Opublikowano 5 grudnia 20231 r No bardziej awaria osprzętu przycisku do wybierania biegów niż skrzyni. Ale tak, po uniemożliwiającej jazdę awarii alternatora, teraz to szukanie przyczyny błędu, w pół roku dwuletni samochód trzy razy był naprawiany w serwisie. Nie do końca tego się spodziewam jeżdżąc służbówką z salonu. Chociaż przebieg 70k, więc już nowy też nie jest, do 60k robiłem tylko planowe przeglądy co 30k i tyle.
Opublikowano 5 grudnia 20231 r No zima słabo, jeździ się wolniej niż latem ale widzę że spalanie większe. Mam w Audi webasto i one bez ingerencji kierowcy dodatkowo samo dogrzewa silnik aby szybciej się rozgrzał. Widzę że trochę zwiększa to spalanie wzg lata. Webasto do ogrzewania wnętrza auta mogę zaprogramować aby włączyło się o określonej godzinie - taki harmonogram albo dodatkowo oddzielnym kluczykiem uruchomić, ale i tak trzymam auto w garażu to się nie wychładza W każdym razie polecam opcje Webasto
Opublikowano 6 grudnia 20231 r Zawsze chciałem mieć webasto, kapitalna sprawa. O tyle dobrze, że w Mondeo mam chociaż elektryczną nagrzewnice, więc nie muszę czekać aż się silnik nagrzeje i lekko ciepłe powietrze leci z nawiewów od razu po odpaleniu. Też dobry patent.
Opublikowano 6 grudnia 20231 r W dniu 28.11.2023 o 08:29, krupek napisał: Ahh nie ma to jak serwisy ASO. Ojciec był ostatnio na przeglądzie 15k w Kia, wymienili olej i nie dokręcili korka. Jeździł tak sobie i gubił olej. Gdyby nie trzymał auta w garażu to by pewnie nawet nie zauważył jakiś salon na pólnocy Kia? ja jeżdżę do starogardu, po tym jak kia intrerbis gdansk mnie potraktowali ;F
Opublikowano 6 grudnia 20231 r JD Kulej przy stadionie w Gdańsku. Ogólnie, sprawia wrażenie profesjonalnego, obsługa miła, ale mniejszych wpadek już przy kupnie kilka było, a ta z olejem to raczej dosyć poważna, bo mogła szkód wyrządzić.
Opublikowano 6 grudnia 20231 r Jak Ford coś wymyśli to nie ma chuja we wsi - górne tylne mocowanie amortyzatora z amelinium Które pięknie pęka średnio co 2-3 lata nawet OEM. Profilaktycznie od razu wymieniłem drugie, godzina jebania się z odkręceniem śruby amortyzatora dojebanej pneumatem, dopiero kombo klucz + podnośnik ruszył śrubę.
Opublikowano 6 grudnia 20231 r Jeśli ktoś ma pneumatykę w aucie przy zmianie kół czy po prostu przy unoszeniu auta, nie zapomnijcie o włączeniu "trybu podnośnika" co by sobie zawieszenia nie rozwalić
Opublikowano 7 grudnia 20231 r 9 godzin temu, LeifErikson napisał: Czyżby nauczka z własnego doświadczenia? Na szczęście nie ale ktoś na grupie na facebook tak się załatwił przy zmianie kół.
Opublikowano 21 maja 20241 r System SYNC i całe multimedia u mnie w aucie to żyją swoim życiem. Ostatnio nie chciał aktywować się bluetooth i wywaliło też wszystkie połączone telefony. No mniejsza o to, bo przy połączeniu przez Android Auto i tak mogę rozmawiać też. No, ale dziś rano uruchamiam auto, a multimedia w ogóle się nie uruchomiły, nawet radio nie działało w tle, czarny ekran. Pojechałem w trasę 100 km i słuchałem sobie pracy auta xd Myślę sobie, że pewnie chuj trafił i serwis po prostu, bo i tak na gwarancji jeszcze. Dojechałem do celu, na parkingu włączam wsteczny i multimedia się odpaliły, ale takie pokrzaczone, jakby chciały ale coś się blokowało. Wracam potem do auta, uruchamiam auto, a multimedia cyk, wszystko się uruchomiło, telefony z powrotem połączone, bluetooth działa. Da fak?
Opublikowano 21 maja 20241 r 2 godziny temu, krupek napisał(a): System SYNC i całe multimedia u mnie w aucie to żyją swoim życiem. Ostatnio nie chciał aktywować się bluetooth i wywaliło też wszystkie połączone telefony. No mniejsza o to, bo przy połączeniu przez Android Auto i tak mogę rozmawiać też. No, ale dziś rano uruchamiam auto, a multimedia w ogóle się nie uruchomiły, nawet radio nie działało w tle, czarny ekran. Pojechałem w trasę 100 km i słuchałem sobie pracy auta xd Myślę sobie, że pewnie chuj trafił i serwis po prostu, bo i tak na gwarancji jeszcze. Dojechałem do celu, na parkingu włączam wsteczny i multimedia się odpaliły, ale takie pokrzaczone, jakby chciały ale coś się blokowało. Wracam potem do auta, uruchamiam auto, a multimedia cyk, wszystko się uruchomiło, telefony z powrotem połączone, bluetooth działa. Da fak? Czy auto to może jakieś Audi z serii C8 ?
Opublikowano 21 maja 20241 r 2 godziny temu, krupek napisał(a): System SYNC i całe multimedia u mnie w aucie to żyją swoim życiem. Ostatnio nie chciał aktywować się bluetooth i wywaliło też wszystkie połączone telefony. No mniejsza o to, bo przy połączeniu przez Android Auto i tak mogę rozmawiać też. No, ale dziś rano uruchamiam auto, a multimedia w ogóle się nie uruchomiły, nawet radio nie działało w tle, czarny ekran. Pojechałem w trasę 100 km i słuchałem sobie pracy auta xd Myślę sobie, że pewnie chuj trafił i serwis po prostu, bo i tak na gwarancji jeszcze. Dojechałem do celu, na parkingu włączam wsteczny i multimedia się odpaliły, ale takie pokrzaczone, jakby chciały ale coś się blokowało. Wracam potem do auta, uruchamiam auto, a multimedia cyk, wszystko się uruchomiło, telefony z powrotem połączone, bluetooth działa. Da fak? Ja czasem jak mam problem to robię reset tzn uruchomienie od nowa. Wystarczy trzymać włącznik (pokrętło od głośności) + strzałkę w prawo (od zmiany utworu czy stacji) przez 5 sekund - sync się zrestartuje i zazwyczaj pomaga. Kiedyś za cholerę nie chciał działać dźwięk po bt. Myślałem że już serwis ale ten patent ogarnął temat.
Opublikowano 21 maja 20241 r O, dzięki, nie próbowałem tego. Muzyka po bluetooth to kolejne przygody, tam się przycina, albo freezują okładki albumów, czy tytuły piosenek. 52 minuty temu, Fanek napisał(a): Czy auto to może jakieś Audi z serii C8 ? Focus MK 4. A6 C8 może trochę później będzie
Opublikowano 21 maja 20241 r Ja dzisiaj powrót do ASO po przeglądzie w zeszłym tygodniu, bo za dużo oleju wlali , a przynajmniej taki błąd mi się pojawił w weekend.
Opublikowano 21 maja 20241 r To niezłe jak ASO. Najprostszej czynności nie potrafią zrobić dobrze. Podobnie jak u mojego ojca jak w KIA korka od miski olejowej nie dokręcili i gubił olej.
Opublikowano 4 czerwca 20241 r A ja dzisiaj odstawiłem swojego na wymianę rozrządu, do tego zaczęła przeciekać uszczelka przy misie olejowej. Zobaczymy o ile chudszy będę, obstawiam z 2.5k, ale rozrząd i tak trzeba było robić, choć nastawiałem się na działanie jesienią, a tu wyszło jak wyszło.
Opublikowano 4 czerwca 20241 r Godzinę temu, Blaise napisał(a): A ja dzisiaj odstawiłem swojego na wymianę rozrządu, do tego zaczęła przeciekać uszczelka przy misie olejowej. Zobaczymy o ile chudszy będę, obstawiam z 2.5k, ale rozrząd i tak trzeba było robić, choć nastawiałem się na działanie jesienią, a tu wyszło jak wyszło. Jaki silnik i jaki przebieg? 2.0 TDI ?
Opublikowano 4 czerwca 20241 r 5 godzin temu, Blaise napisał(a): Tak, 2.0 TDI, 190 KM, 186 tysiecy. To zleć jeszcze wymianę mokrego paska od pompy oleju. Jak strzeli to silnik zatarty. Niby wytrzymują dużo, ale dla świętego spokoju bym wymienił, a najlepiej robić to właśnie z rozrządem. Zrobisz raz i po temacie. Niech sprawdzą też uszczelniacz wału, lubią przepuszczać. Który to rok? Mam jeszcze jednego tipa Edytowane 4 czerwca 20241 r przez D.B. Cooper
Opublikowano 5 czerwca 20241 r 1 godzinę temu, Blaise napisał(a): Końcówka 2016r. Sprawdź czy na zbiorniczku wyrównawczym masz napis "mit silikat" Silikat to woreczek z krzemianem który powoduje, że płyn g13 jest dożywotni i bardziej eko. Zdarza się i to często, że woreczek pęka a granulki zapychają cały układ. Wtedy wszystko do czyszczenia, tanio nie będzie. Są dwie opcje, albo masz ten woreczek luzem i można go delikatnie wyciągnąć, albo jest zabudowany w ściance i wtedy wymieniasz zbiorniczek, ja tak miałem. Następnie kupujesz nabój z krzemianem w plastikowej obudowie i wrzucasz go do zbiorniczka, on już nic nie puści. Możesz też wymienić płyn na g12 evo i nic nie wrzucać. Możliwe, że poprzedni właściciel coś z tym zrobił, ale zweryfikuj to i jak nie masz pewności to wywal to jak najszybciej. Na yt są filmiki co się dzieje jak to pójdzie w układ.
Opublikowano 8 czerwca 20241 r Ziomeczki, bo skończył mi się po leasingu pakiet serwisowy Skody i trzeba teraz umawiać się na przeglądy i wymiany płynów ZA PINIONDZE. A wypadłem z obiegu totalnie pod kątem cen bo za mechanika nie płaciłem od ponad 6 lat poza wymianą opon (zakładam, że skoro inflacja podniosła ceny fryzjerów kilkukrotnie od 6 lat to i mechanik nie pracuje za grosze). Na fejsie wyskoczyła mi reklama ASO skody, że im starsze auto tym więcej rabatu dają na serwis u nich. Proponowany przez ASO zakres na ten rok wg historii auta to: - przegląd rozszerzony po pierwszych 60k km (zużycie materiałów, korozja, sprawność elektryki i dużo innych), który będzie wbity do historii auta i dostaję raport - wymiana oleju silnikowego - wymiana płynu hamulcowego - filtr kabinowy - dezynfekcja klimy (ewentualnie dodatkowo uzupełnienie czynnika, gdy zajdzie potrzeba) - filtr powietrza Całość podliczył na ok 2100, ale jeszcze na części i robociznę odliczone będzie 15 - 25% z racji promocji 4Service dla kilkuletnich aut (no to powiedzmy, że może koło 1700 zł). Nie mam pojęcia, czy to zdzierstwo, czy w dzisiejszych czasach normalna cena, czy mam szukać u pana mietka za 800 zł? W ASO chociaż zakładam, że sprawdzają faktycznie ten stan auta skoro dają papier, pod którym się podpisują, a u mechanika za rogiem to nie wiem czy jest taki standard. Tylko poważne odpowiedzi, bo wydam oczywiście ile trzeba, jeśli wiem, ze to uczciwa cena
Opublikowano 8 czerwca 20241 r 3/4 tej ceny to ten przegląd, sama wymiana oleju i filtrów to groszowe sprawy.
Opublikowano 8 czerwca 20241 r Tez tak myslalem, tylko zastanawiam sie na ile to faktycznie przydatny wydatek, a na ile daje taka samą korzyść jak coroczne obowiązkowe badanie techniczne za 100 zl. Z drugiej strony, chce wiedzieć czy auto ma mankamenty. No kij, chyba zrobie to i bede miał spokój w papierach.
Opublikowano 8 czerwca 20241 r Przegląd w aso możesz sobie zawsze zrobić, a serwis ogarnąć gdzieś indziej za mniejsze pieniądze.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.