Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych aut


Lain

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio w temacie pojawiło się kilka nowych aut, więc i ja coś wrzucę, przy okazji zapodając parę spostrzeżeń po dwóch tygodniach i przejechaniu bodajże 1200 kilometrów. Otóż po czterech miesiącach oczekiwania na odbiór przesiadłem się w końcu do:

5NwFLlX.jpg

hQG2XXG.jpg

jakby ktoś nie poznał - A3 Sportback

 

Zmiana jest oczywiście kolosalna. Z samochodu 10-letniego do nowego z innej klasy. Jeździłem za to trochę Passatem B7 (jako kierowca kilkaset kilometrów, jako pasażer z kilkadziesiąt tysięcy) i tutaj już mam dużo lepszy benchmark. Poza tym odbyłem parę jazd próbnych alternatywami z listy. Więc tak:

 

- Silnik: 1.6 TDI 116. Prywatnie wolałbym benzynę, mając możliwość brałbym 2.0 TDI, ale zważywszy na to z czego się przesiadam i tak jestem zachwycony. Szczerze mówiąc wrażenia mam podobne jak z mocniejszego, lecz też sporo cięższego Passata. Przyspieszenie nie wbija może w fotel, natomiast odczuwalny jest wysoki moment obrotowy. Po zredukowaniu i depnięciu sinik jest całkiem żwawy. Do tego na szczęście 6 biegów. Na razie docieram, ale w Niemczech dało się osiągnąć realne 200 bez większych problemów. Nareszcie mam w samochodzie silnik pasujący do użytkowania 90% na autostradzie. Niestety czasem słyszalnie klekocze, bardziej niż 2.0.

 

- Układ jezdny: tutaj jest super. Zawieszenie skutecznie tłumi nierówności, a samochód nie przechyla się i jedzie jak przyklejony. Do Punto nie ma co porównywać, w stosunku do Passata A3 jest bardziej zwinne. Na górskiej drodze można się pobawić, a łuki na autostradzie bierze się pewnie powyżej 180.

 

- Wnętrze: również rewelacja. Podoba mi się niebanalna jak na niemieckie auto stylistyka. Minimalizm, wysuwany ekran, parę detali z prawdziwego metalu, przyjemne w dotyku materiały. Okrągłe nawiewy wyglądają ciekawie, a przy tym okazują się praktyczne. Spasowanie świetne, do tego naprawdę dobre wyciszenie i na razie absolutnie żadnych stuków czy trzasków przy jeździe, nawet na progach zwalniających czy nierównościach. I ta kierownica :banderas:

 

- Wyposażenie: wersja podstawowa, ale dobrze doposażona. Z klasycznej cebuli Audi mogę przyczepić się tylko do braku świateł LED z tyłu i we wnętrzu, ale poza tym do dyspozycji jest sporo zabawek. Najbardziej jaram się tempomatem, o którym dotychczas tylko marzyłem starając się kilometrami jechać równo z ograniczeniem. Nie jest to tempomat aktywny, który wydaje się atrakcyjną opcją na przyszłość, ale już ten zwyczajny bajecznie uprzyjemnia jazdę, toteż więcej na nim jeżdżę niż bez. Inna bardzo fajna rzecz to hill holder, bardzo ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, a w moim przypadku również codzienne parkowanie w lekko nachylonym garażu. Do tego miło mieć czujniki deszczu i światła, fajne są też ściemniające się automatycznie i składane elektrycznie lusterka. W opcji zamówione zostało też Android Auto, które niestety nie działa w ostatnio dostarczonych A3, więc niczym na konsoli muszę czekać na aktualizację. Na koniec wspomnę o reflektorach biksenonowych, które świecą wspaniale na światłach drogowych, natomiast mijania są w sumie nieco gorsze niż liczyłem - tutaj jednak matrix LED musi wypadać zauważalnie lepiej, ale na razie z racji kosztu nie wchodził w grę.

 

Na razie jaram się bardziej niż nowym GTA. OK, nie jest to fascynujący mnie Mustang, Golf GTI ani nic jeszcze lepszego, ale po prostu nowe Audi również zaliczało się do moich motoryzacyjnych marzeń.

  • Plusik 7
Odnośnik do komentarza

Jako były użytkownik A3, najmilej  wspominam poza jakością wykończenia, i  rzeczy które nie będą w standardzie w nowych autach słabszych firm nawet za 20 lat, przede wszystkim jak pisze mustan, to klejenie się do asfaltu, nieprawdopodobnie podnosiło to bezpieczeństwo, nigdy nie czułes ze nie panujesz nad samochodem.

Odnośnik do komentarza

Jako były użytkownik A3, najmilej  wspominam poza jakością wykończenia, i  rzeczy które nie będą w standardzie w nowych autach słabszych firm nawet za 20 lat, przede wszystkim jak pisze mustan, to klejenie się do asfaltu, nieprawdopodobnie podnosiło to bezpieczeństwo, nigdy nie czułes ze nie panujesz nad samochodem.

 

Takie samo wrażenie z komfortem jazdy na zakrętach miałem w Mazdzie 3, po przesiadce do Outlandera pontonowca parę razy się zapomniałem i pasażerowie z tyłu byli zdziwieni.

Odnośnik do komentarza

Które A3 miałeś milan? Mnie się w sumie najpierw podobało 8L za dzieciaka, potem 8P woziłem się w NFS:U2, potem te lifty 8P trochę słabo im wyszły IMO i 8V znowu ok, szczególnie po tym lifcie ostatnim, chociaż przyznam bez bicia, że wersja 3-drzwiowa jest zgrabniejsza.

 

@up: Sedana nie było na liście. I tak bym nie brał - ładny, ale mało praktyczny. Nie będę ukrywał, że to służbowy, ale skonfigurowany na życzenie i do wyłącznej dyspozycji, więc dopóki pracuję gdzie pracuję, jeżdżę jak własnym.

Odnośnik do komentarza

Miałem 8L, sprzedałem, i  kupiłem w świetnym stanie 8P, niestety 2 tygodnie temu został skasowany, co w sumie jeszcze nie przełknalem. Zwykłe hatchbacki, takie mi się zawsze podobały  w tym modelu.  A3 piękne są, mają charakter.


 

sedan  a3, dla mnie herezja. Tu chodzi o  ta piękną du,pke.

 już nie pier.dol

Audi-A3-Sedan-1_4-TFSI-2016-blue-%288%29

 

 Nie będę ukrywał, że to służbowy

 

dobra panowie rozejść się 

 

 No,  sedan wygląda jak  honda city.

 

xD

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Z alternatyw miałem:

- C4 Picasso (nope)

- 308 (jakby był jedyny, to może)

- Astra (prywatnie bym może kupił, ale tutaj nie było za bardzo sensu)

 

I rozważane oraz przetestowane:

- 116d (BMW i 3 cylindry)

- V40 (marka na plus, piękny przód i rewelacyjnie wyglądające światła LED z tym "młotem Thora", silnik 2.0 o lepszej kulturze pracy, ale nie sprawiało jednak wrażenia tak nowoczesnego jak A3, brak Android Auto; to jedno z ostatnich "starszych" Volvo, a mnie zdecydowanie bardziej podobają się te nowe; następca bodajże za rok)

Odnośnik do komentarza

Zdaniem sprzedawcy, Audi popsuło coś w ostatniej aktualizacji softu. To prawdopodobne, ponieważ:

- problem był też z jego telefonem w moim A3

- problemu nie było w salonowym Q5

- problemu nie ma z Apple CarPlay

- problemu nie było w testowym A3 w marcu

- ostatnio otrzymali podobne doniesienia od paru innych nowych użytkowników A3.

 

Czekam na update i korzystam z bluetooth.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...