Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

To jest dramat z tymi pastgenami. W końcu wystartowała generacja konsol, która nie wzbudza uśmiechu politowania na wejściu, obsługująca RDNA, FSR, szmery bajery, jest relatywnie mocna nawet w porównaniu do całkiem fajnych pecetów, SSD w standardzie... i co z tego, skoro developerzy kurczowo trzymają te stare trupy przy życiu :pawel:Rozumiem, z czego to wynika, a mimo tego jest ten slynny niesmak.

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza
46 minut temu, ASX napisał:

Więcej zasobów nie oznacza 30 fpsow czy gorszej fizyki. Wręcz przeciwnie, większą moc przekłada się na większe możliwości w kwestii klatkarzu czy implementacji bardziej zaawansowanych systemów fizycznych itd.

Ludzie którzy kupują nowe sprzęty nie są hamulcem, ale są motorem rozwoju technologicznego, bo dla kogoś trzeba robić te nowe gry wykorzystujące możliwości nowych sprzętów, gdyby nie oni wciąż siedzielibyśmy na PS3 i grali w gry w 720p.

Hamulcem są stare konsole, których producenci gier w pogoni za maksymalizacja zysków nie chcą porzucić, przez co nowe sprzęty nie mogą w pełni rozwinąć swojego potencjału.

Wlasnie to oznacza bo te zasoby ida w grafike. Ma byc ladnie, "realistycznie", trzeba widziec kazdy por na twarzy w cutscence itd. Wystarczy poczytac komentarze nawet na forum pod jakims trailerem to wlasnie 9/10 nich to "oezu jak to wyglada". I producenci to widza wiec laduja wszystko w wyglad a konsole po 2 latach od premiery nie sa w stanie wyrenderowac tej "realistycznej" grafiki.

 

Systemy fizyczne? Nikt sie w to nie bawi bo i po co? Czasy eksperymentow minely. Teraz sie kupuje UE czy inna Decime i elo. Nawet w ostatnim Battlefildzie juz przystopowali z rozwalaniem budynkow. Takze te moce obliczeniowe znow pojda w render wlosow czy falujacej trawy, ktora zamiast uginac sie pod stopami postaci to bedzie w nia wnikala (Horizon 2).

 

A GTA6 nawet jesli wyjdzie na UE5 i bedzie wygladac "jak zycie" to nadal bedzie tylko gra o jezdzeniu z punktu A do punktu B gdzie przed startem bedzie sie wybierac czy 8k w 30 klatach czy 4k w 60.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Niepotrzebnie panikujecie. To pewnie będzie ostatni rok w którym past geny będą brane pod uwagę przez devów którzy próbują wykrzesać coś więcej ze sprzętów i w momencie kiedy zasoby GPU i RAMu się skończą (co już widać) będą musieli skupić się na lepszym wykorzystaniu CPU i SSD żeby zaimponować w nowych grach.

 

A to czy wykorzystają te zasoby na lepszą fizykę, AI czy konstrukcje poziomów to już od nich zależy. Ostatnia generacja i crossgeny skupiły się na grafice bo tak były skonstruowane konsole. Bardzo mocne w stosunku do poprzedniej generacji GPU i masa RAMu ale słabe CPU więc robimy gierki pod to co mamy dostępne. Teraz jest inna sytuacja (między PS4 a 5): min. 8x mocniejsze CPU + 2x więcej i szybszego RAMu + 6x mocniejsze GPU + 50x szybszy dysk. Zasoby RAMu i GPU są już okrojone przez to że gierki działają w wyższych rozdzielczościach i klatkach więc silniki będą krojone pod te zasoby co zostały, czyli CPU i SSD tylko teraz devowie muszą przebudować silniki pod nowe konsole.

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Mejm napisał:

Nie, od dzialu marketingu.

Nie, od tego co ludzie będą chcieli kupować :lapka:

 

De facto to od graczy zależy jakie gry są produkowane, gdyby gracze chętniej kupowali innowacyjne gry a rzadziej wydmuszki graficzne to tych pierwszych pojawiłoby się więcej, a drugich mniej.

 

To tak jak z remasterami Skyrima gdy zapytali Howarda, kiedy wreszcie przestaną wydawać nowe edycję Skyrima, a ten odpowiedział "wtedy kiedy przestaniecie je kupować"

Odnośnik do komentarza

Nie do końca, bo dużo zależy od tego na co mogą sobie pozwolić devi i jakie mają priorytety. W innym wypadku większość open worldów by się wzorowało pod względem fizyki i zależności w świecie gry na Zeldzie: BotW. Takie Guerilla Games na 100% chciało by mieć 'fizyczność' Zeldy w Horizon tylko przebudowa i optymalizacja ich silnika żeby to działało też na PS4 pewnie by była mega czasochłonna i kosztowna. Ale nie będę zaskoczony jeśli ich następna gra będzie miała o wiele większą interakcję z otoczeniem.

Odnośnik do komentarza

UWAGA, TRUIZM: Fizyka która nie ma bezpośredniego przełożenia na gameplay będzie zawsze drugorzędna, ale chciałbym zobaczyć większy nacisk na pojedyńcze elementy, niż wszystkiego po trochu. Metro Exodus jest dość sztywne, ale ma wybitne oświetlenie. Poprawi też można destrukcję otoczenia w korytarzówkach. Wobraźcie sobie Gearsy 6 gdzie nasze granaty częściowo niszczą osłony albo ruina domu zapada się wraz z wrogami, bo zburzyliśmy ostatnie dwa fundamenty które trzymały ją w całości. W tak sposób można tchnąć życie w skostniałą gameplayowo serię.

 

Na samą myśl o takich Gyroskach :) 

 

image.png.4460769f1441fbd0b140bdd957e15f79.png

Odnośnik do komentarza

W tym roku na pewno nie wyjdzie, w przyszłym pewnie też nie chociaż chciałbym mniejszy i przyjemniejszy dla oka model będący jednocześnie dostępny w sklepach. Nie widzę natomiast sensu wypuszcznia wersji Pro kiedy nawet obecne konsole nie są w pełni wykorzystywane co spowodowane jest pisaniem gier na obie generacje.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...