Skocz do zawartości

DmC Devil May Cry


QTF

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie za to, bo nie kumam ludzi, którym nagle 30 klatek przeszkadza we wszystkim i z powodu takiej pierdoły nagle gra jest do d...

Jeśli masz jakąś zdiagnozowaną przypadłość, która powoduje zawroty głowy i odruch wymiotny podczas grania w mniej płynne gry to masz przerąbane, ale ja przeszedłem ten świetny tytuł i nie zaobserwowałem podobnych dolegliwości u siebie.

  • Minusik 2
Odnośnik do komentarza

Nie przeszkadza mi to w grach, w których czas reakcji nie jest tak ważny. W grach, w których akcja jest wartka i każda milisekunda się liczy to jest mega ważne, by wciśnięcie przycisku powodowała daną akcję z jak najmniejszym opóźnieniem. W takim MGR czuć, że masz natychmiastową kontrolę nad postacią, tutaj jest po prostu średnio pod tym względem.

Nie chodzi mi tutaj już nawet o wrażenia estetyczne, ale w ogóle o responsywność sterowania.

Odnośnik do komentarza

A widzisz... Dla mnie taki Metal Gear Rising jest zupełnie niegrywalny, głównie przez udziwnione sterowanie, którego za cholerę nie miałem ochoty opanowywać (to z kolei przez typowo japoński feeling, głupotki i odjechane akcje, z których już wyrosłem) i nie ratuje go 60fpsów, kiedy wszystko inne mnie odrzuca.

Oczywiście, że pewnie masz rację, ale dla mnie najważniejsze w grach są design, klimat, historia, a sama mechanika (jeśli nie jest okrutnie skopana) to ostatni z punktów, na który zwracam uwagę.

Edytowane przez WrednyPL
Odnośnik do komentarza

Tak. Jeśli nie jest skopany, ergo - spełnia swoją rolę (a ten w DmC spełnia, wręcz pozwala mi się bezstresowo cieszyć całą resztą), to dla mnie jest ostatnim z czynników do oceny. Dużo wyżej cenię sobie dobry klimat, design itp. Oczywiście wszystko zależy od gry, bo czasem niektóre opierają się TYLKO na gameplayu, nie mając do zaoferowania nic z powyższych, ale w tym akurat przypadku właśnie tak to oceniam.

Odnośnik do komentarza

Klimat i estetyka w DmC może się podobać, fakt. Ale z płynnością jest coś na rzeczy, jeśli w Definitive Edition* rozgrywka będzie miała dwa razy więcej klatek na sekundę.

 

* Jeszcze chwila i każda gra 2012-2014 będzie taką wersję miała. To tylko pokazuje, że poprzednia generacja powinna była się skończyć szybciej.

Odnośnik do komentarza

Nauczcie się czytać ze zrozumieniem - napisałem "jeśli nie przeszkadza", "jeśli nie jest skopany".

Gameplay ma być jak dobra ścieżka dźwiękowa w filmie, albo jak sędzia na boisku piłkarskim - niezauważalny, żeby nie burzyć immersji z danym tytułem.

Ma być intuicyjnie, responsywnie i satysfakcjonująco, żeby problemy z nim nie przesłoniły reszty, która buduje klimat, więc dla mnie jest ważniejsza.

Płynne 30 klatek nie przeszkadza mi w odbiorze tytułu jakiegokolwiek gatunku, zresztą przeżyłem Blighttown w Dark Souls i jakoś cała gra to dla mnie jedno z największych arcydzieł, a przecież jej siła to głównie mocarny gameplay.

Odnośnik do komentarza

Wredny to dobry as dla niego roznice miedzy next genowym Far Cry a tym past genowym nie są duże xd Jak mozna wolec ten edgy klimat w dmc od ninja theory od risinga? :sick:

 

Gameplay niezauwazalny :dynia: czyli gry od telltale to 10/10?

Edytowane przez _Be_
Odnośnik do komentarza

A gdzie ja napisałem, że "nie są duże"? Są duże, bo miałem okazję zagrać w FC4 na PS4, więc wiem, jak to wygląda.

Z tym że ja mam PS3, więc nie mam zamiaru płakać nad tym, że "dostałem gorszą wersję".

Jak wyszedł FC3 to wszyscy się jarali, że takie to piękne, że urzekające widoczki i ogólnie rewelacja. Więc teraz mam FC4, które wygląda podobnie lub nawet ciut lepiej niż FC3 (na PS3) i mam nagle lamentować i marudzić, bo gdzieś tam, na PS4 mają lepszą wersję?

Nie, nie będę, bo mam PS3 i tylko w obrębie tej konsoli mam zamiar porównywać - na cholerę sobie na siłę obrzydzać dany tytuł, skoro granie w niego nie jest katorgą?

 

A żeby nie było offtopu to mi również bardziej podchodzi ten klimat z DmC - po prostu japońska stylistyka gier z okresu PS One i wczesnego PS2 w pewnym momencie przestała do mnie przemawiać, a zaczęła drażnić. Nawet mój ulubiony MGS mi zbrzydł :)

Odnośnik do komentarza

Uwielbiam ludzi, którzy nie mając argumentów brną w skrajności...

@Bartosz - nie, samograje również mnie wkurzają, choć akurat TWD nadrabiało świetną historią i iluzją swobody w dokonywanych wyborach.

@Soban - piszę o normalnych wersjach nowszych hiciorów, o typowym cross-genie (jak Alien Isolation, The Evil Within czy Far Cry 4 właśnie), a nie o spartolonych portach, robionych przez sprzątaczki i woźnych dla szybkiego zysku.

Jeśli dla Ciebie FC3 był niegrywalny z tak błahego powodu to współczuję, bo wielu innym tytułom będzie bardzo ciężko Cię zadowolić.

Dla mnie animacja w tym tytule nie była nawet brana pod uwagę w segmencie ewentualnych wad, bardziej wydarzenia fabularne, krótki "czas ekranowy" Vaasa i takie tam.

 

Strasznie się teraz (wraz ze zmierzchem siódmej generacji) namnożyło tych technicznych fanatyków i stary konsolowy gracz, taki jak ja, zupełnie nie potrafi tego zrozumieć - sorry, ale gdzieś Wam umknęła radocha z grania w międzyczasie...

 

Powiem tak, by zamknąć raz na zawsze bezsensowną dyskusję...

Animacja jest bardzo ważna, ale ja nie zwracam na nią uwagi, dopóki nie tnie, jak w Fallout 3, Skyrim (przed patchem), czy we wspomnianym Dark Souls w Blighttown - dopóki nie występują takie ekstrema, może sobie czasem chrupnąć, najwyżej ten fakt wypomnę w recenzji.

Edytowane przez WrednyPL
  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...