Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.02.2024 o 18:39, Shago napisał:

Dzisiaj byłem oglądać nową Scalę, na wtorek jazda próbna wersją która mnie interesuje: 1.5 150km automat. Mega ciekaw jestem jak się jeździ. No i podoba mi się to auto.


No i po jeździe próbnej. Podobało mi się. Kwestia za ile sprzedam obecne auto i jaką cenę zrobią finalnie i chyba będę się decydował

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Z tym wypalaniem DPF nie popadajcie w paranoje, jak się raz na jakiś czas przerwie to nic się nie stanie, procedura wypalania rozpocznie się przy kolejny odpaleniu auta. Dopiero po 3 przerwanych nie wypala kolejny raz, aż do zebrania kolejnej dawki.

Mam teraz drugie Audi z DPF, wcześniej 2.0 teraz 3.0 TDI i przy przebiegu 195tyś DPF jest prawie jak nowy mechanik stwierdził po podpięciu kompa.
Diesel wiadomo wysoki moment od dołu od razu daje i większy Nm, no dla mnie większa frajda, kolejne Audi pewnie też brałbym w TDI.

 

Sedrak Ty chyba pisałeś gdzieś że marzyło Ci się A4 allroad? nie czytaj za dużo na temat pneumatyki, trzeba by się wjebać naprawe w jakąś dużą dziurę aby poszły wszystkie amortyzatory/ miechy. Wbrew opiniom zdarzają się nieszczelności czasami, ale nie że jest to jakiś częsty problem, imo mniejszy niż na przykład wada olejowa w postaci niskiego ciśnienia w silnikach VAG po 2015.

Co do samej pneumatyki to miałem dobre porównanie jak miałem jeszcze oba Audi i jechałem tą samą drogą, no inny komfort jazdy :)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
On 2/26/2024 at 9:28 AM, gtfan said:

No ale przy moim stylu jazdy i sporej liczbie kilometrów w mieście to nie wiem czy nie zostać przy kompakcie i do tego rozważyć jeszcze hybrydę plug-in, muszę tylko dowiedzieć się jak technicznie dzisiaj wygląda montaż ładowarki w garażu w bloku...

Zobacz niemieckie oferty od dilerów np na Seaty / Cupry Leon plug in. Rząd dawał duże dopłaty, ludzie pobrali leasingów za bezcen, a teraz jest do kupienia masa sprawdzonych używek z gwarancją za nieco ponad 20k euro. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
21 hours ago, Fanek said:

Mam teraz drugie Audi z DPF, wcześniej 2.0 teraz 3.0 TDI i przy przebiegu 195tyś DPF jest prawie jak nowy mechanik stwierdził po podpięciu kompa.
Diesel wiadomo wysoki moment od dołu od razu daje i większy Nm, no dla mnie większa frajda, kolejne Audi pewnie też brałbym w TDI.

 

Sedrak Ty chyba pisałeś gdzieś że marzyło Ci się A4 allroad? nie czytaj za dużo na temat pneumatyki, trzeba by się wjebać naprawe w jakąś dużą dziurę aby poszły wszystkie amortyzatory/ miechy. Wbrew opiniom zdarzają się nieszczelności czasami, ale nie że jest to jakiś częsty problem, imo mniejszy niż na przykład wada olejowa w postaci niskiego ciśnienia w silnikach VAG po 2015.

Co do samej pneumatyki to miałem dobre porównanie jak miałem jeszcze oba Audi i jechałem tą samą drogą, no inny komfort jazdy :)

3.0 TDI to jest moc. Jeszcze w wersji biturbo, ale nawet zwykła to rakieta. Ja jednak jestem fanem benzyny i taka 2.0 w zupełności, by mi wystarczyła, ale wiadomo 3.0 TFSI to bajka ( chyba to jest już S4). Jak teraz kupowałem to miałem 60k to jednak wygrał rozum. W tej cenie miałem Peugeota 2017 rok i 70k przebiegu (wybrałem diesla, bo jednak sama jednostka 1.6HDI ma dobre opinie, czego nie można powiedzieć o 1.2Puretech) gdzie Audi A4 na pelnej to wychodziło 2012 i ponad 200k, więc odpuściłem. Za kilka lat znowu stanę przed podobny wyborem auto toyota corolla w hybrydzie (na tą chwilę) albo Kia Pro Cee'd (wersja optymalna) albo Audi A4 (wersja jebać biedę). Zobaczymy jak się życie potoczny :)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Nie mam co prawda lamp matrycowych, ale full led z wycinaniem.  

Te wycinanie różnie działa, czasami ktoś mygnie długimi że oślepiam, ale to już stara technologia. W matrixach już są diody które się przygaszają i podobno działa to dużo lepiej.

 

Generalnie nie ma powrotu do zwykłych lamp po ledach. Na samych mijania świeci to tak, że łeb urywa. Na długich to czubki drzew widać.

 

Jak jeździsz dużo po zmroku krajówkami to na pewno warto dopłacić, na trasach szybkiego ruchu raczej aż tak tego nie wykorzystasz.

Może jest coś  pomiędzy zwykłą lampą a matrycową? 

W pastuchu były zwykłe, basic led i topled. Te basic też dawały radę, ale nie wycinały.

Edytowane przez D.B. Cooper
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Shago napisał:

Światła matrycowe: warto, nie warto? Faktycznie tak dobrze działa jak mówią? Trochę ten bajer kosztuje w Skodzie Scali, ale kuszą..

Jeszcze bym zobaczył jaka jest alternatywa. Jak zamiast matrycowych masz mieć bieda ledy z pokrętłem do regulacji wysokości i mocy porównywalnej z halogenami to lepiej dopłacić...

  • This 1
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Shago napisał:

Światła matrycowe: warto, nie warto? Faktycznie tak dobrze działa jak mówią? Trochę ten bajer kosztuje w Skodzie Scali, ale kuszą..

Jak jeździsz w koło komina i mniej tras to wg mnie full led w pełni wystarcza.

Matrycowe jak mają dużą dopłatę (a tak jest u Ciebie) brałbym tylko jakbym robił dużo km w trasie i to często po zmroku.

Obecnie użytkuję auto z matrix z bajerami i jak jeżdżę po mieście lub w koło komina to nie widzę dużej różnicy jak pojeżdżę żony autem z full led. Na trasach w nocy to inna bajka. 

 

Mam nadzieję, że nie zabrzmi to za brutalnie ale wg mnie scala i matrixy to troszkę przerost formy nad treścią :) 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, balon napisał:

Mam nadzieję, że nie zabrzmi to za brutalnie ale wg mnie scala i matrixy to troszkę przerost formy nad treścią :) 

 

Konfiguracja, którą uzgodniłem wczoraj z gościem wyszła 150k ;). Po prostu chciałem mieć dopasiony samochód. Dzisiaj miałem potwierdzić i ma iść do zamówienia.

Ogólnie rocznie robię średnio 12k kilometrów, 3/4 z tego na różnych trasach, głównie do rodziny (350km w jedną stronę jakieś 4, 5 razy do roku).

W sumie jak sobie myślę, to przy takiej cenie żałować te 5k na światła matrycowe to przesada.

 

9 godzin temu, D.B. Cooper napisał:

Generalnie nie ma powrotu do zwykłych lamp po ledach. Na samych mijania świeci to tak, że łeb urywa. Na długich to czubki drzew widać.


W obecnym samochodzie mam światła ledowe, teraz chciałem zrobić krok na przód

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, LeifErikson napisał:

Scala (rozciągnięta Fabia) za 150k? :notlikethis: 

 

Wiadomo że co sie komu podoba, ale myślę, że za taki pieniądz można znaleźć cos fajniejszego.

 

Zależało mi na niedużym aucie z dużym bagaznikiem. Scala ma bagażnik 470l, długość 4m, 36cm, a typowe hatchbacki to mają poniżej 400l.

Cóż mogę rzecz... To auto ma niemal wszystko, nawet skórzane wnętrze i prawie wszystkie możliwe bajery nowoczesne (niestety, nie ma Stop&Go). Automat 150KM. Fajnie mi się tym jeździło, w garażu podziemnym jakoś bardzo bym się nie wkurzał. Co znajdę innego za te pieniądze? Same duże auta. SUVy mnie totalnie nie interesują. 

Nie mniej dla spokoju ducha jeszcze idę obejrzeć KIA Ceed kombi, bo jest najmniejszym KOMBI ze wszystkich na rynku.

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Shago napisał:

 

Zależało mi na niedużym aucie z dużym bagaznikiem. Scala ma bagażnik 470l, długość 4m, 36cm, a typowe hatchbacki to mają poniżej 400l.

Cóż mogę rzecz... To auto ma niemal wszystko, nawet skórzane wnętrze i prawie wszystkie możliwe bajery nowoczesne (niestety, nie ma Stop&Go). Automat 150KM. Fajnie mi się tym jeździło, w garażu podziemnym jakoś bardzo bym się nie wkurzał. Co znajdę innego za te pieniądze? Same duże auta. SUVy mnie totalnie nie interesują. 

Nie mniej dla spokoju ducha jeszcze idę obejrzeć KIA Ceed kombi, bo jest najmniejszym KOMBI ze wszystkich na rynku.

 

Masz sprecyzowane oczekiwania i ten wóz je spełnia, więc szacun za taką decyzję. 

 

Ja bym pewnie w tych pieniądzach patrzył na coś "fajniejszego" typu Formentor (choć tutaj nie wiem czy nie trzeba by trochę dolozyc) albo Arkana. Zrobiłem kilkaset km ostatnio tym autem i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony.

 

A co do Scali jeszcze to w sumie ciekawe jak bedzie wyglądało utrzymanie wartości, bo jest to raczej mało popularny model. Zwłaszcza taki doposażony na maxa- przypuszczam że może nie być łatwo znaleźć za kilka lat amatora na drogi egzemplarz takiego auta będącego pomiędzy Fabia a Octavia. W sensie jak ktoś wydaje większą kasę to już chyba raczej na Octavie, a jak chce coś mniejszego to na Fabię.

Odnośnik do komentarza
11 hours ago, Shago said:

Światła matrycowe: warto, nie warto? Faktycznie tak dobrze działa jak mówią? Trochę ten bajer kosztuje w Skodzie Scali, ale kuszą..

Przejechałem już 80k km Golfem z matrixami, dużą część po zmroku. W międzyczasie czasem polatałem jakimś autem z wypożyczalni. I cóż, nie wrócę do halogenów, ale zwykłe LED mogą być. Własnych oszczędności bym na same matrixy obecnie nie wydał. Technologia ma fenomenalny potencjał i świetlaną przyszłość, ale jej obecne wykonanie, przynajmniej w tańszych autach, jeszcze wymaga moim zdaniem dopracowania. Najważniejsze pozostaje jak dobrze świecą światła mijania. 
 

Po pierwsze matrixy nic nie dają oczywiście za dnia, w mieście oraz w gęstym ruchu.
Po drugie używanie ich na autostradzie jest kontrowersyjne, ogólnie zależnie od modelu mogą często oślepiać kierowców ciężarówek, jeśli próbują doświetlać lewą stronę. W nowej Astrze przykładowo podobno nie próbują. W moim Golfie próbują, więc rzadko używam na ekspresówkach i autostradach.

Po trzecie na szosie jeśli jedziesz za kimś, to doświetlanie to bardziej teatr niż realna korzyść. Z kolei w środku nocy, kiedy nikogo nie ma na drodze, też nie ma co wycinać. Ogólnie jedyny case gdzie matrixy są naprawdę świetne, to szosa z niedużym ruchem, kiedy takie światła zdecydowanie poprawiają widoczność i tym samym komfort oraz bezpieczeństwo. 

Teraz odpowiedz sobie na pytanie, jak często jesteś w tej ostatniej sytuacji i czy jest to warte dopłaty. 
A travel assist masz w konfiguracji? 

Odnośnik do komentarza

Też rozważałem Arkane :). Ale:

- To SUV, dosyć wysokie auto

- Ponad 20cm dłuższe jak Scala

 

13 minut temu, LeifErikson napisał:

A co do Scali jeszcze to w sumie ciekawe jak bedzie wyglądało utrzymanie wartości, bo jest to raczej mało popularny model. Zwłaszcza taki doposażony na maxa- przypuszczam że może nie być łatwo znaleźć za kilka lat amatora na drogi egzemplarz takiego auta będącego pomiędzy Fabia a Octavia. W sensie jak ktoś wydaje większą kasę to już chyba raczej na Octavie, a jak chce coś mniejszego to na Fabię.

 

Gość powiedział wprost: to będzie unikat, nigdy nie sprzedał tak wyposażonej Scali. Do tego stwierdził, że: "w ogole przyszłość Scali jest bardzo niepewna, bo sprzedaje się dosyć średnio, o ile nie słabo, ale to przez Kamiqa, który fizycznie jest podobnych gabarytów i sprzedaje się jak szalony, bo to "SUV". Bez znaczenia, że gorzej wyciszony, większe spalanie, bardziej buja, mniejszy bagażnik. Ale SUV, więc Scala cierpi." To słowa sprzedawcy :). Ale ja to auto przewiduje na jakieś 10 lat, więc spadek wartości nie boli mnie aż tak bardzo.

 

  

3 minuty temu, Mustang napisał:

A travel assist masz w konfiguracji? 

Tak, mam.

 

Btw. będę miał bardzo bogato wyposażoną Fiestę do sprzedania z 2019 roku, pierwszy właściciel i przebiegiem 51k jakby ktoś chciał :kaz:

Edytowane przez Shago
Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Shago napisał:

Światła matrycowe: warto, nie warto? Faktycznie tak dobrze działa jak mówią? Trochę ten bajer kosztuje w Skodzie Scali, ale kuszą..

Różnica między Matrixami a Full Ledami jest kolosalna ( w przypadku Adudi, nie wiem jak inne marki) - wycinanie, jazda w nocy - na Matrixach jest poezja.

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Mustang napisał:

Po pierwsze matrixy nic nie dają oczywiście za dnia, w mieście oraz w gęstym ruchu.
Po drugie używanie ich na autostradzie jest kontrowersyjne, ogólnie zależnie od modelu mogą często oślepiać kierowców ciężarówek, jeśli próbują doświetlać lewą stronę. W nowej Astrze przykładowo podobno nie próbują. W moim Golfie próbują, więc rzadko używam na ekspresówkach i autostradach.

Po trzecie na szosie jeśli jedziesz za kimś, to doświetlanie to bardziej teatr niż realna korzyść. Z kolei w środku nocy, kiedy nikogo nie ma na drodze, też nie ma co wycinać. Ogólnie jedyny case gdzie matrixy są naprawdę świetne, to szosa z niedużym ruchem, kiedy takie światła zdecydowanie poprawiają widoczność i tym samym komfort oraz bezpieczeństwo. 

 

9 minut temu, Faranell napisał:

Różnica między Matrixami a Full Ledami jest kolosalna ( w przypadku Adudi, nie wiem jak inne marki) - wycinanie, jazda w nocy - na Matrixach jest poezja.

 

3 godziny temu, balon napisał:

Jak jeździsz w koło komina i mniej tras to wg mnie full led w pełni wystarcza.

Matrycowe jak mają dużą dopłatę (a tak jest u Ciebie) brałbym tylko jakbym robił dużo km w trasie i to często po zmroku.

Obecnie użytkuję auto z matrix z bajerami i jak jeżdżę po mieście lub w koło komina to nie widzę dużej różnicy jak pojeżdżę żony autem z full led. Na trasach w nocy to inna bajka. 

 

 

Widać, że mocno indywidualna sprawa z tymi światłami. Mnie to przekonuje, tylko boję się oślepiania innych i jak to działa w praktyce.

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Shago napisał:

 

 

 

Widać, że mocno indywidualna sprawa z tymi światłami. Mnie to przekonuje, tylko boję się oślepiania innych i jak to działa w praktyce.

 

Nigdy nikt nie mrugał mi światłami ani sam nie zauważyłem, abym kogoś oślepił. Wycina to naprawdę mega precyzyjnie. 

Nie wiem czy są różnice w Matrixach/systemach pomiędzy Audi a Skodą czy to jest 1:1 to samo - ale sporo jeżdzę w nocy, również autostrada i w nocy zawsze używam.

W mieście, w ciągu dnia nie ma różnicy - wcześniej miałem Full Ledy w A6 i też zajebiście dawały radę, ale Matrixy w nocy rozwaliły mi głowę.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
2 minutes ago, Faranell said:

 

Nigdy nikt nie mrugał mi światłami ani sam nie zauważyłem, abym kogoś oślepił. Wycina to naprawdę mega precyzyjnie. 

W Golfie niestety na autostradzie często widzę, jak światło nawala po kabinie ciężarówki, bo kamera nie wykryła samych obrysówek na górze. I wiele razy mi mrugali. Zwykle włączam zwykłe mijania kiedy ciężarówek jest więcej. 
 

Na szosie jak pisałem, generalnie jestem zadowolony z działania. 
 

Ogólnie nie jest łatwo porównywać, różne modele aut mogą zachowywać się w różny sposób, do tego zależny od softu. Te tematy o oślepianiu na autostradach mają dziesiątki stron, a dużo zależy też od profilu drogi, wysokości przedziału na środku, ilości ciężarówek na drodze, jak dobrze kamera wykrywa obrysówki oraz jak agresywnie światła próbują doświetlać lewą stronę. 

Odnośnik do komentarza
17 minut temu, Shago napisał:

 

Planuję oddać. Wycenili na 55k. W takiej sytuacji obstawiam, że na "wolnym" rynku za 60-65k by poszła.

Po ostatecznej wycenie nowego auta polecam trochę zagrać niezdecydowanego i zawiedzionego wyceną Fiesty, może dadzą trochę więcej. Aczkolwiek, jak auto od nowości i bez żadnego problemu tu użerać się z januszerką nie będzie trzeba, szybko pójdzie. Tyle, że oddać w rozliczeniu dużo wygodniej.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...