Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych aut


Lain

Rekomendowane odpowiedzi

Mój ma 1.4 125 koni, niestety w Irlandii nie ma 1.8, są tylko 2.0 Cupra.

Samochod mam dopiero ze 3 miesiące ale jest świetny, to zlepek całej grupy VAG w pozytywnym tego słowa znaczeniu, np. zegary Audi A3/S3, klima to VW/Skoda, centrum multimedialne to również VW itd itd.

Bardzo pewnie się prowadzi, poza DSG warto mieć jeszcze DCC, jeśli będziesz rozważał zakup.

Ile Ci pali ten silnik w mieście?

Odnośnik do komentarza

 

Mój ma 1.4 125 koni, niestety w Irlandii nie ma 1.8, są tylko 2.0 Cupra.

Samochod mam dopiero ze 3 miesiące ale jest świetny, to zlepek całej grupy VAG w pozytywnym tego słowa znaczeniu, np. zegary Audi A3/S3, klima to VW/Skoda, centrum multimedialne to również VW itd itd.

Bardzo pewnie się prowadzi, poza DSG warto mieć jeszcze DCC, jeśli będziesz rozważał zakup.

Ile Ci pali ten silnik w mieście?
Jakieś 6,5 - 7,5

W trasie 5 - 5,5

Średnia spalania z ostatnich 4000km to 6,5

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Choruję, ostatnio na takie sportowe kombiaki. Leon fajny, ale tak ze 200 kunia mógłby mieć. Octavia RS i Focus RS to nii faworyci na razie.

Octavia RS jak najbardziej spoko, w Irlandii niestety w chorych pieniądzach, o Focusie RS nie wspominając, Octavia to wydatek o jakieś 30-40% więcej, a RS to już inna liga.

Gdybym miał zmienić teraz Leona to byłaby to oczywiście Cupra która jest w cenie Octavii RS, niestety Cupra to w Irlandii + 12,000€ I duzo większe ubezpieczenie (około 2000€ rocznie - aktualnie płace 700€)

Dzięki. No to dobre wyniki. Biorę na rok auto z takim silnikiem i zastanawiałem się jak to będzie paliło.

To bardzo dobry silnik jeśli ktoś nie lubi diesli, ja ich nie lubię dlatego padło na 1.4 benzyna zamiast 2,0TDi 150km.

Jeśli jedziesz autostrada 140-150km/h to spalanie będzie w okolicach 7-7,5.

Odnośnik do komentarza

Nie brakuje dźwięku sześciu garów? Trochę koni też ucieķło :) na pierwszych biegach pewnie dobrze się zbiera, a jak przy większych prędkościach np. Przy wyprzedzaniu?

To jest największy ból, i za tym tęsknie równie mocno jak za napędem na tył i uslizgami tylnej osi na wyjściach z ciasnych zakrętów czy podczas zjazdu z ronda.

Wszystko inne jest porównywalne lub lepsze w Leonie względem E90, tylko E90 było z 2005 roku....

Samo przyspieszenie do 100km/h daje porównywalne doznania, owszem, Leonowi zajmuje to 2s dłużej ale samochod jest o 300kg lżejszy od BMW i pełny moment obrotowy dostępny jest od 1400 do 4000obr gdzie w BMW był dostępny dopiero przy 2800obr.

Brakuje elastyki czasami powyżej 120km/h ale nie ma tragedii, Leon ma tylko 50nm mniej niż BMW, a w przypadku mojej to różnica wynosi tylko 20nm.

W takiej Octavii RS dźwięk silnika brzmi rasowo i konkretnie, tylko szkoda, że z głośników.

To tak jak w Cuprze a nawet wielu furach za ponad 500tys zł. nawet Edytowane przez eX4cT_PL
Odnośnik do komentarza

Yyyy wszystko fajnie ale 50nm to dość dużo.

 

 

Co do auta to bardzo sympatyczne. Faktycznie w środku to mix wszelkich rozwiązań z VAGów, a zegary z Audi to już w ogóle lol, a no i pięknie ci pali ta turbo benzin (teściu ma nową Astrę też 125 konną w turbo benzynie i faktycznie fajnie to jeździ, szczególnie jak jeździ się samemu). Mi w mieście moje TSI po te 10l bierze (choć ostatni jeżdżę z aktywnym tempomatem po mieście to zachodzi do 9 xD) ale jednak te 100KM więcej do napojenia.

Edytowane przez balon
Odnośnik do komentarza

A jaka cena tego Seacika? Nie za mało dla Was te 125 km? :) W tym miesiącu mają mi w końcu dostarczyć tę Hondę, tam jest 1.5T - 182km i tym już można się bujnąć, a zależało mi na większej mocy.

 

Dużo się różni cenowo ten Seat od Hondy?

Edytowane przez [InSaNe]
Odnośnik do komentarza

Yyyy wszystko fajnie ale 50nm to dość dużo.

 

 

Co do auta to bardzo sympatyczne. Faktycznie w środku to mix wszelkich rozwiązań z VAGów, a zegary z Audi to już w ogóle lol, a no i pięknie ci pali ta turbo benzin (teściu ma nową Astrę też 125 konną w turbo benzynie i faktycznie fajnie to jeździ, szczególnie jak jeździ się samemu). Mi w mieście moje TSI po te 10l bierze (choć ostatni jeżdżę z aktywnym tempomatem po mieście to zachodzi do 9 xD) ale jednak te 100KM więcej do napojenia.

Owszem, katalogowo 50nm to sporo, ale na hamowni w mojej BMW pokazało jak dobrze pamietam 200 koni z 218 i 212nm z 250, Seat katalogowo ma 125 koni i 200nm ale według forum Seata to nie ma osoby która tyle dostała, każde Turbo w grupie VAG ma jakieś +10% gratisa w mocy i momencie, swojego będę pewnie testował za jakiś miesiąc, dwa, jak będę miał więcej wolnego czasu wiec się okaże, dlatego napisałem ze nie odczułem jakiejś drastycznej przesiadki z BMW na Seata, wręcz czasami odwrotnie.Czuc brak pojemność i elastyke dopiero po 120km/h, przynajmniej w moim odczuciu.
Odnośnik do komentarza

A jaka cena tego Seacika? Nie za mało dla Was te 125 km? :) W tym miesiącu mają mi w końcu dostarczyć tę Hondę, tam jest 1.5T - 182km i tym już można się bujnąć, a zależało mi na większej mocy.

 

Dużo się różni cenowo ten Seat od Hondy?

Tez myślałem ze 125 koni to mało, dopóki się nim nie przejechałem, niższa masa i brak turbodziury daje poytywne odczucia podczas jazdy.

Owszem jeździłem tez TDi 184 konnnym no i to to była petarda, aż strach myśleć jak Cupra jeździ, jeździłem również wersja 150konna w TDi, i już tak ogromnej przepaści nie było pomiędzy 125 benzyna, oczywiście elastyka dzięki momentowi miażdżyła benzynę ale samo przyspieszenie do 100 porównywalne, w ubezpieczalni jednak powiedzieli mi ze będzie sporka zwyżka względem benzyny dlatego postawiłem na benzyne, zreszta lubię jak jest ciepło jeździć z otwartymi szybami - diesla bym nie zniósł.

Gdyby tylko była możliwość w Irlandii dostania 1.8 TSi to wybrałbym bez wahania ale niestety, w Irlandii jest tylko 1.4 TSi 125 i 2.0 TSi 300, lub diesle 90,110,150,184koni.

Myślałem również nad I30, nowa Astra, Kia Ceed GT,ale Leon deklasował wszystkie wyżej wymienione w każdym aspekcie, od oświetlenia (fabryczne LEDy robią robotę), przez jakość wnętrza + wyposażenie, w Leonie są tworzywa miękkie i dodatkowo mam u siebie Alcantare na fotelach, centrum multimedialne z 8 głośnikami w standardzie które gra lepiej niż w mojej Beemce, kończąc na silnikach, żadna jednostka benzynowa nie była tak elastyczna, czuła i nie wkręcała się tak dobrze jak w Leonie, dodam tylko ze najbliżej była Astra w mojej rywalizacji.

Hondy nie brałem żadnej pod uwagę bo mi sie zwyczajnie nie podobają - wiadomo kwestia gustu.

Co zadecydowało najbardziej o Leonie? Najlepszy system ratalny i zniżkę jaka na niego dostałem, dostałem 9000€ upustu względem nowego przez to ze był to samochod „reprezentacyjny” marke który miał 5000km przebiegu.

Gdybym chciał złożyć taki „do produkcji” w konfiguracji jaka mam to cena wynosiłaby 28,000€(Tak tak, ceny samochodów są chore względem Polski)

Odnośnik do komentarza

No to wybacz kolego ale Twoje BMW to była jakaś padaka skoro tyle mocy jej uciekło. BMW mocy nie gubi chyba, że ma coś niesprawnego, a o to oczywiście w BMW bardzo łatwo. No nie uwierzę, że jest aż tak mała różnica pomiędzy 125 końmi w małej turbo benzynie, a 200 w R6. Jeździłem różnymi autami i miałem też Leona FR 150 koni ale w życiu nie powiedziałbym, że różnica pomiędzy nim,a E36 328 była mała. Jest ogromna. Rozumiem że te nowe silniki mają wysoki moment i dobrze się wkręcają ale to za duża przepaść w mocy...

Edytowane przez WisnieR
Odnośnik do komentarza

Ja mam inne doświadczenie, na forum BMW to 5/10 ma moc katalogową, baa, ludzie się śmieją że nowe Mki nie mają nawet mocy deklarowanej katalogowo, no i również czytałem na forum BMW że ludziom też tak moc spada po paru latach, fakt  18 koni w moim przypadku to trochę więcej niż średnio 10-12 jak u innych.

Czy Beemka była sprawna? miałem ją 3 lata, zrobiłem nią ponad 40 tys km. nigdy mnie nie zawiodła, mam w domu komputer pod który podłączałem ją cyklicznie sprawdzając czy są jakieś błędy albo coś, ale nic mi nie pokazywało.

 

 

a tu Leon, poważnie według Ciebie tu jest przepaść?

 

Edytowane przez eX4cT_PL
Odnośnik do komentarza

 

ludzie się śmieją że nowe Mki nie mają nawet mocy deklarowanej katalogowo

No ja bym powiedział że jest raczej całkiem odwrotnie, co potwierdzają wykresy z hamowni a nie urban legend.

 

 

niestety nie mogę znaleźć teraz tego tematu na forum BMW(ostatni raz widziałem go ze dwa lata temu), jeśli jednak już nowe Mki wychodzą z deklarowana mocą a nawet jest gratis to super, mimo wszystko mowa była o starych Beemkach a tam podobno minus 10-15 koni to norma, chyba że to tez "urban legend"

Odnośnik do komentarza

Leon super oczywiście, prywatnie w tej klasie też bym pewnie brał albo podobnie Astrę nową. Zresztą widuję codziennie identycznego, moje A3 dzieli z nim garaż i stylistycznie stawiam go wyżej niż Audi, chociaż Audi ma ciekawsze wnętrze. Zegary są rzeczywiście podobne, tylko czcionka oczywiście inna.

 

Silnik wystarczy do normalej jazdy, wrażenia pewnie są podobne jak u mnie w 1.6 TDI 116, a do Niemiec pewnie nie za często będziesz jeździł, żeby brakowało mocy przy wysokich prędkościach. Chociaż szkoda, że nie było tam wersji 1.4/1.5 150.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o mój gust to podobnie

Leon > A3 zewnętrznie

A3>Leon wewnętrznie ale za to wewnętrznie i zewnętrznie dla mnie Leon > wszystkie hatche na rynku w podobnej półce cenowej.

Tez żałuje ze nie bylo chociaż 1.4 150 koni, z drugiej strony różne ma opinie ta jednostka w internecie, 1.5 150 chyba bym się bal, to nowa konstrukcja debiutująca w tym roku w Leonie

1.4 125 jest trzeciej generacji, podobno najlepszy, wcześniejsze 1.4TSi mialy słaba opinie a pierwsza generacja wręcz okropna.

Odnośnik do komentarza

Leon z 1.8 + chip na ponad 200 koniuf albo Cupra to jeden z moich głównych pomysłów na następny wóz.

 

2.0 TSi to jeden z najlepszych silników na rynku aktualnie, przecież ten samochód 100-200 potrzebuje tylko 1,5 sekundy więcej od Audi RS6, a na Stage 2 jest szybszy od RS6

Odnośnik do komentarza

Tyle że RS6 po modach to istny potwór do którego można załadować lodówkę + pół domu i objechać na autostradzie praktycznie większość aut. A Cupra ile kuniów by nie miała, to nadal pozostanie przednionapędówką. I nie że hejtuję to auto i FWD ogólnie, ale na tej ośce powyżej pewnej granicy nie da się po prostu jeździć i jeśli ktoś kupuje auto z zamiarem modzenia, to już bardziej celowałbym w Gofra R.

 

I żeby wrzucić coś na temat, to zdjęcie środkowej części przodu po spotkaniu z samobójczym pasztetem xd Kratka już czeka u dealera, a IC będzie wymieniony na większy na wiosnę razem z wydechem i downpipe, zderzak na szczęście bez ryski.

7VRz7B5l.jpg

 

EDIT: My bad, dopiero ogarnąłem że Cupra po lifice jest dostępna z haldexem i jeździ na dwóch ośkach(co prawda nie w wersji hot hatch) xd

 

Edytowane przez jar3czek
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...