Opublikowano 3 godziny temu3 godz. Też racja, ale jednak jak masz auto nowe z salonu i masz już odpryski to trochę boli. Tym bardziej jak ktoś stara się dbać o auto.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. Wymiana oleju co 20k km jezdzac na współczesnej zupie typu 0W15 czy 20 to glupota i oszczędzęnie ile 1000zl raz czy dwa do roku? Wspolczesne silniki są po prostu chujowe, dużo większe tolerancję niż jeszcze 10 czy 15 lat temu, gorsze materiały, a 20k na takim oleju tylko to przyspiesza. Ostatnio zresztą jest plaga akcji serwisowych, nawet Toyota może będzie zmuszona wezwać kilkaset tysięcy Tundr i wszystkich innych ze swoim 3.4 V6 ze względu na... opiłki pozostałe wewnątrz cylindrów w wyniku obróbki podczas produkcji xD Skoro nawet Toyota takie rzeczy odwala, to padające silniki przez pasek rozrządu w kąpieli olejowej to pikuś. A będzie tego coraz więcej niestety. Ostatnio było tez, min zacierają się łożyska w 6.2 V8 od GM (kilka milionów silnikow), niedokrecone sruby pompy wysokiego cisnienia w 1.2 od stellantis (te nowe, poprawione) potencjalnie grożące pożarem, 1.5 turbo Forda z wyciekami paliwa przez źle zamontowane wtryskiwacze i kolejne ryzyko pożaru. Dramatycznie to wygląda patrząc na to, jakie pancerne silniki potrafili być jeszcze paręnaście lat temu.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.