Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy przewiduję dłuższą przygodę z kierownicą  Na to trzeba mieć czas i trzeba trochę życia poświecić żeby gra sprawiała frajdę. Próg wejściowy nie był drogi-999zł.
Na bank o wiele lepiej byłoby gdybym miał fotel z mocowaniem na kierownice. Teraz mam problem 3 świata. Fotel na kołach- wciskam hamulec i odjeżdżam od biurka. Wtedy się trzymam kurczowo kiery żeby nie odjechać. Zamiast prowadzić, to się siłuję z fotelem. Na poduszce takiej dużej średnio wygodnie, bo za nisko- na szczęście mam monitor do ustawienia na wysokość i kąty więc luz. Dużo dała zmiana siły nacisku na hamulec. 
 
 
Brakuje fotela z mocowaniem, a taki Nacon to 1090zł. 
A nie myślę jakbym miał brzegi zmieniać... Fajne, ale trzeba się poświecić na fest. No i nie mam miejsca na ten fotel, nie lubię zagracać pokoju. Musi być lux, czysto, przejrzyście. 
A może na taki fotel będziesz miał miejsce?
https://allegro.pl/oferta/playseat-challenge-fotel-kokpit-do-kierownicy-9793580285?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Sam rozmyślam nad kupnem playseat challenge do mojej g29. Aktualnie fajera siedzi na wheel stand pro, ale nie jestem z tego stojaka zadowolony. Przy agresywniejszy zakrętach, gdzie trzeba użyć trochę siły stojak nie jest stabilny. Tak więc planuje w przyszłości zamienić to ustrojstwo. Zwróć uwagę nas używki, bo potrafią być w dobrym stanie, niestety ludzie sobie krzyczą za ten fotel wędkarski prawie jak za nówkę, ale czytałem dużo dobrych opinii o nim. Zwłaszcza jak ktoś nas mało miejsca.
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, gtfan napisał:

 

Właśnie dokładnie to miałem na myśli mówiąc o tym żeby nie porównywać sprzętu "na sucho" :) Logitech w takim porównaniu może być faktycznie cichszy, ale jak uruchomisz i dojdą jego strzelania, warkoty, zgrzytania, telepania i terkotania, to sytuacja nie będzie już taka oczywista, bo Logitech podczas grania wydaje bardzo dużo dźwięków...

 

Oczywiście nie mówię że Logitech to zły sprzęt, wręcz przeciwnie, nie będzie on gorszy od T150, ale podczas grania jest też głośny, z tym że tu już może wchodzić w grę subiektywne postrzeganie pewnych odgłosów jako mniej lub bardziej drażniące i przez to możemy uznawać że nam jedna albo druga kierownica bardziej pasuje. Mi akurat bardziej pasowała T150, ale różnice były na tyle marginalne że przy takiej samej cenie może bym wybrać G29, a wybrałem T150 ze względu na lepszy stosunek jakości do ceny. I też bardziej mi pasował (czy może - mniej drażnił) ten czysty dźwięk przekładni niż to terkotanie ze środka G29, szczególnie w grach rajdowych

 

Niestety ale jak chcesz ciszę to musisz iść w kierownice Fanateca i szykować przynajmniej 2400zł...

 

 

Poniżej zamieściłem film. Od 2:30 jest o poziomu hałasu i "płynności" kierownic T300/TX, T150/TMX i G920/G29, ale ogólnie warto zobaczyć całość, bo moim zdaniem facet gada rzeczowo.

 

Zrobił test crashu tych 3 kierownic i ogólnie twierdzi, że T150/TMX jest najgłośniejsza, aczkolwiek działa nieco "płynniej" / "gładziej" niż G920/G29.

 

Powiedz proszę w jakich sytuacjach pojawiają się te terkoty w G920/G29? Jeżeli tylko w przypadku zjechania z drogi, kolizji, wjechania na pobocze itp. to jestem w stanie takie terkoty zaakceptować. Jeżeli przy każdym skręcie to nie. W T150/TMX niestety każdy skręt opatrzony jest "szuraniem", którego przynajmniej na filmach ani na sucho w sklepie w G920 nie słyszałem. Dla mnie brak tego "szurania" w G920/G29 przemawiałby zdecydowanie na korzyść Logitecha, nawet gdyby w "awaryjnych" sytuacjach jak w crashu na trasie pojawiały się "terkoty" ;). No i w Logitechu mamy lepsze pedały.

 

Tylko teraz pytanie czy warto wydać 1000 zł na Logitecha G920/29 z nieco cichszym skrętem bez szurania ale z terkotami i nieco gorszą płynnością, ale za to z 3 sztukami lepszej jakości pedałami skoro za 650 zł (za tyle kupiłem w Media Expert - w Euro RTV już nawet za 600zł) mamy TMX/T150 z płynniejszym FFB, ale opatrzonym szuraniem, bez tterkotów i z gorszymi pedałami  ilości 2 sztuk. :D

 

Oto jest ptyanie. Gdyby różnica wynosiła 100-200zł brałbym Logitecha, a tak mam wątpliwości. Logitech G920 za 1000zł czy Thrustmaster TMX za 600/650zł????? :)

 

 

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, gtfan napisał:

Dlatego niestety te dźwięku to nie tylko crash test, ale też tarki na torach i bardzo dużo tego hałasu jest na szutrze w rajdach. Dla mnie to uczucie terkotania i telepania jest dość nieznośne w kierownicach Logitech, T150 działa podobnie ale jest jest tego znacznie mniej (i do tego sam efekt jest mniej "szorstki"), za to więcej jest tego dźwięku "łiiił, łiiiił" podczas kręcenia, który jak dla mnie jest mniej irytujący jak jedziemy na asfalcie - wtedy kręcisz raczej małe kąty i dość delikatnie operujesz kierownicą. W rajdach już jest gorzej bo masz więcej dynamicznych i głębokich kontr, i wtedy już praca przekładni (to szuranie) może bardziej wkurzać.

 

W sumie to nasze odczucia są identyczne. To fakt, na odcinkach asfaltowych na Thrustmaster TMX/T150 nawet w Dircie 2.0 nie narzekam. Wczoraj jechałem w Dirt 2.0 odcinek po asfalcie w Hiszpanii i dość elegancko się jechało, nawet zmieniłem sobie promień sktętu z 270 na 540 stopni i też dawałem rady, było ok. W Forza Motosport 7 to już w ogóle spoko na asfaltowych torach, no ale najbardziej lubię gry rajdowe WRC - odcinki na szutrze w Grecji z nawrotami i sporą ilością zakrętów, a wtedy to szuranie przy gwałtownym i mocnym skrecie w TMX/T150 jest denerwujące.

 

Problem polega na tym, że nie mialem okazji przetestować Logitecha G920 i nie mam porówniania. Chyba, że zapytam w MM czy można po 1 dniu oddać kierownicę, kupię G920, potestuję i sprawdzę...

Co do T300/TX te pasy wcale przynajmniej w filmach na YT (słychać je też w filmie z cash testem, który wstawiłem) nie wydają się chodzić dużo ciszej niż w T150/TMX, ale tu znowu, żeby się przekonać trzeba by choć chwilę na każdej z tej kierownic pojeździć...

Edytowane przez Dan86PL
Odnośnik do komentarza

W MM możesz oddać do 30 dni bez podania przyczyny. 

 

Wg mnie G29/920 to najlepsza kierownica do 1000 zł. Terkotanie da się zminimalizować prawie do zera. Często w grach suwaki są odkręcone na full i kiera się odzywa kiedy nie piwinna. 

Dodatkowo jakość wykonania samej kierownicy - TMX to przy tym zabawka z marnej jakości materiałów. Podstawowych pedałów to już nawet nie ma co porównywać do tych od Logi. 

 

Jeśli Theustmaster, to minimum TX/T300. 

Edytowane przez Michał102
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Michał102 napisał:

Wg mnie G29/920 to najlepsza kierownica do 1000 zł. Terkotanie da się zminimalizować prawie do zera. Często w grach suwaki są odkręcone na full i kiera się odzywa kiedy nie piwinna.

 

O, to to to! Ja mam FFB i te różne inne wibracje ustawione między 25 a 40. Też mi się wydaje, że terkoty przy takich ustawieniach będą minimalne. Natomiast te terkoty praktycznie nie wystepują w TMX/T150 z kolei występuje szuranie pasów w TMX/T150 przy każdym skręcie, jest niezależne od tych ustawień i nie da się go wyeliminować ani zmniejszyć żadnymi ustawieniami.

 

Godzinę temu, Michał102 napisał:

Dodatkowo jakość wykonania samej kierownicy - TMX to przy tym zabawka z marnej jakości materiałów. Podstawowych pedałów to już nawet nie ma co porównywać do tych od Logi. 

 

Jeśli Theustmaster, to minimum TX/T300. 

 

Tu bym się nie czepiał. Kierownica Thrustmaster jest "surowa", przyciski dzialają topornie, ale chwyt jest bardzo dobry. Przypomina trochę taką rajdową kierownicę, co mi akurat bardziej odpowiada, bo DIRT 2.0 to dla mnie gra nr 1. Poza tym kierownica Thrustmaster się nie ślizga, gumowe elementy robia swoją robotę, wręcz się obawiam, że na skórze Logitecha odczucia moga być gorsze. Tzn. dla mnie gorsze, bo chcę imitacji kierownicy rajdowej a nie z superwypasionej limuzyny. :)

Edytowane przez Dan86PL
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Dan86PL napisał:

 Tu bym się nie czepiał. Kierownica Thrustmaster jest "surowa", przyciski dzialają topornie, ale chwyt jest bardzo dobry. Przypomina trochę taką rajdową kierownicę, co mi akurat bardziej odpowiada, bo DIRT 2.0 to dla mnie gra nr 1.

A masz kolego jakąś konfigurację T150 do Dirta? Swego czasu trochę popykałem ale za cholerę nie mogłem sobie poradzić kierownicą, nie mogłem wyczuć auta i wszystko jakby z jakimś opóźnieniem działało w przeciwieństwie np do GTS gdzie wszystko jest od początku do końca cacy.

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, gtfan napisał:

Dla mnie T150 i G29 to zwyczajnie kierownice grające w innej lidze cenowej i przez to wydaje mi się że nie powinniśmy ich razem zestawiać, a na pewno nie bezpośrednio z pominięciem różnicy w cenie. przy standardowych cenach różnica wynosi ok 500zł, przy obecnych promocjach 350zł. Dlatego T150 moim zdaniem nie ma co się wstydzić trochę gorszego wykonania, szczególnie że w najważniejszym aspekcie - FF - wcale nie odstaje od G29.

 

Stosując te same kryteria porównywania weźmy G29 i zestawmy ją z T300 Alcantara Edition z pedałami T3PA - różnica w cenie to 500zł (patrząc na ostatnie promocje - 400zł), a w porównaniu do tej wersji T300 to chyba się zgodzisz że G29 wygląda jak zabawka?

 

Po prostu patrzmy przez pryzmat ceny bo bezpośrednie porównania nie mówią wszystkiego.

 

Masz rację tych kierownic nie powinni się zestawiać w jednym szeregu. Jedna w promocji kosztuje 600zł, druga 1000zł. Ja tak zestawiam te kierownice razem pod własne widzimisię. ;) Uczepiłem się tego szurania pasów w Thrustmaster, bo mnie to osobiście bardzo razi. Kupie G920 w MM i będę miał porównanie. :D

Jeżeli terkoty w Logitechu przy ustawieniach FFB na poziomie 20-30 będą minimalne zostanę przy Logitechu a Thrustmastera oddam/odsprzedam. Wydam 350 zł więcej, ale przynajmniej będę miał świadomość, że dokoałem słusznego dla siebie wyboru.

 

3 minuty temu, Mitra napisał:

A masz kolego jakąś konfigurację T150 do Dirta? Swego czasu trochę popykałem ale za cholerę nie mogłem sobie poradzić kierownicą, nie mogłem wyczuć auta i wszystko jakby z jakimś opóźnieniem działało w przeciwieństwie np do GTS gdzie wszystko jest od początku do końca cacy.

Mam do TMX ale to odpowiednik T150. Podam Ci jak będę w domu, ale ogólnie te wszystkie siły mam ustawione na ok 25 no i martwą strefę sobie zrobiłem w hamulcu i gazie na 50, bo lubię opierać nogi lekko na pedałach i mieć je lekko wciśnięte.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Od siebie tylko dodam że jeśli miałbym wybierać w tej samej cenie pomiędzy G29 a G293 to wybrałbym ponownie G29. Pomimo że G923 to nowsza kierownica to jednak posiada ten dodatkowy silniczek wprawiający w drganie koło kierownicy co mnie już irytuję. Kierownice testowałem ostatni cały weekend w Project Cars 3 i i WRC 9 na PS4, bo miałem okazję pożyczyć od znajomego który dopiero co wszedł w simm racing. Doradziłem sam ten zakup i on jest mega zadowolony ale mnie to irytuje. Może to kwestia przyzwyczajenia ale poza tym jednym bajerem to jest to identyczna kierownica. I teraz kwestia tej ceny, G29 znajduje w marketach za 999zł :shok: gdy po premierze G29 zapłaciłem 1800 zł, a G923 znajduje za 1350. Fajnie że obie kierownice są do kupienia poniżej 1500 zł bo to jest bardzo dobra cena za lata grania na jednej kierownicy. 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Mitra napisał:

A masz kolego jakąś konfigurację T150 do Dirta? Swego czasu trochę popykałem ale za cholerę nie mogłem sobie poradzić kierownicą, nie mogłem wyczuć auta i wszystko jakby z jakimś opóźnieniem działało w przeciwieństwie np do GTS gdzie wszystko jest od początku do końca cacy.

 

Prosim. ;)

 

Spokojnie jednak w opcjach Wibracje/Feedback możesz kazdą z opcji zwiększyć o 10-20 do wartości ok. 40, zwłaszcza zawieszenie, bo ustawione miałem na 0, a lepiej jak je też czuć, dałem zawieszenie na 20 ostatecznie.

Dodatkowo ustawiłem sobie martwe strefy na pedałach, bo lubię na nich lekko stopy oprzeć i mieć je cały czas lekko wciśnięte, jak i ustawiłem sobie na prawej łopatce ręczny, bo tak mi najłatwiej.

Edytowane przez Dan86PL
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Poniżej moje pierwsze testy. Dajcie znać jeżeli chcecie coś wiedzieć, albo żebym sprawdził / nagrał, bo po weekendzie, którąś z tych dwóch kierownic będę chciał zwrócić / odsprzedać. ;) 

 

Odgłos obrotów kierownicy:

 

A tutaj ręczne obroty i odgłosy przycisków:

 

 

Ogólnie udało mi się dzisiaj trochę potestować. Logitech faktycznie działa ciszej (no chyba, że się ma FFB ustawiony na 100, to wtedy strasznie terkocze przy byle przeszkodzie; ja gram na 30-40 wtedy jest cicho i takie ustawienia uważam też za optymalne jeśli chodzi o samą siłę FFB).

Poza tym przyciski i łopatki w Logitechu działają ciszej, bardziej elegancko. Sam chwyt uważam lepszy jest z kolei na gumowej obręczy Thrustmastera, kierownica mocno leży w dłoniach.

Ogólnie w sumie Thrustmaster wydaje się być jednak solidniejszy i łatwiejszy do opanowania w moim odczuciu, mimo tego wydobywającego się z kierownicy "szurania" przy skręcaniu, o którym co chwila wspominam :P ale może się to brać z faktu, że nie wiem jak zmienić promień skrętu w Logitechu i muszę nim kręcić jak głupi...

 

Ktoś wie jak się zmienia promień skretu w Logitechu?? Czy w ogóle jest taka opcja czy jesteśmy zdani na opcje w grze tylko??

W Thrustmasterze zmieniam sobie od 240 do 900 przy pomocy jednoczesnego wciśnięcia krzyżyka w prawo / lewo + przycisku Mode niezależnie od gry. Tym sposobem mogę ułatwić sobie każdą grę np. wybierając 240 stopni albo dostosować skret mojej kierownicy do tego jak faktycznie kierowca kreci kierownicą w samochodzie (w Dirt 2.0. to chyba była opcja 540 wtedy wirtualna kierownica idealnie poruszała się tak jak moja prawdziwa).

Grając w Dirt 2.0 na Logitechu musiałem dużo mocniej kręcić niż kierowca w grze... Gdybym wiedział jak ten promień ustawić w Logitechu... Trochę lipa, bo Logitech działa ciszej i bardziej płynnie moim zdaniem (przy ograniczonym FFB do 40) ale bez jaj żebym musiał tak dużo kręcić, to musi się dać jakoś zmienić tylko jak?? :P

Znalazłem info, że robi się to softem, tylko czy wtedy ustawienia zachowują się na Xbox?? -> http://simracing.pl/forum/f48/logitech-g29-blokada-zakresu-dzialania-kierownicy-17806/

Ktoś inny z kolei pisze, że ustawia się to w opcjach gry DIrt 2.0 za pomocą "steering saturation". https://forums.codemasters.com/topic/11990-xbox-one-degree-of-rotation-on-logitech-g920/

Szkoda, Thrustmaster 350 zł tańszy, a wcale nie taki gorszy (poza szuraniem i brakiem pedału sprzęgła, które i tak mi nie jest potrzebne), promień skretu ustawimy w każdej chwili w Thrustmaster 2 kliknięciami... 

 

Edytowane przez Dan86PL
Odnośnik do komentarza

@Dan86PL Logitech G HUB. Tam zmienisz kąt, siłę i sprężynę. 

 

Ja poniekąd jestem skazany na PC w zasadzie, bo przed TV i konsola nie usiądę. 

Przed zakupem oglądałem ten filmik np:

 

 

 

 

 

 

:obama:

 

Oprócz fotela, brakuję mi stricte w tej grze ręcznego jak ona ma. Wciskanie nie B jest mocno średnio. A w sumie jest słabe. 

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Dan86PL napisał:

 

Prosim. ;)

 

Spokojnie jednak w opcjach Wibracje/Feedback możesz kazdą z opcji zwiększyć o 10-20 do wartości ok. 40, zwłaszcza zawieszenie, bo ustawione miałem na 0, a lepiej jak je też czuć, dałem zawieszenie na 20 ostatecznie.

Dodatkowo ustawiłem sobie martwe strefy na pedałach, bo lubię na nich lekko stopy oprzeć i mieć je cały czas lekko wciśnięte, jak i ustawiłem sobie na prawej łopatce ręczny, bo tak mi najłatwiej.

Dzięki wielkie. Będę sprawdzał. :banana: Pucharek wleci po resecie ;)

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, gtfan napisał:

Mogę się mylić, ale wydaje mi się że na konsoli nie da się przestawić kąta obrotu w Logitech, chyba że konkretna gra na to pozwala. W Thrustmaster jest to opcja samego sprzętu więc działa inaczej, niezależnie od oprogramowania gry czy konsoli...

 

10 godzin temu, Dan86PL napisał:

Znalazłem info, że robi się to softem, tylko czy wtedy ustawienia zachowują się na Xbox?? -> http://simracing.pl/forum/f48/logitech-g29-blokada-zakresu-dzialania-kierownicy-17806/

Ktoś inny z kolei pisze, że ustawia się to w opcjach gry DIrt 2.0 za pomocą "steering saturation". https://forums.codemasters.com/topic/11990-xbox-one-degree-of-rotation-on-logitech-g920/

 

Czyli jak ustawię na PC w sofcie Logitecha promień skrętu na 270, to po podłączeniu do konsoli kierownica tego nie zapamięta?

Potestuję jeszcze to kiedyś i ustawienie w grze "Steerring saturation". Autor twierdzi, że np. mając kierownicę o skręcie 900 stopni, ustawiając steering saturation na 40% osiągamy automatycznie promień skrętu 40% z 900 = 360 stopni.

Steerring saturation is an answer - set it for example for 40% and you'll have 360 degrees (you'll see changes at calibration sliders btw)

 

 

 

9 godzin temu, gtfan napisał:

Ja mam coś wrażenie że dla ciebie idealnym sprzętem będzie T300 czy jej odpowiednik dla xone - działanie w aspektach na które najbardziej jesteś wrażliwy zbliżone do G29, plus możliwość ograniczenia obrotu jak w T150 ;) w rajdach faktycznie to przydatna opcja i sam jej używałem.

Ja tymczasem anulowałem zamówienie na podstawowy T300 i szukam używki alcantara edition w podobnej cenie, mam nadzieję że nie wpakuje się na jakąś minę ;)

 

Ja już daję sobie spokój z innymi kierownicami. Wystarczy, że mam już 2 w domu... ;) Może T300/TX byłaby faktycznie dla mnie najlepsza, ale znowu trzeba 1100zł za nią dać, w MM jej nie ma żeby na sucho przetestować a na filmikach szuranie, co prawda delkatniejsze niż w T150/TMX w T300 też słyszę.

{Edit} Poszukałem na necie różnych filmów. Może Tx/T300 jest lepsza od TMX/T150 ale szuranie przy obrotach chyba jest identyczne jak w t150 więc sobie daruję... (mowię o normalnie wystepującym w kierownicach Thrustmaster szuraniu, nie o tym drugim niepokojącym odgłosie na filmiku).

 

Edytowane przez Dan86PL
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, gtfan napisał:

kwestia co się będzie działo w punkcie granicznym - jak nagle odetnie FF zamiast zablokować koło to będziesz się tylko wkurzał ;) 

 

To fakt, ale mam nadzieję da się ten moment wtedy wyczuć, że już dalej nie ma sensu kręcić kierownicą, bo auto nie skręca więcej. ;)

 

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, iluck85 napisał:

Nie mam skrzyni. Biegi automat i ustawiłem sobie ręczny na prawej łopatce :) 

 

I to jest kalectwo. 

Rozkminiałem niedawno podobne problemy co Panowie wyżej. Moje zdanie jest takie. W logitechu ze skrzynią mamy kompletny zestaw jaki potrzebujemy do zabawy z kierownicą. Za podobną cene możemy mieć t150/tmx bez skrzyni natomiast z pedałami t3pa. I tu jest problem ręcznego w rajdach. Jak ktoś woli wyścigi na torze to Thrustmaster jest lepszym wyborem, natomiast ta plastikowa rogolka daje rade jako ręczny, skrzynia sekwencyjna jak i w układzie H np. w mudrunnerze. A skrzynia do Thrustka pomimo, że lepsza to troche droga. A odnośnie hałasu to ja nie zwracałem na to uwagi w obu sprzętach. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...