Skocz do zawartości

Metal Gear Solid: Peace Walker


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie mam o CQC bo w tutorialu jakoś wszystko pięknie łatwo wychodziło i się włączała ikona r walki wręcz a jak robie teraz misje to nie ma tej ikony i nie mogę walczyć wręcz. Co źle robię? Druga sprawa co dają levele broni?

Edytowane przez czapa
Odnośnik do komentarza

Pytanie mam o CQC bo w tutorialu jakoś wszystko pięknie łatwo wychodziło i się włączała ikona r walki wręcz a jak robie teraz misje to nie ma tej ikony i nie mogę walczyć wręcz. Co źle robię? Druga sprawa co dają levele broni?

No, na pewno jeżeli chcesz poprawnie wykonać combo CQC, to warunkiem jest zbita grupa przeciwników. Po prostu powalasz jednego na glebę, a jeżeli drugi stoi zaraz obok niego to wciskasz R i Snake automatycznie się za niego bierze. Konkretny timing chyba nie jest wymagany. Aha, i raczej nie da się wykonać CQC jeżeli twój komando jest wyposażony w bazookę albo karabin, o tym też musisz pamiętać.

 

Co do broni to wiadoma sprawa, że im wyższy level tym silniejsza moc działania (możliwe też, że się szybciej przeładowują etc.).

Edytowane przez Kazuo
Odnośnik do komentarza

Pytanie mam o CQC bo w tutorialu jakoś wszystko pięknie łatwo wychodziło i się włączała ikona r walki wręcz a jak robie teraz misje to nie ma tej ikony i nie mogę walczyć wręcz. Co źle robię? Druga sprawa co dają levele broni?

No, na pewno jeżeli chcesz poprawnie wykonać combo CQC, to warunkiem jest zbita grupa przeciwników. Po prostu powalasz jednego na glebę, a jeżeli drugi stoi zaraz obok niego to wciskasz R i Snake automatycznie się za niego bierze. Konkretny timing chyba nie jest wymagany.

 

Co do broni to wiadoma sprawa, że im wyższy level tym silniejsza moc działania (możliwe też, że się szybciej przeładowują etc.).

Ogólnie to topornie mi idzie gra w to bo nie lubie skradanek, ale jak podchodzę gościa od tyłu to nie zapala się żadna ikona. Jak go po cichu wykończyć?

Odnośnik do komentarza

Czapa rzuć okiem na mój post powyżej ;)

 

A ja jeszcze raz rzucę pytaniem na jakim sterowaniu gracie

Hehe dodaliście równocześnie posty i nie zobaczyłem. Ok to znacznie pomogło :)

Gram na tym standardowym, tym co był pierwsze tylko ze zmienionymi ustawianiami kamery na normal.

Odnośnik do komentarza

a na jakim ustawieniu grasz sterowania?

 

Bo w dwóch ustawieniach w sumie nie da się na raz biec i obracać kamerą a trzeci jest o tyle szalony,że kamerą steruje się na klawiszach :/

 

Ja gram na tym trzecim i jest całkiem wygodnie(co nie zmienia faktu, ze sterowanie ssie). Niemiłosiernie wkurza mnie brak czołgania się oraz zje**ny analog, którego ciężko mi wychylić tak, żeby Snake się skradał powoli( ja chyba jakis lewy jestem).

Odnośnik do komentarza

Ogólnie to topornie mi idzie gra w to bo nie lubie skradanek, ale jak podchodzę gościa od tyłu to nie zapala się żadna ikona. Jak go po cichu wykończyć?

Bo raczej żadna ikona się nie zapala. Po prostu będąc zaraz za przeciwnikiem (blisko) wciskasz i przytrzymujesz prawego triggera na PSP. W tym momencie Snake chwyta gostka i teraz masz do wyboru:

- powalić go na glebę (wychylenie analoga)

- przydusić go (strzałka)

 

cała filozofia :tongue: (ale i tak dupa, że nie da się ich odciągać na bok)

 

Ed: widzę, że problem rozwiązany, ok

 

 

 

Ja gram na pierwszym ustawieniu konfy. Najlepszym z najgorszych.

Edytowane przez Kazuo
Odnośnik do komentarza

Tak czułem, że tak gra może być lepsza niż czwórka. Nawet gameplay jest lepszy, a o 10 minutowych scenkach można zapomnieć. Humor także na wyższym poziomie niż w czwórce... Czemu teraz Hideo? Why? Widać, że tak na prawdę to nie moc konsoli, a pomysł się liczy.

Odnośnik do komentarza

Tak czułem, że tak gra może być lepsza niż czwórka. Nawet gameplay jest lepszy, a o 10 minutowych scenkach można zapomnieć. Humor także na wyższym poziomie niż w czwórce... Czemu teraz Hideo? Why? Widać, że tak na prawdę to nie moc konsoli, a pomysł się liczy.

Też mi nowość ;p

 

Najlepszy MGS powstał de facto na najsłabszej konsoli; PSX.

Odnośnik do komentarza

Tak czułem, że tak gra może być lepsza niż czwórka. Nawet gameplay jest lepszy, a o 10 minutowych scenkach można zapomnieć. Humor także na wyższym poziomie niż w czwórce... Czemu teraz Hideo? Why? Widać, że tak na prawdę to nie moc konsoli, a pomysł się liczy.

Też mi nowość ;p

 

Najlepszy MGS powstał de facto na najsłabszej konsoli; PSX.

 

Na najsłabszej, ale więcej wyciskał z PSX'a niż oba MGSy z PS2. Pamiętam jak byłem zachwycony parą z ust. xD Wtedy to był fotorealizm. :] O gównianym MGS4 nie ma co wspominać, bo ta gra przy premierze PS3 nie robiłaby wrażenia (były w tym czasie Gearsy).

Odnośnik do komentarza

Tak czułem, że tak gra może być lepsza niż czwórka.

Wcześniej też tak napisałem i teraz stwierdzam, że chyba trochę na wyrost. W zasadzie niemal co godzinę zmieniam zdanie na temat Peace Walkera, więc z ogólną oceną wolałbym się wstrzymać do czasu zobaczenia napisów końcowych.

 

Najlepszy MGS powstał de facto na najsłabszej konsoli; PSX.

Co Ty? Snake Eater wyszedł na PSX?? :thumbsup:

Odnośnik do komentarza

Witam wszystkichyes.gif

Zgadzam się co do MGS4 na mnie wrażenia w temacie grafiki też nie zrobił.Zauważyłem pewną tendencje (napewno wiele osób też)że dopiero następna część serii na danej generacji konsoli wygląda rewelacyjnie.MGS 2 a pózniejsze Snake Eater to niebo a ziemia, w Peace Walker jeszcze nie grałem ale z tego co czytam i widziałem też jest ładniejsze od MGS PO.Wiadomo że Ameryki nie odkryłem, ponieważ jest to spowodowane napewno jeszcze małą znajomością struktury konsoli.Szkoda tylko że ta pierwsza część musi przez to ucierpieć:(

Odnośnik do komentarza

ja sie do sterowania przyzwyczailem i mi nie przeszkada (kamera obracam na stralkach a cqc mam na kwadracie). 

 

Najlepszy MGS powstał de facto na najsłabszej konsoli; PSX.

 

przyznam ze mgs na psx byl kozacki ale mnie najbardziej podobal sie snake eater ta fabula, klimat, motyw z leczeniem ran i lapaniem zwierzat aby je zjesc miodzio.

 

 

ja juz widzialem napisy koncowe ale to najprawdopodobniej nie oznacza konca gry

 

 

sa z nim 2 walki. w pierwszej trzeba na poczatku jak najszybciej rozwalic u niego wyrzutnie a raczej taka dluga rure z ktorej ma wystrzelic pocisk atomowy na poczatku mamy na to nieco ponad minute. gdy tylku mi przerwiemy odliczanie zaczyna biegac strzelac roznymi pociskami najgorsze sa te ktore wkrecaja sie  pod ziemie i wykopuja tuz obok nas i BOOM. nie dosc ze jest tam bardzo twardy i walilem do niego z bazooki i M60 przez ponad 20 minut to kiedy juz ma koncowke zycia non stop wali samonaprowadzanymi rakietami i atakiem FREEZE (strzela laserem ktrory nas parallizuje). druga walka jest juz banalna a mianowicie stoi jego wrak i trzeba strzelac aby znowu nie zrobil czegos strasznego tyle ze tym razem nie mamy okreslonego czasu. bardzo podobalo sie rowniez to ze po napisach koncowych idziemy na misje  jakakolwiek z wczesniejszych i po powrocie otrzymujemy wiadomosc od Kaza ze Zadornov uciekl z wieziena od nas z bazy i jest kolejna misja to odnalezc go i schwytac a co jest po tej misji nie wiem napisze jak przejde.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Też właśnie skończyłem. Niestety, po obejrzeniu sekcji creditsów momentalnie straciłem ochotę na pisanie mini-recki, więc tylko ograniczę się do szybkiego wypisania co mi się w tej grze spodobało, a co nie:

 

+ design lokacji

+ muzyka

+ smaczki dla fanów

+ feeling Snake Eater'a

+ Outer Heaven

 

- sterowanie

- archaizmy

- bossowie oraz walki z nimi

- konieczność wykonywania pobocznych questów

- brak ciekawych postaci

- fabuła

 

7/10

Odnośnik do komentarza

konieczniecznosc wykonywania pobocznych questow? moze cos przegapilem ale ja dopiero po trybie fabularnym wzilalem sie za te dodatkowe misje.

 

z postaciami oraz walk z bossami sie zgodze nie ma tak wyrazistych jak w snake eater. 

 

mnie fabula nie przeszkadzala a powiem wiecej pozytywnie mnie zaskoczyla

 

dla mnie sterowanie nie stanowi problemu moze to dlatego ze badzo duzo gralem w demo i tam sie przyzwyczailem.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
konieczniecznosc wykonywania pobocznych questow? moze cos przegapilem ale ja dopiero po trybie fabularnym wzilalem sie za te dodatkowe misje.

Słabsi manualnie gracze, którzy bez pomocy jakiejś mocniejszej giwery nie będą mogli sobie poradzić z trudnym bossem mogą mieć na ten temat inne zdanie. Sam kilka razy robiłem wypady na bonusowe zadania w celu zwerbowania nowych mechaników, co by mi zmajstrowali silniejszy karabin, bo już mnie szlag trafiał kiedy ten stary nie zadawał kompletnie żadnego demejdżu. Może trochę przesadziłem pisząc, że jest to konieczność, ale na pewno znacznie ułatwia to sprawę i pomaga zaoszczędzić trochę nerwów.

 

z postaciami oraz walk z bossami sie zgodze nie ma tak wyrazistych jak w snake eater. 

Huh, lekko powiedziane. Bossowie to totalna bieda, porównując do MGS'a 3wręcz padaka. A postacie? Szkoda gadać, dość powiedzieć, że dwójka głównych bad guy'ów to najbardziej żałosna para złych charakterów w całej serii.

 

mnie fabula nie przeszkadzala a powiem wiecej pozytywnie mnie zaskoczyla

Powiem tak: fabularnie Peace Walker jest tym dla Snake Eater'a, czym swego czasu było FF X-2 dla Final Fantasy X. Zorientowani w temacie już wiedzą o co chodzi. Jak dla mnie Hideo już się skończył.

 

dla mnie sterowanie nie stanowi problemu moze to dlatego ze badzo duzo gralem w demo i tam sie przyzwyczailem.

Przyzwyczajenie przyzwyczajeniem, ale nie zmienia to faktu, że sterowanie jest kiepskie.

Odnośnik do komentarza

Panowie , kto by kilka miesięcy temu przypuszczał iż to właśnie Peace Walker będzie miał najgorszych bossów w całej serii :confused: .

Lecz nie bossowie , a fabuła mnie najbardziej ciągnie do tej gry i po obadaniu dema wiem jaki będzie mój następny zakup.

Mam pytanie do tych co już ją przeszli. Ile wynosi czas gry za pierwszym podejściem , oraz czy odblokowywują się jakieś wyższe poziomy trudności.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli spodobał Ci się scenariusz Snake Eater'a i nie chcesz sobie popsuć dobrego wrażenia to lepiej nawet nie zaczynaj PW. Do tej części Kojima wygrzebał chyba najgorszy z możliwych do wygrzebania wątków, a w dodatku tak totalnie go spieprzył, że aż chce się płakać.

 

Mi gra zajęła około 15 godzin, ale bez zaliczania bonusowych misji wyszłoby z 12. Niezbyt długo, ale biorąc pod uwagę zabawe z Outer Heaven, dodatkowe zadania i żyłowanie ocen to żywotność ogólnie trzyma całkiem przyzwoity poziom. No i pomimo masy archaizmów skradanie wciąż daje masę frajdy, więc tytuł raczej szybko nie ląduje na półce.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli spodobał Ci się scenariusz Snake Eater'a i nie chcesz sobie popsuć dobrego wrażenia to lepiej nawet nie zaczynaj PW. Do tej części Kojima wygrzebał chyba najgorszy z możliwych do wygrzebania wątków, a w dodatku tak totalnie go spieprzył, że aż chce się płakać.

 

Mi gra zajęła około 15 godzin, ale bez zaliczania bonusowych misji wyszłoby z 12. Niezbyt długo, ale biorąc pod uwagę zabawe z Outer Heaven, dodatkowe zadania i żyłowanie ocen to żywotność ogólnie trzyma całkiem przyzwoity poziom. No i pomimo masy archaizmów skradanie wciąż daje masę frajdy, więc tytuł raczej szybko nie ląduje na półce.

 

A ile z tych 15 godzin to normalny gameplay?

Odnośnik do komentarza

@Mr. Blue - na wszelki wypadek odpowiem Ci w spoilerze

 

to drugie :ermm:

 

 

Podobno filmiki trwają 195 minut , czyli 3 godziny i 1 kwadrans. Nieżle jak na 15 godzinna grę. Nie to co 1o h cutscenek z MGS4:)

Pod tym względem tym razem na szczęście nie przegięto, zdecydowanie więcej jest tutaj grania niż oglądania.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...