Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

W beemkach też wprowadzili z ostatnim odświeżeniem obsługiwanie wszystkiego przez infotainment, włącznie z klimą i usunęli przyciski skrótów. Nie kupie nigdy auta z takim wyposażeniem.

 

Jak wsiadam do auta jednym ruchem wyłączam start/stop, ustawiam temperaturę i nawiew i pogłaśniam audio :cool2:

Odnośnik do komentarza

Jako typowy forumowy cwaniaczek ostatnimi czasy użytkuje trochę służbową Q8 ale także używam czasami firmowego full wypas Passaretti  z 2020.

No i mimo że paser ma jeszcze manualne sterowanie klimy i multimediów, to zdecydowanie wole te „badziewne” z q8 :) 

 

Zdjęcia zbiór własny, niekoloryzowane. Robione jakiś czas temu kolegą na podobną dyskusję. W tle widać najlepszy obów świata hybrydę Jordanów i Air Maxów czyli Jordan Max 200:banderas:
IMG_4709.thumb.jpeg.fd8814b89c74dde8736d2c986218ba6f.jpeg

 

Vs :) 
IMG_4777.thumb.jpeg.4653e7f9b53303cc619d9541de177ec4.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, krupek napisał:

Te raporty AutoDNA warto kupować dla aut sprowadzanych z Francji, albo Niemiec?  Ma ktoś jakieś doświadczenie? Trafiają się dobrze wyglądające auto, ale warto byłoby sprawdzić historię zanim trafiły do Polski.

Kazdy raport, ktory zamawialem pokazywal rzeczy dyskwalifikujace samochod (no oprocz tego, ktory w koncu byl git). Mirki ukrywaja dzwony za 35 tys. eur, dalej kreca liczniki, itp.

Czasem car vertical  pokazywal cos czego nie bylo w autodna i na odwrot.

Potem i tak nalezaloby wyslac rzeczoznawce, ale chociaz masz wieksza szanse, ze cie nie wydymaja.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, balon napisał:

Jako typowy forumowy cwaniaczek ostatnimi czasy użytkuje trochę służbową Q8 ale także używam czasami firmowego full wypas Passaretti  z 2020.

No i mimo że paser ma jeszcze manualne sterowanie klimy i multimediów, to zdecydowanie wole te „badziewne” z q8 :) 

 

Zdjęcia zbiór własny, niekoloryzowane. Robione jakiś czas temu kolegą na podobną dyskusję. W tle widać najlepszy obów świata hybrydę Jordanów i Air Maxów czyli Jordan Max 200:banderas:
IMG_4709.thumb.jpeg.fd8814b89c74dde8736d2c986218ba6f.jpeg

 

Vs :) 
IMG_4777.thumb.jpeg.4653e7f9b53303cc619d9541de177ec4.jpeg

 

Co prawda ja dalej bym wybrał pokrętła, ale to co masz w q8 jest o tyle dobre że masz mimo wszystko osobny panel od klimy, nie musisz wchodzić w trzecie zagłębienie menu żeby wyświetlić ekran obsługi klimy. Ekran którego responsywność przypomina pierwsze ekrany smartfonów sprzed parunastu lat. Oby ta tabletoza skończyła się jak najszybciej. Rozsądna kombinacja przyciski plus ekran to najbardziej ergonomiczne rozwiązanie, efektowność w elementach obsługi auta to jest jednak zbyt rozpraszająca rzecz.

Edytowane przez gtfan
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Czemu ta kierownica się tak błyszczy w tym Passacie, taka zużyta czy potraktowana jakimś środkiem? 
 

Ja już mówiłem, w golfie 8 niby tak źle z tym przyciskami od klimy, ale zrobiłem już

ponad 60k i nie sprawia mi to problemu. Czasem dotknę raz czy dwa tego miejsca dotykowego żeby zmienić temperaturę i tyle. Tam nie trzeba nic suwać paluchem jak czasem pokazywali w testach, wystarczy dotykać po jednej albo drugiej stronie. 
 

Mmm start stop w mikrohybrydzie. Lubię jechać sobie autostradą ze zgaszonym silnikiem i patrzeć jak zużycie z lokalnego przejazdu spada o 0.1l na samym żeglowaniu do zjazdu. 

Odnośnik do komentarza
On 7/28/2023 at 9:27 PM, balon said:

Jako typowy forumowy cwaniaczek ostatnimi czasy użytkuje trochę służbową Q8 ale także używam czasami firmowego full wypas Passaretti  z 2020.

No i mimo że paser ma jeszcze manualne sterowanie klimy i multimediów, to zdecydowanie wole te „badziewne” z q8 :) 

 

Zdjęcia zbiór własny, niekoloryzowane. Robione jakiś czas temu kolegą na podobną dyskusję. W tle widać najlepszy obów świata hybrydę Jordanów i Air Maxów czyli Jordan Max 200:banderas:
IMG_4709.thumb.jpeg.fd8814b89c74dde8736d2c986218ba6f.jpeg

 

Vs :) 
IMG_4777.thumb.jpeg.4653e7f9b53303cc619d9541de177ec4.jpeg

 

 

Audi Q8, piękna bestia :wub:

Odnośnik do komentarza
W dniu 25.05.2023 o 13:29, Mustang napisał:

Ale z drugiej strony dzisiejsze auta są trwalsze niż 50 lat temu, bo nie rdzewieją jak wtedy. Mnóstwo 30 letnich aut nadal jest używanych jako daily, chociaż nikt o nie przesadnie nie dbał.
 

Kup nowego Golfa z manualem i 2.0 TDI, trzymaj w garażu i zmywaj sól, rób 10k rocznie zmieniając raz w roku olej, a będziesz mógł jeździć nim dalej na emeryturze. Pewnie niemało osób zostawi sobie spalinowe kombi na wyjazdy, po przyjściu na sprzedaż tylko elektryków.

 

Ty tak serio ? Sprawdz jak są zabezpieczone antykorozyjnie nowe auta wypuszczane z fabryki i jak wyglądają nowe Hujdaje Toyoty po 10 latach od spodu a spadniesz z krzesła. 30 letnie auta na dayly o które nikt nie dbał przesadnie był 30 lat temu o wiele lepiej wykonane tak jak wszystko zresztą.

 

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, kaktusr napisał:

 

Ty tak serio ? Sprawdz jak są zabezpieczone antykorozyjnie nowe auta wypuszczane z fabryki i jak wyglądają nowe Hujdaje Toyoty po 10 latach od spodu a spadniesz z krzesła. 30 letnie auta na dayly o które nikt nie dbał przesadnie był 30 lat temu o wiele lepiej wykonane tak jak wszystko zresztą.

 

No wyglądają lepiej niż te z lat 80-90 po 10 latach.Zresztą w latach 90 pracowałem w warsztacie samochodowym, więc widziałem od spodu auta z lat 70-80 ,które ponoć były jeszcze lepiej wykonane.

Odnośnik do komentarza
W dniu 28.07.2023 o 21:27, balon napisał:

Jako typowy forumowy cwaniaczek ostatnimi czasy użytkuje trochę służbową Q8 ale także używam czasami firmowego full wypas Passaretti  z 2020.

No i mimo że paser ma jeszcze manualne sterowanie klimy i multimediów, to zdecydowanie wole te „badziewne” z q8  

 

Zdjęcia zbiór własny, niekoloryzowane. Robione jakiś czas temu kolegą na podobną dyskusję. W tle widać najlepszy obów świata hybrydę Jordanów i Air Maxów czyli Jordan Max 200:banderas:
IMG_4709.thumb.jpeg.fd8814b89c74dde8736d2c986218ba6f.jpeg

 

Vs  
IMG_4777.thumb.jpeg.4653e7f9b53303cc619d9541de177ec4.jpeg

 

Zaktualizuj mapę w Q8 :), autko mówi, ze jest dostępna.

 

 

OStatnio widzialem przepiekny samochod,  KIA k5 nie jewst dostepna w Europie chyba , ale ktos widocznie sprowadził prawdopodobnie wersje GT. Jestem w szoku.  Kozacko wygląda 

 

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj w ogóle warto brać nawigację producenta, zamiast używać Google Maps? Miałem styczność z takową w Fordzie z 2016 i była kiblem, straszny ekran i ciężko z aktualizacją. Teraz miałem okazję kilka razy testować tę z Kia i to samo, nieintuicyjna, długa aktualizacja, nieczytelna, a nowe drogi pojawiają się w aktualizacji po roku. Bezużyteczna jest.

Odnośnik do komentarza
33 minutes ago, krupek said:

Dzisiaj w ogóle warto brać nawigację producenta, zamiast używać Google Maps? Miałem styczność z takową w Fordzie z 2016 i była kiblem, straszny ekran i ciężko z aktualizacją. Teraz miałem okazję kilka razy testować tę z Kia i to samo, nieintuicyjna, długa aktualizacja, nieczytelna, a nowe drogi pojawiają się w aktualizacji po roku. Bezużyteczna jest.

W VAG warto brać tylko z tego względu, że bez Navi nie działa czytanie znaków. Ja nie wziąłem nie wiedząc o tym i żałuję. 

Odnośnik do komentarza
5 minutes ago, balon said:

No ale co z tym czytaniem znaków? Dlaczego to takie istotne dla Ciebie? Widzę, że już kolejny raz o tym wspominasz. 

 

Pomaga przy tempomacie bo zamiast ustalać określoną prędkość to sam będzie dostosowywał do znaków, a nie tylko trzymał odległość od auta poprzedzającego. 

 

Jakby ktoś był zainteresowany Cuprą to zaktualizowali cennik w konfiguratorze. Zmieniły się ceny oraz zawartość pakietów. Copper+ potaniał o 3 tysiące ale nie zawiera Navi ani żadnych dodatkowych pakietów bezpieczeństwa, za to ma matrixy. Comfort+ zamiast felg ma elektryczny bagażnik. Ceny samych samochodów bez zmian. 

 

Odnośnik do komentarza

To jest straszny shit, jak to reguluje tempomat aktywny. Jedziesz sobie ekspresówka albo autostradą chcesz doścignąć ten wyłapuje znak i chce zwolnić. Dla mnie to nawet jest deko niebezpieczne. 

Naprawdę nie masz co narzekać. To jest chyba dobre dla kierowcy tirów którzy walą mln km i jeżdżą z niskimi prędkościami.
Tam gdzie mogłem to wyłączałem, w w jednym nawet softowo wyłączyłem, bo inaczej się nie dało. Bardzo upierdliwy system.  
 

Zresztą jest to „przydatne” tylko przy aktywny  tempomacie, a aktywny tempomat używasz na ekspresówka lub autostradach. Ustawiasz ACC na 120 (130 tolerancja) lub 150 (160) i sobie jedziesz. Jakby nagle było jakieś ograniczenie przez roboty to sobie możesz palcem z kierownicy ACC obniżyć. 

Odnośnik do komentarza

W Golfie czyta znaki, ale nie dostosowuje prędkości (albo jest to wyłączone). I całe szczęście, nie zawsze samochód ma rację w kwestii ograniczenia, do tego nie zawsze mam ochotę reagować dokładnie jak pokazuje znak. Jako dodatkowa informacja spoko, nie jest ta funkcja mi niezbędna. Nawigacji VW nie używam. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...