Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Na to by właśnie wyglądało bo po zassaniu patcha (ściągał się kilkanaście sekund) pojawia się info o kopiowaniu pliku aktualizacji co trwa już z 10min a jest dopiero 57%. Oczywiście nie może tyle kopiować 195mb więc wyglada to tak jakby system robił kopię całego Destiny 2 które w całości waży dokładnie 81gb. Pytanie tylko po co :dunno:

Edytowane przez Ryo-San
Odnośnik do komentarza

Z własnych obserwacji i co nieco zasłyszane. Na początku system PS4 tylko dokładał patche - plus był taki że pobierało pliki i już. Koniec. Jak się miało dobre łącze to zapierdzielało to nieziemsko. Minusem było to że gry "rosły" na dysku i to strasznie a i same patche swoje ważyły. Więc Sony sobie wymyśliło że patche będą przeinstalowywać całość (potrzebną) i wywalać niepotrzebne rzeczy żeby zwalniać miejsce na dysku a i same patche mniej ważą - na rękę Sony bo ich serwery nie są tak obciążone. Zaczęło się jakoś po premierze Wiedźmina (pierwsze "kopiowania") Minus jest teraz taki że czasem konkretnie to przymuli HDD który ma dużo rzeczy do "przerobienia" a plusiki to jak wyżej. Mi ostatnio nawet SSHD przymula jak idzie kilka updejtów. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 11.09.2018 o 22:55, Kyo napisał:

Z własnych obserwacji i co nieco zasłyszane. Na początku system PS4 tylko dokładał patche - plus był taki że pobierało pliki i już. Koniec. Jak się miało dobre łącze to zapierdzielało to nieziemsko. Minusem było to że gry "rosły" na dysku i to strasznie a i same patche swoje ważyły. Więc Sony sobie wymyśliło że patche będą przeinstalowywać całość (potrzebną) i wywalać niepotrzebne rzeczy żeby zwalniać miejsce na dysku a i same patche mniej ważą - na rękę Sony bo ich serwery nie są tak obciążone. Zaczęło się jakoś po premierze Wiedźmina (pierwsze "kopiowania") Minus jest teraz taki że czasem konkretnie to przymuli HDD który ma dużo rzeczy do "przerobienia" a plusiki to jak wyżej. Mi ostatnio nawet SSHD przymula jak idzie kilka updejtów. 

 

+@Ryo-San

 

To działa tak, że z płyt kopiowana jest paczka PKG (+meta, ale to grosze +wpisy do baz danych). Jak wychodzi patch, to pobierany jest tylko patch delta. Po pobraniu meli bo deszyfruje, pat(pipi)e oryginalny plik i szyfruje z powrotem. Mocno to obciąża I/O pamięci masowej, stąd rwanie. Sklep też potrafi w tle na tajniaka się zaktualizować.

Edytowane przez Berion
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Byle było USB 3.0. czyli pewnie wszystkie 4TB.

 

Jeśli Ci to w jakimś stopniu pomoże, to brałem dokładnie ten:

https://allegro.pl/maxtor-m3-dysk-zewnetrzny-usb-3-0-4000gb-4tb-gw36-i7527634864.html

 

Sprawuje się wyśmienicie. Pamiętaj tylko, żeby zrobić mu szybki format na FAT32 przed podpięciem do konsoli (domyślnie sformatowany jest na NTFS, przez co konsola mi go nie wykryła 'out of the box').

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

@ping Nie wiem jakiego systemu plików używa zewnętrzny HDD w PS4, ale jeśli zastany to nie polecam FAT32 tylko exFAT. Zresztą dysku 4TiB chyba w ogóle nie sformatujesz w FAT32, nawet z sektorami 4KB bo przekracza to specyfikacje tablicy tegoż fs (ale głowy za to nie dam, w każdym razie exFAT jest odporniejszy na uszkodzenia). Jeśli swój własny (np. szyfrowany UFS2) to system plików jaki założysz nie powinien mieć jakiegokolwiek znaczenia bo i tak konsola by wszystko orała pod siebie.

Edytowane przez Berion
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
20 minut temu, ping napisał:

Pamiętaj tylko, żeby zrobić mu szybki format na FAT32 przed podpięciem do konsoli (domyślnie sformatowany jest na NTFS, przez co konsola mi go nie wykryła 'out of the box').

Tylko na dysku po formacie na FAT32 można zapisywać pliki o maksymalnym rozmiarze 4GB. Chyba że gry są zapisywane w jakiś inny sposób i nie jest to ograniczeniem jeśli chodzi o współprace FAT32 z konsolą.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Berion napisał:

@ping Nie wiem jakiego systemu plików używa zewnętrzny HDD w PS4, ale jeśli zastany to nie polecam FAT32 tylko exFAT. Zresztą dysku 4TiB chyba w ogóle nie sformatujesz w FAT32, nawet z sektorami 4KB bo przekracza to specyfikacje tablicy tegoż fs (ale głowy za to nie dam, w każdym razie exFAT jest odporniejszy na uszkodzenia). Jeśli swój własny (np. szyfrowany UFS2) to system plików jaki założysz nie powinien mieć jakiegokolwiek znaczenia bo i tak konsola by wszystko orała pod siebie.

Nope, konsola potem sobie z automatu formatuje dysk pod siebie. Sugestia formatu pod FAT była uwarunkowana wyłącznie tym, że dysku z partycją NTFS sprzęt po prostu nie widzi i nie może rozpocząć procedury formatowania pod swoje potrzeby :).

 

Edit: i tak, mea culpa, windowsowe narzędzie formatowało mi całość pod exFAT.

Edytowane przez ping
Odnośnik do komentarza

Czyli fuszerka Sony. :) Nie wiem jaki jest FreeBSD-owy odpowiednik lsblk, ale to tym (lub jakimś ichnim odpowiednikiem) powinni próbkować wystawione urządzenia bo wygląda na to, że najpierw dysk musi być zamontowany (skoro akceptuje HDD tylko na FAT32/exFAT, a nie NTFS lub jakimkolwiek innym, który przecież w tym wypadku nie ma znaczenia). Głośno myślę. ;p

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Opłaca się zmienić oryginalny zwykły dysk 512GB, który jest w konsoli np na taki poniżej? Szlag mnie już trafia z szybkością ładowania zwłaszcza gdy w lapoptie mam SSD i jest kolosalna różnica w szybkości... 

https://allegro.pl/dysk-ssd-silicon-power-a55-512gb-3d-nand-560-530-i7591389362.html

 

Edytowane przez Milo
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

No uwaga mam nietypowe pytanie :D

jaki najMNIEJSZY dysk można podpiąć do ps4?
Myślicie, że 120gb starczy by zainstalować bf'a 5 i system?

w ps4 slim mam dysk 500gb czyli realnie z 460, a pokazuje mi, ze mam wolne okolo 400 czyli tak jak by 60 rezerwuje sobie konsola?

Jeśli tak to może być cięzko z tym bfem i system, oczywiście wiem, ze to szalony pomysł, ale chcę tylko przetestować jak ssd wpłynie na wydajność itp w tej grze i jeśli się sprawdzi to kupię większy

Odnośnik do komentarza

@Guli27 Kilkanaście partycji systemowych, zajmuje łącznie ~8GiB (sam OS to tyle ile masz w paczce PUP czyli ~1GiB). Straty masz tak jak w przypadku PS3 (od 8 do 12%), głównie na procentowym ustawianiu wolnego miejsca na UFS2. Ale niżej 32GiB bym nie próbował. Na przykład dla PS3, 4GiB to minimum mimo że system zajmuje mniej niż 256MiB (jest sporo dodatkowych innych partycji na cache etc). Tak samo jest z PS4.

 

Ile zajmuje BF5 to nie wiem. Musisz liczyć wielkość kopii paczki z płyty + wielkość pobieranego patcha *2. Jeśli wersja cyfrowa to od razu leci najnowsza, ale chyba też trzeba liczyć *2 wolnego miejsca (ponieważ gry są dystrybuowane w paczkach, które na PS4 są potem przepakowywane).

Edytowane przez Berion
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...