Skocz do zawartości

Resident Evil 2 Remake


Hubert249

Rekomendowane odpowiedzi

Smoo, kilka rzeczy prosto w punkt. Zwłaszcza zgadzam się jeżeli chodzi o spłycenie relacji między bohaterami i to nie tylko w kontekście Claire - Leon (w oryginale też często się nie spotykali, no ale tam chociaż porozumiewali się przed radio), także wątek Leon-Ada jest moim zdaniem gorszy i mniej przekonujący.

Jak można łatwo wywnioskować po końcowej scence, Kennedy nawet się w niej nie zakochał 

 

Co do Mr.X to odczucia mam mieszane. Gameplayowo został za(pipi)iście zrobiony, zwłaszcza te nieoskryptowane spotkania na posterunku i w moim odczuciu nie potrzebuje żadnego wytłumaczenia fabularnego. Ba, ta aura tajemniczości bardzo do niego pasuje. Niemniej jego ostatnią formę rzeczywiście spieprzyli, w klasyku fajnie została pokazana jego mutacja, nie mówiąc o finałowej walce z nim. 

 

Soundtrack natomiast nie miał żadnych szans być tak dobry jak kiedyś i z tym liczyłem się od początku. Co nie znaczy, że nie podoba mi się to co tu zmontowali, bo jest sporo świetnych kawałków (np. ten w save roomie - tylko czemu tak rzadko?), podczas ucieczki z labo jako Claire, a utwór w trakcie walki z G3 to już w ogóle p*erdolone mistrzostwo. Suma summarum podoba mi się nowy OST, bardzo dobrze wpasowuje się w nieco inny, ciut mroczniejszy klimat remake'a. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Scenariusz B w RE2R - czyli co by się działo z drugą postacią, gdyby pierwsza nie zrobiła absolutnie nic od jej spotkania za furtką 

 

Straszny zawód, ale jak dla mnie, to co zrobiono z Adą, Ironsem, a nawet Anette i Kendo, to świetne rozwinięcie postaci. No może poza brakiem wspomnianej sceny pożegnania z Adą, po akcji z roztopionym metalem. 

Odnośnik do komentarza

Praktycznie w całej rozciągłości zgadzam się ze @smoo - akurat gram Claire B i fajny to "arrange mode", gdzie mi pozmieniali położenie itemków i przeciwników, ale nie o to chodziło w oryginale, żeby chodzić drugą postacią w tych samych lokacjach, tyle że od d#py stony...
Nadal to dobrze robi dla replayability, ale wkurza, że znów trzeba otwierać te same przejścia, barykadować wcześniej zabarykadowane okna itp.

Do ścieżki dźwiękowej nie mam zastrzeżeń - tamto pasowało do starocia, ale tu, gdy jest tak poważnie, mrocznie i trzyma w napięciu, ten minimalizm i stawianie głównie na odgłosy otoczenia dodatkowo potęguje klimacik. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Ja gram na zwykłym PS4 i o żadnych spadkach nie ma mowy. Tzn o widocznych, powodujących dyskomfort, bo pewnie jakieś się znajdą.
Gierka wygląda ślicznie i chodzi płynnie, na zwykłym PS4 to przedział pomiędzy 40 a 50 fpsów (raczej nie spada poniżej 40, a czasem skacze do prawie 60).
Może są ludzie przewrażliwieni na tym punkcie, ale mi taki rozrzut zupełnie nie przeszkadzał.

Odnośnik do komentarza
35 minut temu, MEVEK napisał:

Gram na zwyklym mgs modelu. Probuje robic speedruna na hc i w sumi jedyne problemy robie ja. Konsola chodzi jak zyleta

 

Niestety, my konsolowcy możemy zapomnieć o takich speedrunach jakie robią gracze na PC

 

https://www.usgamer.net/articles/resident-evil-2-knives-are-more-powerful-at-higher-frame-rates

 

Gdyby uhTrance tego nie potwierdził, to w życiu bym nie uwierzył, że fpsy mogą mieć wpływ na damage broni. 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Josh napisał:

Gdyby uhTrance tego nie potwierdził, to w życiu bym nie uwierzył, że fpsy mogą mieć wpływ na damage broni. 

 

A jaką dyskusje to wywołało :obama: Niby zrozumiałe i jak patrze na oficjalne zasady na PC to mamy teraz dwie główne kategorie 60/120fps, a wiele osób chciało 60/variable. 
Oczywiście wszystko może się zmienić, gra jest nadal w świeża i jeśli Capcom postanowi naprawić nóż to fpsy przestaną mieć tak duże znaczenie, ale mimo tego 
polecam na konsolach strategie z nożem np. na G3, szczególnie na hardcorze, gdzie tej amunicji może brakować.

 

Z kolei ciekawostką jest walka z G5, którego można zaciukać nożem na 2/3 hity bez znaczenia na jakiej platformie gramy czyli nie powinno
mieć to nic wspólnego z tym glitch'em. To tak jakby się ktoś zastanawiał po co można podnieść kose w pociągu :D

 

Jeszcze macie tutaj wyliczenia mądrej z głowy z reddita na temat tego jak wygląda HP zombiaków czy boss'ów. Ma jeszcze sporo do rozgryzienia, ale warto poczytać.
https://www.reddit.com/r/residentevil/comments/am41wn/fact_finding_how_zombie_hp_works/

 

Ktoś tutaj pisał, że jeden zombiak azjata jest w (pipi) silny, także teraz wiadomo dlaczego :)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
57 minut temu, MarJanOS napisał:

A gra ktoś z Was na oryginalnym OST?. Ja po demie jakoś do tych dźwięków nie mogę się przyzwyczaić i wydaje mi się że zdecydowałbym się na oryginalną ścieżkę.

Tylko tak

 

Wysłano z mojego kibla podczas stawiania dwójeczki

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
49 minut temu, Bartolini napisał:

 

 

Z kolei ciekawostką jest walka z G5, którego można zaciukać nożem na 2/3 hity bez znaczenia na jakiej platformie gramy czyli nie powinno
mieć to nic wspólnego z tym glitch'em. To tak jakby się ktoś zastanawiał po co można podnieść kose w pociągu :D

 

Ha, a ja myślałem że to ostrze w pociągu to jakiś troll ze strony Capcom :reggie:

 

31 minut temu, milan napisał:

Jednak dla mnie temat zostal przejety obecnie przez jakis pychofanow. Sprawy fpsow i minusy z du.py.  Jedno to obiektywnie oceniac gre co innego z wyszukiwania problemow robic sztuke.

Wiesz, jeżeli ktoś sobie gra dla samego grania, tzn chce po prostu skończyć przygodę i ewentualnie porobić jakieś trofiki, to będzie miał w dupie te fpsy. Natomiast jak ktoś planuje wycisnąć z gry więcej, pobawić się w speedruny itp. to takie poważne błędy (bo to są poważne błędy) mogą mu totalnie spieprzyć radość z grania. Sam chciałem rzucić się na jakieś ładne rekordy, ale przez ten zepsuty nóż na konsolach mogę o tym zapomnieć. 

 

5 minut temu, aux napisał:

Pytanie do weteranów Leon Hardcore - zużytem całe ammo do magnum na walce z G2. Jechać do Nest, znajdę tam odpowiednią ilość ammo czy wczytać stary sejw z początku kanałów? 

To zależy ile masz ammo do pozostałych broni. G3 i final bossa można rozwalić bez magnum jeżeli masz sporo paliwa do miotacza ognia i kilka granatów. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

G3 na hc rozwaliłem głównie matyldą i trochę shotgunem. O dziwo poszło za pierwszym razem. Magnum nie jest taki niezbędny w tej grze oszczędzałem go aż na ostatnią walkę i w sumie niepotrzebnie.

 

39 minut temu, Josh napisał:

przez ten zepsuty nóż na konsolach mogę o tym zapomnieć.

Bardzo dziwny zamysł podpinać dmg broni pod framerate, gdzie na tych konsolach jest niestabilny. Gdyby to trzymało 60 klatek na każdej to wtedy możnaby powiedzieć że tak twórcy chcieli że powinno wszystko działać.

Odnośnik do komentarza

Po przerwie na Disneya dzisiaj przesłodziłem się Kubusiem Puchatkiem i jako odtrutkę zacząłem Claire b. Pytanie czy jakieś granaty są skuteczne na pana x?  Próbowałem dwa zapalające i nadal stał. Chodzi mi o to czy któryś jest skuteczniejszy w ogłuszaniu go?  A i jakie granaty na lickery najlepsze bo rewolwerem zanim lickerami zabije mam zdrowie na czerwonym:)

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...