Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

3t0ab4qxr9sr_t.jpg
a mogłem zaufać :D hehe

Zakupię mx500 240gb i dam wam znać po testach ile szybciej wczytuje się gra i czy są mniejsze dropy fps (na ps4 slim)
Testy wkrótce

PS
Jak by ktoś chciał kupić tańszy odpowiednik BX500 to nie polecam (60zł taniej)
bo przy przepełnieniu dysku (80%) dysk zwalnia niemalże o połowę (w zapisie)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza

@Fanek 500zł... tanie... Na dodatek na TLC lub QLC.

 

Średnio duże gry zajmują po ~30GiB, indyki od 3 do 10GiB, choć rzecz jasna bywają i kobyły jak Red Dead Redemption 2 na 105GiB.

 

@Guli27 Wszystkie SSD na NAND zwalniają przy zapełnianiu bo taka jest specyfika tych kości. Między innymi dlatego co jakiś czas warto robić im secure erase.

 

 

Edytowane przez Berion
Odnośnik do komentarza
W dniu 2.06.2019 o 14:32, Berion napisał:

Średnio duże gry zajmują po ~30GiB

 

No chyba nie a to zdaje mi się, że przed patchami bo TLou pamietam, że bliżej 60gb miało, Wiedzmin to 42GB plus 18 GB patcha, Nioh tez coś ponad 50gb i tak dalej prawdziwsze stwierdzenie by było, że średnio duże gry zajmują 40-50gb

 PS4-Install-Sizes-621x500.png

Edytowane przez _Be_
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Berion napisał:

Kiedyś łata i gra były osobne, a dziś są żenione. Po za tym to co wyżej to jest drobny wycinek gier AAA.

 

Dużo gram, więc wiem lepiej. ;D Ewentualnie akurat rzadko trafiałem na 40+.

Mniej tylko na uwadze, że potrzeba 2x miejsca na instalację. Czyli przy 200gb wolnego miejsca (250 GB - system) takiego RDR2 nie zainstalujesz. 

Odnośnik do komentarza

To prawda. Sony stosuje dwie warstwy szyfrowania gier: na poziomie systemów plików (partycji) i kontenerów PFS. To ostatnie razem z paczkowaniem wymusza wolne miejsce na operacje związane z pobieranymi np. grami. Akurat RDR2 zajmuje w ostatniej wersji 105GiB (czyli teoretycznie potrzebuje na oko z 210GiB zindeksowanego wolnego miejsca na pamięci masowej), tyle że tak wielkich gier jest garstka.

Edytowane przez Berion
Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Berion napisał:

Kiedyś łata i gra były osobne, a dziś są żenione. Po za tym to co wyżej to jest drobny wycinek gier AAA.

 

Dużo gram, więc wiem lepiej. ;D Ewentualnie akurat rzadko trafiałem na 40+.

 

Hmm no ja na PS4 przez ostatni rok zdecydowanie mniej gram, ale pamiętam, że przy dysku 500gb to co chwile musiałem coś usuwać jak chciałem instalowac nowe gry i zdecydowanie większość AAA z patchami to jest przedział 40-50gb a nie 30. Teraz na szczęscie podpiąlem sobie zewnętrzny SSD do Xbox One i mam 1,5 TB i póki co bawim się do woli. A w niektórych grach jest przepaść na korzyść SSD na XO tylko z tego co pamiętam jak czytałem jakies porównania to na PS4 nie jest tak kolorowo bo konsola nie jest w stanie wykorzystać w pełni dysku SSD. Poza tym do PS4 nie da się po prostu podłaczyć jako external takiego SSD? To by załatwiało wiele problemów.

Odnośnik do komentarza

Pamięci masowe na PS4 idą przez autonomiczny kontroler USB3 (nawet wewnętrzna), do tego jest szyfrowana (w pewnym sensie dwukrotnie). Możliwe że na tym są duże straty. Niestety ciężko mi potwierdzić osobiście bo nie mam złamanej konsoli.

 

Można, tyle że UFS2/exFAT (nie wiem czy PS4 używa tego samego co u siebie czy wrzuca fanty na exFAT) są wolniejsze od NTFS (XBO używa tego fs dla wszystkich pamięci masowych).

Edytowane przez Berion
Odnośnik do komentarza

Ludziska włożyłem SSD 240gb z PC tylko dla testów, poza tym ja gram tylko w BF5, a jak mi braknie miejsca w co wątpię to podepnę ten standardowy.

no, ale do sedna, chciałem porobić testy płynności i już sony mnie zrobiło w butelkę
Zainstalowałem system i grę na ssd, pograłem

(oczywiście mapy się szybciej wczytują, jestem sporo przed innymi na serwerze) ale mnie to nie interesuje, bo i tak muszę na nich czekać nim wystartujemy więc chodziło tylko i wyłącznie o płynność, ale nie mogę zrobić wiarygodnych testów :| !

Wymyśliłem sobie, że pogram parę map (tych najbardziej dropowych jeśli chodzi o fps) i przepnę szybko dyski i znów pogram na zwykłym i tak parę razy
A teraz gdy podpinam drugi dysk to tak jak by był sformatowany, wyskakuje mi bym zainstalował najnowszą wersje 6.71
Pobrałem samą aktualizacje (500mb, nie system co ma 1gb) i nie może zaktualizować, to tak jak bym od nowa musiał system wgrywać?

I co wgram od nowa, pobiorę grę (u mnie to 5h) i podepnę potem ssd i znów będę musiał, system instalować i gry ściągać?
I tak w kółko? nie rozumiem czemu tak się dzieje, może coś źle zrobilem?
bo kurde instalować system i grę co podpięcie dysku to trochę tak średnio to widzę



EDIT:
Cięzko będzie w to uwierzyć, ale przyznam szczerze, że póki co na ssd gra się szybciej wczytuje, ale występują dropy gorsze niż na tym standardowym dysku od playstation, serioo, ale żeby ten test był wiarygodny muszę jeszcze raz pograć na zwykłym dysku, bo były dwie aktualizacje w BF5 , dwie w Sony i może coś tam się pokiełbasiło (w grze) bo ludzie często piszą, że po patach są lagi w sensie low fps

Edytowane przez Guli27
Odnośnik do komentarza

tak na zwykłym ( slim ) wiem, że to wina konsoli, ale próbuję jakoś chociaż trochę zniwelować te dropy stąd chciałem zrobić testy fps
(miałem teorię, że może dysk też pomaga delikatnie w doczytywaniu czegoś) albo np. ssd przyśpieszy działanie systemu, który jest zamulony i dzięki temu zyskam trochę na płynności w grze, nie ma takich testów nigdzie jeśli chodzi o BF5 więc chciałem sam się przekonać

np. na początku ta gra się przycinała o wiele bardziej i zrobiłem format systemu (po roku używania konsoli) i gra przyśpieszyła, nie przycina się jak wcześniej więc jak ktoś nigdy nie robił formata to polecam

Edytowane przez Guli27
Odnośnik do komentarza

@Guli27 Wewnętrzna pamięć masowa po pierwsze nie może być hotswapowana bo nie ma mechanizmów, które ochroniłyby przed uszkodzeniem tablicy systemu plików, w której aktualnie było coś zapisywane. Po drugie jest przypisana per instalacja na podstawie numeru seryjnego, wersji fw i modelu. Po trzecie, nie jesteś w stanie zrobić żadnych miarodajnych testów bez złamanej konsoli lub wersji debug, która rozmawia z Target Managerem (potrzebujesz licencji na cały SDK rzecz jasna). Po czwarte, mało która gra ma stabilne fps w tych czasach wszędzie przez całą grę.

 

Nie zabieraj się za coś o czym nie masz pojęcia. ;p To co możesz sobie zmierzyć to co najwyżej loadingi i też zalecam najpierw dowiedzieć się jak fw SSD zarządza blokami w pamięciach NAND Flash (już nawet bez wchodzenia w szczegóły jakiego typu ona jest ;]).

 

ssd przyśpieszy działanie systemu, który jest zamulony

 

Systemy uniksowe się nie zamulają. Nie ekstrapoluj Windowsa na wszystkie OS-y.

 

 

Zasilacz z czarnej listy, zamykam temat. #pdk

Edytowane przez Berion
Odnośnik do komentarza
Cytat

Wewnętrzna pamięć masowa po pierwsze nie może być hotswapowana bo nie ma mechanizmów, które ochroniłyby przed uszkodzeniem tablicy systemu plików, w której aktualnie było coś zapisywane. Po drugie jest przypisana per instalacja na podstawie numeru seryjnego, wersji fw i modelu

Chyba się pomyliłeś, albo oszukałem konsolę, nie wiem, ale wystarczyło zrobić update z pendrive do 6.71 i dysk normalnie działa bez potrzeby instalowania wszystkiego od nowa

Cytat


Po trzecie, nie jesteś w stanie zrobić żadnych miarodajnych testów bez złamanej konsoli lub wersji debug, która rozmawia z Target Managerem (potrzebujesz licencji na cały SDK rzecz jasna). Po czwarte, mało która gra ma stabilne fps w tych czasach wszędzie przez całą grę.

Jak ktoś ma  w miarę wyczulony wzrok i doświadczenie z grami to potrafi bez licznika fps określić czy gra chodzi lepiej lub gorzej ;)
Ja nie chcę stałych fpsów, bo to niemożliwe na ps4 slim lub fat w tak wymagającej grze jak BF5
Chciałem uzyskać lepszą płynność w największych akcjach.

I CO DO SAMYCH TESTÓW
DYSK SSD TO TRAGEDIA W BF5

Gra chodzi  o WIELE gorzej niż na zwykłym dysku od SONY, serio!

Po prostu nie da się grać, jest o wiele więcej przycięć, system być może chodzi szybciej, gra się na pewno o wiele szybciej wczytuje, bo zawsze byłem pierwszy na serwerze, ale sama płynność jest naprawdę o WIELE gorsza, nagrałbym filmik telefonem to myślę, że gołym okiem nawet na video byście to dostrzegli.

Tak więc póki co, najlepszą opcja na zyskanie lepszej płynności jest całkowity format konsoli (i instalowanie systemu z pendriva)

offtop:
Co mi pozostaje, podłączyć ssd jaki dysk zew. chociaż nie wiem czy jest sens skoro w wew. porcie się tak cięło, może się źle system zainstalował?
Instalowałem jak zawsze, nie było błędów, dysk ssd ma ze 3 miesiące, wątpię, żeby był zepsuty, no ale sprawdzę go dla pewności.

Lub zainstalować system na SSD (wew port) a skoro grę tak cięło na ssdku to może na jakimś hdd usb 3.0 7200rpm

 i dam Wam znać co z tego wynikło ;)
 

Edytowane przez Guli27
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...