Skocz do zawartości

Nintendo Switch - temat główny


Labtec

Rekomendowane odpowiedzi

3 minutes ago, Dave Czezky said:

Ale zrozum, ze rekojmia zaklada, ze przedmiot byl wadliwy od dnia zakupu

xd

 

Nie mam sily.

 

A jakie ma to znaczenie w dyskusji? Gość pytał ile jest gwarancji na joycony. Ktoś pisał, że 3 miesiące. Napisałem więc, że to bez znaczenia, bo rękojmia jest 2 lata. Co jest prawdą. A potem ty się napatoczyłeś ze swoimi mądrościami i wyzwiskami. 

 

Nintendo może sobie dawać 3 miesiące gwarancji na joycony, ale jak ci się spierdolą czy tam zaczną dryfować to możesz skorzystać z rękojmi. A ta jest 2 lata. Proste? 

Odnośnik do komentarza

W tym konkretnym przypadku, moze realnie skorzystac z reklamacji z tytulu rekojmi w ciagu roku od zakupu.

Co i tak nie ma znaczenia, bo gwarancja Nintendo na ten produkt to 2 lata.

 

Ty piszesz jakby bialy i czarny to bylo to samo, bo obydwa to kolory.

Odnośnik do komentarza

Ja się odwołuje do konkretnego zapisu na stronie, na którą Ty sam się powołujesz, czyli:

"W polskim prawie konsument musi złożyć reklamację w ciągu roku od WYKRYCIA niezgodności z umową."

Czyli zakładamy hipotetyczną sytuację, w której w styczniu roku 2022 zakupuje Nintendo Switch. Użytkuje je sobie, wszystko fajnie pięknie, zna motywy motywiki, ale w MARCU roku 2022, czyli pod dwóch miesiącach, po raz pierwszy próbuje go podłączyć do telewizora przez dock i okazuje się, że nie ma sygnału.

Fakty:
Styczeń 2022 - zakup
Marzec 2022 - WYKRYCIE wady

I teraz zgodnie z przytoczonym przez ze mnie tym fragmentem strony:
"konsument musi złożyć reklamację w ciągu roku od WYKRYCIA niezgodności z umową"
Mam rok czasu na złożenie reklamacji licząc od momentu WYKRYCIA niezgodności z umową (niezgodność polega na tym, że urządzenie nie posada funkcji wyświetlania obrazu na dużym ekranie lub ta funkcja nie dziala).

Tak więc jeśli wada została WYKRYTA w MARCU 2022 mam czas do LUTEGO 2023 na zgłoszenie tej wady - "w ciągu roku od wykrycia..."

Więc zgodnie z tym mogę dokonać reklamacji w lutym 2023, podając Marzec 2023 jako wystąpienie wady - zawsze o to mnie pytali w sklepie "kiedy pierwszy raz wystąpiła wada" i zapisują to w formularzu, więc chyba jednak jest to istotne.

Jednocześnie pomimo tego, że reklamację z tytułu rękojmi złożyłem PO ROKU od czasu zakupu, to sama wada wystąpiła DO ROKU od czasu zakupu więc istnieje domniemanie istnienia wady.

Odnośnik do komentarza

Ostatni raz pisze, że reklamacja z tytułu rękojmi, zakłada że wada (niezgodność z umowa) istniała w dniu zakupu. Możesz to zauważyć kiedy ci się podoba (najlepiej w ciagu roku od kupna), ale nie zmieni to faktu, że usterka musiała nastąpić na skutek wady istniejącej już w dniu zakupu.

 

Cytat

Co to jest rękojmia?

Zgodnie z kodeksem cywilnym sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Rękojmia kc obejmuje niezgodność rzeczy sprzedanej z umową. Jeżeli przedmiot nie posiada właściwości wynikających z umowy, nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu zakupu lub klient otrzymał przedmiot niekompletny, mający wadę fizyczną, wtedy ma prawo skorzystać z rękojmi. Domniemywa się, że wada fizyczna stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy powstała przed jej wydaniem lub już wtedy istniała przyczyna jej wystąpienia. 

 

Zupełnie myslisz gwarancję (sprzęt się zjebal), z rekojmia (od początku był zjebany).

 

Z mojej strony EOT.

Odnośnik do komentarza

A dla końcowego klienta jest różnica jaka? Bo z mojego doświadczenia wiem, że ze sklepem i rękojmią jest o wiele szybciej i korzystniej niż z producentem i gwarancją się pieprzyć. To w co ty wchodzisz (wyzywając i obrażając) to niuanse, które w zasadzie nie mają znaczenia. Znaczenie ma co jest korzystniejsze dla ciebie jako klienta

  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Dave Czezky napisał:

Ostatni raz pisze, że reklamacja z tytułu rękojmi, zakłada że wada (niezgodność z umowa) istniała w dniu zakupu. Możesz to zauważyć kiedy ci się podoba (najlepiej w ciagu roku od kupna), ale nie zmieni to faktu, że usterka musiała nastąpić na skutek wady istniejącej już w dniu zakupu.

 

 

Zupełnie myslisz gwarancję (sprzęt się zjebal), z rekojmia (od początku był zjebany).

 

Z mojej strony EOT.


Przykład z wielka siecią elektro. Zjebał mi się pad, usterka tego typu ze w środku pod spustem coś się zablokowało i przycisk raz działał a raz „wpadał”. Poszedłem na reklamacje z info ze się zjebal dzień wcześniej. Sklep przyjął. Za tydzień dostałem telefon ze sklepu ze gwarancja minęła i dalsze rozpatrywanie sprawy będzie NIE z tytułu gwarancji tylko z tytułu rękojmi. Minęło kolejne dwa tygodnie i odebrałem pada z raportem z naprawy. Powtórzę - duża sieć ze sprzętem elektro a nie jakiś sklep gdzie raz Ci pójdą na rękę a raz nie. 
 

Wiec pytanie jak to się ma do Twoich argumentów ze gwarancja bo coś się zjebalo a rękojmia tylko wtedy jak była wada w dniu zakupu?

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Kurczę tak się czaiłem z zakupem tego Switcha, że nie dość że mi ceny podnieśli to też widzę, że z dostępnością co raz gorzej.

Dostępne są już tylko praktycznie białe OLED

 

Jest na Amazonie za 1550 OLED czarny ale tam nie można płacić przy odbiorze :dafuq:

Edytowane przez BRY@N
Odnośnik do komentarza
W dniu 31.08.2023 o 09:04, BRY@N napisał:

Kurczę tak się czaiłem z zakupem tego Switcha, że nie dość że mi ceny podnieśli to też widzę, że z dostępnością co raz gorzej.

Dostępne są już tylko praktycznie białe OLED

 

Jest na Amazonie za 1550 OLED czarny ale tam nie można płacić przy odbiorze :dafuq:

Masz teraz w Neonet za 1499 białaska.

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Daddy napisał:

Kupiłem dla tych 4 gier co wymieniłem, jedynie łudziłem się że widmo Metroid Prime 4 wyjdzie na znicza ale to już chyba gra pod nową konsolę, jeśli to kiedyś wyjdzie.

Co ty chyba jakiś chiński cud nad wisłą musiałby się zdarzyć żeby ta gra wyszła jeszcze na trupa

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...