Skocz do zawartości

Doom Eternal


Pupcio

Rekomendowane odpowiedzi

Nie no, są kill roomy, ale nie tak "chamsko" zrobione jak w poprzedniczce.

 

Zacząłem gierkę i prawie umarłem z zachwytu. Pierwszy level to kosmos, takich klimatów się nie spodziewałem, a potem miasto... o Slayerze, jak to wygląda. Gunplay jest znakomity, gierka trudniejsza i bardziej taktyczna, trzeba ogarniać nowe możliwości, a tym samym więcej przycisków. Dobrze, że mam Nacona. W kazdym razie krótko:

- Eksploracja i sekrety znakomite

- Levele ogromne i bardzo długie

- Pacing fajniejszy, kill roomy, normalne potyczki, otwieranie drzwi, platforming, eksploracja, zabawa z otoczeniem

- Epickie jak s(pipi)ysyn od samego początku

- Co level, to zupełnie inny klimat i otoczenie

- Nie wiem jak oni to zrobili, ale movement i combat są po prostu godlike

- Gierka w gejpleju i assetach mocno arcade'owa, ale klimat jest dość poważny

- Muzyka roz(pipi)ia jajca

- Sporo serca włożono w tę grę, kazdy level (przeszedłem 5) to zatrzęsienie pomysłów, detali i zabawy

- Dla mnie obecnie 10/10, nie zawiodłem się na niczym, miałem chore oczekiwania, a początek i tak mnie zaskoczył

- Szykuje się spore replayability, skiny na postać, skiny na bronie, zebranie wszystkiego i odnalezienie, ciekawe cheaty, masa easter eggów

 

edit; dodam jeszcze, że teraz areny często mają gimmicki terytorialne, np. w mazi nie da się skakać albo jest bardzo wąsko, przepaść pod nami, a jedyna ściana ognista. Siekiery z sufitu, zgniatacze, pociski ze ścian... MEGA. Jestem spocony przy każdej walce.

Edytowane przez Nyu
  • Plusik 5
  • Lubię! 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Grywam gierkę od wczoraj i w sumie to... niesamowita jest, serio! Nabiłem już kilka godzin, a póki co dotarłem do 3 etapu. Nie wiem z ilu poziomów składa się kampania, ale zanosi się na ogrom zabawy. Wnioskuje po ilości sprzętu, który póki co dane mi było zdobyć oraz potyczkach z bossami (póki co sztuk zero).

 

W kwestii oprawy AV nie ma sensu się rozpisywać - to mniej więcej ten sam poziom jaki dostaliśmy w 2016 roku, tzn ciężko jest zauważyć różnice. Mamy więc mocarne 60 fpsów (z baaaardzo okazjonalnymi spadkami, przynajmniej w wersji na XOX), ogrom efektów i szalenie dynamiczną akcję. Różnicą która od razu rzuca się w oczy jest natomiast projekt poziomów. Koledzy grający wspominali już o tym wyżej. Lokacje są rozległe (przyp. póki co widziałem zaledwie 3), wielopoziomowe i świetnie zaprojektowane. Z racji nowych opcji w poruszaniu na każdej z nich czeka nas dużo więcej wyzwań zręcznościowych - tj. skakanie po platformach, wspinaczka po ścianach, chwytanie obiektów w locie itp. Nie pamiętam czy było to już wcześniej ale fajnie sprawdzają się też interaktywne elementy na "arenach" - strzel w przełącznik i patrz jak gigantyczne ostrze przerabia oponentów na papkę. Można z tym fajnie czarować i po prostu dobrze się bawić. Chwilami jest dość trudno nawet, szczególnie jeśli chcemy powęszyć za poutykanymi sprytnie sekretami. A tych jest w grze cała masa i nie raz zdarzyło mi się ostro główkować by dostać się do jakiegoś klucza lub pancerza. Prawda jest taka, że nawet pomimo starań raczej nie ma sans by zebrać wszystko przy pierwszej próbie - gra otwarcie zachęca do wracania na zaliczone wcześniej etapy, by przy pomocy nowych umiejętności (zdobywanych w trakcie zabawy) powalczyć o nie ponownie.

 

I właśnie - ilość sprzętu i dodatków jaki możemy tu odblokować przyprawia o zawrót głowy. Czuć, że stale progresujemy bo gra co raz raczy nas jakimś nowym skillem, walutą za którą możemy dokupić coś ekstra, odblokowuje np. arenę treningową, otwiera nowe pokoje w lokacji pełniącej tutaj funkcję huba itp. Do tego zabawa z miotaczem, różne rodzaje amunicji miotanej (granaty, pociski zamrażające), alternatywne strzały dla każdej spluwy oraz ich liczne ulepszenia. Easter eggi (tak, zabawa w pixel art także jest obecna), figurki postaci (podane w formie znajdziek, podobnie jak w poprzedniku) - mam wymieniać dalej? Od cholery tego - a przypominam (już po raz 2 chyba), póki co zwiedziłem zaledwie 3 świat.

 

Jaram się i nie mogę oderwać od TV. Wjechał dłuuugo wyczekiwany Doom, więc wszystko inne momentalnie poszło w odstawkę i szczerze mówiąc nie przywiduję by sytuacja ta mogła się szybko zmienić. Do graczy toczonych przez rozważania typu "brać czy czekać z zakupem?": Doom Eternal to hołd dla całej serii, cześć oddana osobie Doomguy'a - widać to nawet w projektach poziomów. Np. praktycznie cały level 2-gi przyozdabiany jest... a zresztą, przekonajcie się sami.

  • Plusik 5
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

@Amer, szukałeś już wszystkich znajdziek? Wiesz, gdzie znajdują się wszystkie zabawki w drugim levelu? Bo przeleciałem, a znak zapytania jednej brakującej mi się nigdzie nie pojawia.

Edytowane przez Rozi
Odnośnik do komentarza

Nie. Póki co każdy level ma u mnie jedną szansę, tzn robię dokładnie 1 podejście i zaglądam dosłownie wszędzie gdzie się da, a i tak pomijam sporo stuffu. Chcę zaliczyć całość i dopiero później zabrać się za zbieranie. Pachnie mi to sporym wyzwaniem w sumie, bo naprawdę - gram z nosem w ekranie, a i tak nie było szans na zdobycie wszystkiego. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...