Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

44 minutes ago, Shago said:

 

W sumie ani jedno, ani drugie nie jest do końca prawdą. Bo nie upada, ale też nie rozwija się tak jak by chcieli tego chociażby producenci, mogący żądać za elektryki absurdalnych kwot w porównaniu do spalinówek.

 

I tak fabryka VW w Niemczech ma teraz prawie miesiąc wolnego, bo jednak elektryczne modele ID nie sprzedają się tak jak planowali i tysiące zalegają na placach, a szybko rośnie w Niemczech ponownie sprzedaż diesli (LOL :kekw:). Ford w stanach podobnie musiał bardzo mocno zmniejszyć planowaną produkcję chociażby swoich elektrycznych pickupów i suvów, bo jednak w USA Tesla spoko, ale jak możesz mieć wielkiego Suva z V8 to jednak go  kupujesz.

 

Bardzo ciekawe dokąd to pójdzie, bo powoli kończy się przynajmniej w Europie czas ogromnych dopłat, ulg podatkowych dla elektryków i darmowych ładowarek. I okazuje się, że jak możesz mieć Golfa za powiedzmy 140k zł, a ID4 za 220k to bez tych wszystkich bonusów przestaje się to zupełnie kalkulować. Do tego jeszcze wbili chińczycy mocno z elektrykami za +/- połowę ceny aut europejskich i się zrobiło nerwowo, czytałem, że powoli rośnie ciśnienie lobbystów na ograniczenie w jakiś sposób sprzedaży chińskich aut w Unii i obłożenie ich jakimiś dzikimi podatkami czy homologacjami. 

 

Do tego jeszcze Tesla która pokazała, że auto z niepotrzebnie duża mocą, dziwnymi gadżetami, zmontowane jakościowo w hołdzie fabryki na Żeraniu z chujowych materiałów, ale dużo tańsze niż konkurencja i odpowiednio obsadzone marketingowo wystarczy, żeby zmieść elektryczną konkurencję.

  • Plusik 2
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Bez dopłat elektryki jeszcze zwolnią. Już teraz w krajach z dopłatami wielu klientów nie chce elektryka, nawet jeśli kalkuluje się finansowo. U nas w robocie też tak jest w kwestii służbówek, mamy spore dopłaty, przywileje podatkowe, ogólnie elektryk jest lepszym dealem i zostawia co miesiąc więcej kasy na koncie, a większość osób nie chce przez brak gniazdka w miejscu zamieszkania albo niewystarczający zasięg na weekendy u rodziców czy wycieczki. 

Odnośnik do komentarza

Rozważałem to auto, ale odrzuciłem ze względu na mały bagażnik. No i wszędzie podana cena euro..

Miałem z piątku na sobotę Arkanę i sporo sobie pojeździłem. Podobało mi się, ale tej full hybrydy bym nie kupił, to auto przy starcie jest zbyt mulaste. Wciskasz pedał gazu, a tu... No właśnie lipa. Jeszcze chcę normalną wersją się przejechać. Ale wiem, że Scali nie kupie na 100%: asystent jazdy korku jest ZAJEBISTY. Nie sądziłem, że tak dobrze to działa.. Faktycznie auto się zatrzymywało do 0 i ruszało samo jak nie minęło 5 sekund, a na światłach wystarczyło delikatnie wcisnąć pedał gazu. Mega komfort.

Odnośnik do komentarza
Teraz, Shago napisał:

Ma adaptacyjny tempomat, ale nie ma elektronicznego hamulca postojowego i ma normalnie wajchę do hamulca ręcznego, więc auto zwolni maksymalnie, ale będzie potem toczyć, samo się nie zatrzyma. Po jeździe Arkaną z tym bajerem całkowicie to odpada.

 

hmm jak ma wajchę i sporo jeździsz w korkach to serio odpuść. i nawet nie chodzi o aktywny tempomat - jak zatrzymujesz się w korku to musisz ciągle trzymać nogę na hamulcu lub przerzucać na P co jest upierdliwe, a jak masz elektroniczny to możesz po prostu zatrzymać się i do czasu aż nie dasz gazu auto samo będzie stało. tego mi brakuje w moim ceed który też ma wajchę, a że do tego mam uszkodzone kolano to po takim 30-40 minut trzymania wciśniętego hamulca w korku to jest to już dość mocno bolesne...

Odnośnik do komentarza

Czy sporo to rzecz dyskusyjna ;), ale stosunkowo sporo jeżdżę S8 wokół Warszawy, bo tuż przy niej mieszkam, a tutaj wiecznie korki. Nie no, różnica w wygodzie jazdy jest olbrzymia, wszystko o czym piszesz ma zastosowanie. Wygoda olbrzymia + odpada ryzyko zagapienia się i wjechaniu komuś w tył.

Edytowane przez Shago
Odnośnik do komentarza

Lol jaka lipa, jakoś sam bym nie wpadł jak to działa przez klasyczny hamulec postojowy. 
 

3 hours ago, Shago said:

Miałem z piątku na sobotę Arkanę i sporo sobie pojeździłem. Podobało mi się, ale tej full hybrydy bym nie kupił, to auto przy starcie jest zbyt mulaste. Wciskasz pedał gazu, a tu... No właśnie lipa. Jeszcze chcę normalną wersją się przejechać.

Niezależnie od trybu jazdy? W eTSI zwykle D też jest zmulone, ale odpowiednie do jazdy spokojnej / oszczędnej. 
Kiedy chcę ruszyć szybko ze świateł albo wyprzedzić z wyższymi obrotami, po prostu przełączam w S i samochód zupełnie inaczej reaguje na gaz, podobnie skrzynia zachowuje się zdecydowanie bardziej agresywnie. 
 

W sobotę z ciekawości oglądałem tego Lexusa LBX. I muszę powiedzieć, że nie tylko design zewnętrzny wygląda na żywo jeszcze lepiej niż na zdjęciach, ładne i porządnie wykończone wnętrze jest w innej lidze niż toporny Yaris Cross, ale największe wrażenie zrobił na mnie e-Latch. Nieruchome klamki, drzwi domykające się bez trzaskania, naprawdę daje to feeling premium, wrażenie jakości i efekt wow przy pierwszym kontakcie. 

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Mustang napisał:

Niezależnie od trybu jazdy? W eTSI zwykle D też jest zmulone, ale odpowiednie do jazdy spokojnej / oszczędnej. 
Kiedy chcę ruszyć szybko ze świateł albo wyprzedzić z wyższymi obrotami, po prostu przełączam w S i samochód zupełnie inaczej reaguje na gaz, podobnie skrzynia zachowuje się zdecydowanie bardziej agresywnie. 


Tak prawdę mówiąc nie przyszło mi to do głowy.. Ale uznałem, że skoro producent deklaruje w tej wersji co testowałem od 0-100KM/h w 10.8s, to tak widocznie ten model ma.. Wersja 160KM ma od 0-100 9.1s.

Odnośnik do komentarza

Deklarowane przyspieszenie to jedno, moment obrotowy i charakterystyka jazdy to drugie. 10.8s to niesportowy czas, ale niekoniecznie musi oznaczać mulasty start. Nie jeździmy przecież ciągle z gazem w podłodze. Imo ważniejsze jest jak dynamiczny wydaje się samochód bez wkręcania silnika na wysokie obroty. Tak jak w swoim doceniam, że mogę jeździć dynamicznie bez przekraczania 3000 obrotów, a nawet bez redukcji i poniżej 1500 samochód jest w stanie zauważalnie nabierać prędkości. 
A różnice między D i S mogą być bardzo zauważalne, w moim aucie zupełnie inna jest reakcja na gaz, skrzynia trzyma wyższe obroty, start stop nie gasi silnika i jestem przekonany, że redukcje są bardziej agresywne przy hamowaniu przed zakrętami na krętej drodze. 

Odnośnik do komentarza

Wiem do czego zmierzasz. Moja Fiesta ma niby 100KM, ale zajebiście zrywna nawet na zwykłym przełożeniu skrzyni. Tutaj to była porażka, wkurzałoby mnie to strasznie, więc chce się jeszcze umówić na jazdę  tą mid hybrydą. W tej wersji nawet obrotomierza nie było, więc nijak stwierdzić jakie obroty.

Edytowane przez Shago
Odnośnik do komentarza

@ShagoWidziałem, że propozycja Mazdy już była i wiem że CX-30 Ci nie podpasowało. Mam tylko pytanie czy miałeś możliwość się przymierzyć, przejechać itd.?

Ja swoją CX-30 mam już ponad 3,5 roku i jedynego czego odrobinę żałuję to to, że nie dopłaciłem do napędu AWD. Poza tym wspaniałe auto, nie za duże, bardzo pakowne, rewelacyjne w środku (materiały, wykończenie, obsługa), bardzo dobrze wyposażone, wygodne, świetnie się prowadzi. Ja mam akurat wersję 180KM. Co do wyglądu, rzecz gustu mi się podoba choć akurat ten kolor nie był moim pierwszym wyborem.

 

image.thumb.jpeg.cd5b2fd525a1448d66af50ee6f043e06.jpeg

image.thumb.jpeg.85a3ae629ed6df68e475a93bd8930c74.jpeg

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Shago napisał:

Ale powiedz mi taką rzecz: asystent jazdy w korku tutaj jest?

Nie widzę nigdzie nawet jako opcja dodatkowa czy coś.

 

Musiałem sprawdzić w cennikach bo ja jestem akurat #team-manual ;) i mnie ta opcja nie dotyczy, ale tato ma nowe cx-5 w automacie i tam asystent jest, jednak widzę że w cenniku występuje to jako "System wspomagający jazdę w korku (CTS)" i wygląda że cx30 tego nie ma, ale jak by ustawić aktywny tempomat na minimalną odległość i może będzie działać, najlepiej sprawdzić na jeździe próbnej. 

Odnośnik do komentarza
Chciałem coś z większym bagażnikiem, odrzuciłem, bo ten miał 430l.. 
Ale powiedz mi taką rzecz: asystent jazdy w korku tutaj jest? Konfigurator tego nie mówi, jest tylko wzmianka o:
image.png.ee07ccab94c57b900156376042b75206.png
 
Nie widzę nigdzie nawet jako opcja dodatkowa czy coś.

Tam aktywny tempomat jest do jazdy w korku, coś tylko czytałem, że czasem rusza z małym opóźnieniem, a po wciśnięciu gazu by ruszyć samemu się dezaktywuje i trzeba znów aktywować, ale jak to działa w praktyce to samemu trzeba sprawdzić Na plus Mazdy to wykończenie, head up nawet w najbiedniejszej wersji wyposażenia i ogólny feeling z jazdy, na minus to fotele, które są dość krótkie i dla wysokiej osoby mogą być dość niekomfortowe na długich dystansach, no i drogi serwis, przegląd to tak 1,5K przynajmniej. Sam jeżdżę trójką z 2016 od nowości i nie narzekam, co rok tylko przegląd w ASO robię, wymieniłem hamulce przód tył i tyle, na razie bezawaryjnie i oby tak zostało, bo parę lat jeszcze zamierzam nią pojeździć
Odnośnik do komentarza

Chwilowo daje sobie na wstrzymanie, bo nowy Golf zapowiada się wręcz zajebiście, ale dopiero od czerwca ma być w salonach. Można go konfigurować już, 180k taka mega wypasiona wersja, która do mnie przemawia. Ten bajer to jakiś mindfuck:

Światowa premiera na targach CES: Volkswagen integruje ChatGPT z obecnymi modelami

 

No i auto jest śliczne z wyglądu.

image.thumb.png.5d446330558f29c48bc0f21db9efcf79.png

  • WTF 2
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Chwilowo daje sobie na wstrzymanie, bo nowy Golf zapowiada się wręcz za(pipi)iście, ale dopiero od czerwca ma być w salonach. Można go konfigurować już, 180k taka mega wypasiona wersja, która do mnie przemawia. Ten bajer to jakiś mindfuck:
Światowa premiera na targach CES: Volkswagen integruje ChatGPT z obecnymi modelami
 
No i auto jest śliczne z wyglądu.
image.thumb.png.5d446330558f29c48bc0f21db9efcf79.png

Wyglada na tym obrazku jak z 2014 :)
  • Plusik 2
  • This 2
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Shago napisał:

Chwilowo daje sobie na wstrzymanie, bo nowy Golf zapowiada się wręcz zajebiście, ale dopiero od czerwca ma być w salonach. Można go konfigurować już, 180k taka mega wypasiona wersja, która do mnie przemawia. Ten bajer to jakiś mindfuck:

Światowa premiera na targach CES: Volkswagen integruje ChatGPT z obecnymi modelami

 

No i auto jest śliczne z wyglądu.

image.thumb.png.5d446330558f29c48bc0f21db9efcf79.png

 

no dobra, jak już otwierasz się na kombi za 180k to można zaczynać od nowa z polecajkami :D a pomyśleć że Skoda już zastanawiała się czy na pewno ma te wszystkie bajery do Scali bo nikt jeszcze takiego wyposażenie nie konfigurował ;) 

Odnośnik do komentarza

Gdyby Scala miała asystent jazdy w korku to brałbym na 100%.

Nie ma sensu polecajka, bo i tak się rozmijamy wszyscy z wymaganiami, a ja też nie chcę już w sumie dłużej prowadzić tutaj epopeji z samochodem jak niegdyś Czoperr, bo za chwilę ktoś znowu wyskoczy z jakimś 5 letnim audi premium, czy Mercedesem za 180k, a to mnie kompletnie nie interesuje. Miałem Arkane, która jest tylko 4 cm krótsza od tego Kombi i nie miałem z nią problemów z garażu podziemnym, stąd poszerzenie kręgu. Arkana odpadła, bo światła matrycowe są zbyt zajebiste i muszę je mieć.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...