Opublikowano 14 grudnia 20222 l Ja do 8l chyba nigdy u siebie nie doszedłem. Nawet jeżdżąc tylko po mieście, albo 160 km/h na autostradzie. Nawet teraz przy mrozie i podgrzewaniu dupy, szyby i kierownicy mam ok. 7-7,5 w mieście.
Opublikowano 14 grudnia 20222 l Silnik Ecoboost 1.0 i Trójmiasto, więc mało płynna jazda i zazwyczaj krótkie odcinki. W trybie jazdy typu miasto większe znaczenie ma częstotliwość występowania interwałów hamowania i przyspieszania oraz zatrzymywania się i ruszania niż średnia prędkość.
Opublikowano 14 grudnia 20222 l Po prostu, nauczyłem się sam nim jeździć i obserwowałem jak reaguje spalanie na zmianę dynamiki, czy zmiany biegów. Z trenerem eko jazdy i zmienianiem biegów tak jak pokazywał komputer spalał mi więcej. W tym silniku spalanie znacząco wzrasta, gdy zbyt szybko zmienia się biegi, może automat był tak właśnie skonfigurowany. W trasie, przy spokojnej jeździe do 90km/h udało mi się raz zejść do 3,7l, ale była bezwietrzna pogoda. 4,5l za to na spokojnie się udaje. Spalanie 9l to ostatni raz widziałem w Outlanderze i to przy spokojnej jeździe w trasie na krajówce. Minus silnika 1.0 da się za to odczuć w taką pogodę jak teraz, bo wnętrze długo się ogrzewa. Na szczęście, podgrzewanie szyb, kierownicy i fotela działa dosłownie w ciągu chwili.
Opublikowano 14 grudnia 20222 l Seat Leon 4 1.5 150km manualna skrzynia, średnie z ostatnich 4tyś to 5.7l według komputera ale jeżdżę dużo autostradami (90/10 trasa/małe miasto) i to z prędkością zazwyczaj 120km/h choć zawsze w dwie duże osoby i pełnym autem (złożone fotele i załadowany torbami i zgrzewkami wody). Nauczyłem się auta i wiem jak korzystać z trybu dwucylindrowego (powyżej. 1400obr i dalikatnie z gazem). Ogólnie mineły 2lata jak auto posiadam i 30tys km przejechane i jestem bardzo zadowolony, choć jedną rzecz bym zmienił maks. 17calowe felgi, przy obecnych 18nastkach i profilu opony 225/40 jest dość twardo jak na Śląskie dziurawe drogi.
Opublikowano 14 grudnia 20222 l Mi taka jazda w mieście weszła w nawyk. Przekraczanie dopuszczalnej prędkości w mieście, czy jakieś dynamiczne przyspieszanie z reguły nie ma sensu, bo ewentualne zyski na czasie są znikome, o ile w ogóle się pojawią ze względu na postój na światłach, czy chwilowych zatorach. Klimy nie wyłączam cały rok, a start&stop nie korzystam, od razu wyłączam przy włączeniu silnika, nie trawię tego kompletnie. Wyłączyłbym to na stałe u tunera, ale mam gwarancję rozszerzoną.
Opublikowano 14 grudnia 20222 l Godzinę temu, gtfan napisał: średnio mi się chce wierzyć, szczególnie w takich warunkach jak teraz gdzie silnik na krótkich odcinkach nawet się nie nagrzeje. miałem focusa 1.0 (chyba w wersji 125KM) z automatem na testach jak byłem na kupnie auta, w Krakowie zużywał mi 9l. jazda normalna tak jak ruch pozwala, bez żadnym szaleństw. Z automatem to ponoć +1l trzeba doliczyć do spalania, ale nie wiem na ile to prawda, a na ile legendy miejskie
Opublikowano 14 grudnia 20222 l 3 hours ago, krupek said: start&stop nie korzystam, od razu wyłączam przy włączeniu silnika, nie trawię tego kompletnie. Tutaj mikro-hybrydy maja tę przewagę, że ich start stop działa bardzo płynnie. Sam wyłączam go tylko wjeżdżając do garażu, poza tym działa świetnie, nawet polubiłem zdejmować nogę z gazu przy prędkościach autostradowych i zjeżdżać w ciszy ze wzniesień na wyłączonym silniku. 3 hours ago, Shago said: Z automatem to ponoć +1l trzeba doliczyć do spalania, ale nie wiem na ile to prawda, a na ile legendy miejskie Zależy od samochodu, skrzyni i silnika, tak było klasycznie, już niekoniecznie tak jest, zawsze trzeba po prostu sprawdzić pod kątem konkretnego napędu.
Opublikowano 16 grudnia 20222 l Czy ktoś jeszcze poza Skodą i Volkswagenem robi auto w stylu Octavii/Golfa z napędem 4x4?
Opublikowano 16 grudnia 20222 l Oczywiście, Audi robi A4 i A6 Allroad, a Mercedes Klasę C i E w wersji All-Terrain - auta moich marzeń. Jest jeszcze Passeratti z 4Motion. Subaru Outback też się fajnie prezentuje.
Opublikowano 16 grudnia 20222 l Już tu chyba było wspominane, ale również uwielbiam uterenowione kombi i uważam to za najbardziej użyteczny rodzaj nadwozia. Cechy SUVa w niskiej, opływowej budzie.
Opublikowano 16 grudnia 20222 l Z takich nieudających suva to jeszcze chyba Superb i poprzednia Insignia, nie wiem jak z tą nową.
Opublikowano 16 grudnia 20222 l Ale Passat, Superb, Insignia to już segment wyżej, a mnie interesuje tylko kombi w segmencie C
Opublikowano 16 grudnia 20222 l 2 hours ago, krupek said: Oczywiście, Audi robi A4 i A6 Allroad, a Mercedes Klasę C i E w wersji All-Terrain - auta moich marzeń. Jest jeszcze Passeratti z 4Motion. Subaru Outback też się fajnie prezentuje. A, B i CLA, w tym CLA kombi, można mieć z awd. Podobnie bety, tylko tam nie ma kompaktowego kombi w ofercie, chociaż 3 jest generalnie zbliżona do Octavii. Subaru zawszę żałuję, bardzo fajne i rozsądnie wycenione auta za oceanem, niestety w Europie ich ceny są jakimś żartem. Przez emisję CO2, spalinowe awd będą zanikać poza wersjami sportowymi, ale powrócą i będą popularniejsze niż kiedykolwiek wcześniej w formie elektryków.
Opublikowano 20 stycznia 20232 l Auto wróciło mi od mechanika, no i tak: turbina do regeneracji, wtryski do roboty, dpf tak samo = 10k za naprawe, 12-letniej cytryny powoli trzeba będzie się przymierzać do nowego, za 50k jest sens startować?, bo jestem w szoku jak się rynek zmienił na minus
Opublikowano 20 stycznia 20232 l Do nowego używanego? Bo nowego, nowego to nie kupisz nawet Dacii sandero bez klimy.
Opublikowano 20 stycznia 20232 l W miarę świeża używka w benzynie, tak od roczników 2016 w górę, to teraz przynajmniej 40k. 50k to już całkiem okej budżet, o ile nie poluje się na jakieś full wypasy. No i mam na myśli auta kompaktowe i miejskie, nie segment D.
Opublikowano 20 stycznia 20232 l 48 minutes ago, Smiti said: Do nowego używanego? Bo nowego, nowego to nie kupisz nawet Dacii sandero bez klimy. używany, wiadomo, Dacii bym za darmo nie chciał
Opublikowano 20 stycznia 20232 l 50k to może jakiś i20, corsa albo inne maleństwo jeżeli zależy ci na roczniku jak najmłodszym.
Opublikowano 20 stycznia 20232 l Albo takie miejskie auta jak wyżej wspomniane, albo parę lat starsze kompakty typu Astra, Megane, Ceed, i30, Focus itp.
Opublikowano 20 stycznia 20232 l Ostatnio wygrzebałem z szafy stare gazety (katalogi z 2017, 2018 roku z używanymi autami od 10 do bodajże 40k zł) i patrząc na samochody powiedzmy z przedziału 2009 - 2013 to aktualne ceny [2023] są niemal takie same za te roczniki, wiadomo bywają niższe, ale nierzadko trafiają się i wyższe (w sensie.. minęło 5 lat i ceny na podobnym poziomie)
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.