Skocz do zawartości

Nintendo Switch - temat główny


Labtec

Rekomendowane odpowiedzi

SSD to jakaś nowa fantazja w tym temacie? Przy obecnych możliwościach technologicznych, SSD nie wiem co znaczy dla gracza w takim sprzęcie. 

 

Storage obecnego Switcha i tak jest szybki, kilkukrotnie szybszy od kart SD i dysku PS4, ale niewiele to daje w kontekście porównania szybkości czegokolwiek w grze w porównaniu do PS4. Loadingi są jakoś 10% szybsze na wewnętrznym flashu Switcha niż z karty SD, fajnie ale żadna wielka rewolucja. Do gier najważniejsza jest różnica w szybkości rozpoczęcia przesyłu bardziej niż sama szybkość przesyłu, zwłaszcza gier na Switcha które i tak z powodu optymalizacji wydajności mają jak najmniejsze rozmiary, w odróżnieniu od gier na duże sprzęty. Tylko że ta różnica w porównaniu SSD/flash który jest w Switchu nie jest aż taka wielka, jak była w dużych sprzętach przy przejściu z HDD. Nintendo nigdy nie używało HDD. 

 

Patrząc na rozmiar SSD to kompletnie nie rozumiem zysku z takiego poświęcenia w konsoli, w której głównym wyzwaniem jest minimalizacja. Nie wiem co to SSD ma dać bez procesora, GPU, RAM-u, pasów danych, co za tym idzie chłodzenia, baterii itd. pozwalających to wykorzystać w zauważalnym stopniu.

 

W tym rozmiarze nie wiem co miałoby zrobić Nintendo, żeby to nawet miało znaczenie. Największy problem ze spełnianiem fantazji to raczej wzmocnienie GPU i także też CPU bez robienia znacznie większej, cięższej, droższej, mniej żywotnej konsoli (a la Deck). Technologia jest znana, tylko że nie w tej cenie i temperaturze, jak Nintendo chce. Switch już jest oparty na chipie który jest szybszy, ale ma określoną mniejszą moc ze względów konstrukcji całej konsoli. SSD brzmi jak coś co by wniosło więcej problemów niż rozwiązań.

Odnośnik do komentarza

Switch w sumie ma eMMC i to całkiem szybki moduł. Dla mnie jest oczywiste ,że będzie tam coś o podobnych parametrach jak dyski m2 starszej generacji z taką różnicą ,że będzie to wlutowane w płytę pewnie.

 

Co do wielkości sprzętu, następca Switcha będzie większy niż poprzednik. To jest raczej oczywiste dla wszystkich.

 

Jeśli mają zaskoczyć to pewnie składanym ekranem znanym z droższych telefonów.

Odnośnik do komentarza

Najważniejsze by startowali z oledem, rozmiarowo też obstawiam że będzie większy, moc? By dalej działało te 2,5-3h na jednym ładowaniu niczego ponad moc steam decka się raczej nie spodziewam. Do tego serio by mogli dać docka z boostem by przynajmniej upscallowal zgrabnie do tego 4k bez czkawki. 

Odnośnik do komentarza

OLED nie jest akurat taki drogi, a konstrukcyjnie jest nawet łatwiejszy do włożenia niż LCD, naprawdę nie wiem czemu tzw. "konkurenci Switcha" go nie używają bo stosunek cena/ogólna przyjemność ze sprzętu jest akurat bardzo korzystny, zwłaszcza że nowsze gry z większymi cyferkami zawsze będą wychodzić co roku nowe i wyścig będzie trwał, a dobry ekran sprawia, że nawet pixel art klasyk jest dużo fajniejszy. Jeśli Nintendo zrobi nowy sprzęt a la Switch, to akurat najmniejszy problem.

 

Natomiast problematyczne fantazje to praktycznie wszystko inne. CPU, GPU, prędkość i ilość RAM i VRAM, pola przesyłu, bandwith praktycznie wszystkiego, upgrade jednego elementu może nie być wart swojej ceny bez całej reszty. Nie bez powodu Sony powtarza, że ich cudowne PS5 jest oparte na maksymalizacji tempa przesyłu w każdym jednym elemencie, tylko że PS5 jest nie tylko drogie, ale też sam wentylator PS5 jest wielokrotnie większy od całego Switcha z kontrolerami, przyciskami, ekranem itd. "Moc" da się zrobić jaką chcesz, ot kupujesz od wykonawców, ale cena i rozmiar są po prostu inne niż tutaj forumowiczom się wydaje.

 

Nintendo Cegła, Nintendo Brich? Kto wie, w końcu telefony też są dziś dużo większe, niż się kiedyś ludziom wydawało wygodne. Nie podoba mi się, ale jest możliwe.

Odnośnik do komentarza

Liczę mocno na to że będzie wsteczna kompatybilność i obecne karty normalnie będę pasować, zwłaszcza biorąc pod uwagę:
- GB -> GBC -> GBA
- DS -> 3DS
- Wii -> Wii U
Ale... remastery bardzo lubią więc kto ich tam wie xD

Co do sprzętu - strzelam że OLED będzie na start. Bardziej mnie ciekawi jaka będzie wydajność aby uzyskać dobre wyniki pracy na baterii. Co do docka, pewnie czegoś takiego nie będzie bo finansowo by się to nie opłaciło ale fajnym bajerem byłoby gdyby dock miał w sobie jakiś nwm. "secondary GPU" który będzie powodował że w docku będzie znacznie wzrastała wydajność.

Odnośnik do komentarza

Wbrew pozorom Nintendo wcale nie ma tak łatwo teraz. Jak pokazała historia po wielkim sukcesie potrafili nieźle spierdolic. Bo pewnie stali przed wieloma wyborami. Odciąć się od Switcha i zarabiać znów na remasterach, czy zaprosić graczy ze swoją biblioteką do nowej konsoli? Dać droższe,mocniejsze podzespoły i być może wskoczyć na półkę cenową Steam Decka/Asusa?

 

Nie spodziewam się tego i tym razem raczej już nie przekombinuja (a w zasadzie to już te decyzje dawno zapadły).

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Paradoksalnie porażka wiiu to było błogosławieństwo switcha

 

Cały praktycznie lineup exow z wiiu przerzucili tanim kosztem na switcha zapewniając mu lineup w pustych okresach i super sprzedaż bo statystycznie nikt wiiu nie miał więc dla wielu były to nowe dobre tytuły

 

Teraz by mieli remasterowac gierki co na switchu poszły w +20mln sztuk? Pewnie by to ktoś kupił ale wg mnie nie w takiej skali 

Odnośnik do komentarza

Te remastery to też taki mit że naprawdę warto się tak o to srać jak wy mdr. Jest zainteresowanie to się wydaje, przecież i tak to zazwyczaj nie zarabia tyle żeby zwrócić to, ile wyszły na minus w czasach Wii U. Przecież Wii U miało tak małą bazę użytkowników i taką sprzedaż prawie wszystkich gier, że co to niby daje, i tak ludzie chcący kupić te gry przez wsteczną w większości musieliby je po prostu kupić bo nie mieli Wii U. No więc zrobiliby to samo, kupili grę której do tej pory nie mieli, niesamowite. Nie rozumiem kompletnie jakiejś logiki w tym fantazjowaniu o wielkim znaczeniu tych mitycznych remasterów.

 

Jakby gry z Wii U miały wsteczną jakoś magicznie, to najwyżej Nintendo by zrobiło nowe gry tego typu i tyle, niewielka różnica. Smash na przykład jest nowy, dowalili wiele w tej wersji, ale przecież to nie dlatego sprzedał 30 mlm sztuk a nie 5 mln jak na Wii U mdr. Tylko dlatego że Switch jest popularny. Jakby co to Nintendo by sobie poradziło z niesamowitym wyzwaniem typu zrobienie raz na generację 2D Mario w stylu NSMBU.

 

Zarobkowo nie ma to i tak startu do gier opartych na corocznej iteracji, mikrotransakcjach, żyjącym organizmie itd. Nintendo to wie, tego lekko próbuje na komórkach i w niektórych grach z DLC, ma też gry które są dość wtórne mimo nowego tytułu "niebycia remasterem" jak Splatoon itd.

 

 

W top 30 gier sprzedażowo na Switcha, są aż 3 remastery z Wii U, no konsola kompletnie jedzie wyłącznie na nich i cały sukces Switcha na tym się opiera lol.

Zawsze można dodać "2" i tyle, jak w Mario Makerze, Splatoonie, niektórych sportówkach itd., nie jest to wielkie ograniczenie. Nintendo umie ogólnie robić gry tak naprawdę.

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, messer88 napisał:

Półka cenowa decka powiedzmy tego 256 jeszcze uwierzę jak S2 ma mieć moc ~ps4, z asusem ni chuJJa. Nie ryzykowaliby, a po drugie to oni przecież nie ogarniają takiej futurystycznej technologii :niki:

Jak to ma mieć moc mniej więcej jak PS4 to słabsza Tegra Orin idealnie pasuje, w TDP 15 W też się mieści, premierę już miała jakiś czas temu więc w przyszłym roku po taniości hurtem wyprodukują.

Odnośnik do komentarza

Jest spora szansa ,że oleda nie będzie na start niestety. Zbyt duże koszta, wjedzie pewnie dopiero w rewizji. 

 

Jeśli zostaną z zielonymi to pewnie będzie jakiś custom na bazie Orin NX 16GB. Więc koło 2 TFLOPS powinno się zakręcić. Może jak to będzie custom to i 3 TFLOPS. Idealnie jakby się dogadali co do AGX Orin jednak cenowo porównując do tego co było przed premierą switcha z Tegrą to raczej nie ma na to szans. Orin NX 16 jest niewiele droższy od tegry bazując na cenach tego układu z 2015-2016.

 

Architektury na pewno teraz nie będą zmieniać, zachowają wstęczną ze Switchem. Jednak za te kolejne 8 lat pewnie przeskoczą na x86. Oczywiście zakładając ,że ta architektura będzie dalej w takim tempie rozwijać się na rynku mobilnym. 

 

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...