Opublikowano 28 sierpnia28 sie Dolomity to top destynacji dla mnie i mojej żony. Co roku tam jeździmy głównie pochodzić po górach ale też wynająć ebike'i. W sumie gdzie nie pojedzie się w Dolomity, to będzie sztos.Jadąc samochodem w jedną stronę polecam przełęcz Brenner, a wracając koniecznie przez Glossglockner w Austrii.Ja polecam w Dolomitach:Selva di Val Gardena - stamtąd szlak na Seceda, start szlaku od kolejki Col Raiser na Secedęwidoczne na zdjęciach powyżej Lago di Carezza i szlak w stronę góry widocznej za jeziorem. Tam jest bardzo ciekawy labirynt ze skał, które pospadały. Nazywa się to: Labirinto del LatemarCadini di MisurinaCinque TorriLago di BraiesTre CimeLago di SorapisLagazuoiVal di Funes z piękna ale też oklepaną na insta kapliczką w Santa MagdalenaTo już nie są dolomity ale polecam na kilka dni wpaść do Riva del Garda, tam też są świetne trasy rowerowe po dolinie na północ (nie potrzeba ebike'a) jak i na szczyty gór z widokiem na ogromne jezioro Garda
Opublikowano 28 sierpnia28 sie nie dość że ekolega ma laseczkę to jeszcze wspólnie jeżdżąa i piękne rowery jak i krajobrazy :) Edytowane 28 sierpnia28 sie przez Kaczi
Opublikowano 1 września1 wrz W dniu 24.08.2025 o 09:04, shinian napisał(a):Podbijam, może komuś w przyszłości się przyda - https://insta360.pl/en/products/accessories/holders-stands-adapters/mounts-for-bicycles-motorcycles-jet-skis/insta360-bike-computer-mount-independent-handlebars-camera-mounting-holder-7819.htmlZakladanie upierdliwe ale potem funkcjonuje b.dobrzeA takie coś za ułamek kwoty tego z linka:https://pl.aliexpress.com/item/1005007932505095.html?spm=a2g0o.productlist.main.30.6156DTEADTEA6n&algo_pvid=405e932e-29bc-4323-959a-a210bb275b45&algo_exp_id=405e932e-29bc-4323-959a-a210bb275b45-29&pdp_ext_f=%7B%22order%22%3A%22461%22%2C%22eval%22%3A%221%22%7D&pdp_npi=6%40dis%21PLN%2121.29%2121.29%21%21%2140.56%2140.56%21%4021038da617567512398556215ebb9a%2112000042919668943%21sea%21PL%21176327656%21X%211%210%21n_tag%3A-29919%3Bd%3Aa7982a0c%3Bm03_new_user%3A-29895&curPageLogUid=wgMvKft2g1fj&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A%7Cx_object_id%3A1005007932505095%7C_p_origin_prod%3A
Opublikowano 3 września3 wrz Ten rok rowerowo będzie beznadziejny. Przejadę chyba najmniej km odkąd zacząłem jeździć kilka lat temu. Ciężko mi znaleźć więcej czasu po pracy, a jak mam 1-1,5 godz to wolę pobiegać.No ale dziś pogoda tak dopisała że aż szkoda było nie wykorzystać, pewnie ostatnie podrygi lata, 22 stopnie, słoneczko. Zrobiona pętla 44km, było wszytko, asfalt, szutry premium, piach i błoto, oraz droga przez las, którą miałem już więcej nie jeździć ale przypomniałem sobie o tym gdy na nią wjechałem No i creepy posiadłości ;) Edytowane 4 września4 wrz przez Artur_K
Opublikowano 3 września3 wrz U mnie podobnie. Ale dzisiaj tak grzało słoneczko, że też pyknąłem z kumplem pętlę 40km
Opublikowano piątek o 05:233 dni Pochwalę się Wam pewną ciekawostką. Dużo pogrzebałem ostatnie przy mojej Biance czego efektem jest wymiana przerzutek mechanicznych na...elektroniczne GRX Di2. Do tej pory traktowałem to jako fanaberię, ale znalazłem upgrade kit w całkiem fajnej cenie u sąsiada, no i zamówiłem.Niesamowicie dobrze to śmiga. Responsywność i kultura pracy to jest zupełnie inny poziom. Dodatkowo programowalne przyciski, dzięki czemu można sobie nawet z poziomu manetek sterować ekranem licznika albo dopasować zmianę biegów do systemu SRAM (który bardziej mim odpowiada), czyli niższy bieg w lewej manetce, wyższy bieg w prawej manetce, a przednią przerzutkę obsługiwać przy wykorzystaniu jednego przycisku.Dodatkowo podoba mi się też system Semi Shifting, która działa tak, że jak zmienisz z przodu bieg, to z tyłu automatycznie zrzuca lub podbija od 1 do 3 biegów (w zależności jak sobie ustawisz w apce), żeby zachować płynność jazdy. Jest jeszcze opcja Full Synchro, gdzie w ogóle nie myślisz o zmianie biegów z przodu, tylko system sam za Ciebie w odpowiednim momencie zmienia tarczę, ale to już w mojej ocenie za dużo automatyka.No i ogromną wartością dodaną jest to, że raz wyregulowane zostawiasz i nie myślisz o zużywaniu się linek i serwisach co roku (a w przypadku schowanych kabli w kokpicie - usługa serwisowa jest w ciul droga).Tak na marginesie, jakby ktoś poszukiwał przerzutek, zacisków hamulcowych i klamkomanetek z osprzętu GRX 820 2x12 to sprzedam w preferencyjnej cenie
Opublikowano piątek o 05:513 dni Elektryczne przerzutki są jak automatyczna skrzynia w samochodzie. Raz wypróbowane, nie chce się wracać do starych... Osobiście też jestem mega fanem, ale po przetestowaniu wszystkich możliwych tych ustawień (semi) auto przerzucania, na wszystkich rowerach wróciłem do kompletnego manuala.E.g. Auto shift z przodu w teorii brzmi nieźle ale jak się zapierdziela w grupie i chce się na chwilę zmniejszyć/zwiększyć przerzutkę a tu nagle przód też skacze niepotrzebnie to lipa. Tak samo z full auto. Wolę mieć pełna kontrolę. Jako że zmiana jest mega szybka i precyzyjna, wszystko zwykle trwa mniej niz sekundę.Od siebie dodam, że kolejny benefit to wyświetlanie przerzutki na której jesteśmy na garminie. Zawsze widzę na którym jestem z tyłu i wiem kiedy zmieniać z przodu żeby nie krzyżować. A bez tego to czasami nie wiadomo czy 3,4 czy może 5 itd.
Opublikowano piątek o 06:003 dni Co do wyświetlania przerzutek - póki co używam zegarka, zakup navi od Garmina jest w kolejce, bo to jest właśnie też coś czego mi brakuje - aktualna informacja o biegach.W ogóle to byłem zaskoczony, gdy na małej tarczy z przodu chciałem wrzucić z tyłu najcięższy bieg - okazuje się, że się nie da. To znaczy jest to fabryczna blokada, żeby nie tworzyć dużego przekosu. Okej, tylko z drugiej strony, jak wrzucisz dużą tarczę z przodu, to bez problemu zrobisz maksymalny przekos na najwyżej tarczy z tyłu. Gdzie tu logika?
Opublikowano piątek o 09:463 dni Sam pomysł mi się podoba, bo czystszy kokpit i potencjalnie mniej serwisowania, ale mam dwa pytania. Długo trzyma bateria w elektrycznej przerzutce? Jest możliwość ręcznego ustawienia biegu gdyby padło zasilanie?
Opublikowano piątek o 15:433 dni 5 hours ago, Totamten said:Długo trzyma bateria w elektrycznej przerzutce? Jest możliwość ręcznego ustawienia biegu gdyby padło zasilanie?Długo. W okolicy majówki circa 700km przejechałem bez ładowania i nadal miałem średni poziom naładowania baterii. Jest mozliwosc zmiany ręcznej przez przycisk na samej przerzutce ale to opcja awaryjna żeby do domu się dokulać
Opublikowano sobota o 07:242 dni W zeszły weekend przejechałem Ultra Race Dolina Bugu w wariancie classico (290km). Raczej w trybie romantyczno-przygodowym niż wyścigowym ;)Impreza typu self-supported. Baza w okolicy dobra więc jeżeli ktoś nie ma ochoty to nie musi w lesie spać ;)świetnie poprowadzona trasa. Mało fragmentów z ruchliwymi ulicami. Psychicznie dobrze odpoczałem.Z rzeczy których się nauczyłem: przy wariancie bagaży torba podsiodłowa (ciuchy na noc i drugi dzień) i top tube pack (drobnica) warto mieć jeszcze torbę w ramie. Miałem trochę za mało miejsca. Z tego powodu zdjęcia kiepskie - nie miałem mocy na pakowanie i wypakowywanie telefonu z top tube. Nie brałem też lustrzanki bo pogoda do ostatniej chwili stała pod dużym znakiem zapytania.W przyszłym roku mam ochotę wrócić. Może gigante a może ponownie classico tylko longiem w wariancie wyścigowym.https://imgur.com/a/2025-ultra-race-dolina-bugu-classico-pQqdJb1 Edytowane sobota o 07:292 dni przez shinian
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.