Skocz do zawartości

Metro Exodus


Faka

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Szkoda ze tu nie ma mechanik typu aim and cover. Nawet w cyberku, który jest RPGiem wciśnięcie L2 zza osłony wynurza nas, a tu? Kółko by kucnąć, L2 żeby przycelowac w ścianę, wiec trzeba wstać kółkiem, szybko strzelić, schować się kółkiem. Ale drewno, nie mam żadnej frajdy z walki między skrzyniami :/

Odnośnik do komentarza

Te Metro ma zepsutą mechanikę strzelania i sterowania. Pamiętam kiedy grałem to robiłem się nerwowy przez samo obracanie kamerą, gra niby działa w 60 fps na PS5, a czuć imput lag, jakieś niespotykane zmulenie. Jakoś na PS4 mi to kiedyś nie przeszkadzało w tej samej grze.

Dla porównania jak odpaliłem Returnal to miałem wrażenie jakbym grał w 120 fps mimo, że gra działa tylko w 60. Responsywność jest tak samo ważna jak liczba fps.

Przez te sterowanie i nachalne dialogi rodem z gier z kiosku przestałem lubić tą serię.

Edytowane przez Pure Bladestone
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, _Red_ napisał:

a czy potem nagle robi się fabularne rozwodnienie i sandbox typu Far Cry

 

Będzie później taka jedna większa mapka którą myślę że można lekko tak przyrównać. Ale możesz się skupić na znacznikach i robić story, ominiesz tylko wtedy parę upgrade sprzętu i broni. No i klimatyczne miejscówki. Fabularnie gierka będzie dobra do końca bez przynudzania.  

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Mam tylko lekkie obrzydzenie grać po rusku xd

 

A input laga jako takiego nie czuje w ogóle, a jestem wyczulony na brak responsywnosci. Za to jest podobny sposób obracania kamery jak w Cyberku na defaultowych ustawieniach, tj. kamera rozpędza się przy obrocie (wpierw wolno, po ułamku sekundy full speed). Tam nazywało się to jakoś rotating bonus czy cos i można było wyłączyć dla gładszego obracania.

 

update

podoba mi się podejście epizodyczne, tj. kawałek mapki, zwiedzamy i jedziemy dalej, a nie ubi sandbox style. Klimat się wylewa, uwielbiam post apo itp.

 

Ale co tu się odjebuje z celowaniem? Mam lunetę 4x, Zombiaki sobie idą w moją stronę, przymierzam w głowę i dupa, pocisk przelatuje. Hitbox nie zaliczony. No kurde trzeba chyba z 3 metrów w korpus strzelać bo nie wiem co z tym aimingiem nie gra.

Odnośnik do komentarza

Wczoraj skończyłem Metro Exodus i jest to dobra gra może dobra z plusem.

Co mi się podoba w tej grze to oprawa wizualna. Wygląda to na prawdę świetnie, lokacje są różnorodne, a najbardziej mi się podobała ostatnia lokacja Martwe Miasto, miasto w śniegu w takim mrocznym klimacie. Ogólnie na PS5 gra wygląda bardzo ładnie. klimat czuć bardzo dobrze. Fabuła też niezła jak na kolejną część.
Strzelanie takie sobie, ale po jakimś czasie się przyzwyczaiłem i nie było problemu.

Ciekawy pomysł na lokacje choć Ci główni antagoniści tacy bez wyrazu i nie za bardzo będę ich pamiętał za jakiś czas.

 

Wkurzały mnie takie drobne rzeczy w tej grze mapa i znacznik na niej położenia, ktoś zrobił czerwony znacznik na czerwonej lupie czasem musiałem podejść do tv żeby zobaczyć, w którą stronę jestem odwrócony.
Po drugie milczący Artem, szkoda, że nie dali mu głosu i normalnie nie uczestniczył w dialogach.

 

Ogólnie gra spoko, ale takie 7-8/10 bym dał.

Ps.
Właśnie zaglądnąłem do jakiegoś poradnika i się okazało, że

Spoiler

wszystko co mogłem zepsuć w tej grze to zepsułem :reggie:, po walce z Baronem jeden z moich ziomków został tam dalej walczyć, po przejściu moczar koleś dostał strzałę podczas ucieczki bo zabijałem tubylców, hello atakowali mnie to się broniłem :) więc z tego co wyczytałem miałem jakieś kiepskie zakończenie.

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
W dniu 25.05.2022 o 09:51, mario10 napisał:

mapa i znacznik na niej położenia, ktoś zrobił czerwony znacznik na czerwonej lupie czasem musiałem podejść do tv żeby zobaczyć, w którą stronę jestem odwrócony.

Myślałem, że to kwestia ustawień mojego tv, ale jednak nie XD Też właśnie gram w ten tytuł i mega mnie ten znaczek irytuje!

I wkurza też ciągłe zaznaczanie przed misjami, żeby postarać się przejść ją bez rozlewu krwi, ale po pierwsze czasem trwa to mega długo przez co robi się nuda, a po drugie nawet nie wiadomo jaki jest w tym cel. Pewnie chodzi o inne zakończenie, ale po przejściu misji nic nie wskazuje na to, czy zrobiliśmy coś dobrze czy źle 

Odnośnik do komentarza


Jak chcesz mieć "dobre" zakończenie to zerknij do opisu jakiegoś. Ja generalnie eliminowałem wszystkich po cichu, ale faktycznie trzeba ich nie zabijać tylko omijać, ale ja czułem pewną sprzeczność. Jak w jednej lokacji starałem się nie zabijać miejscowych to zaraz nie miałem zasobów, ale da się to zrobić.

No ten znacznik jest mega wkurzający.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...