Skocz do zawartości

Awarie, usterki, niedomagania


Gość osiol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Pan wulkanizator powiedzial ze moglem na cos najechac (np szklo) Ogolnie to tez nie zaprzeczyl ze mogla byc wada fabryczna ale ze nie zatrzymalem sie od razu tylko pojechalem do wulkanizatora to opona sie jeszcze bardziej rozjebala i ciezko stwierdzic.

 

Takze pewnie 650 w pizde bo nie uwzglednia reklamacji. Ale wyslac i tak nie zaszkodzi Polroczna opona :yao:. A mialbyc nowy ekspres przelewowy ekskluzywnej firmy melitta za zapierdalanie jelczem na poligon :( Biednemu to zawsze piach w oczy

Jakie polecadzie budzetowe firmy? Wyjebane mam w te premiumy. Na tyle zostawie conti a na przod kupie jaikies budzetowe

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...
10 minut temu, Fanek napisał:

Skrzynia w Audi  S-Tronic czy ktoś miał może jakieś doświadczenia z nią?

miłe i nie miłe?

Mam A4 B8 co prawda w manualu ale zawsze mówili że automat to tylko S-Tronic i w B8 występował tylko w wersji na USA. Omijać Multi Tronica bo podobno kupa, czytałem że multi po prostu nie lubi ostrej jazdy, skrzynia bardziej dla dziadków.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, kaktusr napisał:

Mam A4 B8 co prawda w manualu ale zawsze mówili że automat to tylko S-Tronic i w B8 występował tylko w wersji na USA. Omijać Multi Tronica bo podobno kupa, czytałem że multi po prostu nie lubi ostrej jazdy, skrzynia bardziej dla dziadków.


Multi to ja wiem, papierowe skrzynie. Jest jeszcze Tiptronic 8-biegowy pancerny, ale w autach 300+hp przeważnie.
Też mam A4 B8 :lapka:  teraz szukam coś nowego.
 

 

7 minut temu, Mustang napisał:

Ale jest wiele typów s-troniców, musisz poczytać o konkretnym dla danego modelu, silnika i rocznika. 

 

Chodzi o 3.0 TDI 245hp jeśli coś może wiesz na ten temat, mocno różne opinie na internecie, dziś rozmawiałem też z jednym tunerem ale może ktoś tutaj miał.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

W Golfie z okazji 65k przejechanych kilometrów pierwsza prawdziwa awaria. Przy przyspieszaniu samochód przeszedł w tryb serwisowy, pozwalający toczyć się 20 na godzinę. Na szczęście niedaleko od domu. Telefon do assistance mojej firmy leasingowej, przyjeżdża laweta, przywozi zastępczą Ibizę, którą wracam do domu, a Golf na lawecie jedzie do ASO.

 

Samochód był w serwisie 3 dni. Leasing i gwarancja, więc gdybym nie dopytał, to nawet bym nie wiedział co się wydarzyło. Wymienili alternator - to z tego co rozumiem dość zaawansowany element układu miękkiej hybrydy, a na necie widzę, że sama cześć kosztuje grubo ponad 1000 euro. Ciekawe, czy jednostkowy przypadek, czy też przyszła bolączka tych silników. 
 

2/3 leasingu za mną, więc nie mam obaw co do przyszłej awaryjności kiedy samochód będzie ze mną, ale teraz tym bardziej nie miałbym ochoty go odkupywać prywatnie po 100k przebiegu. 
 

Poza tym dalej jeździ się nim świetnie i jestem zadowolony z wyboru. W kontekście nowy samochód i ewentualne naprawy za darmo. 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

I cyk, kolejna naprawa. 70k km i zaczął pojawiać się regularnie, acz nie zawsze, błąd wybieraka biegów. Samochód jeździł normalnie, ale to leasing, więc nie ma olewania, jest teraz w serwisie na wymianie części. Podobno częsta przypadłość nowych kompaktowych VAGów z automatem. Oby po tej usterce już było bezproblemowo do końca kontraktu. 

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Mustang napisał:

I cyk, kolejna naprawa. 70k km i zaczął pojawiać się regularnie, acz nie zawsze, błąd wybieraka biegów. Samochód jeździł normalnie, ale to leasing, więc nie ma olewania, jest teraz w serwisie na wymianie części. Podobno częsta przypadłość nowych kompaktowych VAGów z automatem. Oby po tej usterce już było bezproblemowo do końca kontraktu. 

 

Jaki silnik i skrzynia? to s-tronic?  któraś już generacja pewnie?

Golf 7 ?  wrzuć jakąś fote auta

Odnośnik do komentarza

Ja mam S-Tronica dwusprzęgłowego, przy zakupie długo się zastanawiałem czy brać używane auto z przebiegiem 150k+ z tą skrzynią, poczytałem opinii itp i niby jak dobrze serwisowana olej i filtry co 60k to będzie latać długo. No odpukać, oby jak najdłużej :)  
Trzeba przyznać, że biegi zmienia mega szybko

 

@WisnieR  a ile masz przebiegu i co się posypało, że 8k wyszło? Volvo tak?

Odnośnik do komentarza

u mnie też dwusprzęgłówka słabo działa. przy ruszaniu często telepie co jest mega denerwujące, czasem jakiś zgrzyt ale raczej nie związany z samymi trybami, taki bardziej od wybieraka biegów czy coś, czasem też przeciąga półsprzęgło długo. niby działa, ale kurde denerwuje bo szczególnie w korku zdarza się że ruszanie przypomina kangurki nauki jazdy.

 

ASO miało to sprawdzić na przeglądzie ale oni oczywiście nic nie słyszą ani cze czują, pewnie akurat jak sprawdzali to nic się nie podziało (o ile sprawdzali, ale te przypadłości nie są za każdym razem), a jak chciałem im sam pokazać o co chodzi (jestem w stanie wywołać z dużą skutecznością) to oczywiście nie bo nie praktykują takiego sprawdzania. no nic, trzeba będzie nagrać tak jak z przednimi czujnikami parkowania które 2 lata mi naprawiali bo im przy sprawdzaniu działały (a instrukcję żeby poczekali kilkanaście sekund jak czujnik piszczy bo dopiero wtedy się wyłączają i przestają całkowicie działać to oczywiście nie zastosowali). także czekam, dobrze że gwarancja na skrzynię 7 lat, niech się rozpierdoli w drobny mak to dostanę nową.

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
1 hour ago, Fanek said:

 

Kurcze to praktycznie nowe auto i już takie rzeczy, a jaka to jest skrzynia DSG ?

Ale problem jest chyba tylko z przełącznikiem do wybierania przełożenia lub czymś tam sterującym, na pewno nie z samą skrzynią. Do tego jak dotąd jedynym objawem był pojawiający się czasem błąd oraz kontrolka, samochód jeździł normalnie.

 

Poważniejsza była ta awaria alternatora kilka postów wyżej.

 

Sucha DSG btw.

Odnośnik do komentarza

Ford Mondeo 2013, posypała się przy 250kkm co i tak jest super wynikiem jak na PowerShifta, bo potrafią po 50kkm padać ;)

 

@gtfan  Jak już są kangurki to skrzynia raczej do remontu. Może być wszystko od sterownika, elektrozaworów lub po prostu zużyte sprzęgło.

 

Nowe DSG i PowerShifty oczywiście są już poprawione, ale to są wciąż awaryjne skrzynie i prędzej czy później padną. Zużywają się w nich sprzęgła i dwumasy tak samo jak w każdej innej skrzyni, różnica taka, że naprawa jest po prostu droższa, bo do wymiany masz dwa sprzęgła, olej, i często właśnie elektrozawory zapchane opiłkami. Jak padnie sterownik to koszt rośnie jeszcze bardziej. DSG to jeszcze w 3000zł można się czasem zamknąć ale PowerShift to się od 5000zł zaczyna dopiero remont xD

 

Czy kupowałbym samochód z przebiegiem ponad 150kkm z dwusprzęgłową skrzynia? Tak, jeśli byłbym świadomy kosztów naprawy, która może być konieczna w każdej chwili. Jak kupiłem Forda, byłem świadomy tego kosztu, same egzemplarze z automatem przez złą renomę są nawet tańsze z drugiej ręki niż manuale, a mój egzemplarz i tak był dużo tańszy niż jego odpowiedniki. Rozsypała się po 6 latach użytkowania i zapłaciłem dokładnie tyle, na ile się umawiałem 6 lat temu u mechanika - od jego rodziny, a mojego znajomego, kupiłem z resztą ten samochód

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...