Skocz do zawartości

Nintendo Switch - temat główny

Featured Replies

Opublikowano

Możesz powołać się na niezgodność towaru z umową. Na zgłoszenie masz 2 miesiące, więc teoretycznie możesz zgłosić w 14 miesiącu, że wada wystąpiła w miesiącu 12 użytkowania. Tak czy owak nie mylę się. Rękojmia wynosi 2 lata. Nie wiem gdzie masz tu błaźnienie się, ale jak pokażesz palcem to bardzo chętnie poszerzę i skoryguję swoją wiedzę

  • Odpowiedzi 18,5 tys.
  • Wyświetleń 1,5 mln.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Pograłem w Zeldę pół godziny (ale czas zleciał tak szybko, że miałem wrażenie, że minęło tylko 5 minut  )? Był to sam początek gry, gdy Link wybudza się z wieloletniego snu. Wrażenia?   Na pewno zna

  • Sylvan Wielki
    Sylvan Wielki

    Mój Słiczerek to istny obieżyświat. Tylko w 2024 r. odwiedził m.in. Francję, Włochy, Norwegię, Grecję... Za kilka tygodni będzie mi towarzyszył w Miami.   Przyda mu się nieco ciepła po arktycznym c

  • zdrowywariat
    zdrowywariat

    No ale brak znajomych to nie wina Nintendo.

Opublikowano

Wydawało mi się że okres zgłoszenia usterki ostatnio jeszcze bardziej się wydłużył - chyba do 6m ale moge się mylić.

Opublikowano
27 minut temu, Homelander napisał:

Możesz powołać się na niezgodność towaru z umową. Na zgłoszenie masz 2 miesiące, więc teoretycznie możesz zgłosić w 14 miesiącu, że wada wystąpiła w miesiącu 12 użytkowania. Tak czy owak nie mylę się. Rękojmia wynosi 2 lata. Nie wiem gdzie masz tu błaźnienie się, ale jak pokażesz palcem to bardzo chętnie poszerzę i skoryguję swoją wiedzę

 

:notsure:

No mozesz sie powolac, a jak udowodnisz, ze w dniu zakupu istniala ta niezgodnosc?

Mozesz wydac kase u rzeczoznawcy na ekspertyze, ktora bedzie na twoja niekorzysc.

To nie jest ekspres do kawy, gdzie od pierwszego dnia przeciekala uszczelka i w koncu doszlo do zwarcia, po ponad roku.

 

https://konsument.gov.pl/reklamacja-rekojmia-a-gwarancja/

Prosze, pokazuje palcem - jak dziecku.

 

Czy ktos moze mi napisac, czy gosc jest debilem, bo nie za bardzo go kojarze, a nie chce sie bez sensu produkowac.

Dziekuje.

 

 

Opublikowano

No ale masz tam napisane, że masz rok czasu na zgłoszenie od momentu wykrycia niezgodności z umową i występuje domniemanie istniejącej wady, a na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że wada powstała z winy klienta. Więc można zgłosić reklamację z tytułu rękojmi w trzynastym miesiącu, mówiąc że wada została wykryta w drugim miesiącu użytkowania i teraz to sprzedawca musi udowodnić, że taka wada nie istniała zaraz po zakupie.

Trochę ich poniosło z tym rokiem od wykrycia niezgodności z umową. Nieźle prokonsumencki przepis.

Opublikowano

Mam wrazenie, ze rozmawiam z osobami, ktore zapewne uwazaja rowniez ze 14 dni na rozpatrzenie reklamacji = doprowadzenie przedmiotu do umownego stanu w ciagu 14 dni od momentu zgloszenia.

Opublikowano

No nie do końca, bo wadę musisz zgłosić do dwóch miesięcy od wykrycia. Jeżeli od zakupu do wykrycia wady upłynął mniej niż rok to jest domniemanie, że wada powstała przed zakupem. Jeżeli po roku od zakupu to ty musisz udowodnić, że wada powstała przed zakupem. Czyli do roku czasu nie musisz się tłumaczyć. A, że masz dwa miesiące na zgłoszenie to praktycznie masz 14 miesięcy bez potrzeby tłumaczenia się i rzeczoznawców czy ekspertyzy.

Just now, Dave Czezky said:

Mam wrazenie, ze rozmawiam z osobami, ktore zapewne uwazaja rowniez ze 14 dni na rozpatrzenie gwarancji = doprowadzenie przedmiotu do pierwotnego stanu w ciagu 14 dni od momentu zgloszenia.

 

Z tego co widzę to nie rozmawiasz tylko obrażasz innych. A twoje wrażenia to właśnie tylko to - twoje wrażenia

Opublikowano
3 godziny temu, Homelander napisał:

 

Co za różnica. Rękojmia jest 2 lata

 

Opublikowano

Interpretuje tylko to co tam jest napisane

"Termin na złożenie reklamacji
W polskim prawie konsument musi złożyć reklamację w ciągu roku od wykrycia niezgodności z umową."

"Domniemanie istnienia wady
Zgodnie z polskim prawem, wada która ujawniła się w ciągu roku istniała w momencie sprzedaży. Dla kupującego oznacza to, że to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że powstała z winy konsumenta."

Opublikowano

Rece opadaja.

Rekojmia zaklada, ze wada istniala w dniu zakupu, wiec w ciagu roku od dnia zakupu odpowiedzialnosc na udowodnieniu ze bylo inaczej lezy po stronie sklepu.

 

Cytat

Czyli do roku czasu nie musisz się tłumaczyć. A, że masz dwa miesiące na zgłoszenie to praktycznie masz 14 miesięcy bez potrzeby tłumaczenia się i rzeczoznawców czy ekspertyzy.

 

Ja wysiadam xd

Opublikowano

W ciagu roku od zakupu - sprzedawca udowadnia ze nie bylo wady.

Po roku - ty udowadniasz ze byla wada.

Opublikowano
2 minutes ago, Dave Czezky said:

Rece opadaja.

Rekojmia zaklada, ze wada istniala w dniu zakupu, wiec w ciagu roku od dnia zakupu odpowiedzialnosc na udowodnieniu ze bylo inaczej lezy po stronie sklepu.

 

 

Czytanie zr zrozumieniem chyba nienajlepiej ci poszlo na maturze :(

 

Dokładnie to napisałem

Jeżeli od zakupu do wykrycia wady upłynął mniej niż rok to jest domniemanie, że wada powstała przed zakupem

 

Coś tam o czytaniu ze zrozumieniem pisałeś, nie?

Opublikowano

To bylo do @WisnieR

 

Reasumujac, najpierw piszesz, ze gwarancja nie ma znaczenia, bo i tak rekojmia wynosi 2 lata.

Potem uczepiles sie mojego hipotetycznego przykladu z wada po 13 miesiacach od zakupu, gdzie wymysliles jakies 2 miesiace buforu na zgloszenie wady z tytulu rekojmi, zeby zalapac sie na 12 pierwszych miesiecy (?).

 

Potem zarzucasz mi, ze nie umiem czytac ze zrozumieniem, kiedy sam nic nie rozumiesz.

Opublikowano

Ale to są dwa różne pojęcia. Zgłoszenie reklamacji nie jest równe momentowi wystąpienia niezgodności z umową, czyli tak zwanej wady. Tak mówi strona, którą sam wklejałeś. Jeśli w drugim miesiącu po zakupie stwierdzę, że przedmiot chyba ma wadę, mam 12 miesięcy OD TEGO MOMENTU na to żeby taką wadę zgłosić i dokładnie opisać, że wada wystąpiła w drugim miesiącu po zakupie, pomimo tego że de facto reklamację składam dużo później, bo mam takie prawo, a sama wada jest uznana jako występująca do 12 miesięcy po zakupie.

Opublikowano

Ale zrozum, ze rekojmia zaklada, ze przedmiot byl wadliwy od dnia zakupu

My tutaj rozmawiamy o roznicy miedzy reklamacja z tytuly rekojmi, a reklamacja z tytulu gwarancji Wisnier.

xd

 

Nie mam sily.

Opublikowano
3 minutes ago, Dave Czezky said:

Ale zrozum, ze rekojmia zaklada, ze przedmiot byl wadliwy od dnia zakupu

xd

 

Nie mam sily.

 

A jakie ma to znaczenie w dyskusji? Gość pytał ile jest gwarancji na joycony. Ktoś pisał, że 3 miesiące. Napisałem więc, że to bez znaczenia, bo rękojmia jest 2 lata. Co jest prawdą. A potem ty się napatoczyłeś ze swoimi mądrościami i wyzwiskami. 

 

Nintendo może sobie dawać 3 miesiące gwarancji na joycony, ale jak ci się spierdolą czy tam zaczną dryfować to możesz skorzystać z rękojmi. A ta jest 2 lata. Proste? 

Opublikowano

W tym konkretnym przypadku, moze realnie skorzystac z reklamacji z tytulu rekojmi w ciagu roku od zakupu.

Co i tak nie ma znaczenia, bo gwarancja Nintendo na ten produkt to 2 lata.

 

Ty piszesz jakby bialy i czarny to bylo to samo, bo obydwa to kolory.

Opublikowano

Ja się odwołuje do konkretnego zapisu na stronie, na którą Ty sam się powołujesz, czyli:

"W polskim prawie konsument musi złożyć reklamację w ciągu roku od WYKRYCIA niezgodności z umową."

Czyli zakładamy hipotetyczną sytuację, w której w styczniu roku 2022 zakupuje Nintendo Switch. Użytkuje je sobie, wszystko fajnie pięknie, zna motywy motywiki, ale w MARCU roku 2022, czyli pod dwóch miesiącach, po raz pierwszy próbuje go podłączyć do telewizora przez dock i okazuje się, że nie ma sygnału.

Fakty:
Styczeń 2022 - zakup
Marzec 2022 - WYKRYCIE wady

I teraz zgodnie z przytoczonym przez ze mnie tym fragmentem strony:
"konsument musi złożyć reklamację w ciągu roku od WYKRYCIA niezgodności z umową"
Mam rok czasu na złożenie reklamacji licząc od momentu WYKRYCIA niezgodności z umową (niezgodność polega na tym, że urządzenie nie posada funkcji wyświetlania obrazu na dużym ekranie lub ta funkcja nie dziala).

Tak więc jeśli wada została WYKRYTA w MARCU 2022 mam czas do LUTEGO 2023 na zgłoszenie tej wady - "w ciągu roku od wykrycia..."

Więc zgodnie z tym mogę dokonać reklamacji w lutym 2023, podając Marzec 2023 jako wystąpienie wady - zawsze o to mnie pytali w sklepie "kiedy pierwszy raz wystąpiła wada" i zapisują to w formularzu, więc chyba jednak jest to istotne.

Jednocześnie pomimo tego, że reklamację z tytułu rękojmi złożyłem PO ROKU od czasu zakupu, to sama wada wystąpiła DO ROKU od czasu zakupu więc istnieje domniemanie istnienia wady.

Opublikowano

Ostatni raz pisze, że reklamacja z tytułu rękojmi, zakłada że wada (niezgodność z umowa) istniała w dniu zakupu. Możesz to zauważyć kiedy ci się podoba (najlepiej w ciagu roku od kupna), ale nie zmieni to faktu, że usterka musiała nastąpić na skutek wady istniejącej już w dniu zakupu.

 

Cytat

Co to jest rękojmia?

Zgodnie z kodeksem cywilnym sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Rękojmia kc obejmuje niezgodność rzeczy sprzedanej z umową. Jeżeli przedmiot nie posiada właściwości wynikających z umowy, nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu zakupu lub klient otrzymał przedmiot niekompletny, mający wadę fizyczną, wtedy ma prawo skorzystać z rękojmi. Domniemywa się, że wada fizyczna stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy powstała przed jej wydaniem lub już wtedy istniała przyczyna jej wystąpienia. 

 

Zupełnie myslisz gwarancję (sprzęt się zjebal), z rekojmia (od początku był zjebany).

 

Z mojej strony EOT.

Opublikowano

A dla końcowego klienta jest różnica jaka? Bo z mojego doświadczenia wiem, że ze sklepem i rękojmią jest o wiele szybciej i korzystniej niż z producentem i gwarancją się pieprzyć. To w co ty wchodzisz (wyzywając i obrażając) to niuanse, które w zasadzie nie mają znaczenia. Znaczenie ma co jest korzystniejsze dla ciebie jako klienta

Opublikowano
10 godzin temu, Dave Czezky napisał:

Ostatni raz pisze, że reklamacja z tytułu rękojmi, zakłada że wada (niezgodność z umowa) istniała w dniu zakupu. Możesz to zauważyć kiedy ci się podoba (najlepiej w ciagu roku od kupna), ale nie zmieni to faktu, że usterka musiała nastąpić na skutek wady istniejącej już w dniu zakupu.

 

 

Zupełnie myslisz gwarancję (sprzęt się zjebal), z rekojmia (od początku był zjebany).

 

Z mojej strony EOT.


Przykład z wielka siecią elektro. Zjebał mi się pad, usterka tego typu ze w środku pod spustem coś się zablokowało i przycisk raz działał a raz „wpadał”. Poszedłem na reklamacje z info ze się zjebal dzień wcześniej. Sklep przyjął. Za tydzień dostałem telefon ze sklepu ze gwarancja minęła i dalsze rozpatrywanie sprawy będzie NIE z tytułu gwarancji tylko z tytułu rękojmi. Minęło kolejne dwa tygodnie i odebrałem pada z raportem z naprawy. Powtórzę - duża sieć ze sprzętem elektro a nie jakiś sklep gdzie raz Ci pójdą na rękę a raz nie. 
 

Wiec pytanie jak to się ma do Twoich argumentów ze gwarancja bo coś się zjebalo a rękojmia tylko wtedy jak była wada w dniu zakupu?

Opublikowano

A ja coś wiem, ale nie powiem. Temat był konsultowany z wysokiej klasy specjalistą. Jaki wynik tych konsultacji? Tylko ja wiem. Powiem tylko, że ktoś tu by nie nadążył bigosu nagotować.

Opublikowano
W dniu 29.08.2023 o 18:34, Daddy napisał:

joy cony ile mają gwarancji? Jedne źródła piszą że 3mc, inne że 12mc

 

Jak tam byku, wszystko już wiesz czy coś jeszcze wyjaśnić? 

Opublikowano
8 minut temu, Ukukuki napisał:

 

Jak tam byku, wszystko już wiesz czy coś jeszcze wyjaśnić? 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.