Skocz do zawartości

Top Speed


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio po naprawie zawieszenia pojechałem moją Sieną 1,2 (73KM miała jak była nowa, teraz pewnie coś koło 60 będzie ;]) na A4 zobaczyć ile pojedzie z nowymi wahaczami, etc. Licznikowo poszło około 165 km/h, co uznaję za dobry wynik, biorąc pod uwagę, że fabrycznie powinna pójść maksymalnie 166 km/h :potter:

Odnośnik do komentarza
No prosze, silnik 1.2 a 160 jedzie. Ja do dzis pamietam moje zdziwienie, jak sie okazalo, ze Citroen C3 1.1 kolezanki jedzie ok. 162km/h.

Szkoda tylko, że w praktyce ciężko by było jechać dłużej z taką prędkością, bo na tak wysokich obrotach jednak zużycie paliwa rośnie, a silnikowi pewnie też takie żyłowanie nie służy. Jednak jak ktoś chce jeździć regularnie 160 na dłuższych odcinkach, to prędkość maksymalna koło 180-190 wydaje się być niezbędna, czyli coś w okolicach 100 koni.

Odnośnik do komentarza
No prosze, silnik 1.2 a 160 jedzie. Ja do dzis pamietam moje zdziwienie, jak sie okazalo, ze Citroen C3 1.1 kolezanki jedzie ok. 162km/h.

Szkoda tylko, że w praktyce ciężko by było jechać dłużej z taką prędkością, bo na tak wysokich obrotach jednak zużycie paliwa rośnie, a silnikowi pewnie też takie żyłowanie nie służy. Jednak jak ktoś chce jeździć regularnie 160 na dłuższych odcinkach, to prędkość maksymalna koło 180-190 wydaje się być niezbędna, czyli coś w okolicach 100 koni.

Zylowanie silnika nigdy mu dobrze nie sluzy. Zreszta, chciala tylko zobaczyc ile bedzie w stanie pojechac, bo wybudowali ladna obwodnice przy Elblagu. Generalnie jezdzi wolno.

czyli coś w okolicach 100 koni
Wydaje mi sie,ze raczej w okolicach 120 KM.

 

Moglbys cos wiecej powiedziec o Grande Punto? Znajomy chce kupic,a kazda opinia przydaje sie w rozpatrywaniu takiej rzeczy.

Edytowane przez InFiDeL
Odnośnik do komentarza

Moje a3 przy 110 km na trasie w okolicach 3tys. obrotów miało właśnie 160km/h także myśle, że wasze rozważania są poprawne.

 

a na temat to myśle, że rozbujałem sie kilka razy do 180km/h wiecej mi było szkoda auta bo na 17' i profilu 225/45 każdą nierówność na naszych drogach czuć.

Edytowane przez Dud.ek
Odnośnik do komentarza

Moje a3 przy 110 km na trasie w okolicach 3tys. obrotów miało właśnie 160km/h także myśle, że wasze rozważania są poprawne.

 

a na temat to myśle, że rozbujałem sie kilka razy do 180km/h wiecej mi było szkoda auta bo na 17' i profilu 225/45 każdą nierówność na naszych drogach czuć.

No tak tylko że pewnie masz diesla. Prawda? A 3 tys obrotów w dieslu to jest całkiem sporo. Jeśli felgi które masz założone są większe niż fabryczne (a zakładam że tak jest) to licznik też nie poda Ci prawdziwej prędkości. Zakłamie ją w dół. Gdybyś założył małe kółka, powiedzmy fabrycznie idzie 16' a zapodasz 13' to zawyżałoby CI prędkość. Jeśli chodzi o oponki z niskim profilem to się już jakiś czas temu z tego wyleczyłem, właśnie ze względu na nasze drogi. Mam teraz skromne 205/65/15 i jestem bardzo zadowolony :) 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Moje a3 przy 110 km na trasie w okolicach 3tys. obrotów miało właśnie 160km/h także myśle, że wasze rozważania są poprawne.

 

a na temat to myśle, że rozbujałem sie kilka razy do 180km/h wiecej mi było szkoda auta bo na 17' i profilu 225/45 każdą nierówność na naszych drogach czuć.

 

Ja rozbujałem swoją A3 ale 1.8 do 210 km/h :) We 3 osoby więc musze spróbować jeszcze raz :) Ale kapcie były wtedy ori czyli 15'' 195/coś tam. Teraz mam 17'' 215/45.

Odnośnik do komentarza

Ja w corsie wymieniłem jakieś balony 13" na 185/55 R15 i jeździ się znacznie bardziej ch****. Czuć każdą nierówność, każdą koleinę, przejeżdżanie przez garby to masakra. Może i przyczepność lepsza no i wygląd ofkoz ale zero przyjemności z jazdy. Na naszych drogach trzeba dokonywać wyboru pomiędzy komfortem a wyglądem.

Aha, żeby nie było offtopa :D swoją corsę 1.2 80KM rozhulałem ostatnio do około 165km/h, jechałem sam i sporo asfaltu mi to zajęło, a rzucało tak fantastycznie, że na zwykłej drodze próbować tego więcej nie mam zamiaru tym autem. Teoretycznie powinna jechać jeszcze 10km/h więcej.

Odnośnik do komentarza

I jak odczułeś przesiadke na takie koła? Bo ja na przyszły sezon raczej przesiąde się na 16'.

 

bez większego szoku. w zakrętach dużo lepiej się trzyma. U nas jest takie małe prawy 90 w lewy 90 :) Ale szeroko bo dwa pasy. No i na ori kapciach to podsterowność była spora. zmieniłem kapcie i jest dużo lepiej. Pomimo, że są prawie łyse. Troszkę bardziej go czuć w koleinach. Ogólnie jak dla mnie same ++++

Odnośnik do komentarza

Pyknalem ostatnio swoim GSXR1000K2 280 km/h (trasa za Wielbarkiem - droga robiaca za awaryjny pas startowy). I w sumie to nic wielkiego, po kilku takich przelotach robi sie...nudno. Gdybym wiedzial gdzie konczy sie pas to pewnie i 300 by siadlo bo 280 osiagnalem na 5 biegu, na 4 odcinal przy 267 km/h. Zreszta GSXra jest latwo odblokowac (fabrycznie zblokowany na 299 km/h) i przewala 300, wystarczy maly oporniczek ktory oszukuje komputer (koszt kilku zlotych). Suzuki ogranicza moc motocykli na pierwszych 3 biegach podobno chca chronic uzytkownikow przed niekontrolowanym przyrostem momentu i mocy.

 

@Mlokon

Honda CBR1100XX zalatwila by sprawe tanio i bezproblemowo ;)

Odnośnik do komentarza

Pyknalem ostatnio swoim GSXR1000K2 280 km/h (trasa za Wielbarkiem - droga robiaca za awaryjny pas startowy). I w sumie to nic wielkiego, po kilku takich przelotach robi sie...nudno. Gdybym wiedzial gdzie konczy sie pas to pewnie i 300 by siadlo bo 280 osiagnalem na 5 biegu, na 4 odcinal przy 267 km/h. Zreszta GSXra jest latwo odblokowac (fabrycznie zblokowany na 299 km/h) i przewala 300, wystarczy maly oporniczek ktory oszukuje komputer (koszt kilku zlotych). Suzuki ogranicza moc motocykli na pierwszych 3 biegach podobno chca chronic uzytkownikow przed niekontrolowanym przyrostem momentu i mocy.

 

@Mlokon

Honda CBR1100XX zalatwila by sprawe tanio i bezproblemowo ;)

 

Tak jak piszesz. Pamiętam swoje pierwsze przekroczenie 200 km/h. Moja Cebra ciśnie max 260. Zero rewelacji :P Następny cel przekroczyć 300 :) Ale to muszę się uzbroić w 1000RR :D

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

No brat kupił 2 sztuki, obie poszły do przekładki (części z galanta, colta) deska odlewana na zamówienie i szyta skórą. Obie wersje Mivec 200km tiptronic i katalogowa w okolicach 6,5 s do 100km/h. Silnik genialny jak dla mnie, kręci się do 8.750 z tego co pamiętam. Jedna czarna sztuka kilka miechów temu stała na allegro i się sprzedałą a drugą zostawił sobie. Koszt z transportem i przekładką w okolicach 13-15 tysi.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...