Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Czy giant tcr composite to dobry rower do treningow pod duatlon/triatlon?

 

@Siara_iwj przydaj sie na cos stary rosomaku

Konkretnie chodzi o ten. 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7467136911

 

Jest jeszcze ten model ale aluminiowy a nie carbonowy. Ile daje carbon do statystyk szybkosci i czy jest wart wydawania wiecej 1500zl?

Odnośnik do komentarza

Kabi, ile masz wzrostu i jaką długość nogi od krocza do podłoża..? Ten z ogłoszenia to 55,5 cm ( a nie jak w opisie 56 - takiego rozmiaru nie ma), a to drugi od góry rozmiar. 

 

Defy Composite 1 stoi gdzieś w połowie początkowej linii karbonów Gianta. Ten tu to model z 2013 roku. W zasadzie nie ma mu co zarzucić, może oprócz ciężkawych kół, przez co cały rower może być nieco ślamazarny. Patrząc na obrazki wypatrzyłem rdzę na łańcuchu i kasecie, co każe mi przypuszczać, że rower był wymyty to zdjęć myjką ciśnieniową, czego się nie robi, bo dość łatwo wypłukać smar z suportu i piast i popsuć różne uszczelki. Poza tym kółka przerzutki są suche jak pieprz, więc raczej bankowo był użyty jakiś Karcher. Gdybyś się zdecydował doradzałbym albo zabrać go do serwisu na przesmarowanie tych elementów, albo poczytać i nauczyć się samemu, co jednak związane będzie z kupnem kilku podstawowych narzędzi. Tradycyjnie do zmiany linki i pancerze, szczególnie od hamulców, bo handlarzowi nie ma co w tej kwestii ufać, zwłaszcza, że pieprzy, że produkcja w Holandii, a nie na Tajwanie. Giant to Tajwańska marka, największa marka rowerowa na świecie btw i fakt, że w tym przypadku coś zostało tam wyprodukowane to najmniejsze zmartwienie, bo firma pcha grube, grube miliony w R&D i nie jest to jakaś szopa z półgołymi Chińczykami. W Holandii może najwyżej rower został skręcony i ustawiony, na produkcję bym nie liczył. 

 

Ogólnie jest to rower do rekreacyjnej jazdy w stylu szosowym. Geometria jest zrelaksowana, bezpieczna dla pleców. Do triathlonu, jeśli masz zamiar bardziej się w to bawić możesz pomyśleć o dokupieniu lemondki, żeby bardziej komfortowo dla nadgarstków jechać przez długi czas w pozycji aero. Ogólnie takich rowerów w triathlonie się za bardzo nie używa. Bardziej pasują tam rowery czasowe, ale na parę razy w skali mocno amatorskiej da radę i na takim, a potem zawsze będziesz miał rower na normalne przejażdżki. Czasówka to jednak specjalistyczny sprzęt. 

 

 

Pokaż jeszcze tego na ramie alu. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

177 wzrostu od jaj do gleby 80cm okolo.

 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7820063429

 

Przyznam takiej odpowiedzi oczekiwalem, jednak moze i jestes stary ale na rowerach sie znasz.

 

To ma byc poczatek treningow pod triatlon, amatorka. Zupelnie nie chodzi o jakas mega rywalizacje ale tez nie zamierzam wydac na rower pare kola zeby byl jakis dziadowski. 

A jaka jest roznica pomiedzy full carbon a aluminium dla mnie jako poczatkujacego kolarza? Ma to spore znaczenie procz wytrzymalosci ? Bo roznica w cenie jest wyrazna

Ma stronce jakiejs pisali ze dla mnie rama najleosza to 54 ale ze 56 tez powinna byc ok. Oklamali mnie? A ty jaki rozmiar bys polecil?

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, krupek napisał:

Ale się wkręcił w triathlon po lekturze :obama:

Nie no to byl plan juz od dawna tylko w tamtym roku byl plan weteran runmageddon no i pol roku wyciete przez nawrot choroby a nastepny cel to wlasnie ogarnac triatlon.Jednak w przygotowaniach do tego runmagedonu hardcore w gorach nie dalo rady jeszcze dorzucic roweru i plywania za duzo by tego bylo. A ze slonko zaczyna zaje,biscie juz wygladac to mam zajawke na kupno roweru. Bo jakos nie mam narazie zajawki na maraton. Chcialbym i kiedys napewno przebiegne ale narazie nie dla mnie. Polowka styknie :)

 

ps: No lektura swietna, mocno utozsamia sie ze mna wiec chlone :D

Ale ksiazka Bolta i Mo Faraha tez juz leci do mnie 

Edytowane przez kanabis
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Pierwszy to staruszek, ponad 10-cio letni karbon, a osprzętowo misz masz, wszystko z innej bajki. 

 

Drugi za mały, to raz i w tej cenie na 7-mio letniej 105 bym nie brał. 

 

 

Wracając do tego biało-czerwonego. Będzie za duży. Ty potrzebujesz bliżej 54 - 54,5, mooże 55 cm ramę. Dodatkowo widzę, że tam jest zamontowany dość długi mostek, więc nawet jakbyś kupił, to do akceptowalnie komfortowej jazdy musiałbyś go zmienić. Rower ładny, na dobrym osprzęcie, ale rozmiar nie ten. 

Odnośnik do komentarza

No ja kupiłem na początku stycznia 2018, ale jak zachodziłem tam w lutym to widziałem, że jeszcze stały modele. Kabi akurat jest takiego wzrostu, że akurat wybór ma.

 

Sam bym używki raczej nie kupił, bo się nie znam na tyle, żeby samemu coś wybrać. Niezły mętlik wtedy miałem w głowie, ale po jednym sezonie mogę stwierdzić, że chyba nieźle trafiłem.

Odnośnik do komentarza

Za 4-5 tysięcy kupisz już przyzwoity rower w sklepie. Z tym budżetem jest sens pakować się w używkę gdzie historia modelu jest niewiadoma? Jak ktoś tyle dał za rower gdzie używka chodzi po 4 koła to raczej do rekreacyjnej jazdy go nie kupił. Nie wiem jaki masz rower teraz ale jak dopiero zaczynasz to spokojnie wystarczy ci model za te 4 klocki. Z czasem będziesz mógł wymieniać podzespoły na lepsze jak będziesz czuł taką potrzebę. Chociaż w sumie w rowerze jak coś padnie to łatwo wymienić chyba ,że rama siądzie. 

Odnośnik do komentarza

Roweru do treningu nie mam zadnego bo jakiegos gorala nie mozna nazwac rowerem do treningu. A moze to lepiej? Na takim sie wytrenuje to jak sie przesiade na taka szosowke to dopiero bede pedzil ze ho ho

 

 

Dobra nie znam sie wiec powiedzcie jak to wyglada, to co o zaje,bistosci roweru swiadcza podzespoly tak? I wszystko jest wymienne? W sensie ze kuoie nawet szose za 2k i bede i tak mogl z niej potem zrobic cos fajnego?

Bo jesli tak to w sumie jak mam zaczynac dopiero treningi to po co mam sie pchac w jakies premiumy

A im bedzie mi lepiej szlo to bym tuningowal stopniowo

Edytowane przez kanabis
Odnośnik do komentarza

Ja ci aż tak nie doradzę bo ja tylko po lasach jeżdżę ale tylko dla przyjemności i zdrowia. Niektórzy kupują same części i sami składają rowery ale cenowo to nie wychodzi zbyt super. Najważniejsza jest rama jako baza jednak dobra i droga rama jest raczej w lepszych modelach. Za 2k szosy bym nie kupował. Lepiej kupić rower ze średniej półki a z biegiem czasu wymieniać zużyte podzespoły na lepsze. 

Odnośnik do komentarza
38 minut temu, kanabis napisał:

Krupi ale wiesz ile kosztuja nowe te modele? No wlasnie.

A co żeś się tak usrał na ten model? xd

Przecież mnóstwo masz fajnych rowerów w tej cenie. Tak w ogóle, to ile konkretnie chcesz wydać? Pamiętaj, żeby zostawić sobie hajs na kask, jakiś ciuch, może pedały i buty, jakiś pokrowiec, uchwyt na bidon. To też kosztuje.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...