Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze: żadnej używki. Po drugie w segmencie C jeżeli mowa o hatchback, to ŻADEN nie będzie miał bagażnika pojemności Scali, więc w gre wchodzi tylko Kombi. Podobnie cenowo i wyposażeniem wypada kombi KIA Ceed, którego dzisiaj oglądałem i Toyota Corolla. Problem z nimi jest taki, że to już dłuższe auta o 30cm od Scali, poza tym KIA Ceed jak się dowiedziałem wycofuje silnik 160KM i zostaje do zamówienia tylko 140KM, zatem gorszy jak w Scali. Toyota Corolla za to totalnie nie podoba mi się w środku, wygląda tandetnie, no po prostu nie chcę tego auta. Pozostałe marki wypadają znacznie drożej za podobne wyposażenie. A mówienie, że "Scala to przerośnięta Fabia" jest mega krzywdzące dla tego pierwszego, bo w ilości miejsca to jest przepaść między jednym a drugim (polecam się wybrać do jakiegokolwiek salonu Skody i się przekonać na własne oczy).

W ostatnim czasie obejrzałem wszystkie liczące się marki: Citroen, Peugeot, Ford, Volkswagen, Skoda, Renault, Fiat, Toyota, Opel.

Myślę jeszcze wziąć jazdę próbną Golfem, ale ten wielki tablet w środku to jakaś porażka... No i w dalszym ciągu w grę by wchodziło kombi, co średnio mi się uśmiecha.

Edytowane przez Shago
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
27 minut temu, Shago napisał:

A mówienie, że "Scala to przerośnięta Fabia" jest mega krzywdzące dla tego pierwszego, bo w ilości miejsca to jest przepaść między jednym a drugim (polecam się wybrać do jakiegokolwiek salonu Skody i się przekonać na własne oczy)

Nie w  samej wielkości rzecz, platformę mogą wydłużać a budę pompować, ale nie przykryją tym faktu jakie amortyzatory tam są, jakie wahacze itp. inaczej po prostu to wszystko pracuje, inaczej wybiera dziury, inne odgłosy wydaje, inaczej znosi szybką jazdę itp. 

 

Ale spoko, serio szanuję wybór, to twoje pieniążki i sam wiesz co ci najbardziej potrzeba :)

 

Edytowane przez gtfan
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Mani napisał:

W KIA nie masz 7 lat bezpłatnej aktualizacji nawi. Masz rok OTA. Potem albo samemu przez pendrive aktualizuj albo w ASO bodajze 150 ziko płacisz.

OTA pojawiła się chyba przy okazji liftingu, ja mam wersję przedliftową która w pakiecie business line miała m.in. nawigację i 7 lat aktualizacji dla niej - i faktycznie robią mi aktualizację jak sam o to poproszę, bo w ASO sami się nie wychylają. Pakiet brałem dla ledow które wtedy nie były dostępne poza tym pakietem (swoją drogą, ledy w ceed okazały się badziewiem niewartym dopłaty, ksenony z golfa 6 które miałem wcześniej były dużo lepsze, mam nadzieję że dzisiaj wsadzają coś lepszego niż ledy o sile halogenów z pokrętłem do regulacji wysokości zamiast samopoziomowania), na samym navi mi nie zależało bo i tak było android auto, ale przy okazji był też większy ekran więc to plus. Inna sprawa że to co wtedy było większym ekranem sprzedawanym jako dodatek w najwyższej linii wyposażenia dzisiaj jest mniejsze niż ekran z podstawowej wersji ;)

 

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Shago napisał:

Wiem, że to totalnie nieszablonowa ścieżka, ale to nie jest auto, przy którym mam zamiar się przejmować czy i za ile je sprzedam za x lat. Ma być stosunkowo nie duże i "fajne".

Ścieżka może tak, ale samo auto już bardzo szablonowe, ok scala z matrix to będzie pewno nieszablon wśród przedstawicieli handlowych od fmcg, gdzie jest to bardzo popularne auto (golas jest relatywnie tani, a do bagażnika napchasz dużo kartonów, więcej jak do innych B przedstawicieli)
 

z drugiej strony patrzysz na jakiś tablet (golf) ale przecież tam będzie inny poziom komfortu itp. To mimo wymiarów jest naprawdę segment wyżej auto.

 

Zobacz tutaj 130 tys piękny 308. Benzyna pewno jeszcze za ok 8 mniej… 

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/peugeot-308-peugeot-308-gt-diesel130km-eat-130-km-ID6Ge6tq.htm

 

Za podobny hajs jest kombi, który jest relatywnie krótki (ok 20 cm dłuższy od Scali - jakoś ok 4,55) więc spokojnie na każdy parking się zmieści.

Odnośnik do komentarza

Stellantisy benzynowe 1.2 prywatnie bym odpuścił, to znaczy te klasyczne wersje. Na szczęście teraz mikrohybrydy wychodzą na łańcuchu, co powinno ostatecznie rozwiązać problemy, skoro te związane były z łuszczącym się paskiem rozrządu i trudno powiedzieć czy zostały rzeczywiście poprawione w aktualnie schodzących z linii montażowej autach. 

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Mustang napisał:

Stellantisy benzynowe 1.2 prywatnie bym odpuścił, to znaczy te klasyczne wersje. Na szczęście teraz mikrohybrydy wychodzą na łańcuchu, co powinno ostatecznie rozwiązać problemy, skoro te związane były z łuszczącym się paskiem rozrządu i trudno powiedzieć czy zostały rzeczywiście poprawione w aktualnie schodzących z linii montażowej autach. 

 

Dokładnie, 1.2 PT ma teraz złą prasę, coraz więcej się mówi o problemach z tymi paskami, jakies pozwy zbiorowe we Francji bodaj, u nas UOKiK się przygląda tematowi. No może nie być to najlepszy wybór, choć jezdzi się tym bardzo przyjemnie i mało pali, jest taki jeden w rodzinie i nic się z nim nie dzieje, choć jeszcze relatywnie mlody. Z drugiej strony wymienić profilaktycznie pasek co 60k km to co za problem? :) Bo auto jest przepiękne.

 

A co do stwierdzeń że Scala to rozciągnięta Fabia to nie chodzi o szydere moim zdaniem czy tam umniejszanie modelowi tylko bardziej o zwrócenie uwagi że te auta są chyba nadal dosc mocno spokrewnione technicznie, więc można powiedzieć że to taki segment B+ bardziej niż C. Swego czasu jeździłem też trochę Rapidem (poprzednik Scali) i to w odbiorze z punktu widzenia kierowcy było jak ówczesna Fabia, tylko więcej miejsca na nogi z tyłu no i większy bagażnik. Ale może w obecnej generacji poszli bardziej do przodu. 

Odnośnik do komentarza

Poza tym jeździłem Scalą 150KM i to jak to auto się zbierało.. Fantastyczne uczucie dla mnie. Więc kupowanie większego/cięższego auta i zarazem słabszego (130KM) nie wchodzi w grę. Oglądałem tego Peugeota, podobał mi się, ale w grę by wchodziła tylko wersja 180KM. Poza tym kurczę, to auto w 50% ma być do miasta, jak sobie pomyślę parkowanie takim kombim + parkowanie w ciasnawym garażu podziemnym bloku..

Odnośnik do komentarza

Jeśli miejsce jest za małe, to czujniki nie pomogą. 
 

Jak dla mnie ta Scala jest spoko na papierze. Nie jeździłem, ale z drugiej strony auta dzisiaj i tak prowadzą się tak dobrze w stosunku do ograniczeń, że nie jestem pewien czy przy normalnej jeździe naprawdę odczuje się większe różnice w stosunku do modeli z bardziej zaawansowanym zawieszeniem. 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, LeifErikson napisał:

 

Dokładnie, 1.2 PT ma teraz złą prasę, coraz więcej się mówi o problemach z tymi paskami, jakies pozwy zbiorowe we Francji bodaj, u nas UOKiK się przygląda tematowi. No może nie być to najlepszy wybór, choć jezdzi się tym bardzo przyjemnie i mało pali, jest taki jeden w rodzinie i nic się z nim nie dzieje, choć jeszcze relatywnie mlody. Z drugiej strony wymienić profilaktycznie pasek co 60k km to co za problem? :) Bo auto jest przepiękne.

 

 

Też wyszliśmy z takiego założenia dlatego wzięliśmy zielonego 308 z 1.2 purezdech w tamtym roku. Póki co pierwszy przegląd po 15k km i nic się nie dzieje. Wiadomo, nie ma jeszcze roku ale użytkowany jest bardzo często. Znakomita większość opinii w internecie o 1.2 i jego pasku dotyczy samochodów z początkowego okresu produkcji, a dla troszkę młodszych jest przewidziana akcja serwisowa.

 

Cytat

Akcja serwisowa silników 1.2 PureTech ma dotyczyć modeli trzech producentów należących do koncernu Stellantis – marek Citroen, Opel i Peugeot, tj.:

Citroen – Citroen C3 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C3 Aircross (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C4 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C4 Cactus (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C4 Picasso (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen Berlingo (lata produkcji 2017 – 2020 r.);

Opel – Opel Crossland X (lata produkcji styczeń 2017 – sierpień 2018 r.), Opel Grandland X (lata produkcji styczeń 2017 – sierpień 2018 r.);

Peugeot – Peugeot 208 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 308 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 2008 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 3008 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 5008 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot Partner (lata produkcji 2017 – 2020 r.).

 

Myślę że przy bieżących wizytach w ASO i własnej regularnej obserwacji nie powinno być żadnego problemu.

 

Ja uwielbiam to auto, jest przyjemne, komfortowe, zwraca uwagę na ulicy (zdarzyły się dwa przypadki gdzie ktoś dosłownie podszedł i spytał co to jest, bo nie rozpoznał nowego znaczka Peugeota), sam oglądam się za nim jak zaparkuje :D czasem wolę nim jeździć niż swoją Giuliettą Veloce kiedy mam ochotę na spokojną jazdę. Też zauważam coraz więcej 308 na ulicach, najwidoczniej cena, wygląd i wyposażenie przekonuje coraz więcej ludzi.

 

IMG_1059.jpeg

IMG_1060.jpeg

  • Plusik 2
  • Lubię! 3
Odnośnik do komentarza

W sumie w Polsce z tego co widzę za 150k można zmówić 308 GT z tym nowszym silnikiem na łańcuchu i z miękką hybrydą. Ja bym zdecydowanie brał ten nowszy, podobno jeździ się nim przyjemniej, jak to miękką hybrydą, pali mniej, a łańcuch kompletnie rozwiewa wątpliwości co do trwałości rozrządu. 
 

Sam też będę rozważał podobną konfigurację w tym roku, chociaż chyba wolę klasyczniejsze wnętrze Astry. 

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, Shago napisał:

@MaZZeo jak Twoim zdaniem ten silnik? Na bank w Alfie masz mocniejszy. Jak wrażenia?

 

W Alfie mam 240km więc porównania nie ma, ale też pali 11-12 w mieście i 10 na trasie, także trochę weekendowo używam ją teraz

 

A Peugeot pali 6-6.5l na trasie i 7-8l w mieście, jest dynamiczny, elastyczny, złego słowa nie powiem.

Odnośnik do komentarza

Ja mam uprzedzenie  do Francji. Miałem kiedyś- daaaawno temu Peugeot 106. I ta słynna belka.... nigdy więcej. 

Ja wiem że czasy inne, troche poszli w klimat PREMIUM, ale tej 308 nie można odmówić. 

Scala mi się podoba, już rok temu koło mnie taka jeździła. 

Ale koledzy mają rację- 150k to już spory wachlarz modeli do wyboru. 

Ja bym spojrzał w tej kwocie na Mazde :D 

Odnośnik do komentarza

Wiem, że pisałeś że nowe, ale czemu się tak upierasz?
Audi A5 8T Sportback jakie to jest przepiękne auto!!

2-3 letnie z przebiegiem symbolicznym 20-50k km, pojemność bagażnika 480L 2.0 benzyna 210koni, no chyba że 2.0 TDI to już urywa głowę niuton, ale jest tam Adblue. Przez 5 lat zrobisz jak piszesz ok 60k km i sprzedaż je z mikroskopijną stratą, a nie strata połowy wartości auta jak Skoda z salonu.
Większość Audi w takiej cenie jest bardzo dobrze doposażona, w swojej dużo tanszej mam jakieś 90% full wersji, z asyst nie mam tylko że samo parkuje i kamer 360.
No dla mnie jak najnowsze auto do 150k pln wybór oczywisty, A4 kupiłbyś pewnie rocznego full, ale A5 jest dużo bardziej sexi zadziorasek :D

Daj spokój z tą Skodą, Kia czy Król lew, umów się na jakąś jazde próbną, jakość wykonania wnętrza, materiały wyciszenie auta to dopiero zobaczysz jak to jest przepaść, gdy wsiądziesz ;)

 

A jeśli obawiasz się zakupu używanego auta, to wykupujesz historie auta w przynajmniej 2 serwisach, bierzesz ze sobą mechanika z komputerem i miernikiem na oględziny i niech chłop sprawdza. Jeśli nie masz zaufanego mechanika przejedz się do jakiegoś warsztatu co robią Audi zapłać 1000zł i ktoś na pewno znajdzie się kto pomoże. Wszystkie auta kupowałem ze swoimi nadwornym mechanikiem :)

 

image.png.5eb30d482c876cb9a3a811edd71abea1.png

image.png.e4406b98a6a4567766e62715f35efa2f.png

image.png.a702e71f8e583ddb065e8880c5a297ca.png

 

No przepiękne auto, ponadczasowa linia!

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

A5 :obama:

Szef teraz w BMW poszedł, ale 2 lata temu mi pożyczył do teściów. 

1 raz w życiu byłem królem lewego pasa..... brakowało mi mrugania długimi na S5, ale to odpuściłem. Piękny to był weekend w moim życiu. 

 

20ac263d-a05c-4ab4-9211-cc6c5b988a78.jpeg

Edytowane przez iluck85
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No ja jestem zdania, że auto powinno cieszyć i dostarczać wrażeń, czas tak szybko ucieka, jak nie teraz to kiedy.

Modele Audi Sportback wygląd limuzyny ze sportowym zacięciem, po wprowadzeniu tych wysokich mandatów mocne auto straciło dla mnie sens, ale mimo wszystko to ma jechać! i komfortowo wyprzedzać na trasie.

Tu na forumku ktoś kiedyś pisał, że auto w gazie 1.2 czy coś 50zł na 100km, ale co z tego... żeby człowiek robił rocznie nie wiadomo ile kilometrów, a przy 10tyś+ jak również ja ani się nie wzbogacę na tym paliwie, ani specjalnie nie zbiednieje.

Przesiadłem się z 2.0 TDI na 3.0 TDI i miesięcznie przy tankowaniu jest mniej niż 100zł różnicy, jakoś to przełknę ;)

 

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, Fanek napisał:

Wiem, że pisałeś że nowe, ale czemu się tak upierasz?

 

może on chce po prostu nowe :) i szczerze to kompletnie się nie dziwię, sam bym nie chciał wywalać 150k na auto które jest już po gwarancji. plus niekoniecznie ktoś ma ochotę płacić za utrzymanie auta premium skoro nie ma potrzeby pokazywania się w takim aucie. serio nie dla każdego auto to musi być wyznacznik statusu albo coś w czym szuka radości i wrażeń.

Odnośnik do komentarza

Mnie nie stać na takie rzeczy, ale wątek oglądam. Czeka mnie wymiana, ale to kompletnie nie mój konik. 

Ja się cieszę zakupem innych i zawsze się przejadę czymś lepszym. 

Teraz BMW jak odbierał i podjechał, to miało 87km na liczniku. W poprzedniej firmie szef miał nowa 7 i zabawkę i8- dosłownie zabawka, ale robiła wrażenie jak gdzieś jechaliśmy. 

Te A5 mnie najbardziej z papci wyjebało. Środek cudo, wygodnie, w tej BMW czuję się jak sardynka, deska na mnie wchodzi. No dla mnie zjebał z wymiana, no ale... 

I też tanie te Audi nie było, bo o ile opcje machania butem żeby bagażnik otworzyć, to jak się zepsuł 4,5k wymiana w ASO :D Przednia szyba poszła, chyba pod 6 podeszło :) 

 

Jak już przy szybie, to HUD spoko opcja. 

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Shago napisał:

No i się umówiłem na jazdę próbną Renault Arkana 160KM :yao:, bo gość zrobił cenę za full wypas za 153k + pakiet przeglądów i gwarancję na 5 lat.

 

Bardzo fajne auto, zrobiłem takim (tylko tym słabszym, bodaj 130 KM ze skrzynią EDC) jakieś 500 km i bardzo mi się podobała praca skrzyni, bardzo dobre wyciszenie, duży bagażnik, prześwit ma naprawdę spory. No i kwestia gustu, ale jak dla mnie wygląda super. :D

 

Na minus że trochę czuć że to platforma pokrewna z Clio po szerokości wnętrza, a ze względu na sylwetkę przy wyższych prędkościach słychać szum powietrza.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...