryzyko, rajdy raczej nie są dość popularne tak jak chociażby F1.

 

I tak, nie jest to gra idealna, trochę jej brakuje, ale tak jak wcześniej tutaj wspomniano - to co najważniejsze, czyli podstawy takie jak model jazdy są na prawdę spoko. Całą resztę można ogarnąć, dlatego bardzo duża grupa osób jest dobrej myśli i ja nie mam oporu z tym, żeby wydać 200zł, bo wiem że nikt tego tematu lepiej nie zrealizuje 

Odnośnik do komentarza

Oczytałem się tyle złego ze balem sie wlaczyć. W mojej opinii gra jest fenomenalna. Genialne odcinki, odwzorowane z najmniejszym detalem, poprostu realne jak w WRC live, każdy kraj w końcu pełno widzów jak w transmisji. Świetny model jazdy, bardzo dobrze się jeździ, taki simcade bardziej w strone sim, grip jest dobry w dobrym sensie, nie wypada się tak łatwo jak w dirt ale nie w złym tego słowa znaczeniu. Jeździ się tak naturalnie, intuicyjnie. Grafika jest bardzo ładna, nie powala ale jest bardzo dobrze. Udźwiękowienie aut, otoczenia absolutny top, muzyka podczas replayow przypadla mi do gustu. Warunki pogodowe bardzo dobrze zrealizowane. Monte carlo summer i winter - ice to dwa rozne swiaty.

Minusy:

zdarzaja sie shuttery ale nie tak czesto ze masz ochote wylaczyc, poza dziwnymi shutterami gra chodzi pieknie, bardzo plynnie na maxa w 2k

shuttery zaadresowane maja to poprawic

auta powinny sie zdecydowanie bardziej brudzić / kurzyć, w sniegu to juz wogole

Dla mnie must have, kupuje od razu. Zawsze mialem odczucia ze WRC od milestone to gry AA, z nizszej półki w kazdym aspekcie do dirta, oprócz odcinkow. Przy tym WRC to powinni je dodawac do Laysów w żabce

Tu jest pełną gębą PREMIUM zrobili od nich wszystko znacznie lepiej

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Pojeździłem chwilę i niestety grafik się nie postarał. Dawno nie grałem w DR 2.0  ale wydaje mi się, że graficznie WRC wygląda tak samo, albo i gorzej. Na SX mam to całe zalamywanie się obrazu i gra gubi klatki. 

Model jazdy jest ok ale, żeby był jakiś fenomenalny? raczej nie. Fizyka od lat taka sama. Środek drogi czy pobocze - dla auta to bez znaczenia. 

Chyba muszę coś zmienię w ustawieniach, bo serio nie czaje tej podniety modelem jazdy. Chyba, że po FM ciężko mi się wbić. 

 

 

Odnośnik do komentarza

A na jakiej podstawie oceniasz model jazdy? Bo napewno jest to najlepszy model jazdy w erajdach zarówno na gravelu jak i na asfalcie (pomijając RBR, ale to tylko z opinii, bo nie grałem). Innego porównania raczej nie ma niż do innych gier rajdowych, bo raczej nikt z nas nie jeździł autem WRC, no chyba że się mylę.

Też nie za bardzo czaje o co chodzi z tym środek drogi czy pobocze-dla auta bez znaczenia.

 

A w tego DR2 to już musiałeś grać bardzo dawno ;) bo fizyka w stosunku do DR2 sporo poprawiona, a na asfalcie to zupełnie inna gra.

Edytowane przez tjery
Odnośnik do komentarza

Mam już 14h na liczniku, gierka jest świetna i wciąga jak bagno. Na prawdę kilka poprawek i będzie to najlepsza komercyjna gra rajdowa jaką mamy na rynku - tak na prawdę już jest, bo dostaliśmy super dopracowany model jazdy, świetnie wyglądające trasy, dużą ilość aut oraz odcinków rajdów. Warunki atmosferyczne to kosmos w porównaniu do poprzednich odsłon Dirt i WRC, a do tego cztery pory roku, które są praktycznie na każdej trasie - poezja!
Grafika w tej grze w moim odczuciu jest zauważalnie ładniejsza od Dirt 2.0 i WRC Generation. Na wyróżnienie zasługuje oświetlenie w różnych warunkach atmosferycznych, jak i porach roku oraz porach dnia - to inny poziom niż w poprzednich grach rajdowych. Jedynie do poprawki widok w lusterkach oraz fajnie jakby dodali lepsze zabrudzenia aut. Oczywiście auta zbierają kurz oraz zabłocenia na nadkolach ale jest to zbyt subtelne. Uszkodzenia aut są fajnie wykonane, nawet tylne lampy potrafią pękać.
O modelu jazdy pisałem wcześniej, dla mnie to ulepszenie Dirt 2.0, dzięki połączeniu niektórych elementów z WRC Generation.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Kolos28 napisał:

Mam już 14h na liczniku, gierka jest świetna i wciąga jak bagno. Na prawdę kilka poprawek i będzie to najlepsza komercyjna gra rajdowa jaką mamy na rynku - tak na prawdę już jest, bo dostaliśmy super dopracowany model jazdy, świetnie wyglądające trasy, dużą ilość aut oraz odcinków rajdów. Warunki atmosferyczne to kosmos w porównaniu do poprzednich odsłon Dirt i WRC, a do tego cztery pory roku, które są praktycznie na każdej trasie - poezja!
Grafika w tej grze w moim odczuciu jest zauważalnie ładniejsza od Dirt 2.0 i WRC Generation. Na wyróżnienie zasługuje oświetlenie w różnych warunkach atmosferycznych, jak i porach roku oraz porach dnia - to inny poziom niż w poprzednich grach rajdowych. Jedynie do poprawki widok w lusterkach oraz fajnie jakby dodali lepsze zabrudzenia aut. Oczywiście auta zbierają kurz oraz zabłocenia na nadkolach ale jest to zbyt subtelne. Uszkodzenia aut są fajnie wykonane, nawet tylne lampy potrafią pękać.
O modelu jazdy pisałem wcześniej, dla mnie to ulepszenie Dirt 2.0, dzięki połączeniu niektórych elementów z WRC Generation.

A kariera jak wygląda?

Odnośnik do komentarza

Ja oczywiście kupie, ale podniety nie mam. Wygląda to slabo na trailerach, o model jazdy się nie boje, ale brakuje tego szlifu widać. Jak EA będzie sypac zielonymi dla codemajstrow to będą robić, bo jest to dla nich duża szansa by ta licencja zostala z nimi na wiele wiele lat, tak jak fifa byla od dziesięcioleci u EA. 

 

Odnośnik do komentarza
A jak wygląda gra na padzie? Bo dirt rally i dr2 to Lipton.

Gram na ps5 na padzie i gra się bardzo przyjemnie. Oczywiście, gra jest wymagająca ale jest do ogarnięcia na padzie, choć w dużej mierze zależy to od auta jakie prowadzimy, bo są takie, które ciężej opanować.
Póki co lecę na domyślnych ustawieniach pada, ale zapewne warto pobawić się ustawieniami.
Gram z wyłączonymi wszystkimi asystami i jest petarda.
Odnośnik do komentarza

Nie wiem jak dokładnie RBR wygląda teraz po tysiącu modów, ale oryginał był piekielnie trudny do opanowania na padzie, ale np. na asfalcie miał bardzo podobne odczucia do EA WRC. Pamiętam też, że RBR było oceniane przez prawdziwych kierowców rajdowych jako zbyt trudne w niektórych aspektach, np kontrolowanie poślizgów. Ale być może teraz to jest sim idealny.

 

Wjechały recenzje 84-85 na meta :obama: Tyle co nowa Forza :kaz:

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, ThePatrickyo napisał:

 

 

A oglądając onboardy z WRC nie wygląda to tak, że na każdym zakręcie trzeba walczyć o życie z samochodem, żeby nie wypaść z trasy

 

Tylko na tym onboardzie za kółkiem siedzi profesjonalny kierowca rajdowy, któremu opanowanie tego samochodu przychodzi z niebywałą łatwością i dlatego może się to wydawać takie proste. 

Gdybym tam siadł ja czy Ty, to byśmy walczyli o życie bardziej jak na konsolce i zapewne nie dożylibyśmy do drugiego zakrętu :reggie:

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, raulos napisał:

Na kierownicy gra się bardzo dobrze. Świetny force feedback. Odczucia terenu super. Gram na t300rs

 

No kiera oddaje najlepiej ze wszystkich rajdówek w jakie grałem i to nawet na standard ustawieniach. Idealnie czuć co robi auto. Wczoraj sobie pojechałem Norwegię 30 km w śnieżycy, 20 minut, prawie płakałem z radości, jakie to jest zajebiste. I auta się jednak brudzą, ale bardzo powoli, dopiero po takim odcinku widać odłożony brud od wycieraczek na szybie, tył i i dół samochody oblepiony błotem i śniegiem, ale i tak mógł by ten efekt być mocniejszy.

 

10 minut temu, Michał102 napisał:

 

Tylko na tym onboardzie za kółkiem siedzi profesjonalny kierowca rajdowy, któremu opanowanie tego samochodu przychodzi z niebywałą łatwością i dlatego może się to wydawać takie proste. 

Gdybym tam siadł ja czy Ty, to byśmy walczyli o życie bardziej jak na konsolce i zapewne nie dożylibyśmy do drugiego zakrętu :reggie:

 

Też prawda, ale imo tak jest ok wyważone, że jak w miarę ogarniasz jazdę na kierownicy to już się można poczuć jak kierowca WRC, śmigać na limitach, bo zbyt duży realizm i próg wejścia trochę zabija fun, a to jednak gra.

Odnośnik do komentarza

Mam nadzieję, że EA będzie hucznie wydawać aktualizacje, bo sporo mają do poprawy.
Chciałbym, aby oprócz płynności gry czy wyglądu odbić w lusterkach, pomyśleli nad dodaniem do gry uszkodzonych aut na trasie. Brakuje też żwawo dopingujących kibiców, dronów czy też helikopterów transmitujących przejazdy.

Ogólnie gierka na prawdę świetna ale brakuje szlifu i ma się wrażenie , że dostaliśmy dostęp do wczesnej wersji gry.

Odnośnik do komentarza

Pograłem trochę w triala. Nie jestem zbytnio fanem gier rajdowych więc raczej trailem się zadowolę ale muszę przyznać, że jeździ się całkiem przyjemnie. Zostawiłem wlączony tylko ABS i fizyka naprawdę spoko.... nie licząc asfaltu. Tu nadal jest dziwnie i nienaturalnie. 

Grafika... nie przeszkadza ;)

Elementy otoczenia są ładnie wymodelowane, ale jako całość otoczenie wygląda jakoś... drętwo, płasko i niezbyt nienaturalnie. Nieźle wygląda w deszczu, chociaż sam efekt deszczu to żenada (podobnie jak ten żel na ekranie).

Przeszkadza też screen tearing na niektórych trasach (przynajmniej na PS5).

Na dużu plus za to zasługują modele samochodów, dużo detali, polygonów i dobre shadery. Bardzo dobrze odwzorowane lakiery i światła. Tu mam wrażenie, że pomagali im chłopaki od Drivecluba i Dirta 5 bo jest to podobny poziom.

Nie jest to GT ale w tej kwestii bije nową FM na głowę.

Ogólnie czuć, że gra miała obniżony budżet, co tłumaczy niższą cenę i możliwe, że:

A) Z czasem w aktualizacjach dopracują te wady.

B) Będą naprawione w następnej części. 

 

Edytowane przez Emet
Odnośnik do komentarza
28 minut temu, Emet napisał:

Pograłem trochę w triala. Nie jestem zbytnio fanem gier rajdowych więc raczej trailem się zadowolę ale muszę przyznać, że jeździ się całkiem przyjemnie. Zostawiłem wlączony tylko ABS i fizyka naprawdę spoko.... nie licząc asfaltu. Tu nadal jest dziwnie i nienaturalnie. 

Grafika... nie przeszkadza ;)

Elementy otoczenia są ładnie wymodelowane, ale jako całość otoczenie wygląda jakoś... drętwo, płasko i niezbyt nienaturalnie. Nieźle wygląda w deszczu, chociaż sam efekt deszczu to żenada (podobnie jak ten żel na ekranie).

Przeszkadza też screen tearing na niektórych trasach (przynajmniej na PS5).

Na dużu plus za to zasługują modele samochodów, dużo detali, polygonów i dobre shadery. Bardzo dobrze odwzorowane lakiery i światła. Tu mam wrażenie, że pomagali im chłopaki od Drivecluba i Dirta 5 bo jest to podobny poziom.

Nie jest to GT ale w tej kwestii bije nową FM na głowę.

Ogólnie czuć, że gra miała obniżony budżet, co tłumaczy niższą cenę i możliwe, że:

A) Z czasem w aktualizacjach dopracują te wady.

B) Będą naprawione w następnej części. 

 

 

Na konsolach nie ma praktycznie ambient occlusion, dlatego tak płasko to wygląda. Patrząc na porównania to jest preset low-medium z PC.

 

Co do asfaltu to co konkretnie Ci nie pasuje? Auta w końcu mają normalną przyczepność, nie ślizgają się jak w DR2. W DR2 na asfalcie miało się wrażenie, że samochód bierze każdy nawet najlżejszy zakręt bokiem i tył ucieka, co było mega głupie. Tu czuć że auto skręca najpierw przodem i tył idzie za nim normalnie przytwierdzony do ziemi.

 

 

Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, tjery napisał:

A na jakiej podstawie oceniasz model jazdy? Bo napewno jest to najlepszy model jazdy w erajdach zarówno na gravelu jak i na asfalcie (pomijając RBR, ale to tylko z opinii, bo nie grałem). Innego porównania raczej nie ma niż do innych gier rajdowych, bo raczej nikt z nas nie jeździł autem WRC, no chyba że się mylę.

Też nie za bardzo czaje o co chodzi z tym środek drogi czy pobocze-dla auta bez znaczenia.

 

A w tego DR2 to już musiałeś grać bardzo dawno ;) bo fizyka w stosunku do DR2 sporo poprawiona, a na asfalcie to zupełnie inna gra.

No a na jakiej podstawi ocenia się model jazdy w FM, GT czy NFS? Raczej nikt z nas nie ścigał się na Suzuce w Nissanie, czy po LA w Lamborgini. Albo czujesz to auto i gra się komfortowo, albo masz wrażenie, że latasz poduszkowcem po tafli jeziora. 

Zaraz coś po świruje w ustawieniach sterowania, może tu leży problem. 

Co do fizyki to chodziło mi bardziej o teren i jak on wpływa na zachowanie samochodu. Tutaj zapraszam do Snowrunnera, żeby zobaczyć, że grunt to nie tylko brązowa albo szara tekstura. A dziury w ziemi, kałuże czy błotko wpływa na zachowanie samochodu. Tak wiem, to inny typ gry. 

Wreckfest   znowu pokazuje jak wygląda rasowy arcade w którym, czuć ciężar samochodu i szuter pod kołami. Moim zdaniem to studio powinno zrobić jakiś konkretny offroad, bo czują klimat. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

@tjery

To, że jest lepiej niż w poprzednich rajdówkach to fakt. Nie znaczy to jednak, że jest dobrze. Na szutrach czuje sie samochód i kontakt z podłożem, a na asfalcie jakby jechało się kartonem. Nie czuć w ogóle masy pojazdu. Samo prowadzenie i przyczepność też są słabe i nienaturalne. 

 

W grafice AO niestety wszystkiego nie zalatwi i nawet na PC całość wygląda co najwyżej ok. Na konsolach dochodzi do tego mała odległość w jakiej rysują się cienie drobnych elementów otoczenia (jak trawa, mniejsze krzaki itp) więc wygląda to jeszcze gorzej. Ogólnie otoczenie i oświetlenie wygląda trochę jak podrasowana gra z ery PS3/X360 ale z lepszymi teksturami (chociaż też raczej slabymi jak na dzisiejsze czasy) i wyższą rozdzielczością.

Edytowane przez Emet
Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Hubert249 napisał:

Co do fizyki to chodziło mi bardziej o teren i jak on wpływa na zachowanie samochodu. Tutaj zapraszam do Snowrunnera, żeby zobaczyć, że grunt to nie tylko brązowa albo szara tekstura. A dziury w ziemi, kałuże czy błotko wpływa na zachowanie samochodu. Tak wiem, to inny typ gry. 

Wreckfest   znowu pokazuje jak wygląda rasowy arcade w którym, czuć ciężar samochodu i szuter pod kołami. Moim zdaniem to studio powinno zrobić jakiś konkretny offroad, bo czują klimat. 

 

No tylko, że tutaj podłoże ma bardzo duży wpływ na zachowanie samochodu, zarówno na drodze jak i poza nią. Jak wyjedziesz na pobocze w dziury itd. jest to normalnie odczuwalne tak jak powinno być. A to, że nie każdy kontakt z poboczem powoduje jakieś nie wiadomo jakie problemy z kontrolą auta też jest jak najbardziej ok, jak na poboczu nie ma dziur, rowów, kamieni itd. tylko płaski teren porośnięty trawą to najnormalniej w świecie auto WRC po takim poboczu jedzie.

 

10 minut temu, Emet napisał:

@tjery

To, że jest lepiej niż w poprzednich rajdówkach to fakt. Nie znaczy to jednak, że jest dobrze. Na szutrach czuje sie samochód i kontakt z podłożem, a na asfalcie jakby jechało się kartonem. Nie czuć w ogóle masy pojazdu. Samo prowadzenie i przyczepność też są słabe i nienaturalne. 

 

W grafice AO niestety wszystkiego nie zalatwi i nawet na PC całość wygląda co najwyżej ok. Na konsolach dochodzi do tego mała odległość w jakiej rysują się cienie drobnych elementów otoczenia (jak trawa, mniejsze krzaki itp) więc wygląda to jeszcze gorzej. Ogólnie otoczenie i oświetlenie wygląda trochę jak podrasowana gra z ery PS3/X360 ale z lepszymi teksturami (chociaż też raczej slabymi jak na dzisiejsze czasy) i wyższą rozdzielczością.

 

Myślę, że trochę za bardzo porównujesz asfalt do wyścigów torowych, z tego co oglądam WRC tam auta na asfalcie są o wiele bardzie "pływające", że tak to określę. I też kwestia na czym grasz, na kierownicy imo asfalt jest bardzo dobrze oddany, świetnie czuć auto, co zresztą wszyscy piszą, że asfalt jest bardzo dobry.

 

No jakiś next gen to na pewno nie jest, ale na ustawieniach cinematic w wysokiej rozdzielczości prezentuje się to bardzo dobrze, świetnie wygląda roślinność i geometria odcinków.

 

 

Odnośnik do komentarza

@tjery chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Jest rok 2023 i fajnie by było, gdyby devi poszli krok dalej, niż WRC z czasów PS3. Dynamiczne warunki pogodowe jak w FM? No przydało by się. Wpływ deszczu na grunt? Też. tworzące się kałuże i błoto? Ustawiasz sobie lato, brak deszczu i lecisz po twardym,, zmieniasz na ulewny deszcz i trasa zamienia się w coś takiego 

 

 

https://youtube.com/shorts/t5zBqnCSVoQ?si=u9AVgHZMto5ERL9A

 

 

Wiesz od rajdówki na zamkniętych trasach powinno wymagać się czegoś więcej, a nie kolejnego "Colina" od biednych codemasters. 

No i co? gra niedopracowana z bugami a i tak średnia ocen jest BDB+. Naprawią wam to? Chuja naprawią, bo po weekendzie trzeba klepać EA WRC 2024. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Asfalt w nowym WRC jest poprawiony względem Dirt 2 i czuć to od razu ale mam wrażenie, że w WRC Generation auta lepiej się zachowują na asfalcie. Czuć bardziej masę auta oraz zawieszenie. Przeskakuję między WRC od EA a WRC Generation i porównuje to głównie na autach klasy WRC, a więc nie wiem jak to się ma do aut w innych klasach. Nie mniej jednak mam wrażenie, że w nowym WRC auta klasyczne dużo lepiej się zachowują na asfalcie niz te z klasy WRC.

P.S.
Na pewno, w WRC Generation lepiej wykorzystali możliwości pada od ps5.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...